Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Gewoon afscheid nemen!

Voorbereiding de tijd gehad om alles naar ze hand te zetten met nieuw materiaal. Maar er is niks veranderd.

Leuke en rustige man en daar is alles mee gezegd!

Van het weekend tegen GAE zullen we waarschijnlijk wel winnen, maar ik hoop eigenlijk op een nederlaag. Volgende week woensdag tegen Dundee verliezen want dan weet ik zeker dat we de rest van het seizoen niet met deze pannekoek zitten opgescheept.

Elke wedstrijd dat hij weer wint met zijn saaie tactiek heeft hij weer krediet en zitten wij aan een k*t trainer vast. Zou mooi zijn als hij de eer aanzich zelf hield, maar wat dat betreft lijkt hij net op Rutte die heeft ook een plaat voor zijn kop.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Interview na de wedstrijd, VI:
Pascal Jansen was niet blij met het optreden van AZ in de voorronde van de Conference League. Op bezoek bij Dundee United verloren de Alkmaarders nipt. Volgens de trainer lag dat volledig aan zijn eigen ploeg.

Dundee United
1 - 0
AZ

'Ik heb net nog even rustig wat beelden teruggekeken', vertelde Jansen voor de camera's van Veronica nadat het lang duurde voor hij zijn verhaal kwam doen. Hij legde uit waarom hij dat nog even deed. 'Je moet kijken of de emoties die je hebt ook terecht zijn. Op beelden vallen dan dingetjes op. Welke dingetjes? Wat opvalt is dat we te lang gelijkwaardig zijn geweest. Daar waar we in staat moesten zijn een groter verschil te maken.'
Jansen is kritisch op zijn ploeg. AZ kwam namelijk niet goed voor de dag in Schotland. 'De belangrijkste ruimtes die we graag bespelen, waren echt te bespelen, maar we haalden er te weinig uit. Dan creëer je in aanvallend opzicht te weinig kansen. We hebben zoveel gespeeld in de voorbereiding, daar zag ik dat er voldoende creativiteit aanwezig was. Maar in de hoogste snelheid moeten we dat wel gebruiken. We halen er te weinig uit. Dat heeft te maken met de keuzes die je maakt.'
'Uiteraard ben ik flink teleurgesteld', gaf Jansen toe. Hoewel de verwachtingen hoog waren, liet AZ nauwelijks wat zien. En dat stoorde de trainer. 'Je verwacht gewoon meer. Er is te weinig uitgehaald vandaag. Dat ligt puur aan onszelf. Je weet wat ze voor eigen publiek willen. Ze hebben twee schoten tussen de palen gehad. Eentje ging er in. En net op dat moment moesten we adequaat ingrijpen. Dat kost ons de wedstrijd. We hebben mogelijkheden gehad en waren zelf niet zuiver. Zijn we dat thuis wel, dan ben ik er van overtuigd dat we dit alsnog naar een goed einde gaan brengen.'
De gebruikelijke bullshit……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Onze trainer in een notendop:
Bijlagen
IMG_20220805_095143.jpg
IMG_20220805_095143.jpg (88.65 KiB) 600 keer bekeken
20220805_094852.jpg
20220805_094852.jpg (43.32 KiB) 600 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Jongens, we zitten al op 200 pagina's. Er hoeft niets meer gezegd te worden. Alles is al geschreven. Kan er hier geen slotje op?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Hahaha, ik zag hem ook al voorbij komen, het enige wat mist is "We begonnen best aardig aan de wedstrijd"/"De eerste 10 minuten waren wij de betere ploeg"
Van Alkmaar begint de victorie
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Shota-Arveladze schreef: 05 aug 2022, 07:54 Jongens, we zitten al op 200 pagina's. Er hoeft niets meer gezegd te worden. Alles is al geschreven. Kan er hier geen slotje op?
Liever gisteren dan vandaag, moet hij wel de laan uitgestuurd worden. Zelf vertrekken doet hij niet.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

072 schreef: 05 aug 2022, 07:55 Hahaha, ik zag hem ook al voorbij komen, het enige wat mist is "We begonnen best aardig aan de wedstrijd"/"De eerste 10 minuten waren wij de betere ploeg"
"we lopen tegen een momentje aan van laagvlieger X, dat mag ons niet gebeuren"
"Zorvuldiger in de laatste fase"

Dat zijn ook 2 klassiekers.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 22:33 In dit geval liet de B keus ook zien B keus te zijn. Daar kun je Jansen niet veel verwijten dat Lahdo alles verkeerd doet, dat er bij Reijnders niets lukt, Evjen geen man voorbij komt en de Wit weten we het inmiddels ook wel. Echt Karlsson, Odgaard, Bazoer is een wereld van verschil, dat nagenoeg de gehele voorhoede er uit lag door blessures/ziekte kan de goede man ook niets aan doen en wat daar onder komt is domweg niet zo heel goed. En ga nu niet zeggen dat hij maar een opstelling had moeten maken met Fedde de Jong, van Brederode, etc. want als hij daar de bietenbrug mee op was gegaan had hij daar weer de volle laag over gekregen.
Gewoon hard bidden dat Karlsson heel snel terug keert, Odgaard van de week weer kan starten en Bazoer is uitgeziekt.
Als je verwacht dat 3 spelers deze zgn B keuze AZ naar een ander niveau kunnen brengen, dan kan ik je aangeven dat dat niet gaat lukken . Het niveau Witry, Sugawara, Hatzie, Lahdo, de Wit, Reijnders zelfs Beukema nu en vooral trainer Jansen is simpelweg ons A niveau, dus veel te laag. Als je tegen deze tegenstander, of die van de eerste ronde, zo veel breed en terug speelt win je nooit, simpel toch? Je ziet het aan Beukema, ook hij speelt inmiddels 90 procent breed of terug. Dat is train- en coachbaar. Huiberts koopt nog steeds geen creatieve midmid en al 2 jaar geen knappe rechtsbuiten en zadelt een al middelmatige startende hoofdtrainer op met gemiddeld spelersmateriaal en verwacht top 4. Daar wordt dan ook nog ongeveer € 300,00 per supporter voor gevraagd. Wordt weer een lastig jaar.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 22:48 En wie zou jij dan op de flanken neer zetten nu Odgaard en Karlsson er niet bij waren want je hebt het dat hij Lahdo voor de leeuwen gooit, maar doet hij dat niet als hij andere groentjes als van Brederode of een de Jong zou opstellen?
Dan vind ik Brederode een betere keuze. Die kent het Nederlands voetbal, de club, het systeem en heeft in de voorbereiding daadwerkelijk nuttige dingen laten zien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tactisch is de onkunde van Jansen heel simpel op te splitsen

1. Hij heeft geen plan, of zijn plan voldoet simpelweg niet.
Als breivoetbal waar de snelheid bewust uitgehaald wordt en we bewust de bal van voorhoede terug bij de eigen keeper kunnen brengen zijn ´stijl´ is. Dan kan ik je vertellen dat het net zoals bij Danny Blind gewoon totaal gaat falen en ja ik zie gelijkenissen tussen de tactiek van Blind en Jansen, net zoals tussen de tactiek van Jansen en Frank de Boer. Het is de slechtste uitvoering van de Hollandse School die we in jaren gezien hebben (en heeft ook niks met AZ te maken). Het vragen voor routiniers en steeds duurdere aankopen in plaats van vertrouwen op de jeugd zou daar nog bij passen ook.

2. Als hij een plan heeft, houd het geen rekening met de tegenstander.

Je speelt geen totaalvoetbal tegen Rinus Michels
Je speelt geen tikitaka tegen Guardiola
Je speelt geen catenaccio tegen Italianen
Je speelt geen kick and rush tegen Engelsen

Tenzij jij 100% zeker weet dat je ze in alle facetten gaat overklassen en jij die speelstijl eigen hebt gemaakt terwijl zij die speelstijl verleerd zijn.

Mijn grote frustratie lag gisteren bij Dani de Wit en personen die riepen (zonder ooit onze jeugd gezien te hebben blijkbaar) dat je geen jonge spelers (Wat zijn Kerkez en Lahdo dan?) tegen een team als Dundee United kan inzetten.

De redenering voor een basisplek of in ieder geval het inwisselen van Fedde de Jong was voor mij heel helder. Zijn leeftijd doet er niet toe, het ging mij om zijn kwaliteiten. Fedde de Jong is een speler die met creativiteit een aanval kan opzetten en tussen de linies kan doorvoetballen. de Jong heeft steevast meer assists dan doelpunten.

Dani de Wit daarentegen is boven alles wat je van hem kan vinden een beuker, een stormram, een kilometervreter, maar niet goed aan de bal.

Dundee United heeft ten opzichte van AZ vooral beukers en stormrammen. Het is als je zippo in de lava gooien om te leunen op Dani de Wit tegen zo'n tegenstander. Wat je had moeten doen en de boodschap die onze jongens hadden moeten meekrijgen was om vol op de combinatie te spelen en ze zelfs enige vrijheid te geven om gebruik te maken van hun creativiteit. In de basis stond onze verdediging namelijk en het balbezit hadden we ook. het balbezit werd juist verloren iedere keer bij o.a. Dani de Wit die dus NIET fysiek sterker bleek dan zijn Schotse tegenstanders. Zodra je dat goed had kunnen inzien had je moeten overschakelen op een plan B.

We werden niet weggespeeld, maar het ontbrak aan creativiteit voorin.
Ofwel deze wedstrijd vroeg juist wél om een speler als bijvoorbeeld Fedde de Jong omdat deze de boel open kan spelen in plaats van open breken.


Wat ons vanzelf bij probleem 3 en 4 aan doet komen.

3. Het ontbreekt hem aan de creativiteit om iets nieuws te proberen
4. Hij heeft het lef niet om eigen jeugd te gebruiken, daarom mag de 18 jarige Kerkez wel opdraven want die is gekocht en mag de 19 jarige Lahdo opdraven want die is gekocht. Maar mogen de 19 jarige de Jong en de 20 jarige Buurmeester ondanks getoonde kwaliteiten in Jong AZ nauwelijks minuten maken. en áls dan komen ze zoals van Brederode veel te laat... en alleen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 05 aug 2022, 07:54 Jongens, we zitten al op 200 pagina's. Er hoeft niets meer gezegd te worden. Alles is al geschreven. Kan er hier geen slotje op?
"We roepen het over onszelf af."

"We weten in belangrijke ruimtes te komen. Maar moeten dan:

A. Effectiever zijn.
B. Rustiger aan de bal zijn.
C. Scherper in de eindfase zijn."
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 aug 2022, 08:17 Tactisch is de onkunde van Jansen heel simpel op te splitsen

1. Hij heeft geen plan, of zijn plan voldoet simpelweg niet.
Als breivoetbal waar de snelheid bewust uitgehaald wordt en we bewust de bal van voorhoede terug bij de eigen keeper kunnen brengen zijn ´stijl´ is. Dan kan ik je vertellen dat het net zoals bij Danny Blind gewoon totaal gaat falen en ja ik zie gelijkenissen tussen de tactiek van Blind en Jansen, net zoals tussen de tactiek van Jansen en Frank de Boer. Het is de slechtste uitvoering van de Hollandse School die we in jaren gezien hebben (en heeft ook niks met AZ te maken). Het vragen voor routiniers en steeds duurdere aankopen in plaats van vertrouwen op de jeugd zou daar nog bij passen ook.

2. Als hij een plan heeft, houd het geen rekening met de tegenstander.

Je speelt geen totaalvoetbal tegen Rinus Michels
Je speelt geen tikitaka tegen Guardiola
Je speelt geen catenaccio tegen Italianen
Je speelt geen kick and rush tegen Engelsen

Tenzij jij 100% zeker weet dat je ze in alle facetten gaat overklassen en jij die speelstijl eigen hebt gemaakt terwijl zij die speelstijl verleerd zijn.

Mijn grote frustratie lag gisteren bij Dani de Wit en personen die riepen (zonder ooit onze jeugd gezien te hebben blijkbaar) dat je geen jonge spelers (Wat zijn Kerkez en Lahdo dan?) tegen een team als Dundee United kan inzetten.

De redenering voor een basisplek of in ieder geval het inwisselen van Fedde de Jong was voor mij heel helder. Zijn leeftijd doet er niet toe, het ging mij om zijn kwaliteiten. Fedde de Jong is een speler die met creativiteit een aanval kan opzetten en tussen de linies kan doorvoetballen. de Jong heeft steevast meer assists dan doelpunten.

Dani de Wit daarentegen is boven alles wat je van hem kan vinden een beuker, een stormram, een kilometervreter, maar niet goed aan de bal.

Dundee United heeft ten opzichte van AZ vooral beukers en stormrammen. Het is als je zippo in de lava gooien om te leunen op Dani de Wit tegen zo'n tegenstander. Wat je had moeten doen en de boodschap die onze jongens hadden moeten meekrijgen was om vol op de combinatie te spelen en ze zelfs enige vrijheid te geven om gebruik te maken van hun creativiteit. In de basis stond onze verdediging namelijk en het balbezit hadden we ook. het balbezit werd juist verloren iedere keer bij o.a. Dani de Wit die dus NIET fysiek sterker bleek dan zijn Schotse tegenstanders. Zodra je dat goed had kunnen inzien had je moeten overschakelen op een plan B.

We werden niet weggespeeld, maar het ontbrak aan creativiteit voorin.
Ofwel deze wedstrijd vroeg juist wél om een speler als bijvoorbeeld Fedde de Jong omdat deze de boel open kan spelen in plaats van open breken.


Wat ons vanzelf bij probleem 3 en 4 aan doet komen.

3. Het ontbreekt hem aan de creativiteit om iets nieuws te proberen
4. Hij heeft het lef niet om eigen jeugd te gebruiken, daarom mag de 18 jarige Kerkez wel opdraven want die is gekocht en mag de 19 jarige Lahdo opdraven want die is gekocht. Maar mogen de 19 jarige de Jong en de 20 jarige Buurmeester ondanks getoonde kwaliteiten in Jong AZ nauwelijks minuten maken. en áls dan komen ze zoals van Brederode veel te laat... en alleen.
Echt uitstekende analyse.

Hij had moeten redeneren vanuit een technische creatieve balbezit situatie, maar besloot gewoon mee te gaan in het Schotse voetbal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bijna middag en nog steeds niet ontslagen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 05 aug 2022, 08:08 Dan vind ik Brederode een betere keuze. Die kent het Nederlands voetbal, de club, het systeem en heeft in de voorbereiding daadwerkelijk nuttige dingen laten zien.
Dit is trouwens ook allemaal priegelwerk.

Het grootste bezwaar vind ik dat er geen gedegen tactisch plan met dito spelopvatting is. Dan kunnen we later nog wel eens praten over de poppetjes. Zo'n wedstrijd verlies je ook niet op de positie Van Brederode / Lahdo.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Langedijk schreef: 05 aug 2022, 08:39 Bijna middag en nog steeds niet ontslagen
Dit denk ik al regelmatig sinds vorig seizoen...
Van Alkmaar begint de victorie
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De trainer gaat niet weg. Hij zal blijven strooien met dooddoeners en inkoppers. Geweldig tactisch inzicht is hij zelden op te betrappen. Toch heeft ie dit seizoen een hele goede selectie. Reijnders valt vreselijk door de mand en de Wit was en blijft lachwekkend slecht. Jansen zal nu toch wel inzien dat De Jong en Buumeester minstens zo goed zijn en nu een kans moeten krijgen. Met vaste waarden als Odgaard,Yuki, Bazoer, Vanheusden en Karlsson aangevuld met de talenten uit eigen jeugd moet het een mooi seizoen worden. Beukema gaat waarschijnlijk ook banken. Die speelt vaker naar de keeper dan vooruit. Als Jansen dit inziet ben ik al happy.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

072 schreef: 05 aug 2022, 08:58 Dit denk ik al regelmatig sinds vorig seizoen...
Ik al sinds zijn gepruts tegen Vitesse en Groningen in 2020/21. Al had ik het toen ook prima gevonden als ie na dat seizoen gewoon weer assistent werd. Dat zal nu moeilijk gaan...
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Mousa Sidi schreef: 05 aug 2022, 09:20 Die speelt vaker naar de keeper dan vooruit. Als Jansen dit inziet ben ik al happy.
Ik vermoed dat dit juist de opdracht is van Jansen. Kun je de bal niet naar voren kwijt, dan maar naar achteren. Geen risicovolle passjes vooruit: balbezit is belangrijker dan verrassende maar risicovolle passjes vooruit.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

DeZuivelDuivel schreef: 05 aug 2022, 08:17 Tactisch is de onkunde van Jansen heel simpel op te splitsen

1. Hij heeft geen plan, of zijn plan voldoet simpelweg niet.
Als breivoetbal waar de snelheid bewust uitgehaald wordt en we bewust de bal van voorhoede terug bij de eigen keeper kunnen brengen zijn ´stijl´ is. Dan kan ik je vertellen dat het net zoals bij Danny Blind gewoon totaal gaat falen en ja ik zie gelijkenissen tussen de tactiek van Blind en Jansen, net zoals tussen de tactiek van Jansen en Frank de Boer. Het is de slechtste uitvoering van de Hollandse School die we in jaren gezien hebben (en heeft ook niks met AZ te maken). Het vragen voor routiniers en steeds duurdere aankopen in plaats van vertrouwen op de jeugd zou daar nog bij passen ook.

2. Als hij een plan heeft, houd het geen rekening met de tegenstander.

Je speelt geen totaalvoetbal tegen Rinus Michels
Je speelt geen tikitaka tegen Guardiola
Je speelt geen catenaccio tegen Italianen
Je speelt geen kick and rush tegen Engelsen

Tenzij jij 100% zeker weet dat je ze in alle facetten gaat overklassen en jij die speelstijl eigen hebt gemaakt terwijl zij die speelstijl verleerd zijn.

Mijn grote frustratie lag gisteren bij Dani de Wit en personen die riepen (zonder ooit onze jeugd gezien te hebben blijkbaar) dat je geen jonge spelers (Wat zijn Kerkez en Lahdo dan?) tegen een team als Dundee United kan inzetten.

De redenering voor een basisplek of in ieder geval het inwisselen van Fedde de Jong was voor mij heel helder. Zijn leeftijd doet er niet toe, het ging mij om zijn kwaliteiten. Fedde de Jong is een speler die met creativiteit een aanval kan opzetten en tussen de linies kan doorvoetballen. de Jong heeft steevast meer assists dan doelpunten.

Dani de Wit daarentegen is boven alles wat je van hem kan vinden een beuker, een stormram, een kilometervreter, maar niet goed aan de bal.

Dundee United heeft ten opzichte van AZ vooral beukers en stormrammen. Het is als je zippo in de lava gooien om te leunen op Dani de Wit tegen zo'n tegenstander. Wat je had moeten doen en de boodschap die onze jongens hadden moeten meekrijgen was om vol op de combinatie te spelen en ze zelfs enige vrijheid te geven om gebruik te maken van hun creativiteit. In de basis stond onze verdediging namelijk en het balbezit hadden we ook. het balbezit werd juist verloren iedere keer bij o.a. Dani de Wit die dus NIET fysiek sterker bleek dan zijn Schotse tegenstanders. Zodra je dat goed had kunnen inzien had je moeten overschakelen op een plan B.

We werden niet weggespeeld, maar het ontbrak aan creativiteit voorin.
Ofwel deze wedstrijd vroeg juist wél om een speler als bijvoorbeeld Fedde de Jong omdat deze de boel open kan spelen in plaats van open breken.


Wat ons vanzelf bij probleem 3 en 4 aan doet komen.

3. Het ontbreekt hem aan de creativiteit om iets nieuws te proberen
4. Hij heeft het lef niet om eigen jeugd te gebruiken, daarom mag de 18 jarige Kerkez wel opdraven want die is gekocht en mag de 19 jarige Lahdo opdraven want die is gekocht. Maar mogen de 19 jarige de Jong en de 20 jarige Buurmeester ondanks getoonde kwaliteiten in Jong AZ nauwelijks minuten maken. en áls dan komen ze zoals van Brederode veel te laat... en alleen.
Goede analyse!

Afgelopen twee seizoenen heb ik altijd een beetje gependeld tussen 'Jansen heeft nou eenmaal geen betere selectie, hij maakt er het beste van' en 'Jansen is incompetent als trainer want hij maakt niet het beste van zijn selectie'. Beetje kip of 't ei, maar inmiddels neig ik toch wat meer naar de tweede conclusie.

Het is schokkend dat er zo weinig nodig is om het team totaal te steriliseren en te ontdoen van enige aanvallende verrassing. Als Karlsson en Odgaard ontbreken blijft er praktisch niks over. Pavlidis moet het van aanvoer hebben, Lahdo en Evjen kunnen (nog) niks afdwingen, Dani de Wit heeft in AZ-shirt nog nooit iets verrassends gedaan, en misschien nog wel erger dan dit gebrek aan individuele kwaliteiten: het voetbal is in zijn totaliteit gewoon veel te statisch.

Ik zit gewoon week in week uit te kijken naar een team in onbalans, een team dat niet loopt en een team dat veel te zwaar leunt op individuele kwaliteiten. Statisch, en dus wachtend op een individuele actie van Karlsson of een overlap van een van de backs. Nouja, als Karlsson er niet is en Hatzidiakos je rechtsback is dan gebeurt er dus geen kloot en tikken we eindeloos heen en weer zonder enige verrassing. Onze Schotse vrienden lopen gezellig mee.

Even in contrast: die wedstrijd tegen Bologna zag je het tegendeel. Dat was zo dynamisch als het maar kon zijn. En je zou kunnen zeggen dat die gasten van Bologna er met de pet naar gooiden, maar daar ga ik niet helemaal in mee. Dat zijn ook allemaal gasten die zich in het nieuwe seizoen willen laten zien. Zo'n Jerdy Schouten, bijvoorbeeld, zal ook echt wel zijn best doen met het oog op een transfer.

Kijk je naar Twente, bijvoorbeeld, dat is op papier echt niet beter dan AZ. Maar dat team is gewoon uitgebalanceerd en loopt als een tierelier. Waarom is dat hier niet te smeden? Inmiddels klotst het jeugdig talent aardig tegen de wanden van het eerste en er komt een aardige kwaliteitsimpuls aan. Daar moet je toch haast wel een geoliede machine van kunnen maken?

En ook tegen Dundee, waar die kwaliteitsimpuls nog ontbrak, kan ik de vraag 'had Jansen dit team aan de praat kunnen krijgen ondanks de ontbrekende spelers?' alleen maar beantwoorden met 'ja'. Ik ben benieuwd hoe het was gelopen met Fedde de Jong of Reijnders op 10, Buurmeester en Witry op rechts. Het had me niet verbaasd als dat de boel aan het lopen had gekregen.

Ik vraag me overigens af in hoeverre er druk is vanuit het technische hart van de directie om spelers op te stellen omwille van hun transferwaarde. Waarom zou je anders Hatzidiakos opstellen in plaats van Witry (die, toegegeven, tekortkomt maar echt nog twee klasses beter is als moderne, dreigende rechtsback dan Hatzidiakos) en de Wit in plaats van de fris ogende Fedde de Jong?

Je wilt de lompe Schotten toch overklassen met dynamisch spel, niet met statisch gebrei?

Zo, sorry voor dit ellenlange betoog. Des te meer ik erover nadenk of schrijf, des te meer ik verlang naar een andere trainer. Het is allemaal zo statisch... Om te janken.
Laatst gewijzigd door timdadum op 05 aug 2022, 09:50, 3 keer totaal gewijzigd.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Zullen de uitsupporters nog het toegangskaartje vergoed krijgen door Max en Robert? Want dat verdienen ze wel.
____________
Hoc est nihil
Gesloten