Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 27 sep 2021, 08:12 Je verkondigt gewoon leugens om je gelijk te halen. Daar trap ik alleen niet in. Je kunt alle opstellingen in die toppers gewoon vinden online.



Het is een zelfbenoemde leider omdat ie een grote bek heeft. Maar een echte leider moet ook regelmatig uitblinker zijn en zowel binnen als buiten de lijnen het goede voorbeeld geven.
Leugens? Waar is die pagina waar ik het in 1 overzicht kan zien? Je denkt toch niet dat ik alle wedstrijd topics na ga lopen toch? Op wiki staat dat heel veel wedstrijden heeft gespeeld dat jaar. In mijn herinnering zorgde hij veel voor de balans en had een grote rol.

Dat jij nu lijkt te geilen op mensen (spelers, staf, mede supporters ) afkraken vind ik heel bedenkelijk ja (emotie snap ik nog wel, uit teleurstelling iets brallen ook). Maar niemand lijkt nog een mens van vlees en bloed in jou ogen, een mens maakt gewoon fouten, hoe je met die fouten omga maakt juist het verschil. Het lijkt bij jou net alsof niemand het recht heeft zich een keer te vergissen. Ik vind dat diepe armoe.
En ja dat botst.

Gelijk halen over een speler, nee joh de waarheid ligt in het midden.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Joh scheld elkaar lekker uit via de PM.

OnTopic.

AZ heeft wel vaker een team gehad van ideaale schoonzonen. Dan klagen wij fans altijd dat we geen klootzak in het team hebben die schreeuwt en schopt. Dani de Wit voldoet aan die rol en ik denk dat we dat een beetje onderschatten. Wanneer AZ geen speler heeft die af en toe de tegenstander aanpakt dan merken we dat meteen in het spelbeeld.
"One swallow does not make a summer"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 27 sep 2021, 06:04 Maar zonder dollen, hij staat bij mij als 1 van de eerste op het wedstrijd formulier,
Als jij bij jouw team in Kelderklasse 9 Dani als 1e op het wedstrijdformulier zet, be my guest :mrgreen:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 27 sep 2021, 09:28
Wanneer AZ geen speler heeft die af en toe de tegenstander aanpakt dan merken we dat meteen in het spelbeeld.
Die hebben we toch al met Midtsjo? Bij hem is het tenminste functioneel en hij hoeft niet in het middelpunt te staan. Bij De Wit is het vaak gewoon dom en krijgt hij weer een kaart. Laat hem de lijn van gisteren maar doortrekken en mijn ongelijk bewijzen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 27 sep 2021, 09:06
Waar is die pagina waar ik het in 1 overzicht kan zien? Je denkt toch niet dat ik alle wedstrijd topics na ga lopen toch?
Je kunt toch gewoon naar Google gaan, zoeken op ‘Feyenoord - AZ 0-3’ en dan de opstellingen bekijken? Als je geen moeite wilt doen moet je ook geen foute beweringen doen die toevallig in je straatje passen.
FugAZi schreef: 27 sep 2021, 09:06
Het lijkt bij jou net alsof niemand het recht heeft zich een keer te vergissen. Ik vind dat diepe armoe.
Vergissen is niet erg. Maar je mening baseren op verkeerde feiten vind ik zelf juist bedenkelijk. Je gevoel zegt iets maar de cijfers zeggen iets anders. Zo werd Van de Beek geselecteerd voor het EK.

Mijn gelijk wil ik overigens helemaal niet halen want er is geen ‘gelijk’. Het is een mening op basis van prestaties en gedrag.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 27 sep 2021, 09:28 Joh scheld elkaar lekker uit via de PM.

OnTopic.

AZ heeft wel vaker een team gehad van ideaale schoonzonen. Dan klagen wij fans altijd dat we geen klootzak in het team hebben die schreeuwt en schopt. Dani de Wit voldoet aan die rol en ik denk dat we dat een beetje onderschatten. Wanneer AZ geen speler heeft die af en toe de tegenstander aanpakt dan merken we dat meteen in het spelbeeld.
Eens. Hij is een aanjager in het druk zetten op v erdedigers. Mede de de reden waarom bv. GAE werd overlopen in het begin. Ik vind het een type Guus Til/Klaassen. Guus had bij ons ook regelmatig ruzie met de bal maar compenseerde dat met zijn loopwerk en werken. Hopelijk kan de Wit die stap net als Til ook gaan zetten, want ik kijk wel met enige jaloezie naar Til bij Feyenoord, die heeft veel zachtere voetjes gekregen.
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugAZi schreef: 27 sep 2021, 06:04
Maar zonder dollen, hij staat bij mij als 1 van de eerste op het wedstrijd formulier, vind hem ook de enige natuurlijke leider in de ploeg.
Want? Ik snap dit niet echt. Wat kan en doet hij wat een ander niet doet? Overtredingen maken?
Ik hoor hier graag een gegronde argumentatie voor want dit is wel één van de opvallendste dingen die ik heb gelezen op dit forum.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 29 sep 2021, 22:19 Want? Ik snap dit niet echt. Wat kan en doet hij wat een ander niet doet? Overtredingen maken?
Ik hoor hier graag een gegronde argumentatie voor want dit is wel één van de opvallendste dingen die ik heb gelezen op dit forum.
Dani acteert vooral een leider te zijn. Kijk maar naar de jong oranje docu.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 29 sep 2021, 22:19 Want? Ik snap dit niet echt. Wat kan en doet hij wat een ander niet doet? Overtredingen maken?
Ik hoor hier graag een gegronde argumentatie voor want dit is wel één van de opvallendste dingen die ik heb gelezen op dit forum.
Om te beginnen kijk ik niet naar argumenten als een 10 moet scoren, of een 10 moet creatief zijn. Ik vind dat geen classificaties die vast staan voor een 10. Als anderen in het team genoeg scoren dan hoeft hij dat niet te persé te doen. Als je al een paar creatieve spelers in je team dan hebt, dan hoeft hij niet persé de creatieve spil te zijn.

Waar ik wel naar kijk en waarom ik het zo goede speler vind is omdat hij een waterdrager is, een bouwblok is, gif heeft, energiek is, balvast is, goed kan voetballen en 1 van de weinige natuurlijke leiders in dit team is.

A) Waterdrager: Als ik een definitie zou moeten geven voor zijn rol in het team, dan zou ik gaan de rol waterdrager. Hij zorgt ervoor dat anderen hun ding kunnen doen/in hun kracht kunnen komen.

B) Bouwblok ik kies voor de toevoeging bouwblok (lijkt namelijk wat op waterdrager) omdat ik hiermee zijn opbouwende kwaliteiten wil uitlichten. Hij heeft dan wel niet 'de actie' zo als dat heet. Maar hij is voor het team het bouwblok (vooral onder druk) om in de passinggame stapje voor stapje naar voren te komen.

C) Gif, ik zie bij hem als 1 van de weinige gif, met ideale schoonzonen win je de strijd niet. Zijn overtredingen staan aan de ene kant bij het rijtje negatieve punten. Maar staan ook wel degelijk bij het rijtje goede punten, een goede agressie is heel belangrijk.

D) Energiek, hij gaat maar door, met jagen ook na 90 minuten. In zijn rol (bal tegenstander) is hij 1 van de eerste waar de verdediging start (dat heeft dit team wel nodig).

E) Balvast onder druk, (Zie ook bouwsteen) Hij heeft haast geen balverlies onder druk (het meest onderbelichte element van voetbal. Als je de balverlies lijdt moet je dat repareren. Repareren kost energie. Energie is niet oneindig)

F) Goede voetballer, basistechniek, passing, zuiverheid zijn goed in orde. Zakt haast nooit door de ondergrens
Zet zijn techniek in voor anderen. Maar is blijkbaar ook in staat een hoogstandje uit te voeren.

G) Natuurlijke leider, Ik denk dat de reden dat hij geen aanvoerder is te maken heeft dat Jansen meer Gudmundsson in de basis had gedacht of minimaal halve wedstrijden. Maar aan de hand van het voetbal (lees het voetbal om hem heen) dat de Wit brengt besloten heeft toch de Wit te laten staan. (of door het balverlies van Gudmundsson dat op te onverwachte momenten soms ontstaat). Zijn leiderschap, drive, positiviteit en zelfreflectie brengen in ieder geval veel toegevoegde waarde.


Dit is mijn poging om tot argumenten te komen, er zal vast genoeg tegenin te brengen zijn. Maar dit is hoe ik het zie, ik ga graag uit van wat hij goed doet en brengt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 30 sep 2021, 11:15 Om te beginnen kijk ik niet naar argumenten als een 10 moet scoren, of een 10 moet creatief zijn. Ik vind dat geen classificaties die vast staan voor een 10. Als anderen in het team genoeg scoren dan hoeft hij dat niet te persé te doen. Als je al een paar creatieve spelers in je team dan hebt, dan hoeft hij niet persé de creatieve spil te zijn.

Waar ik wel naar kijk en waarom ik het zo goede speler vind is omdat hij een waterdrager is, een bouwblok is, gif heeft, energiek is, balvast is, goed kan voetballen en 1 van de weinige natuurlijke leiders in dit team is.

A) Waterdrager: Als ik een definitie zou moeten geven voor zijn rol in het team, dan zou ik gaan de rol waterdrager. Hij zorgt ervoor dat anderen hun ding kunnen doen/in hun kracht kunnen komen.

B) Bouwblok ik kies voor de toevoeging bouwblok (lijkt namelijk wat op waterdrager) omdat ik hiermee zijn opbouwende kwaliteiten wil uitlichten. Hij heeft dan wel niet 'de actie' zo als dat heet. Maar hij is voor het team het bouwblok (vooral onder druk) om in de passinggame stapje voor stapje naar voren te komen.

C) Gif, ik zie bij hem als 1 van de weinige gif, met ideale schoonzonen win je de strijd niet. Zijn overtredingen staan aan de ene kant bij het rijtje negatieve punten. Maar staan ook wel degelijk bij het rijtje goede punten, een goede agressie is heel belangrijk.

D) Energiek, hij gaat maar door, met jagen ook na 90 minuten. In zijn rol (bal tegenstander) is hij 1 van de eerste waar de verdediging start (dat heeft dit team wel nodig).

E) Balvast onder druk, (Zie ook bouwsteen) Hij heeft haast geen balverlies onder druk (het meest onderbelichte element van voetbal. Als je de balverlies lijdt moet je dat repareren. Repareren kost energie. Energie is niet oneindig)

F) Goede voetballer, basistechniek, passing, zuiverheid zijn goed in orde. Zakt haast nooit door de ondergrens
Zet zijn techniek in voor anderen. Maar is blijkbaar ook in staat een hoogstandje uit te voeren.

G) Natuurlijke leider, Ik denk dat de reden dat hij geen aanvoerder is te maken heeft dat Jansen meer Gudmundsson in de basis had gedacht of minimaal halve wedstrijden. Maar aan de hand van het voetbal (lees het voetbal om hem heen) dat de Wit brengt besloten heeft toch de Wit te laten staan. (of door het balverlies van Gudmundsson dat op te onverwachte momenten soms ontstaat). Zijn leiderschap, drive, positiviteit en zelfreflectie brengen in ieder geval veel toegevoegde waarde.


Dit is mijn poging om tot argumenten te komen, er zal vast genoeg tegenin te brengen zijn. Maar dit is hoe ik het zie, ik ga graag uit van wat hij goed doet en brengt.
Op dit forum bijna nog nooit zoveel onzin gelezen in 1 post dat Ik geen zin meer heb om overal nog inhoudelijk in te gaan, zoals op de voetballende kwaliteiten van De Wit die volgens jou fantastisch zijn en zijn zelfreflectie ](*,)

Maar even het balverlies, wat volgens jou bij Gudmundsson het probleem is dat Jansen daarom liever De Wit opstelt.
posession lost gudmundsson 11.0
posession lost de wit 10.8

Kortom is praktisch hetzelfde. Als dit dus de reden zou zijn voor onze trainer om voor De Wit te kiezen, dan is hij compleet ongeschikt als trainer.

Enige waar ik het wel mee eens ben is dat De wit een waterdrager is, alleen dan niet in de positieve betekenis die jij eraan geeft.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 30 sep 2021, 12:10 Op dit forum bijna nog nooit zoveel onzin gelezen in 1 post dat Ik geen zin meer heb om overal nog inhoudelijk in te gaan, zoals op de voetballende kwaliteiten van De Wit die volgens jou fantastisch zijn en zijn zelfreflectie ](*,)

Maar even het balverlies, wat volgens jou bij Gudmundsson het probleem is dat Jansen daarom liever De Wit opstelt.
posession lost gudmundsson 11.0
posession lost de wit 10.8

Kortom is praktisch hetzelfde. Als dit dus de reden zou zijn voor onze trainer om voor De Wit te kiezen, dan is hij compleet ongeschikt als trainer.

Enige waar ik het wel mee eens ben is dat De wit een waterdrager is, alleen dan niet in de positieve betekenis die jij eraan geeft.
Geven jou cijfertjes ook weer hoeveel (kilo) meter het team heeft moeten rennen om het balverlies te repareren? (hoeveel energie er is verspild).

Of nog belangrijker geven die cijfertjes ook weer in welke fase en positie het team staat op het moment van balverlies?

Daarbij denkende aan:

A) Hoeveel teamgenoten er voor de bal staan of op het punt stonden om door te bewegen op het moment van balverlies? (dus geen rekening hielden met mogelijk balverlies).

B) Hoeveel medespelers als mogelijke rugdekking klaar staan? (dus wel rekening houden met mogelijk balverlies).

Bij A) verliest de Wit zelden de bal, medespelers kunnen doorbewegen, ze kunnen op hem bouwen.

Gudmundsson komt te vaak bij A) in de problemen.

Dit is het enige waar trainers en analysten naar kijken in de video analysis. Die cijfertjes van jou hebben nul context.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 30 sep 2021, 13:13 Geven jou cijfertjes ook weer hoeveel (kilo) meter het team heeft moeten rennen om het balverlies te repareren? (hoeveel energie er is verspild).

Of nog belangrijker geven die cijfertjes ook weer in welke fase en positie het team staat op het moment van balverlies?

Daarbij denkende aan:

A) Hoeveel teamgenoten er voor de bal staan of op het punt stonden om door te bewegen op het moment van balverlies? (dus geen rekening hielden met mogelijk balverlies).

B) Hoeveel medespelers als mogelijke rugdekking klaar staan? (dus wel rekening houden met mogelijk balverlies).

Bij A) verliest de Wit zelden de bal, medespelers kunnen doorbewegen, ze kunnen op hem bouwen.

Gudmundsson komt te vaak bij A) in de problemen.

Dit is het enige waar trainers en analysten naar kijken in de video analysis. Die cijfertjes van jou hebben nul context.
Jouw stelling dat Jansen, De Wit opstelt om het balverlies van Gudmundsson steeds te moeten repareren klopt gewoon niet. Je verzint het ter plekke. Dan kan je daarna weer allemaal andere onzin erbij gaan halen om je gelijk te halen, maar het blijft hetzelfde. Net zoals toen je zei dat Gudmundsson altijd als stroop speelt, dat sloeg ook nergens op.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Twilight zone hierboven.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Dani is de reden dat AZ slecht draait. Hij is een type wernbloom alleen kon wernbloom wel een bal knap controleren.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

1e helft slecht, 2e helft uitstekend
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 30 sep 2021, 15:28 Jouw stelling dat Jansen, De Wit opstelt om het balverlies van Gudmundsson steeds te moeten repareren klopt gewoon niet. Je verzint het ter plekke. Dan kan je daarna weer allemaal andere onzin erbij gaan halen om je gelijk te halen, maar het blijft hetzelfde. Net zoals toen je zei dat Gudmundsson altijd als stroop speelt, dat sloeg ook nergens op.
Die stelling maak ik helemaal niet, waar haal je het vandaan? En jij durft te schrijven dat ik dingen verzin :lol:

Stroop heb ik wel weer een gezien vanavond, Gudmundsson op avontuur net alsof alles vertraagd word afgespeeld en je 4 afspeelmogelijkheden voorbij ziet komen, medespelers die loopacties maken en dan doet hij toch nog even een rondje.

Was het 15 keer balverlies vanavond op 10 In de eerste helft van Gudmundsson ? Mijn punt is wel gemaakt....
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 30 sep 2021, 20:11 Die stelling maak ik helemaal niet, waar haal je het vandaan? En jij durft te schrijven dat ik dingen verzin :lol:

Stroop heb ik wel weer een gezien vanavond, Gudmundsson op avontuur net alsof alles vertraagd word afgespeeld en je 4 afspeelmogelijkheden voorbij ziet komen, medespelers die loopacties maken en dan doet hij toch nog even een rondje.

Was het 15 keer balverlies vanavond op 10 In de eerste helft van Gudmundsson ? Mijn punt is wel gemaakt....
Zie ander topic
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Az564 schreef: 30 sep 2021, 17:33 Dani is de reden dat AZ slecht draait. Hij is een type wernbloom alleen kon wernbloom wel een bal knap controleren.
Dat vind ik nogal een belediging voor Wernbloom, god hadden we die nog maar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 30 sep 2021, 12:10 Op dit forum bijna nog nooit zoveel onzin gelezen in 1 post dat Ik geen zin meer heb om overal nog inhoudelijk in te gaan, zoals op de voetballende kwaliteiten van De Wit die volgens jou fantastisch zijn.

Ik schrijf nergens dat hij fantastisch is. Hij is niet creatief, hij scoort niet, hij heeft 'de actie' niet, dat staat allemaal in mijn post :lol:
Alles is zo basis en degelijk dat het gewoon goed wordt :mrgreen: dat is het punt.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 01 okt 2021, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 30 sep 2021, 20:27 Dat vind ik nogal een belediging voor Wernbloom, god hadden we die nog maar.
Dat is misschien wat uit de bocht, maar ik zie toch liever een perez of van galen. Dat laatste kan taabouni of Gudmundsson (zij het in mindere cult mate).
Plaats reactie