Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Langedijk
Technisch directeur

MB80 schreef: 23 okt 2022, 15:44 Is geen schim van zichzelf, ironisch gezien is AZ (en Kerkez) veel minder sinds hij terug in de basis is.
Hij voegt vanaf rechts ook niets toe want het wordt pas dreigend als hij vanaf links naar binnen trekt. En toch, belangrijk tegen Groningen en vandaag een goede dribbel bij de 2-1. En natuurlijk een assist op De Wit die echter voor een leeg doel tegen de paal kopt.

Karlsson wil het gepruts van zijn teamgenoten overcompenseren en dat moet hij niet doen. Maar ik kan zijn frustratie wel begrijpen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 23 okt 2022, 16:06 Hij voegt vanaf rechts ook niets toe want het wordt pas dreigend als hij vanaf links naar binnen trekt. En toch, belangrijk tegen Groningen en vandaag een goede dribbel bij de 2-1. En natuurlijk een assist op De Wit die echter voor een leeg doel tegen de paal kopt.

Karlsson wil het gepruts van zijn teamgenoten overcompenseren en dat moet hij niet doen. Maar ik kan zijn frustratie wel begrijpen.
Eén goede dribbel maakt nog geen renpaard. Hij was uiterst zwak vandaag.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Georg

MB80 schreef: 23 okt 2022, 15:44 Is geen schim van zichzelf, ironisch gezien is AZ (en Kerkez) veel minder sinds hij terug in de basis is.
Even doorfantaseren op de gegeven voorzet. Wat kan er aan de hand zijn?:
- hij speelt minder dan de persoon die hij vervangt
- hij creert problemen door slecht meeverdedigen
- de combi met Kerkez en/of anderen rond hem is slecht
- zijn aanwezigheid heeft een negatieve impact op de spirit en werklust in het team
- anderen doen een stapje minder omdat ze denken dat Karlsson het wel kan oplossen
- ?
we can come an end
Langedijk
Technisch directeur

salmonyappi schreef: 23 okt 2022, 16:15 Eén goede dribbel maakt nog geen renpaard. Hij was uiterst zwak vandaag.
Hij was zeker zwak. Maar zonder de blunders van zijn collega’s was hij met een assist en een voor-assist van het veld gestapt. Dan was het cijfermatig gewoon voldoende geweest.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
FugAZi
Invaller

differentcook schreef: 23 okt 2022, 16:24 Even doorfantaseren op de gegeven voorzet. Wat kan er aan de hand zijn?:
- hij speelt minder dan de persoon die hij vervangt
- hij creert problemen door slecht meeverdedigen
- de combi met Kerkez en/of anderen rond hem is slecht
- zijn aanwezigheid heeft een negatieve impact op de spirit en werklust in het team
- anderen doen een stapje minder omdat ze denken dat Karlsson het wel kan oplossen
- ?
-heeft een moeilijk karakter, vraagt enorm veel bevestiging, worsteld er erg mee als iets niet helemaal goed gaat (je ziet haast een kortsluiting bij een misser). Is denk ik veel te perfectionistisch en hard voor zichzelf. Hij zou enorm kunnen groeien als hij ook het nut gaat zien van anderen in hun kracht zetten ipv wereldbeeld wat alleen om zichzelf draait. Heeft bakken talent, maar oh zo veel rafelrandjes. Hij is nog heel jong op sommige vlakken al heel ver ontwikkeld maar op ander vlakken nog net een kind.
Hij lijkt mij moeilijk om als medespeler te hebben, ik geloof zo dat er spelers op een gegeven moment stoppen met loopacties voor niks te maken.
Als hij niet levert zo als weer deze wedstrijd is hij meer een blok aan het been dan een toevoeging (het is toch een schande dat hij weer voor eigen geluk gaat ipv een simpele bal afspelen wat een 100% kans had geweest).
Maar toch geeft hij weer prachtige ballen, zo hakje die Odgaard vrijspeeld is om te smullen.
Ik heb echt een haat liefde met deze speler.
Grifo
Oude garde
Contacteer:

FugAZi schreef: 23 okt 2022, 23:52 Ik heb echt een haat liefde met deze speler.
Ik denk dat iedereen dat wel een beetje met hem heeft. Die laatste twee voorbeelden die jij noemt in een wedstrijd somt het goed op. Denk dat iedereen smulde van dat hakje, en iedereen zich kapot ergerde aan dat schot. Moet ik er wel bijzeggen dat hij en Reijnders wel de enigen zijn die dergelijke schoten mogen lossen, maar in dit geval was het zonde gezien de betere andere opties en kansloze schotoptie.

Hoewel het nog redelijk ging in de week van zijn terugkomst... mag je wel concluderen dat de terugval van AZ 'toevallig' redelijk samenvalt met de terugkomst van Karlsson.

Het lijkt erop dat ons elftal geleerd had om zonder hem te presteren en hem nu niet goed terug ingepast krijgt.

Waarmee ik de neiging krijg om mijn verhaal over het 'juiste moment om te verkopen' te uppen.
differentcook
Georg

Grifo schreef: 24 okt 2022, 00:18 Ik denk dat iedereen dat wel een beetje met hem heeft. Die laatste twee voorbeelden die jij noemt in een wedstrijd somt het goed op. Denk dat iedereen smulde van dat hakje, en iedereen zich kapot ergerde aan dat schot. Moet ik er wel bijzeggen dat hij en Reijnders wel de enigen zijn die dergelijke schoten mogen lossen, maar in dit geval was het zonde gezien de betere andere opties en kansloze schotoptie.
Odgaard heeft anders ook fantastische afstandsschoten af en toe (en incidenteel ook anderen: Clasie, Hadzidiakos, Yuki, Lahdo)
we can come an end
SimonPoulsen
Barry

DeZuivelDuivel schreef: 24 okt 2022, 08:15 Hoewel het nog redelijk ging in de week van zijn terugkomst... mag je wel concluderen dat de terugval van AZ 'toevallig' redelijk samenvalt met de terugkomst van Karlsson.

Het lijkt erop dat ons elftal geleerd had om zonder hem te presteren en hem nu niet goed terug ingepast krijgt.

Waarmee ik de neiging krijg om mijn verhaal over het 'juiste moment om te verkopen' te uppen.
Of is misschien de seizoensstart van AZ nogal overschat door de vrachtlading slechte tegenstanders, vooral in Europa. Paar zuinige overwinningen tegen Eagles, Sparta, Cambuur en Emmen, van die potjes die vorig jaar net niet onze kant op vielen. Met als uitzondering de puike teamprestatie tegen ajax. Lijkt me weinig met Karlsson te maken, maar vooral dat AZ gewoon een vrij voorspelbare en eendimensionale speelwijze heeft. Die niet moeilijk te ontregelen is. Hoe Reijnders de 10 positie invulde na de wissel van deWit is precies wat AZ al maanden mist, voetbal vanuit het midden en onvoorspelbaarheid. Daar hebben Odgaard en Karlsson ook baat bij vanaf de zijkant. Die uitgekauwde bal via de zijkant voorgeven kent iedereen nu wel.
DeZuivelDuivel
Co

SimonPoulsen schreef: 24 okt 2022, 09:48 Of is misschien de seizoensstart van AZ nogal overschat door de vrachtlading slechte tegenstanders, vooral in Europa. Paar zuinige overwinningen tegen Eagles, Sparta, Cambuur en Emmen, van die potjes die vorig jaar net niet onze kant op vielen. Met als uitzondering de puike teamprestatie tegen ajax. Lijkt me weinig met Karlsson te maken, maar vooral dat AZ gewoon een vrij voorspelbare en eendimensionale speelwijze heeft. Die niet moeilijk te ontregelen is. Hoe Reijnders de 10 positie invulde na de wissel van deWit is precies wat AZ al maanden mist, voetbal vanuit het midden en onvoorspelbaarheid. Daar hebben Odgaard en Karlsson ook baat bij vanaf de zijkant. Die uitgekauwde bal via de zijkant voorgeven kent iedereen nu wel.
Toch is er wel degelijk iets veranderd aan het samenspel sinds Karlsson erin is gekomen. Nu is Karlsson erin ook samen aan het vallen met Bazoer op 10. Dus het is maar net hoe je het wil zien. Het gaat er vooral om dat de wisselwerking in ieder geval bijzonder achteruit gegaan is.
FugAZi
Invaller

SimonPoulsen schreef: 24 okt 2022, 09:48 Hoe Reijnders de 10 positie invulde na de wissel van deWit is precies wat AZ al maanden mist, voetbal vanuit het midden en onvoorspelbaarheid. Daar hebben Odgaard en Karlsson ook baat bij vanaf de zijkant. Die uitgekauwde bal via de zijkant voorgeven kent iedereen nu wel.
Punt 1 Reijnders is in haast alle wedstrijden tot nu toe meerdere momenten de nummer 10 (hij komt daar vanuit zijn eigen positie). Dus zo speciaal is het niet want hij staat daar (net als anderen) vaak genoeg.
Punt 2, ik weet niet hoor, ik val misschien in herhaling, maar qua schoten op doel zijn er maar twee mogelijkheden geweest sinds Reijnders op tien ging spelen in het half uur daarvoor was dat veel en veel meer.
MB80
Ben-Sider

Ronaldo weg bij united, united zal dan wel voor gakpo gaan en psv eventueel voor Karlsson #-o De geruchten over deze carousel waren er van de zomer al, nu de eerste domino valt kan het zomaar gebeuren.
SimonPoulsen
Barry

MB80 schreef: 22 nov 2022, 17:53 Ronaldo weg bij united, united zal dan wel voor gakpo gaan en psv eventueel voor Karlsson #-o De geruchten over deze carousel waren er van de zomer al, nu de eerste domino valt kan het zomaar gebeuren.
PSV gaat echt nooit 20+ miljoen aan AZ overmaken.

Een discussie of hij dat waard is doet niet ter zake overigens.
pAZcal
Barry

MB80 schreef: 22 nov 2022, 17:53 Ronaldo weg bij united, united zal dan wel voor gakpo gaan en psv eventueel voor Karlsson #-o De geruchten over deze carousel waren er van de zomer al, nu de eerste domino valt kan het zomaar gebeuren.
Dan nemen wij Ronaldo. Dan is de cirkel rond. ;)
Grifo
Oude garde
Contacteer:

pAZcal schreef: 22 nov 2022, 18:22 Dan nemen wij Ronaldo. Dan is de cirkel rond. ;)
En na één seizoen zijn we failliet.
Barry

Hij komt op amateurbasis. ;)
Ferry
Barry

Southampton zou interesse hebben in Karlsson. Vertrek in 2023 - minimaal 13 miljoen pond.

https://www.givemesport.com/88089575-so ... er-rumours
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 04 dec 2022, 07:36 Southampton zou interesse hebben in Karlsson. Vertrek in 2023 - minimaal 13 miljoen pond.

https://www.givemesport.com/88089575-so ... er-rumours
Daar zou ik nog maar even goed over nadenken als ik Jesper was. De nr. 19 van de PL momenteel. Ze betalen natuurlijk veel beter dan AZ. Maar voor je het weet degradeert Southampton en of je dat moet willen……..

Trouwens: de pond is evenveel waard als de Euro, en dan vind ik 13 miljoen aan de karige kant.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Barry

salmonyappi schreef: 04 dec 2022, 15:13 Daar zou ik nog maar even goed over nadenken als ik Jesper was. De nr. 19 van de PL momenteel. Ze betalen natuurlijk veel beter dan AZ. Maar voor je het weet degradeert Southampton en of je dat moet willen……..

Trouwens: de pond is evenveel waard als de Euro, en dan vind ik 13 miljoen aan de karige kant.
Ja dit is weer dat tranfermarkt.nl bedrag wat nu altijd zal blijven rondspoken. Is natuurlijk verre van het bedrag dat AZ zal vragen.
De Rode Baron
Reservespeler

salmonyappi schreef: 04 dec 2022, 15:13 Daar zou ik nog maar even goed over nadenken als ik Jesper was. De nr. 19 van de PL momenteel. Ze betalen natuurlijk veel beter dan AZ. Maar voor je het weet degradeert Southampton en of je dat moet willen……..

Euh... heeft AZ hier ook niet iets over te zeggen, die hebben hem immers t/m 2026 vast liggen dus die bepaald uiteindelijk.
Je zou dus beter kunnen stellen of dit interessant is voor AZ.
Plaats reactie