Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 29 jan 2024, 09:56 Heerlijk ja ...

Mooie eigen goal en hij kon weer een paar keer als dol - pion gebruikt worden.

Ook het middenveld werd weer standaard overlopen.

Ik weet best dat ik wat negatief 'biased' ben, maar de eindeloze positieve 'bias' is ook ronduit storend.
Hoe is het een positieve bias als ik zelf begin met dat Clasie de laatste wedstrijden vreselijk speelt? Hoe positief is dat dan?
Genieten zal je gedaan hebben van die eigen goal. Maar de beste man kan er helemaal niks aan doen. Maar heb jij weer een (nutteloze) stok om mee te slaan. Voorlopig had hij wel de meeste balveroveringen van iedereen op het veld.

Hij speelt niet goed, bij wijlen dramatisch zelfs de laatste weken. Maar ik kijk liever neutraal naar de dingen, in plaats van dat jij zit te geilen op elke seconde dat Clasie iets niet perfect doet. Meteen naar het Clasie topic maar weer!

Maar als hij een geweldige wedstrijd speelt, is het "niets wat mijn mening doet veranderen."

Je bent écht totaal niet serieus te nemen man.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 29 jan 2024, 11:53 Je bent écht totaal niet serieus te nemen man.
Dat heb ik dus met iedereen die standaard voor een basisplaats vóór Clasie pleit.

Die mensen kan ik eigenlijk amper tot niet meer serieus nemen.

Of ze kijken gewoon geen volledige wedstrijden van AZ. Beetje in de geest van de beeldvorming rondom Pascal Jansen.

Overigens noemde Kees Luijckx de eigen goal ook gewoon een fout (of woorden van gelijke strekking). Maar op dit forum kan hij er dan "niets aan doen".

8-[

Vervolgens staat hij bij de 1-2 weer geen rugdekking te geven (al vind ik dit een minieme fout omdat hij wel een andere passlijn afdekt), geeft hij weer een ziekenhuisbal waarna De Wit geel pakt, wordt hij weer op de vierkante meter gedold door Sahraoui, etc Etc..

Maar het mag allemaal niet gezegd worden.

Clasie = onomstreden. En iedereen die iets anders beweert is een onbenul of kan je niet meer serieus nemen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 29 jan 2024, 12:03 En iedereen die iets anders beweert is een onbenul of kan je niet meer serieus nemen.
Voor mensen die je serieus wilt nemen is dit (inmiddels erg rustige) topic:
viewtopic.php?p=774889#p774889
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 29 jan 2024, 12:03 Dat heb ik dus met iedereen die standaard voor een basisplaats vóór Clasie pleit.

Die mensen kan ik eigenlijk amper tot niet meer serieus nemen.

Of ze kijken gewoon geen volledige wedstrijden van AZ. Beetje in de geest van de beeldvorming rondom Pascal Jansen.

Overigens noemde Kees Luijckx de eigen goal ook gewoon een fout (of woorden van gelijke strekking). Maar op dit forum kan hij er dan "niets aan doen".

8-[

Vervolgens staat hij bij de 1-2 weer geen rugdekking te geven (al vind ik dit een minieme fout omdat hij wel een andere passlijn afdekt), geeft hij weer een ziekenhuisbal waarna De Wit geel pakt, wordt hij weer op de vierkante meter gedold door Sahraoui, etc Etc..

Maar het mag allemaal niet gezegd worden.

Clasie = onomstreden. En iedereen die iets anders beweert is een onbenul of kan je niet meer serieus nemen.
Lees je überhaupt wel wat ik zeg? Ik zeg toch zelf dat Clasie vreselijk speelt.
Dus je hele relaas is echt werkelijk (voor de zoveelste keer) nergens op gebaseerd.

Daarbuiten doet Clasie al twee jaar mee op de bovenste plekken in zowel de belangrijke statistieken op zijn positie als de spelersklassementen van supporters én voetbalanalisten (AD, VI).

Nogmaals (en daar blijft het dan wel weer bij), jij kijkt alleen naar de dingen die Clasie fout doet. Al maanden/jaren. Niet naar de dingen die hij goed doet. Ik praat liever met mensen die zowel goed als fout zien, en daar dan een eerlijk waardeoordeel aan kunnen geven. Iedereen op dit forum weet inmiddels dat jij niet tot die categorie behoort, dus het beste ermee.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 29 jan 2024, 12:48 Lees je überhaupt wel wat ik zeg? Ik zeg toch zelf dat Clasie vreselijk speelt.
Dus je hele relaas is echt werkelijk (voor de zoveelste keer) nergens op gebaseerd.
Geef je hiermee aan dat je Clasie ook uit de basis wilt? Want dat is mijn punt en die zie ik niet direct gedeeld worden. Integendeel.

Ik wil best toegeven dat ik meer de negatieve kanten van Clasie belicht. Om twee redenen:

1. Dat zijn er nogal wat en die zijn extreem schadelijk.
2. Bijna niemand anders doet dat.

Zijn positieve kanten (balveroveringen van ballen die er tussen vallen en aan de bal - zonder druk en in de passing - leuk mee doen tegen subtoppers en alles daaronder) heb ik overigens óók al benoemd en benoemt iedereen.

Maar voor een holistisch beeld is meer nuance gewenst en wat zwaarder tegengewicht gewenst.

Overigens vind ik Clasie helemaal niet zó slecht spelen. Hij schurkt gewoon tegen zijn normale niveau aan, maar omdat hij niet meer omringd wordt door écht goede middenvelders (Koopmeiners, Midtsjo en Reijnders) komt hij meer 'in the picture'.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Oké, daar komt ie:
- Clasie is best klein
- hij heeft een tattoo
- hij heeft gegokt op wedstrijden, terwijl dat niet mag
we can come an end
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Is het al tijd om de volgende aanvoerder (na BMI) te laten sneuvelen? Wat een gedrocht om te zien spelen en te horen.. Grootse praat maar nul klaarspelen.

Over the hill..

Ik heb liever dat we doorpakken nu. Pijnlijk voor die ‘oudjes’, maar beter om nu nieuw elan te kweken en voorsorteren op volgend seizoen.
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

AnthonisZ schreef: 12 feb 2024, 08:46 Is het al tijd om de volgende aanvoerder (na BMI) te laten sneuvelen? Wat een gedrocht om te zien spelen en te horen.. Grootse praat maar nul klaarspelen.

Over the hill..

Ik heb liever dat we doorpakken nu. Pijnlijk voor die ‘oudjes’, maar beter om nu nieuw elan te kweken en voorsorteren op volgend seizoen.
Prima. BMI, Ryan, Clasie, Brederode, Verhulst en Sadiq eruit.

Lekker met Goes, Owusu, Addai, Poku, Meerdink, Kwakman, Smit, Zeefuik, Peer Koopmeiners, Schouten. Sommigen hebben echt een goed (leidend) karakter zoals Goes, Peer en ook Kwakman en Schouten zijn coachend zichtbaar.

Aamgevuld met 3-4 echte toppers, dat laatste maakt mij zorgen gezien het track record van Huiberts.

Worden wel middenmoot maar wel lachen…
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MB80 schreef: 12 feb 2024, 09:53 Prima. BMI, Ryan, Clasie, Brederode, Verhulst en Sadiq eruit.

Lekker met Goes, Owusu, Addai, Poku, Meerdink, Kwakman, Smit, Zeefuik, Peer Koopmeiners, Schouten. Sommigen hebben echt een goed (leidend) karakter zoals Goes, Peer en ook Kwakman en Schouten zijn coachend zichtbaar.

Aamgevuld met 3-4 echte toppers, dat laatste maakt mij zorgen gezien het track record van Huiberts.

Worden wel middenmoot maar wel lachen…
Ik mis Bazoer in het rijtje er uit. Mag van mij direct weg. Hopelijk is er een woestijnclub of zoiets die hem nog wil.

Vorig seizoen bagger, nooit wedstrijdfit en belabberde instelling. Dit seizoen leek ie herboren, maar inmiddels ben ik volledig uitgekeken op hem. Doet maar wat achterin in zijn verdedigende werk en is niet betrouwbaar. Aan de bal voegt ie weinig toe en verprutst ie elke vrije trap en zijn corners leveren ook niks op. Dat is niet alleen zijn schuld natuurlijk.

Maar als ik hem zie worstelen met tegenstanders, raar gedrag en houding na mislukte ballen met altijd die grijns op zijn gezicht alsof het hem niks kan schelen, het rollebollen over de grond na een interceptie of een duel, etc. denk ik ga ergens anders aan kloten. Rotte appel in de groep!
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

ForzAZ schreef: 12 feb 2024, 10:02 Ik mis Bazoer in het rijtje er uit. Mag van mij direct weg. Hopelijk is er een woestijnclub of zoiets die hem nog wil.

Vorig seizoen bagger, nooit wedstrijdfit en belabberde instelling. Dit seizoen leek ie herboren, maar inmiddels ben ik volledig uitgekeken op hem. Doet maar wat achterin in zijn verdedigende werk en is niet betrouwbaar. Aan de bal voegt ie weinig toe en verprutst ie elke vrije trap en zijn corners leveren ook niks op. Dat is niet alleen zijn schuld natuurlijk.

Maar als ik hem zie worstelen met tegenstanders, raar gedrag en houding na mislukte ballen met altijd die grijns op zijn gezicht alsof het hem niks kan schelen, het rollebollen over de grond na een interceptie of een duel, etc. denk ik ga ergens anders aan kloten. Rotte appel in de groep!
Bazoer rotte appel? De Milano Koenders of boy waterman?

Hadden wij maar de Schaars en Martens type vanuit 2008…cultuurbewakers…
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We draven een beetje door, vinden jullie niet? De selectie is inderdaad niet goed, volledig uit balans. Sommige spelers kunnen echter met de juiste spelers naast zich echt nog wel van flinke (voetbal)waarde zijn voor AZ. Het is echt niet zo dat al die mannen die jullie weg willen hebben (als je goed terugleest bijna het hele elftal :shock: ) niet meer kunnen voetballen.

We moeten echt hopen op een serieuze trainer (Martens is toch aangesteld tot het einde van dit seizoen?) die de juiste poppetjes op de goede plek zet, weet wat er mist en de nodige aankopen doet (dus niet alleen meer aan Max, of een andere TD over laten, maar in samenspraak).

Ik verwacht dat onze jonkies (Addai, Poku, Van Bommel, OwOd, Mijnans etc.) dan echt nog wel wat meer kunnen laten zien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57


Link: http://www.youtube.com/watch?v=yy43D7s0vRE

Weer een prachtige compilatie voor de fanboys.

Vanaf 1:30.

Sofascore en VI rapporteurs: "wel veel balcontacten en weinig balverlies!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 13 feb 2024, 09:09
Link: http://www.youtube.com/watch?v=yy43D7s0vRE

Weer een prachtige compilatie voor de fanboys.

Vanaf 1:30.

Sofascore en VI rapporteurs: "wel veel balcontacten en weinig balverlies!"
Ja, als je dit ziet…….het lijkt wel of ze 4-0 voor staan. Er moet een flinke antibiotacum-kuur aan te pas komen………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 13 feb 2024, 09:09
Link: http://www.youtube.com/watch?v=yy43D7s0vRE

Weer een prachtige compilatie voor de fanboys.

Vanaf 1:30.

Sofascore en VI rapporteurs: "wel veel balcontacten en weinig balverlies!"
Je kan het niet laten hé?
Maar ik raad je even aan om naar de posities te kijken van de AZ-spelers. Ik hoop dat je dan begrijpt waarom het tempo in onze ploeg zo laag ligt.
Ook Goes en Bazoer kunnen de bal niet snel doorspelen, dat ligt niet aan Clasie.

Als je het niet begrijpt, kan ik het nog wel even voor je uitleggen. Zo aardig ben ik dan ook wel weer.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 13 feb 2024, 12:18 Ook Goes en Bazoer kunnen de bal niet snel doorspelen, dat ligt niet aan Clasie.
Geestig.

Bij exact dezelfde wedstrijd liet exact dezelfde zender (ESPN) zien dat Goes wel allemaal zinnige ballen naar voren speelde (waaronder de grote kans voor Pavlidis).

Werd er zelfs positief uitgelicht. (Voor wat betreft het voetballende gedeelte).
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11227
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zoals al eerder gememoreerd heeft Clasie nog nooit in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde. Niet in Nederland, niet in Engeland, niet in België. Het is in alle opzichten een subtopper.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Langedijk schreef: 15 feb 2024, 11:34 Zoals al eerder gememoreerd heeft Clasie nog nooit in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde. Niet in Nederland, niet in Engeland, niet in België. Het is in alle opzichten een subtopper.
Daarom speelt hij ook bij AZ😉
Dit team zit, zoals hier op deze site meerdere malen is gezegd, vol met middelmatige spelers. Op Pavlidis na, steekt niemand er boven uit. Hopelijk gaan deze twee coaches, met de meeste kennis van onze geroemde opleiding, nu meer talenten opstellen. Als ze blijven vasthouden aan De Wit, BMI, Ryan, Clasie en Bazoer dan verandert er niets aan het spel en geven ze een teken van angst.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 15 feb 2024, 11:47 Daarom speelt hij ook bij AZ😉
Dit team zit, zoals hier op deze site meerdere malen is gezegd, vol met middelmatige spelers. Op Pavlidis na, steekt niemand er boven uit. Hopelijk gaan deze twee coaches, met de meeste kennis van onze geroemde opleiding, nu meer talenten opstellen. Als ze blijven vasthouden aan De Wit, BMI, Ryan, Clasie en Bazoer dan verandert er niets aan het spel en geven ze een teken van angst.
Het opstellen van talenten op de flanken heeft nu nog niet veel enthousiasme teweeggebracht
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

differentcook schreef: 15 feb 2024, 11:49 Het opstellen van talenten op de flanken heeft nu nog niet veel enthousiasme teweeggebracht
Addai en Poku zijn twee zeer talentvolle en zeer succesvolle spelers uit de jeugd. Die moet je veel vertrouwen geven dan komen de resultaten vanzelf. Ze moeten ook veel meer spelen op hun vertrouwde manier. Bij jong AZ en onder 19 gaat de bal veel sneller bijvoorbeeld. Huijberts heeft niet voor niets Martens naar 1 gehaald. Ieder team in de eerste divisie is bang voor het sterkste jong AZ team. Dat zegt veel. Zo moet er gevoetbald worden. In ieder geval veel aantrekkelijker dan het huidige anti voetbal
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 15 feb 2024, 12:02 Addai en Poku zijn twee zeer talentvolle en zeer succesvolle spelers uit de jeugd. Die moet je veel vertrouwen geven dan komen de resultaten vanzelf. Ze moeten ook veel meer spelen op hun vertrouwde manier. Bij jong AZ en onder 19 gaat de bal veel sneller bijvoorbeeld. Huijberts heeft niet voor niets Martens naar 1 gehaald. Ieder team in de eerste divisie is bang voor het sterkste jong AZ team. Dat zegt veel. Zo moet er gevoetbald worden. In ieder geval veel aantrekkelijker dan het huidige anti voetbal
Ja, AZ moet het hebben van het aankomende talent en moet deze, om hen voor AZ te laten kiezen, ook, meer dan bij andere clubs, perspectief op speeltijd geven. Tegelijkertijd had AZ dit seizoen, nu dat er een extra CL ticket is, erop ingezet competitief te zijn voor plek twee en drie (minimaal). Om deze twee zaken goed bij elkaar te laten komen had AZ iig twee zaken beter moeten doen:
- het seizoen starten met een trainer(duo) (Martens-Sierksma) die minder behoudend speelt en daarmee de kracht van de jeugdlichting afzwakt
- moeten zorgen voor zeker één meer zekere (multifunctionele) flankspeler (niet Sadiq) die de druk bij de jongere spelers weghaalt en zorgt voor resultaten, zodat het talent zich vrijer en beter kan ontplooien
we can come an end
Plaats reactie