Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 15 jan 2024, 13:37:lol:
Blij dat je het leuk vindt, heb je verder ook nog een inhoudelijke inbreng?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 15 jan 2024, 13:40 Zolang de scheidsrechter niet fluit voetbal je door. Dat is ongeveer het eerste dat je leert in de F'jes.
Klopt, maar daardoor valt die goal niet. Ook al had Martins Indi rechtop blijven staan had die goal gevallen. Deze goal was niet de schuld van Martins Indi maar van diegene die bij Ugalde stond en bij hem wegliep op het moment dat de voorzet werd gegeven. Ik kan alleen niet zo snel zien wie dat was. Volgens mij was het Dekker. Verder staan er nog twee in het centrum die blind naar voren liepen. Een daarvan was De Wit, die nadere herken ik zo snel niet op die foto. Het lijkt op Penetra.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 15 jan 2024, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:41 Blij dat je het leuk vindt, heb je verder ook nog een inhoudelijke inbreng?
Ik ben onder de indruk van jouw inbreng. Wat een verschrikkelijk statement, zeg.
BMI is defensief erbarmerlijk. En jij blijft bij hoog en laag volhouden dat hij uitstekend presteert sinds zijn rentree.
De tegengoals vliegen AZ om de oren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:08 Niet slim, maar heeft verders niks met die goal te maken.

Achter hem staat het nog vier tegen drie in het voordeel van AZ, waarbij die rukker die Ugalde aan de buitenkant staat te dekken de grote schuldige is aan de goal. Ik kan even niet zo snel zien wie dat is.
Dit heeft natuurlijk alles met die goal te maken. Hij hoeft iemand die op de grond ligt niet te dekken, kan 2 stappen terug doen en/of Maxim Dekker coachen. Dat is namelijk die rukker die Wolfe mocht vervangen. Van de regen in de drup.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:42 Klopt, maar daardoor valt die goal niet. Ook al had Martins Indi rechtop blijven staan had die goal gevallen. Deze goal was niet de schuld van Martins Indi maar van diegene die bij Ugalde stond en bij hem wegliep op het moment dat de voorzet werd gegeven. Ik kan alleen niet zo snel zien wie dat was. Volgens mij was het Dekker. Verder staan er nog twee in het centrum die blind naar voren liepen. Een daarvan was De Wit, die nadere herken ik zo snel niet op die foto.
Dat was inderdaad Dekker. Wellicht had BMI zich weer direct op het spel kunnen focussen in plaats van op een tegenstander die op de grond ligt. En had hij met zijn (interland)ervaring en vanuit zijn rol als aanvoerder (en daarmee voorbeeldfunctie) misschien de jonge, onervaren Dekker kunnen coachen zodat Ugalde niet zo makkelijk bij hem wegloopt.

Maar je kunt het inderdaad ook gewoon "niet zo handig" noemen ja.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 15 jan 2024, 13:45 Ik ben onder de indruk van jouw inbreng. Wat een verschrikkelijk statement, zeg.
BMI is defensief erbarmerlijk. En jij blijft bij hoog en laag volhouden dat hij uitstekend presteert sinds zijn rentree.
De tegengoals vliegen AZ om de oren.
Na zijn rentree speelde hij ook gewoon goed. Daar waren meerdere mensen het over eens.

Afgelopen weekend vond ik het defensief ook niet zo heel beroerd. Voetballend was het wel om te janken, maar als je 70 minuten met de rug tegen de muur staat, en weinig uitgespeelde kansen weggeeft, dan heb je het defensief aardig gedaan. Het defensieve blok heeft zaterdag heel veel ballen weggewerkt.

En het ging hier om die goal. Die werd in de schoenen geschoven van Martins Indi, omdat hij met Hilgers bezig was. Dat had verder alleen niks met de goal te maken. Als je naar de herhaling kijkt dan is er gewoon nog een overtal voor AZ in defensief opzicht en staan De Wit en Penetra op Pröpper en Dekker bij Ugalde. De Wit en Penetra lopen bij de voorzet naar voren, terwijl ook Dekker naar voren loopt en Ugalde laat lopen. Even los van wat je van Martins Indi vindt, daar kunnen we het verder over oneens zijn, maar deze goal was niet zijn fout.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:42 Ook al had Martins Indi rechtop blijven staan had die goal gevallen.
Hij had daar überhaupt niet moeten staan, want die vent lag op de grond. Die had geen dekking nodig. Hij had een paar stappen terug moeten zetten en de situatie moeten inschatten. Dit was gewoon een pupillenfout.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:50 En het ging hier om die goal. Die werd in de schoenen geschoven van Martins Indi, omdat hij met Hilgers bezig was.
Ik denk dat forummers hem de goal niet perse in de schoenen schuiven.
Meer: hoe kan een voormalig international zich zo laten afleiden bij een professionele wedstrijd tegen je directe concurrent?!
Was de winterstop nog niet voorbij voor Bruno?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 15 jan 2024, 13:49 Dat was inderdaad Dekker. Wellicht had BMI zich weer direct op het spel kunnen focussen in plaats van op een tegenstander die op de grond ligt. En had hij met zijn (interland)ervaring en vanuit zijn rol als aanvoerder (en daarmee voorbeeldfunctie) misschien de jonge, onervaren Dekker kunnen coachen zodat Ugalde niet zo makkelijk bij hem wegloopt.

Maar je kunt het inderdaad ook gewoon "niet zo handig" noemen ja.
Dat had hij nooit kunnen doen, want zelfs als hij was blijven staan stond hij enkele meters voor de laatste lijn met Dekker, De Wit en Penetra. Die drie achter zich had hij zodoende nooit kunnen coachen. De enige die Dekker hadden kunnen coachen waren Owusu en De Wit. Die hadden positioneel gezien het overzicht. Martins Indi niet.

Maar als je ook even goed naar de beelden kijkt dan zie je dat iedereen in een voorwaartse beweging is op het moment dat Kasius de bal lijkt te veroveren/weg te werken. Alleen verspeelt Kasius de bal, waardoor iedereen uit positie is. Dat verklaart wellicht ook waarom Dekker naar voren loopt. Er zijn hier derhalve meerdere schuldigen/factoren aan te wijzen, maar Martins Indi is daarbij de minst schuldige. Die had in alle gevallen de goal niet kunnen voorkomen gezien de positie waar hij stond, of hij Hilgers nu wel of niet had bejegend.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 15 jan 2024, 13:51 Hij had daar überhaupt niet moeten staan, want die vent lag op de grond. Die had geen dekking nodig. Hij had een paar stappen terug moeten zetten en de situatie moeten inschatten. Dit was gewoon een pupillenfout.
Hij had daar in eerste instantie wel moeten staan want Hilgers was zijn man. Hilgers liet zich alleen vallen. Dan kan je discussieren of je daar dan op moet reageren, maar hij had sowieso nooit op tijd terug geweest. Dat was ook niet nodig want Penetra, De Wit en Dekker stonden nog met zijn drieën tegen Ugalde en Pröpper. Dat was zat. Alleen staat iedereen in voorwaartse beweging op het moment dat Kasius die bal verspeeld, waardoor Ugalde vrij komt.

En dat is nu precies het punt dat ik wil maken. Velen zitten hier in een tunnelvisie, met bepaalde vooroordelen en weten al bij voorbaat naar wie ze gaan wijzen. Dat was bij Panta ook altijd zo. Bij deze goal kan je je eerder afvragen wat Kasius en Dekker aan het doen zijn. Dat zijn de schuldigen aan die goal, niet Martins Indi.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:08 waarbij die rukker die Ugalde aan de buitenkant staat te dekken de grote schuldige is aan de goal. Ik kan even niet zo snel zien wie dat is.
Volgens mij Dekker. Maar sinds ik Hilgers voor Van Wolfswinkel heb aangezien durf ik er geen geld op te zetten ...
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:55 Hij had daar in eerste instantie wel moeten staan want Hilgers was zijn man.
Ook oneens. Hilgers werd op dat moment al afgejaagd door Cladie en Pavlidis. Dat zou betekenen dat het een nóg dommere fout van BMI is, want als laatste man op zo'n manier uit je verdediging stappen terwijl er al 2 man bovenop zit slaat echt helemaal nergens op. Als dat zijn argument zou zijn, dan getuigt dat van nóg minder voetbalintelligentie.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 13:59 Volgens mij Dekker. Maar sinds ik Hilgers voor Van Wolfswinkel heb aangezien durf ik er geen geld op te zetten ...
Dat was inderdaad Dekker zie ik nu. Maar nu ik die goal een paar keer terugkijk zie je dat die achterste drie (De Wit, Pröpper en Dekker) in een voorwaartse beweging zijn op het moment dat Kasius de bal onderschept. Daardoor komt Ugalde uiteindelijk vrij. Dan kan je je afvragen wat de primaire oorzaak is, het balverlies van Kasius of stappen die drie te snel door.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 13:59 Volgens mij Dekker. Maar sinds ik Hilgers voor Van Wolfswinkel heb aangezien durf ik er geen geld op te zetten ...
Ja onze linksback van dat moment Dekker.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 15 jan 2024, 13:59 Ook oneens. Hilgers werd op dat moment al afgejaagd door Cladie en Pavlidis. Dat zou betekenen dat het een nóg dommere fout van BMI is, want als laatste man op zo'n manier uit je verdediging stappen terwijl er al 2 man bovenop zit slaat echt helemaal nergens op. Als dat zijn argument zou zijn, dan getuigt dat van nóg minder voetbalintelligentie.
Dan zou ik nog eens goed kijken. Pavlidis doet daar precies niks en jaagt Hilgers helemaal niet af. Clasie wil het duel van de andere kant aangaan, Martins Indi stapt in om een eventueel schot van Hilgers te blokken. Die had Clasie namelijk nooit kunnen doen want die staat aan de andere kant.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 15 jan 2024, 12:14 Dat staat haaks op je eerdere stelling dat hij tussen de CV's opgesteld stond.

Hoe het ook zij: ik zou ook de rug van Indi en binnenkant van Wolfe / Dekker kiezen ... Daar zit alle onkunde.

In Dekker zie ik op termijn overigens nog wél wat. Verdedigend gezien.
Hoezo haaks?

Laat ik dan zo zeggen Ugalde positioneerde zich de hele wedstrijd tussen onze cv's en loerde daar op zijn momenten. Ugalde moet het niet van zijn fysiek hebben, maar wel van zijn slimme positionering en loopacties. Mag bekend zijn. Dat is kwaliteit van een spits met gogme.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 14:01 Dat was inderdaad Dekker zie ik nu. Maar nu ik die goal een paar keer terugkijk zie je dat die achterste drie (De Wit, Pröpper en Dekker) in een voorwaartse beweging zijn op het moment dat Kasius de bal onderschept. Daardoor komt Ugalde uiteindelijk vrij. Dan kan je je afvragen wat de primaire oorzaak is, het balverlies van Kasius of stappen die drie te snel door.
Ik had niet door dat dit topic zo heet was dat we reeds een volle pagina verder waren ...

:oops:

Ik vind het overigens óók een fout van Dekker, maar wat Indi daar staat te doen slaat natuurlijk alles.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 13:08 ... Achter hem staat het nog vier tegen drie in het voordeel van AZ, waarbij die rukker die Ugalde aan de buitenkant staat te dekken de grote schuldige is aan de goal. Ik kan even niet zo snel zien wie dat is.
...rukker...???

Dat zegt onze moraalridder!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 15 jan 2024, 14:09 ...rukker...???

Dat zegt onze moraalridder!
Moraalridder? Gaat het verder goed met je?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 15 jan 2024, 14:10 Moraalridder? Gaat het verder goed met je?
Kan beter in deze AZ-crisis.

Ja moraalridder gelet op je reacties naar anderen als ook maar iemand iets van een kleurtje in een reactie stopt of tegen je in gaat.
Plaats reactie