Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1377
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2021, 07:54 Leuk deze drogredenering iedere keer, maar Beukema staat als hij erin komt soms in de spits.
Wat zegt dat dan over Barasi?
Dat Beukema gebruikt wordt als spits om ballen opportunistisch in de zestien te pompen en Barasi daar totaal niet geschikt voor is. Die heeft heel andere kwaliteiten en zou wat mij betreft wat vaker gebruikt mogen worden. Was nu alleen niet het moment.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11219
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Aboukhlal
Letschert
Sugawara
Martins Indi
De Wit
Hatzidiakos
Poku

Kunnen er helemaal niks van en toch staan er elke wedstrijd 3 of 4 van die gasten in de basis.

Verhulst
Witry - Beukema - Martins Indi - Wijndal
Midtsjo - Reijnders
Oosting
Evjen - Pavlidis - Karlsson

Moeilijker is het echt niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2021, 07:54 Leuk deze drogredenering iedere keer, maar Beukema staat als hij erin komt soms in de spits.
Wat zegt dat dan over Barasi?

Wat zegt het over Hatzidiakos dat hij gelijk weer terug naar de bank mocht toen Letschert aantrad?
Wat zegt het over Karlsson en Gudmundsson dat ze zo gemakkelijk voor Aboukhlal vervangen worden?

Ik blijf het herhalen omdat het gewoon zo'n flauw punt is om ongegeneerd te blijven maken, soms ziet een trainer iets echt niet.
Vaak kan een net wat andere samenstelling tot hele andere resultaten leiden.
Over Barasi zegt het niks, behalve dan dat hij geen (koppende) supersup is. Over de positie van supersup bij AZ zegt het wel wat (we hadden een met Druijf een goede maar blijkbaar wil niemand graag voor dit salaris die rol (lees altijd op de bank) innemen.

Hatzidiakos is er al een tijdje geleden uitgespeeld door Letschert (nog aan het einde van het vorig seizoen werd hier vol lof over hem en het BMI geschreven).

Karlsson mocht meerdere keren de hele wedstrijd blijven staan (ik heb iets verbetering gezien, maar hij draait nog niet lekker) , nu was het een wissel om diepte te creëren met snelheid van Aboukhlal die zeer goeie acties had (ja ook slordigheden).
Gudmundsson maakt een mooie maar had ook weer flinke missers en slordig balverlies werd vervangen door Beukema.

Lekker makkelijk achteraf oordelen. Maar ik ben het met je eens soms kan een iets andere samenstelling wonderen doen (ook al ligt dat vaak ook aan de anderen en de evolutie die de groep doormaakt) .
Zolang spelers als Midtsjø hun fouten festival aan houd, en Wijndal op 70% van zijn kunnen draait. Denk ik nu niet dat Evjen of Beukema zoveel extra procenten inbrengen als dat wat er staat, dus in mijn ogen is het vooralsnog om het even.
Volgende wedstrijd hoop ik op Reijnders, dat vraagt om anders denken over de opbouw, dat vind ik intressant om te zien.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 08:12 Dat Beukema gebruikt wordt als spits om ballen opportunistisch in de zestien te pompen en Barasi daar totaal niet geschikt voor is. Die heeft heel andere kwaliteiten en zou wat mij betreft wat vaker gebruikt mogen worden. Was nu alleen niet het moment.
:roll:

En Jelle Duin?

Je mist het punt denk ik.
Het kan niet zo zijn dat een speler die centraal achterin hoort te staan totaal ongeschikt zou zijn om minuten te maken daar, maar tegelijkertijd de directe vervanger kan zijn voor onze centrumspits die 2.5+ miljoen gekost heeft én Grieks international is.

Beukema is of niet fit genoeg en kan het niveau niet aan óf hij is wel fit genoeg en kan best een kans krijgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 20 sep 2021, 09:07 Over Barasi zegt het niks, behalve dan dat hij geen (koppende) supersup is. Over de positie van supersup bij AZ zegt het wel wat (we hadden een met Druijf een goede maar blijkbaar wil niemand graag voor dit salaris die rol (lees altijd op de bank) innemen.

Hatzidiakos is er al een tijdje geleden uitgespeeld door Letschert (nog aan het einde van het vorig seizoen werd hier vol lof over hem en het BMI geschreven).

Karlsson mocht meerdere keren de hele wedstrijd blijven staan (ik heb iets verbetering gezien, maar hij draait nog niet lekker) , nu was het een wissel om diepte te creëren met snelheid van Aboukhlal die zeer goeie acties had (ja ook slordigheden).
Gudmundsson maakt een mooie maar had ook weer flinke missers en slordig balverlies werd vervangen door Beukema.

Lekker makkelijk achteraf oordelen. Maar ik ben het met je eens soms kan een iets andere samenstelling wonderen doen (ook al ligt dat vaak ook aan de anderen en de evolutie die de groep doormaakt) .
Zolang spelers als Midtsjø hun fouten festival aan houd, en Wijndal op 70% van zijn kunnen draait. Denk ik nu niet dat Evjen of Beukema zoveel extra procenten inbrengen als dat wat er staat, dus in mijn ogen is het vooralsnog om het even.
Volgende wedstrijd hoop ik op Reijnders, dat vraagt om anders denken over de opbouw, dat vind ik intressant om te zien.
Het is niet achteraf praten als iemand het vooraf ook al heeft aangegeven. Ik ben vrij consequent in deze opvatting, dat was ik in de zomer al. De opstelling die Langedijk hierboven aangeeft is ook ongeveer hoe ik het voor mij zie (hoewel ik Gudmundsson en vervolgens Taabouni op 10 een kans zou geven) en dan mag er eens iemand op zijn snufferd gaan van mij, dan breng je een nieuw gretig jong talent in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1377
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2021, 09:41 :roll:

En Jelle Duin?

Je mist het punt denk ik.
Het kan niet zo zijn dat een speler die centraal achterin hoort te staan totaal ongeschikt zou zijn om minuten te maken daar, maar tegelijkertijd de directe vervanger kan zijn voor onze centrumspits die 2.5+ miljoen gekost heeft én Grieks international is.

Beukema is of niet fit genoeg en kan het niveau niet aan óf hij is wel fit genoeg en kan best een kans krijgen.
Jij mist je eigen punt. Je vraagt wat het zegt over Barasi. Het antwoord is wat ik je geef. In deze selectie is Beukema in de ogen van Jansen blijkbaar de beste optie als breekijzer. Ik zie de trainingen niet en blijkbaar kan hij het niveau van centrale verdediger (nog) niet aan maar is hij wel geschikt om oorlog te maken in de 16.
Dat zie ik Jelle Duin trouwens ook niet doen.

Ik zou Beukema ook wel achterin willen zien, het zou niet veel slechter kunnen zijn dan wat er nu staat.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 12:08 Jij mist je eigen punt. Je vraagt wat het zegt over Barasi. Het antwoord is wat ik je geef. In deze selectie is Beukema in de ogen van Jansen blijkbaar de beste optie als breekijzer. Ik zie de trainingen niet en blijkbaar kan hij het niveau van centrale verdediger (nog) niet aan maar is hij wel geschikt om oorlog te maken in de 16.
Dat zie ik Jelle Duin trouwens ook niet doen.

Ik zou Beukema ook wel achterin willen zien, het zou niet veel slechter kunnen zijn dan wat er nu staat.
Wat het zegt over Barasi of Duin was een retorische vraag, daar heb ik zelf ook wel al een antwoord op.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1377
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2021, 12:50 Wat het zegt over Barasi of Duin was een retorische vraag, daar heb ik zelf ook wel al een antwoord op.
Knap van je, dat had ik niet achter je gezocht.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11219
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik druk al de hele dag op F5 maar hij is nog steeds niet ontslagen zie ik. Bizar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 20 sep 2021, 14:06 Ik druk al de hele dag op F5 maar hij is nog steeds niet ontslagen zie ik. Bizar.
Forget it. Gaan ze echt niet doen. Hoogstens een gesprekje
met de belofte dat het snel zal verbeteren. En wie zou het dan moeten doen?
Ik geef toe dat vooral de opstelling en wisselbeleid waardeloos is,
maar het is een selectie met spelers die in de middenmoot horen
in de Eredivisie. Meer kun je niet verwachten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

G-Vak schreef: 20 sep 2021, 14:30 Forget it. Gaan ze echt niet doen. Hoogstens een gesprekje
met de belofte dat het snel zal verbeteren. En wie zou het dan moeten doen?
Ik geef toe dat vooral de opstelling en wisselbeleid waardeloos is,
maar het is een selectie met spelers die in de middenmoot horen
in de Eredivisie. Meer kun je niet verwachten.
Een selectie rijp voor de middenmoot boven zichzelf uit laten stijgen is ook een kwaliteit.

Maar hoe je dat noemt als je met een selectie rijp voor de middenmoot onder de degradatiestreep staat...
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

G-Vak schreef: 20 sep 2021, 14:30 Forget it. Gaan ze echt niet doen. Hoogstens een gesprekje
met de belofte dat het snel zal verbeteren. En wie zou het dan moeten doen?
Ik geef toe dat vooral de opstelling en wisselbeleid waardeloos is,
maar het is een selectie met spelers die in de middenmoot horen
in de Eredivisie. Meer kun je niet verwachten.

De selectie is helemaal niet zoveel minder dan vorige jaren. Uiteraard hadden er nog 2 of 3 (CV, VM, Spits) goede spelers bij gemoeten als je echt bovenin wil meedoen, maar per saldo is het verschil alleen op de positie van Koopmeiners groot in vergelijking met vorig seizoen. Maar deze selectie is niet slechter dan die van Feyenoord of Vitesse of Utrecht. Met een goede trainer kun je 3e worden. Jansen is helaas geen toptrainer.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

G-Vak schreef: 20 sep 2021, 14:30
maar het is een selectie met spelers die in de middenmoot horen
in de Eredivisie.
Echt flauwekul dit. Met deze selectie mag je gewoon een top 5 klassering eisen. Je zegt zelf al dat de opstelling en wissels een drama zijn.

Ik ben inmiddels wel om, tijd voor een andere trainer. Het veldspel is bij vlagen nog wel aardig maar blijkbaar ziet hij niet wat er voor nodig is om dat ook tot goede resultaten te laten leiden.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

AZ fanatic 4-life schreef: 20 sep 2021, 15:33 Echt flauwekul dit. Met deze selectie mag je gewoon een top 5 klassering eisen. Je zegt zelf al dat de opstelling en wissels een drama zijn.

Ik ben inmiddels wel om, tijd voor een andere trainer. Het veldspel is bij vlagen nog wel aardig maar blijkbaar ziet hij niet wat er voor nodig is om dat ook tot goede resultaten te laten leiden.
Pas nou op
Van de fanpage moeten we niet zeuren
En anders ga je maar naar 40 km onder Alkmaar krijg je dan te horen
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

On topic a.u.b.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

schoorl schreef: 20 sep 2021, 16:19 Pas nou op
Van de fanpage moeten we niet zeuren
En anders ga je maar naar 40 km onder Alkmaar krijg je dan te horen
Beetje kort door de bocht. De reactie op de desbetreffende supporters was ook mede ingegeven door het feit dat de betreffende meneer enkel en alleen maar negatief is. Dat heeft niks meer met (opbouwende) kritiek te maken. Als meneer het dan wel nodig vindt om de Fanpage direct ter verantwoording te roepen dan krijgt hij een reactie. Verder reageren we nooit op kritiek onder facebook posts. Iedereen is namelijk vrij om kritiek te hebben op spelers, staf en andere betrokkenen.

Wat betreft Jansen vind ik de kritiek veel te makkelijk. Zondag heb ik het helaas moeten doen met de samenvatting, maar ik zag dat er wederom niks aan de hand was tot de rode kaart van Clasie. Na afloop hoor ik Sierhuis nog zeggen dat ze 43 minuten niks in te brengen hadden. Dat geeft genoeg aan. Dan was AZ dus gewoon beter en was het met 11 tegen 11 eenvoudig 0-3 geworden en had je niemand gehoord. Nu pakt Clasie een domme rode kaart, verpest feitelijk de wedstrijd voor je en heeft Jansen het weer gedaan.

Als je al die andere wedstrijden gewoon rustig gaat analyseren dan zijn we feitelijk geen enkele wedstrijd de mindere geweest. Tegen PSV was zo'n beetje heel Nederland het erover eens dat AZ voetballend de betere ploeg was, alleen dat PSV twee belachelijk mooie goals maakt, terwijl Pavlidis zijn poot intrekt op het moment dat hij de trekker over kan halen. Wat kan Jansen daaraan doen? Het tactische plan werkte, het voetbal was verzorgd, alleen haal je de trekker niet over.

Tegen Celtic-uit was het spelbeeld ook in evenwicht als ik het me goed herinner en krijg je een heel andere wedstrijd als die bal van Pavlidis op de paal wel binnenvalt. In eigen huis mist Poku voor open goal, anders sta je 'gewoon' gelijk. Dat zijn allemaal momenten dat het gewoon verschrikkelijk tegen zit. Wil dat zeggen dat je dan helemaal geen kritiek mag hebben? Tuurlijk wel. Alleen zijn veel reacties zo verschrikkelijk kort door de bocht.

Vindahl kan er ook al niks van volgens sommigen omdat er een aantal ballen stijf de kruising in vliegen. Dat soort dingen gaan helemaal nergens over naar mijn mening. Wedstrijden en omstandigheden moeten ook nuchter geanalyseerd kunnen worden, zonder al te veel emotie. Dan moet je gewoon concluderen dat er, ondanks vijf wijzigingen in de basiself, vrij weinig aan te merken valt op het spelniveau en het spelbeeld in de wedstrijden. Pas als dat verandert is er echt reden tot paniek.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Dan moet je gewoon concluderen dat er, ondanks vijf wijzigingen in de basiself, vrij weinig aan te merken valt op het spelniveau en het spelbeeld in de wedstrijden. Pas als dat verandert is er echt reden tot paniek.
[/quote]

Voetballend is het niet zo slecht, maar dat kan ook moeilijk als van de selectie van 20 er 5 spelers zijn vertrokken. Ook als je weet dat alleen Svensson en Koopmeiners onomstreden waren. Toch is de dynamiek uit het team verdwenen. Dat brachten Stengs en Boadu met hun creativiteit en onvoorspelbaarheid (o. a. snelheid) en het leiderschap van Koopmeiners AZ heeft niet geanticipeerd op dit verlies of maakt er geen gebruik van. Geen nieuwe geboren leider en te weinig nieuwe creativiteit. Samen met gebrek aan creativiteit is de CV al 10 jaar de achilleshiel van dit team. Veel te zwak. Het is wachten op inbreng van de creatieve talenten uit jong AZ en de inbreng van het verdedigende talent Beukema, dan kan het nog wel een geslaagd seizoen worden. Tenslotte, zoals hierboven terecht word opgemerkt, voetballend helemaal niet zo slecht.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 21 sep 2021, 09:36 Voetballend is het niet zo slecht, maar dat kan ook moeilijk als van de selectie van 20 er 5 spelers zijn vertrokken. Ook als je weet dat alleen Svensson en Koopmeiners onomstreden waren. Toch is de dynamiek uit het team verdwenen. Dat brachten Stengs en Boadu met hun creativiteit en onvoorspelbaarheid (o. a. snelheid) en het leiderschap van Koopmeiners AZ heeft niet geanticipeerd op dit verlies of maakt er geen gebruik van. Geen nieuwe geboren leider en te weinig nieuwe creativiteit. Samen met gebrek aan creativiteit is de CV al 10 jaar de achilleshiel van dit team. Veel te zwak. Het is wachten op inbreng van de creatieve talenten uit jong AZ en de inbreng van het verdedigende talent Beukema, dan kan het nog wel een geslaagd seizoen worden. Tenslotte, zoals hierboven terecht word opgemerkt, voetballend helemaal niet zo slecht.
Alleen Svensson en Koopmeiners waren onomstreden? En ik maar denken dat Stengs, Boadu en Bizot ook steevast vaste waarden waren in de elftallen van Slot, Van den Brom en Jansen. :?

Je stelt dat er van de selectie van 20 maar vijf spelers weg zijn, maar dat waren wel alle vijf basisspelers, en vaak nog vrij belangrijk ook. Dat is gewoon je halve basisteam die je moet vervangen, waarbij Witry en Vindahl pas later zijn ingestroomd. Qua leiderschap moeten jongens als Clasie en Martins Indi nu opstaan. Met name Clasie moet bij uitstek die rol op zich nemen. Wat betreft het anticiperen op de vertrokken spelers, voor iedereen is een vervanger gekomen en in het geval van Koopmeiners en Stengs waren die er al. Dus dat er niet op is geanticipeerd is niet waar.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 21 sep 2021, 08:56 Wat betreft Jansen vind ik de kritiek veel te makkelijk. Zondag heb ik het helaas moeten doen met de samenvatting, maar ik zag dat er wederom niks aan de hand was tot de rode kaart van Clasie. Na afloop hoor ik Sierhuis nog zeggen dat ze 43 minuten niks in te brengen hadden. Dat geeft genoeg aan. Dan was AZ dus gewoon beter en was het met 11 tegen 11 eenvoudig 0-3 geworden en had je niemand gehoord.
Dat is natuurlijk niet te controleren. Het veldspel was zondag in mijn ogen niet verkeerd, maar het is ook niet zo dat Heracles 'kapot' gespeeld werd. Clasie zorgt ervoor dat Heracles de geest krijgt, en binnen 1 minuut ligt de bal erin. En dat verwijt ik de de spelersgroep - en de trainer - wel.

Ook Jansen moet zijn team daarop beter prepareren. En hij moet Clasie een schop onder zijn kloten geven.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 21 sep 2021, 09:53 Alleen Svensson en Koopmeiners waren onomstreden? En ik maar denken dat Stengs, Boadu en Bizot ook steevast vaste waarden waren in de elftallen van Slot, Van den Brom en Jansen. :?

Je stelt dat er van de selectie van 20 maar vijf spelers weg zijn, maar dat waren wel alle vijf basisspelers, en vaak nog vrij belangrijk ook. Dat is gewoon je halve basisteam die je moet vervangen, waarbij Witry en Vindahl pas later zijn ingestroomd. Qua leiderschap moeten jongens als Clasie en Martins Indi nu opstaan. Met name Clasie moet bij uitstek die rol op zich nemen. Wat betreft het anticiperen op de vertrokken spelers, voor iedereen is een vervanger gekomen en in het geval van Koopmeiners en Stengs waren die er al. Dus dat er niet op is geanticipeerd is niet waar.
Ik denk dat het de meeste supporters nog meer gaat om de wissels die na de rode kaart kwamen. Waarom Aboukhlal er in zetten als Clasie uitvalt, terwijl Reijnders (de ideale vervanger) nog op de bank zit? Met Reijnders erbij had je meer kans gehad om het middenveld in handen te houden en van daaruit te blijven voetballen.

En waarom een 17 jarige Poku erin zetten, als je 10 tegen 11 speelt? Terwijl die jongen amper 2 of 3 wedstrijden in Jong AZ gespeeld heeft.

Ook Sugawara voor Witry doet de wenkbrauwen fronzen.

En zo is zijn wisselbeleid elke keer zeer twijfelachtig.
Gesloten