Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 24 jan 2024, 11:09 Bij Feyenoord niemand (die begrijpen dat je geld moet creëren en hebben Clasie dan ook zsm gesaneerd).
Lees dit maar eens over captain en international Clasie:
https://nos.nl/artikel/2047238-clasie-g ... outhampton
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 24 jan 2024, 11:02 Ongeveer alle basiskrachten.

Al kan ik op doel en in het centrum van de verdediging nog wel wat goede ervaren krachten (niet zijnde Ryan / Indi) waarderen. Omdat er (1) vaak zaken van achteruit georganiseerd moeten worden, (2) fouten daar eerder fataal zijn en (3) de financiële groei daar ook lastiger is.
Ik vind alleen spits, 10, centrale duo en keeper sleutelposities. Als ik AZ dan vergelijk met de clubs boven ons (normale opstelling):

AZ: Pavlidis (25) - De Wit (25) - Bazoer (27) - Martins Indi (31) - Ryan (31)

PSV: De Jong (33) - Tillman (21) - Boscagli (26) - Ramalho (31) - Benitez (31)

Feyenoord: Gimenez (21) - Stengs (25) - Hancko (26) - Trauner (31) - Bijlow (26)

Twente: Ugalde (21) - Steijn (22) - Propper (30) - Hilgers (22) - Unnerstall (33)

ajax: Brobbey (21) - Hlynsson (20) - Rensch (21) - Hato (17) - Ramaj (22)

Wat valt je op?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 24 jan 2024, 11:15 Lees dit maar eens over captain en international Clasie:
https://nos.nl/artikel/2047238-clasie-g ... outhampton
Ja. Dat is bijna 10 jaar geleden. Ik heb het over zijn tweede periode bij Feyenoord en Brugge .... En de eerste seizoenen bij AZ.

Etc. Etc.

#langspeelplaat

Bijna 10 jaar geleden was Indi ook nog een bruikbare verdediger. Weliswaar in een driemans-verdediging. Maar toch.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 24 jan 2024, 11:11 Wieffer heeft voor mij de voorkeur boven Clasie. Puur voetballend gezien.
Bij mij ook hoor.

Maar dat geldt voor wel heel veel meer middenvelders (alleen al in de eredivisie; Schouten, Veerman, Zerrouki, Bazoer,Timber en waarschijnlijk ook wel Proper of Kitolano; maar die laatsten zie ik te weinig spelen.)

Maar ik wil niet weer in een sec voetbalinhoudelijke discussie terecht komen.

Anders vul ik toch dit topic weer en mijn mening is wel bekend en heb ik op basis van de wedstrijden dit seizoen geenszins hoeven aanpassen ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 24 jan 2024, 11:23 Ik vind alleen spits, 10, centrale duo en keeper sleutelposities. Als ik AZ dan vergelijk met de clubs boven ons (normale opstelling):

AZ: Pavlidis (25) - De Wit (25) - Bazoer (27) - Martins Indi (31) - Ryan (31)

PSV: De Jong (33) - Tillman (21) - Boscagli (26) - Ramalho (31) - Benitez (31)

Feyenoord: Gimenez (21) - Stengs (25) - Hancko (26) - Trauner (31) - Bijlow (26)

Twente: Ugalde (21) - Steijn (22) - Propper (30) - Hilgers (22) - Unnerstall (33)

ajax: Brobbey (21) - Hlynsson (20) - Rensch (21) - Hato (17) - Ramaj (22)

Wat valt je op?
Dit klinkt als een retorische vraag. Dus misschien is het beter als je die zelf ook beantwoordt.

In ieder geval dat ajax heel jong is en dat we zsm afscheid moeten nemen van Dani de Wit.

:wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 24 jan 2024, 11:44 ... en heb ik op basis van de wedstrijden dit seizoen geenszins hoeven aanpassen ...
Als dat het bij jou het uitgangspunt is, dan is het ook de uitkomst :arrow:
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 24 jan 2024, 11:55 Als dat het bij jou het uitgangspunt is, dan is het ook de uitkomst :arrow:
:lol:

Tja. Ik heb hem tegen o.a. Twente, PSV, Legia en Mostar weer eens goed bekijken en zag exact hetgeen ik al wist en beschreef.

Maar misschien ben ik ook niet héél objectief in deze.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 24 jan 2024, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 24 jan 2024, 11:45 Dit klinkt als een retorische vraag. Dus misschien is het beter als je die zelf ook beantwoordt.
Dat bij ajax de ervaren spelers niet op sleutelposities staan. Dat de andere clubs allemaal een veel betere en jongere 10 hebben, en dat geldt ook voor al hun alternatieven op die positie. Dat elke club behalve PSV een spits met behoorlijke restwaarde heeft, waarbij PSV die waarde juist op de vleugels heeft staan. Dat ons centrale duo qua leeftijd weinig afwijkt van de andere clubs.
Antti Opdam schreef: 24 jan 2024, 11:45 In ieder geval dat ajax heel jong is en dat we zsm afscheid moeten nemen van Dani de Wit.

:wink:
Dat laatste liever vandaag dan morgen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 24 jan 2024, 11:39 Ja. Dat is bijna 10 jaar geleden. Ik heb het over zijn tweede periode bij Feyenoord en Brugge .... En de eerste seizoenen bij AZ.

Etc. Etc.

#langspeelplaat

Bijna 10 jaar geleden was Indi ook nog een bruikbare verdediger. Weliswaar in een driemans-verdediging. Maar toch.
Bij Feyenoord heeft hij in zijn tweede periode anders alles gespeeld. Bij AZ had hij ene Koopmeiners voor zich. Toen die eenmaal weg was pakte Clasie het moeiteloos over en werd hij ook weer international.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 24 jan 2024, 12:57 Bij Feyenoord heeft hij in zijn tweede periode anders alles gespeeld. Bij AZ had hij ene Koopmeiners voor zich. Toen die eenmaal weg was pakte Clasie het moeiteloos over en werd hij ook weer international.
Bij ons speelt hij ook alles.

Dat betekent niet - per definitie - dat je voetballend veel bijdraagt.

Als je concurrentie Kenzo Goudmijn is ...

Wilde Feyenoord graag met hem door?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Clasie heeft nog nooit in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde. Dat zegt wel voldoende denk ik. Het is op alle fronten een subtopper.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Clasie speelt de laatste weken echt vreselijk. Vooral in balbezit is het niet goed. Verdedigend is het deze week en vorige week nog wel goed, maar ik verwacht toch echt meer van hem. Hij moet het team toch echt aan de hand gaan nemen.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Clasie, BMI, Bazoer, De Wit en Lahdo kunnen wat mij betreft zo vervangen worden door eigen Jeugd. Schouten/Kwakman, Dekker, Goes, Smit, Daal en Addai zijn niet minder. Martens en Sierksma waar zijn jullie?!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mousa Sidi schreef: 28 jan 2024, 14:52 Clasie, BMI, Bazoer, De Wit en Lahdo kunnen wat mij betreft zo vervangen worden door eigen Jeugd. Schouten/Kwakman, Dekker, Goes, Smit, Daal en Addai zijn niet minder. Martens en Sierksma waar zijn jullie?!
Je hebt het over jongens die 14e staan in de KKD hé...
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

SchoorlAZ schreef: 28 jan 2024, 15:06 Je hebt het over jongens die 14e staan in de KKD hé...
Begrijp mij niet verkeerd. Deze eerste elftal spelers zijn aan vervanging toe. En dan zijn er mogelijkheden. Trouwens als ze het hele seizoen in de samenstelling van vorige week tegen Dordrecht hadden gespeeld stonden ze veel hoger.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mousa Sidi schreef: 28 jan 2024, 15:17 Begrijp mij niet verkeerd. Deze eerste elftal spelers zijn aan vervanging toe. En dan zijn er mogelijkheden. Trouwens als ze het hele seizoen in de samenstelling van vorige week tegen Dordrecht hadden gespeeld stonden ze veel hoger.
Je onderschat bepaalde spelers, maar overschat anderen weer heel erg. Kijk je weleens hele wedstrijden van Jong AZ?

Ik betwijfel het namelijk, gezien de namen.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

SchoorlAZ schreef: 28 jan 2024, 15:28 Je onderschat bepaalde spelers, maar overschat anderen weer heel erg. Kijk je weleens hele wedstrijden van Jong AZ?

Ik betwijfel het namelijk, gezien de namen.
Heb even geteld. Laatste twee seizoenen. Kom op twaalf wedstrijden. Inclusief Youth League. Live. Dus op de tribune van de Wijdewormer. Jij?!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mousa Sidi schreef: 28 jan 2024, 16:22 Heb even geteld. Laatste twee seizoenen. Kom op twaalf wedstrijden. Inclusief Youth League. Live. Dus op de tribune van de Wijdewormer. Jij?!
Een stuk meer. Ik woon in Oostzaan, dus de laatste twee jaar kom ik gemakkelijk op +30.
Probeer zo vaak mogelijk te gaan.

Maar je denkt dus dat een Dekker, Schouten, Kwakman en Smit er nu al klaar voor zijn? Die maken echt nog teveel fouten op KKD niveau.

Laat staan een jongen als Daal..
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Hopelijk zie je het spelletje een beetje, dan ben jij de expert hier voor de echte talenten. Wel goed lezen. Wat ik zeg is dat het rijtje spelers die ik opnoem dusdanig zwak acteren af en toe, dat het niveau van onze talenten daar erg dicht in de buurt komen en vaker een kans zouden moeten krijgen. Is Goes minder dan Bazoer/Penetra, Dekker dan BMI, Mastoras dan Kasius, Schouten dan Clasie, Kwakman dan Mijnans, De Wit dan Smit, Addai dan Lahdo/Sadiq en Daal dan Van Bommel? Wat ik ook bedoel is dat wat Huijbers heeft binnengehaald van niveau is wat we al in huis hebben. Dat gezegd hebbende vind ik dat de coaching zwaar tekort schiet. Niveau op het veld is bedroevend.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 28 jan 2024, 14:10 Verdedigend is het deze week en vorige week nog wel goed,
Heerlijk ja ...

Mooie eigen goal en hij kon weer een paar keer als dol - pion gebruikt worden.

Ook het middenveld werd weer standaard overlopen.

Ik weet best dat ik wat negatief 'biased' ben, maar de eindeloze positieve 'bias' is ook ronduit storend.
Plaats reactie