Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 08:32

Die ook nog eens transfervrij de deur uit gaat lopen.

Het zou toch vreemd zijn als je geld vraagt voor iets wat volgens velen niets waard is?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef: 11 mar 2024, 08:49 Het zou toch vreemd zijn als je geld vraagt voor iets wat volgens velen niets waard is?
Blijkbaar was er een club in de winterstop die iets voor hem neer wilde leggen ...

:|
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Naja, wat denken jullie dan? Loopt die gewoon wéér per ongeluk tegen een bal aan! Dat is toevallig zeg.
Wat een geluk heeft die gozer. Elke keer staat die maar gewoon te lanterfanten en toch scoren.

0.0000% toevoeging aan AZ deze gozer. Zeker weten de slechtste transfer van de afgelopen 20 jaar.
Ja, hij loopt toevallig 8 keer per seizoen de bal in het doel. Maar ja, wat heb je daar nou aan?
Laatst gewijzigd door SchoorlAZ op 17 mar 2024, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Een kapotte klok staat 2x per dag op de juiste tijd. :P

Laat hem er nog maar 1 maken.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

SchoorlAZ schreef: 17 mar 2024, 12:12 Naja, wat denken jullie dan? Loopt die gewoon wéér per ongeluk tegen een bal aan! Dat is toevallig zeg.
Wat een geluk heeft die gozer. Elke keer staat die maar gewoon te lanterfanten en toch scoren.

0.0000% toevoeging aan AZ deze gozer. Zeker weten de slechtste transfer van de afgelopen 20 jaar.
Ja, hij loopt toevallig 8 keer per seizoen de bal in het doel. Maar ja, wat heb je daar nou aan?
Ik heb geen idee welke forummer hier ooit heeft verkondigd dat De Wit altijd maar staat te lanterfanten, dus geen idee tegen wie je frustratie gericht is.

Maar goed, je mag dus van jou niet vinden dat De Wit er geen reet van kan omdat hij scoort tegen o.a. RKC, Excelsior, Volendam en Vitesse. Terwijl ik van jou mijn mening moest herzien over Dantas omdat hij goed speelde tegen een "onthutsend zwak" Excelsior.

De "bewuste" doelpunten had iedere halve tamme gemaakt, dat waren echt geen spectaculaire goals. De Wit is en blijft een enorm beperkte voetballer die er geen reet van kan.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Afbeelding
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dani de Wit heeft periodes. Laat dit er dan maar net weer eentje zijn.
Maar daarvoor heeft hij in 19 wedstrijden in de eredivisie 3 doelpunten gemaakt +1 assist. Tel daar 5 CoL en 3 beker wedstrijden bij op en dan heeft hij in 27 wedstrijden 4 doelpunten en 2 assists gemaakt. Waarvan 1 doelpunt tegen Quick Boys 1 tegen Almere 1 tegen Fortuna en voor de liefhebber dan wel ook nog 1 doelpunt tegen ajax.

Gezien zijn ervaring en reputatie mag je dan op zijn minst wel wat betere spreiding en consistentie verwachten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Elke keer weer al die statistieken en bewijsdrang dat ie het niet kan.
Als iemand blij is dat hij scoort wil dat niet zeggen dat ie het direct een geweldige speler vindt.

Nogmaals: er werd beweerd dat hij 0,0% toevoegt en dat is niet zo want hij scoort.
Kom maar weer met al die voorbeelden, maar leer ook eens lezen………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 17 mar 2024, 22:56 Elke keer weer al die statistieken en bewijsdrang dat ie het niet kan.
Als iemand blij is dat hij scoort wil dat niet zeggen dat ie het direct een geweldige speler vindt.

Nogmaals: er werd beweerd dat hij 0,0% toevoegt en dat is niet zo want hij scoort.
Kom maar weer met al die voorbeelden, maar leer ook eens lezen………
Dat is precies mijn punt. Ik zeg zelfs dat bij niet het gewenste niveau heeft voor het eerste. Maar er is geen nuance als het aankomt op Dani de Wit. Terwijl hij wél gewoon toegevoegde waarde heeft. Zeker als een soort Klaassen, breekt hij vaak de ban.

De makkelijke kansen mist hij dan ook niet vaak. Tegen Fortuna zorgt hij voor de eerste overwinning sinds tijden. Iemand die dit seizoen gewoon 10 doelpunten in de Eredivisie gaat maken en 3/5 assist geeft, heeft uiteraard wel een toegevoegde waarde. Hoeveel dat is, daar kunnen we zeker over twisten. Maar het is geen compleet nutteloze speler, bij lange na niet zelfs.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1251
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

SchoorlAZ schreef: 18 mar 2024, 03:01 Dat is precies mijn punt. Ik zeg zelfs dat bij niet het gewenste niveau heeft voor het eerste. Maar er is geen nuance als het aankomt op Dani de Wit. Terwijl hij wél gewoon toegevoegde waarde heeft. Zeker als een soort Klaassen, breekt hij vaak de ban.

De makkelijke kansen mist hij dan ook niet vaak. Tegen Fortuna zorgt hij voor de eerste overwinning sinds tijden. Iemand die dit seizoen gewoon 10 doelpunten in de Eredivisie gaat maken en 3/5 assist geeft, heeft uiteraard wel een toegevoegde waarde. Hoeveel dat is, daar kunnen we zeker over twisten. Maar het is geen compleet nutteloze speler, bij lange na niet zelfs.
Net als iedere speler heeft hij tekortkomingen, zijn vechtlust, kopkracht en loopvermogen maken hem in dit AZ zeer waardevol. Als Belic wordt gekocht is dat noodzakelijk gif plotseling wel een kwaliteit.
Blij met Danny
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 17 mar 2024, 22:56 Nogmaals: er werd beweerd dat hij 0,0% toevoegt en dat is niet zo want hij scoort.
Kom maar weer met al die voorbeelden, maar leer ook eens lezen………
We moeten het inderdaad wat nuanceren: voetballend voegt hij helemaal niets toe en hij loopt nog wel eens (edoch te weinig) tegen een bal aan.

Maar was dat de algemene tendens ook al?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2610
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Dani heeft de afgelopen 3 wedstrijden belangrijke goals gemaakt. Met te stellen dat hij steeds bij toeval tegen de bal aanloopt is wel bijzonder karikaturaal hè.
Hij loopt zich steeds goed vrij en maakt het dan prima af.

Drie achtereenvolgende trainers zullen het toch niet allemaal verkeerd hebben gezien?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 555
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Ik ben zelf totaal geen fan van hem.

Maar zolang hij scoort en vervelend is voor de tegenstander dan heeft hij ze waarde.

Meerendeel op dit forum is het met elkaar eens dat we liever een andere soort 10 zien.

Helaas gaat dat niet gebeuren en zullen we moeten wachten tot de zomer stop, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk vertrekken

Dus deze continue discussie over hem begint wel beetje een langspeelplaat te worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6579
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Love AZ Til I Die! schreef: 18 mar 2024, 14:21 Ik ben zelf totaal geen fan van hem.

Maar zolang hij scoort en vervelend is voor de tegenstander dan heeft hij ze waarde.

Meerendeel op dit forum is het met elkaar eens dat we liever een andere soort 10 zien.

Helaas gaat dat niet gebeuren en zullen we moeten wachten tot de zomer stop, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk vertrekken

Dus deze continue discussie over hem begint wel beetje een langspeelplaat te worden.
Ja de consensus is wel bereikt.

Zou mooi zijn als Dani eindelijk eens de dubbele cijfers gaat halen qua goals in de eredivisie. Dan zal er ongetwijfeld een leuke move inzitten. Eind goed al goed. Met Mijnans en Belic lijken we nu 2 spelers te hebben die wel de aanvallende intenties tonen, om de rol van Dani als afmaker te kunnen faciliteren. Terwijl ook Yuki veel meer in zijn kracht komt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 17 mar 2024, 22:56 Elke keer weer al die statistieken en bewijsdrang dat ie het niet kan.
Als iemand blij is dat hij scoort wil dat niet zeggen dat ie het direct een geweldige speler vindt.

Nogmaals: er werd beweerd dat hij 0,0% toevoegt en dat is niet zo want hij scoort.
Kom maar weer met al die voorbeelden, maar leer ook eens lezen………
Dan begreep je mij verkeerd, ik ben het met je eens dat Dani de Wit meer bijdraagt dan 0.0% óók of zelfs juist dat laten de statistieken zien, máár tegelijkertijd bewijzen ze wel waarom je ontevreden kan zijn over een heel seizoen gemeten.

Als de Wit al beter verspreid over een seizoen zijn doelpunten zou maken dan zou het heel mooi zijn. Dan kunnen we daarna nog discussiëren of +/- 8-10 doelpunten in 45-50 wedstrijden een goed doelsaldo is voor een 10 bij AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Love AZ Til I Die! schreef: 18 mar 2024, 14:21 Ik ben zelf totaal geen fan van hem.

Maar zolang hij scoort en vervelend is voor de tegenstander dan heeft hij ze waarde.

Meerendeel op dit forum is het met elkaar eens dat we liever een andere soort 10 zien.

Helaas gaat dat niet gebeuren en zullen we moeten wachten tot de zomer stop, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk vertrekken

Dus deze continue discussie over hem begint wel beetje een langspeelplaat te worden.
Ik zie hem zomaar een contractverlenging krijgen. Acht de kans dat hij vertrekt hooguit 60%.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2024, 17:56
Als de Wit al beter verspreid over een seizoen zijn doelpunten zou maken dan zou het heel mooi zijn. Dan kunnen we daarna nog discussiëren of +/- 8-10 doelpunten in 45-50 wedstrijden een goed doelsaldo is voor een 10 bij AZ.
Dat laatste is juist geen discussie. Dat antwoord is gewoon nee. Kijk naar de clubs om ons heen, en bijvoorbeeld naar Mattsson. Waarbij De Wit ook nog eens voorrondes CoL heeft mogen spelen tegen slagers en bakkers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 555
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Drommedaris schreef: 19 mar 2024, 04:17 Ik zie hem zomaar een contractverlenging krijgen. Acht de kans dat hij vertrekt hooguit 60%.
Hij had al contract verlenging gekregen maar wilde in de winter niet bij tekenen.

Dus hij gaat lekker van zijn vrije status gebruik maken, en gelukkig anders kom je niet van hem af.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Love AZ Til I Die! schreef: 19 mar 2024, 08:15
Dus hij gaat lekker van zijn vrije status gebruik maken, en gelukkig anders kom je niet van hem af.
Inderdaad. Lekker tekengeld cashen bij een laagvlieger in een zonnig land. Maximale uit zijn carrière gehaald.

Union Berlin wilde anderhalf jaar geleden 8 miljoen voor hem betalen. Dramatische keuze om dat te weigeren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 555
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Langedijk schreef: 19 mar 2024, 10:40 Inderdaad. Lekker tekengeld cashen bij een laagvlieger in een zonnig land. Maximale uit zijn carrière gehaald.

Union Berlin wilde anderhalf jaar geleden 8 miljoen voor hem betalen. Dramatische keuze om dat te weigeren.
We moeten niet alles geloven wat er in de media geslingerd wordt.

Ook de 3 miljoen van afgelopen winter heb ik mijn twijfels over.

Er zal een weloverwogen keuze gemaakt zijn om hem te houden.

Waar de niet fan natuurlijk lekker van kan zeggen, "schandalig, onbegrijpelijk, wan beleid" etc.

Moeten alleen niet doen dat wij de waarheid allemaal in pacht hebben.

We moeten nu gewoon hopen en koesteren dat hij van de zomer dan ze "welverdiende" transfer maakt.

Dat gunt hij ons ook hopelijk! 😁
Plaats reactie