Jong AZ 2020-2021

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
capefear
Seizoenkaarthouder

DeZuivelDuivel schreef: 24 nov 2020, 13:27 Als Gullit een basisplaats weet te veroveren bij AZ 1 dan vreet ik mijn hoed op.
Bij Wijndal zag je de kwaliteit al van jongs af aan, bij Ouwejan ook, maar toen nog als middenvelder.
Haps heeft een redelijk gecompliceerd traject doorlopen. Voor de rest is er een sloot aan jonge linksbacks geweest die het allemaal niet gered hebben en die lieten ook vantevoren niet veel zien.
Die Juan Familia-Castillo eigenlijk nog niet in actie gezien. Kan die geen minuten maken bij jong-AZ of heeft hij daar al minuten in gemaakt?
Kilkenny
Moderatort

capefear schreef: 24 nov 2020, 19:18 Die Juan Familia-Castillo eigenlijk nog niet in actie gezien. Kan die geen minuten maken bij jong-AZ of heeft hij daar al minuten in gemaakt?
Volgens mij speelde hij vrijdag in ieder geval wel.

Kilkenny schreef: 24 nov 2020, 20:57 Volgens mij speelde hij vrijdag in ieder geval wel.
Klopt hij stond vrijdag in de basis bij Jong AZ. Maar dan wel als linksbuiten want Gullit stond linksback.

Hij heeft ook (bijna) de hele wedstrijd gespeeld in de oefenwedstrijd AZ - ajax (toen hij net bij AZ was). Hij maakte op mij toen wel een goede indruk. Hij kan wel een mogelijke opvolger voor Wijndal zijn over 1 a 2 jaar.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

multatuli schreef: 24 nov 2020, 21:30 Klopt hij stond vrijdag in de basis bij Jong AZ. Maar dan wel als linksbuiten want Gullit stond linksback.

Hij heeft ook (bijna) de hele wedstrijd gespeeld in de oefenwedstrijd AZ - ajax (toen hij net bij AZ was). Hij maakte op mij toen wel een goede indruk. Hij kan wel een mogelijke opvolger voor Wijndal zijn over 1 a 2 jaar.
Ook tegen Telstar (2 nov) en Almere City (6 nov) stond hij al in de basis.
capefear
Seizoenkaarthouder

multatuli schreef: 24 nov 2020, 21:30 Klopt hij stond vrijdag in de basis bij Jong AZ. Maar dan wel als linksbuiten want Gullit stond linksback.

Als niet Gullit maar deze Juan Familia-Castill meer potentie heeft als opvolger van Wijndal, zou je verwachten dat hij nagenoeg iedere week speelminuten maakt, waardoor men echt een duidelijk beeld heeft om hem definitief over te nemen. Niet van af en toe een wedstrijdje en een training.
AZ is toch top in de eredivisie, dan moet men ook in jong harde maatregelen durven te nemen met het oog op het eerste elftal.
AZ fanatic 4-life
Seizoenkaarthouder

Het is al een paar jaar een drama met Jong AZ (en dan bedoel ik daar de resultaten mee). Ondanks dat het niet perse het doel is om hoog te eindigen, ga je je daar als supporter toch aan ergeren. Ook als je de vergelijking maakt met Jong PSV en Jong ajax, dan is het verschil groot. Er dat zijn toch de clubs waar AZ mee wil concurreren.
Kilkenny
Moderatort

AZ fanatic 4-life schreef: 25 nov 2020, 11:50 Het is al een paar jaar een drama met Jong AZ (en dan bedoel ik daar de resultaten mee). Ondanks dat het niet perse het doel is om hoog te eindigen, ga je je daar als supporter toch aan ergeren. Ook als je de vergelijking maakt met Jong PSV en Jong ajax, dan is het verschil groot. Er dat zijn toch de clubs waar AZ mee wil concurreren.
En met Jong Utrecht inmiddels ook. Hun jeugdspelers zijn echt niet allemaal beter dan de onze, dat hebben onze spelers vaak in jongere elftallen al laten zien. Ook een erkend talent als Evjen verzuipt nu. En als het dus niet (alleen) aan de spelers ligt, rara, naar wie moet je dan kijken?

Ik ben normaal gesproken regelmatig bezoeker van jong AZ en zo zijn er meer, tegenover supporters is dit al niet meer te verantwoorden. En intern ook niet meer.
Beheerder
Contacteer:

Twee wedstrijden hebben een andere datum gekregen:

Cambuur-Jong AZ: van vr 11 dec, 20.00u naar za 12 dec, 16.30u
Jong AZ-Helmond Sport: van ma 21 dec, 18.45u naar vr 18 dec, 21.00u
DeZuivelDuivel
Basisspeler

Valt mij op dat jongens als Taabouni veel te makkelijk gaan liggen. Ja je krijgt die overtreding mee rond de middenlijn, maar als ie op dezelfde hoogte op de been blijft dan is het 3 tegen 3 waarbij Jong AZ veel technischer is dan welke verdediging in de eerste divisie ook raad mee weet.

Op Europees niveau kom je daar later ook niet altijd mee weg, krijg je de overtreding niet mee omdat je te makkelijk gaat liggen dan heb je zo zelf een counter aan je broek.
DeZuivelDuivel
Basisspeler

Vreemd ook dat er soms wordt opgebouwd door Reus (doelman hé) door de bal vanaf ergens in het zestien meter gebied te passen over de grond naar een medespeler van jong AZ die gewoon in het strafschopgebied hangt (gullit zojuist bijvoorbeeld).

Sowieso vreemd dat een team dat het echt moet hebben van zijn aanvallers gewoon de opbouw begint op de eigen achterlijn.
elmo
Glory-hunter

Het is een redelijke eerste helft, ten opzichte van voorgaande wedstrijden. Wel vreemd dat Gullit nu centraal links staat op de plek van Velthuis die aan de rechterkant staat. Terwijl Berkhout op de bank zit. Een duo Velthuis en Berkhout zou logischer zijn. Familia-Castillo doet het op linksback een stuk beter dan Gullit. Verder valt mij Barasi positief op. Hij is ook nog maar 17 jaar, maar zit fysiek wel goed in elkaar.
elmo
Glory-hunter

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2020, 18:15 Vreemd ook dat er soms wordt opgebouwd door Reus (doelman hé) door de bal vanaf ergens in het zestien meter gebied te passen over de grond naar een medespeler van jong AZ die gewoon in het strafschopgebied hangt (gullit zojuist bijvoorbeeld).

Sowieso vreemd dat een team dat het echt moet hebben van zijn aanvallers gewoon de opbouw begint op de eigen achterlijn.
Ik denk dat ze echt proberen op te bouwen zoals het er bij het eerste ook aan toe gaat. Velthuis gaat het goed af. Ik vind dat een van de betere.
DeZuivelDuivel
Basisspeler

Die Oosting doet zoveel nuttige dingen, hoop wel dat hij dit niveau daadwerkelijk kan ontstijgen.

Nog een algemene opmerking: vind dat ze teveel afvallende ballen laten lopen, je ziet die jongens soms gewoon de bal in de voeten van een tegenstander kijken.
SimonPoulsen
Ben-Sider

Zouden ze dan de 0 gaan houden? Kan me niet heugen dat dat ooit is gebeurd.
elmo
Glory-hunter

Keurige en zwaarbevochten 0-1 overwinning. Ik vergat in de rust ook Lathouwers te noemen. Speelde als rechtsback een prima wedstrijd.
multatuli
Goalscorer

elmo schreef: 01 dec 2020, 18:44 Het is een redelijke eerste helft, ten opzichte van voorgaande wedstrijden. Wel vreemd dat Gullit nu centraal links staat op de plek van Velthuis die aan de rechterkant staat. Terwijl Berkhout op de bank zit. Een duo Velthuis en Berkhout zou logischer zijn. Familia-Castillo doet het op linksback een stuk beter dan Gullit. Verder valt mij Barasi positief op. Hij is ook nog maar 17 jaar, maar zit fysiek wel goed in elkaar.
Ah had je nog niet begrepen dat uitgangspunt 1 is dat Gullit altijd moet spelen?
Jack
Gewoon Dirk

Een wedstrijd gewonnen. :)
Glory Hunter
Kilkenny
Moderatort

elmo schreef: 01 dec 2020, 18:44 Het is een redelijke eerste helft, ten opzichte van voorgaande wedstrijden. Wel vreemd dat Gullit nu centraal links staat op de plek van Velthuis die aan de rechterkant staat. Terwijl Berkhout op de bank zit. Een duo Velthuis en Berkhout zou logischer zijn. Familia-Castillo doet het op linksback een stuk beter dan Gullit. Verder valt mij Barasi positief op. Hij is ook nog maar 17 jaar, maar zit fysiek wel goed in elkaar.
Eindelijk een keer de nul gehouden. Is dit dan vreemd of was juist het voorgaande vreemd? :wink:

Voor de wedstrijd vertelden de ene coach (jong AZ) dat AZ, zij wel veel balbezit hebben en kansen creeeren maar veel tegendoelpunten krijgen en bijna nooit winnen en de andere coach (Eagles) vertelde dat zij weinig balbezit hebben, weinig tegendoelpunten, maar zelf weinig kansen creëren/scoren maar wel de overwinningen mee naar huis nemen.
Tijdens de wedstrijd was het beeld grotendeels andersom Go Ahead had het vele balbezit en creëerde meer kansen en Jong AZ ging er met de overwinning van door.

Was geen goede wedstrijd van Jong AZ. Evjen viel weer zwaar tegen (vormcrisis zo groot als die van Boadu?) en Taabouni en Oosting waren de meest bepalende spelers bij Jong AZ. Dat uitte zich ook in het doelpunt. Taabouni verdiende een vrije trap, vlak buiten het strafschopgebied en Oosting schoot die er prachtig in.

Wat meer opvallend was dat de verdediging beter stond dan de wedstrijden daarvoor. Uiteraard kreeg Gullit weer zijn wekelijkse basisplaats maar deze keer weer in het centrum naast Velthuis. Castillo mocht deze keer linksback spelen en Lathouwers stond rechtsback. Lathouwers is nog maar kort volledig wedstrijdfit na langdurige blessures maar is nu al veruit de beste rechtsback in Jong AZ. Maakt tot nog toe verdedigend een betere indruk dan Yuki. Castillo speelt ook nog maar kort bij AZ maar presteert uitstekend.

Wat mij verder nog opviel tijdens de wedstrijd is hoe vaak Barasi met overtredingen afgestopt werd door de tegenstander.
capefear
Seizoenkaarthouder

multatuli schreef: 02 dec 2020, 12:16 Evjen viel weer zwaar tegen (vormcrisis zo groot als die van Boadu?) en Taabouni en Oosting waren de meest bepalende spelers bij Jong AZ. Dat uitte zich ook in het doelpunt. Taabouni verdiende een vrije trap, vlak buiten het strafschopgebied en Oosting schoot die er prachtig in.
Taabouni en Oosting zijn vaak de bepalende spelers voor dit Jong AZ. Over Taabouni hoor je regelmaat iets, maar over die Oosting echter maar bitter weinig.
Plaats reactie