Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef: 01 jun 2023, 17:13 Allemachtig zeg. De kleuterschool is er niks bij.............
Ik ben niet zo serieus eh. Maare, de kleuterschool heeft écht geen flauw benul van statistiek trouwens :'D

Alsof ik mij druk ga maken om een polletje, heb wel wat beters te doen! Maar leuk dat jij hapt. Had alleen gehoopt dat AZ-073 een beetje zou happen :P
____________
Hoc est nihil
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

differentcook schreef: 01 jun 2023, 12:22 Jansen bij AZ in de eredivisie 1.96 (182 punten in 93 wedstrijden)
Slot bij AZ in de eredivisie: 2.15 (73 punten in 34 wedstrijden)

Dus Langedijk had gelijk. Ik vind het ook het beste vergelijkingsmateriaal de eredivisiewedstrijden voor AZ (beter dan Europees of met diverse teams)
Dat lijkt mij inderdaad de beste vergelijking. Daarbij moeten we dan wel opmerken dat Slot slechts 34 wedstrijden (oftewel 1 heel seizoen) in de eredivisie heeft gespeeld en Jansen bijna 3x zoveel.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3201
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Pascal heeft het duidelijk nagelaten om zich in de laatste wedstrijd tegen psv nog eens extra in de spotlights te zetten.
Zijn naam wordt nu zowat nergens meer genoemd, zelfs niet meer in het roddelcircuit. Ron Jans daarentegen... :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ fanatic 4-life schreef: 02 jun 2023, 09:21 Daarbij moeten we dan wel opmerken dat Slot slechts 34 wedstrijden (oftewel 1 heel seizoen) in de eredivisie heeft gespeeld en Jansen bijna 3x zoveel.
En daarbij moeten we weer opmerken dat Slot bij Feyenoord natuurlijk ook in de Eredivisie speelt. Als we die punten gaan meetellen zit hij op 2,22. Je kunt niet zeggen dat Feyenoord betere spelers heeft, hooguit een betere bank.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 10:32 En daarbij moeten we weer opmerken dat Slot bij Feyenoord natuurlijk ook in de Eredivisie speelt. Als we die punten gaan meetellen zit hij op 2,22. Je kunt niet zeggen dat Feyenoord betere spelers heeft, hooguit een betere bank.
Dat laatste helpt natuurlijk wel.

Want spelers komen ook wel eens van die bank af.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 02 jun 2023, 10:17 Pascal heeft het duidelijk nagelaten om zich in de laatste wedstrijd tegen psv nog eens extra in de spotlights te zetten.
Zijn naam wordt nu zowat nergens meer genoemd, zelfs niet meer in het roddelcircuit. Ron Jans daarentegen... :wink:
Ron Jans ook niet, die wordt vooral genoemd, omdat ie niet genoemd is.
Als je dan ook de motivatie waarom niet leest, dan maakt het hem des te interessanter voor AZ.

Hij zou de 'uitstraling' en 'branie' van een ajax trainer missen
Het zou teveel een trainer zijn 'voor de subtop'
Een trainer die 'een hecht team weet te smeden dat boven de mogelijkheden presteert, maar in de top moet je met de druk om kunnen gaan'.
etc.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 02 jun 2023, 13:08 Dat laatste helpt natuurlijk wel.

Want spelers komen ook wel eens van die bank af.
Ligt ook aan de trainer, Slot rouleert én wisselt door alsof ie een trein moet halen.
Jansen rouleert niet en wisselt alsof iedere minuut extra zonder, hem centjes op zal leveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 10:32 En daarbij moeten we weer opmerken dat Slot bij Feyenoord natuurlijk ook in de Eredivisie speelt. Als we die punten gaan meetellen zit hij op 2,22. Je kunt niet zeggen dat Feyenoord betere spelers heeft, hooguit een betere bank.
Dat scheelt natuurlijk onwijs. Feyenoord heeft vier gelijkwaardige buitenspelers met Jahanbakhsh, Idrissi, Dilrosun en Paixao. Wij hebben twee goede, die we bovendien nog eens heel lang moesten missen. Feyenoord heeft ook twee gelijkwaardige spits, die wij ook niet hebben, en een betere achterhoede. Ik wil de keeper daar nog aan toevoegen, maar Bijlow heeft natuurlijk ook een fors deel van het seizoen gemist.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 02 jun 2023, 13:39 Dat scheelt natuurlijk onwijs. Feyenoord heeft vier gelijkwaardige buitenspelers met Jahanbakhsh, Idrissi, Dilrosun en Paixao. Wij hebben twee goede, die we bovendien nog eens heel lang moesten missen. Feyenoord heeft ook twee gelijkwaardige spits, die wij ook niet hebben, en een betere achterhoede. Ik wil de keeper daar nog aan toevoegen, maar Bijlow heeft natuurlijk ook een fors deel van het seizoen gemist.
Keuzes, keuzes. AZ had ook dergelijke buitenspelers kunnen hebben. PSV haalt Ramalho, Feyenoord haalt Trauner. En die Hancko was behoorlijk aan de prijs maar elke cent waard.

En verder scheelt het natuurlijk dat die beperkte schopper Wieffer 3 of 4 rode kaarten niet krijgt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 14:02 Keuzes, keuzes. AZ had ook dergelijke buitenspelers kunnen hebben. PSV haalt Ramalho, Feyenoord haalt Trauner. En die Hancko was behoorlijk aan de prijs maar elke cent waard.

En verder scheelt het natuurlijk dat die beperkte schopper Wieffer 3 of 4 rode kaarten niet krijgt.
Dat zijn inderdaad keuzes, maar daar heb je als trainer dus wel mee te maken. Feyenoord had dus een betere en bredere selectie. Dan is het in essentie ook logisch dat je meer punten haalt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 02 jun 2023, 14:11 Dat zijn inderdaad keuzes, maar daar heb je als trainer dus wel mee te maken. Feyenoord had dus een betere en bredere selectie. Dan is het in essentie ook logisch dat je meer punten haalt.
Daar zit je als trainer zelf bij.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 02 jun 2023, 14:11 Dat zijn inderdaad keuzes, maar daar heb je als trainer dus wel mee te maken. Feyenoord had dus een betere en bredere selectie. Dan is het in essentie ook logisch dat je meer punten haalt.
Ze hadden een betere selectie omdat Slot ze beter maakte. De helft van die gasten had nog nooit iemand van gehoord.

Onder Jansen worden de meesten alleen maar minder. En spelers worden in samenspraak met hem wel of niet gehaald.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 17:57 En spelers worden in samenspraak met hem wel of niet gehaald.
Bron?
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 02 jun 2023, 20:31Bron?
Heb je daar een bron voor nodig? Als je AZ een beetje zou volgen, weet je dat ze altijd alles samen doen. Zoek zelf maar even naar interviews in februari
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 20:46 Heb je daar een bron voor nodig? Als je AZ een beetje zou volgen, weet je dat ze altijd alles samen doen. Zoek zelf maar even naar interviews in februari
De enige waar ik dat van hoor is Ferry (en nu dan van jou)
Laatst gewijzigd door differentcook op 02 jun 2023, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 20:46 Heb je daar een bron voor nodig? Als je AZ een beetje zou volgen, weet je dat ze altijd alles samen doen. Zoek zelf maar even naar interviews in februari
Ik heb Jansen juist ergens een keer horen zeggen (podcast?) dat ie zich juist niet of nauwelijks bemoeit met het aankoopbeleid.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 02 jun 2023, 22:34 Ik heb Jansen juist ergens een keer horen zeggen (podcast?) dat ie zich juist niet of nauwelijks bemoeit met het aankoopbeleid.
Ik meen me ook zoiets te herinneren
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 02 jun 2023, 20:59 De enige waar ik dat van hoor is Ferry (en nu dan van jou)
Pascal Jansen is onderdeel van de technische staf. Die staat onder leiding van Max Huiberts.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 02 jun 2023, 22:34 Ik heb Jansen juist ergens een keer horen zeggen (podcast?) dat ie zich juist niet of nauwelijks bemoeit met het aankoopbeleid.
Dat zou toch compleet waanzinnig zijn?

Natuurlijk heeft een trainer daar een belangrijke rol in. Ik weet vrij zeker dat die 2 elkaar wekelijks spreken, dat hebben ze zelf bevestigd.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Een trainer is een passant en heeft nauwelijks een stem in het aankoopbeleid.

Zijn primaire taak is dat het niveau van de spelers verbetert, de poppetjes op de juiste plaats zetten en de best mogelijke tactiek toe te passen om de tegenstander te verslaan. Tevens moet hij er voor zorgen dat iedereen zo goed mogelijk voorbereid is op de wedstrijd.

Ik heb bovenstaande niet of nauwelijks gezien.
1+1 = 2.
Snel afscheid nemen.
Hoe sympathiek deze man ook overkomt.
Gesloten