Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DonnyDelano schreef: 18 mar 2024, 16:33 Eerlijk is eerlijk, zelfs Mijnans kon precies vertellen waar die bal heen moest. En die stond er met zijn rug naartoe. Hij schoot hem prima binnen, maar de keeper stond niet heel lekker
Wel typisch dat Mijnans dit doet. Zegt wel iets over hem en ook over Yuki.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 18 mar 2024, 17:07 Wel typisch dat Mijnans dit doet. Zegt wel iets over hem en ook over Yuki.
Wat zegt dat dan?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 18 mar 2024, 17:44 Wat zegt dat dan?
Weet ik niet precies (ken alle omstandigheden niet). Maar mogelijk dat Mijnans pro-actief is en zijn mening wel serieus genomen wordt en dat Yuki mogelijk iemand is met een niet al te groot ego. En het doet denken dat er goede verhoudingen zijn.
Dit is waarschijnlijk al overinterpretatie :)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 18 mar 2024, 17:57 Weet ik niet precies (ken alle omstandigheden niet). Maar mogelijk dat Mijnans pro-actief is en zijn mening wel serieus genomen wordt en dat Yuki mogelijk iemand is met een niet al te groot ego. En het doet denken dat er goede verhoudingen zijn.
Dit is waarschijnlijk al overinterpretatie :)
Nee tuurlijk niet. Mijnans wilde van Yuki weten waar hij ging schieten, zodat Mijnans wist in welke richting hij moest wegduiken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 18 mar 2024, 18:06 Nee tuurlijk niet. Mijnans wilde van Yuki weten waar hij ging schieten, zodat Mijnans wist in welke richting hij moest wegduiken.
De bal moet over de muur, die erdoor. En Yuki gaat toch niet aangeven waar hij gaat schieten zodat de tegenstander geinformeerd is?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 18 mar 2024, 16:33 Eerlijk is eerlijk, zelfs Mijnans kon precies vertellen waar die bal heen moest. En die stond er met zijn rug naartoe. Hij schoot hem prima binnen, maar de keeper stond niet heel lekker
Is dat niet meestal zo, dat als die bal er mooi invliegt de keeper niet goed staat? Dat is toch de reden dat ie er in vliegt en is dan dus gewoon heel goed genomen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 18 mar 2024, 21:49 Is dat niet meestal zo, dat als die bal er mooi invliegt de keeper niet goed staat? Dat is toch de reden dat ie er in vliegt en is dan dus gewoon heel goed genomen?
Dat zie ik toch anders. Je hebt vrije trappen die zo precies zijn en zoveel vaart hebben dat ze vrijwel onhoudbaar zijn, ook als de keeper goed staat opgesteld.

Deze van Yuki was én niet hard én niet strak in de hoek. Was volgens mij verre van onhoudbaar als keeper ook maar een beetje normaal stond opgesteld.

Niets mis mee verder, Yuki maakte daar prima gebruik van. Maar laten we niet overdrijven, het was geen wereld vrije trap
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 18 mar 2024, 22:40 Dat zie ik toch anders. Je hebt vrije trappen die zo precies zijn en zoveel vaart hebben dat ze vrijwel onhoudbaar zijn, ook als de keeper goed staat opgesteld.

Deze van Yuki was én niet hard én niet strak in de hoek. Was volgens mij verre van onhoudbaar als keeper ook maar een beetje normaal stond opgesteld.

Niets mis mee verder, Yuki maakte daar prima gebruik van. Maar laten we niet overdrijven, het was geen wereld vrije trap
Ik doel ook op het feit dat als AZ scoort dit volgens velen van de fanpage altijd aan alles ligt behalve aan AZ zelf. Het is altijd een fout van de tegenstander, de zwakte van de tegenstander, geluk etc. Ik zie dat toch anders. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 18 mar 2024, 12:18 Het was een prima vrije trap. Maar een fatsoenlijke keeper heeft die bal, want hij was lang niet in de hoek. En de corners waren matig.

Eindcijfer: 7 8)
Dat is voor jouw doen bizar hoog. Feitelijk dus een puike wedstrijd gespeeld. Mag overigens ook wel tegen dit Volendam.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 20 mar 2024, 16:16 Dat is voor jouw doen bizar hoog. Feitelijk dus een puike wedstrijd gespeeld. Mag overigens ook wel tegen dit Volendam.
Waarom laat je die laatste zin nou niet gewoon weg.
Altijd maar “het was goed, maar……’. Alsof je niet mag zeggen dat een speler die vaak kritiek krijgt eens een goede pot speelt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 20 mar 2024, 17:47 Waarom laat je die laatste zin nou niet gewoon weg.
Altijd maar “het was goed, maar……’. Alsof je niet mag zeggen dat een speler die vaak kritiek krijgt eens een goede pot speelt.
Jij hebt dan weer dat je voorafgaande aan de wedstrijd altijd een reserve moet inbouwen (zodat je je mentaal voorbereid op een slecht resultaat)
Zo heeft iedereen zijn/haar noden :wink: (hebben we op het forum eigenlijk wel een 'haar'?)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 20 mar 2024, 20:21 Jij hebt dan weer dat je voorafgaande aan de wedstrijd altijd een reserve moet inbouwen (zodat je je mentaal voorbereid op een slecht resultaat)
Ja? Maar wat heeft dat inhoudelijk met mijn opmerking te maken?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 20 mar 2024, 20:54 Ja? Maar wat heeft dat inhoudelijk met mijn opmerking te maken?
Het heeft op een andere manier met jouw opmerking te maken (en dat mag ook)
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 20 mar 2024, 17:47 Waarom laat je die laatste zin nou niet gewoon weg.
Altijd maar “het was goed, maar……’. Alsof je niet mag zeggen dat een speler die vaak kritiek krijgt eens een goede pot speelt.
Omdat het een nuance is over het niveau. Het is makkelijker om een goed niveau te halen tegen een (wel heel erg) zwalkend Volendam, dan tegen een PSV. Dat mag zeker benoemd worden, omdat het ook gewoon heel belangrijk is dat spelers het laten zien tegen topteams wil je verder kunnen groeien als club.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 21 mar 2024, 06:50 Omdat het een nuance is over het niveau. Het is makkelijker om een goed niveau te halen tegen een (wel heel erg) zwalkend Volendam, dan tegen een PSV. Dat mag zeker benoemd worden, omdat het ook gewoon heel belangrijk is dat spelers het laten zien tegen topteams wil je verder kunnen groeien als club.
En dat wordt dan dus ook tot in den treure gedaan.
Iemand kan niet gewoon een compliment krijgen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 21 mar 2024, 11:39 En dat wordt dan dus ook tot in den treure gedaan.
Iemand kan niet gewoon een compliment krijgen.
Dat een compliment in perspectief geplaatst wordt, betekent niet dat het geen compliment meer is.
Ik begrijp niet zo goed waar je op doelt/naartoe wilt met dit verhaal?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 21 mar 2024, 12:04 Dat een compliment in perspectief geplaatst wordt, betekent niet dat het geen compliment meer is.
Ik begrijp niet zo goed waar je op doelt/naartoe wilt met dit verhaal?
Dat alle AZ-spelers die eens een keer wél presteren dat altijd doen omdat “de tegenstander zo zwak is”, “hij toevallig tegen een bal liep”, “eindelijk doet waar ie voor betaald wordt” , “hij wel alle ruimte kreeg”, “Tja, de keeper stond niet goed” en dat soort teksten.
Je zou ook kunnen zeggen: hij heeft goed gespeeld, punt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 mar 2024, 13:51 Dat alle AZ-spelers die eens een keer wél presteren dat altijd doen omdat “de tegenstander zo zwak is”, “hij toevallig tegen een bal liep”, “eindelijk doet waar ie voor betaald wordt” , “hij wel alle ruimte kreeg”, “Tja, de keeper stond niet goed” en dat soort teksten.
Je zou ook kunnen zeggen: hij heeft goed gespeeld, punt.
Haha, goed geheugen, je weet veel van deze uitspraken op te noemen :)
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 21 mar 2024, 13:51 Dat alle AZ-spelers die eens een keer wél presteren dat altijd doen omdat “de tegenstander zo zwak is”, “hij toevallig tegen een bal liep”, “eindelijk doet waar ie voor betaald wordt” , “hij wel alle ruimte kreeg”, “Tja, de keeper stond niet goed” en dat soort teksten.
Je zou ook kunnen zeggen: hij heeft goed gespeeld, punt.
Dat zou je kunnen zeggen, maar (en ik denk dat ik me nu onnodig herhaal) moet het wel in perspectief geplaatst worden.
Net zoals "doen waarvoor je betaald wordt" en "toevallig tegen een bal aanlopen" ook weer nuance nodig heeft (maar dan andersom).

En als iemand een doelpunt maakt, omdat hij alle ruimte krijgt en/of de keeper niet goed staat, dan is dat toch ook niet per se goed van onze speler?
Je kan moeilijk zeggen dat iemand een goed doelpunt maakt als hij hem recht door het midden knalt, maar de keeper pakt een bal niet.
Dat is gewoon heel gelukkig.

Ik mag toch zeker wel hopen dat we op dit forum kwaliteiten bespreken, en niet spelers opeens gaan prijzen die goed spelen tegen een Volendam dat al 10 wedstrijden op rij niet heeft kunnen winnen.

Heel makkelijk gezegd; jij bent toch ook blijer met een overwinning op Barcelona dan op Kozakken Boys? Dat komt omdat het een ander niveau is. Zo wordt er ook naar spelersprestaties gekeken. Een goede wedstrijd tegen Volendam telt gewoon minder dan tegen PSV. Niemand zegt dat het niet telt. Niemand zegt dat het "moet" of "per ongeluk is" of wat dan ook. De enige opmerking die DiepeMast maakt, is dat Sugawara een goede wedstrijd heeft gespeeld, maar dat ook wel mag (lees dus: niet moet) tegen dit Volendam. Heel redelijk lijkt me.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 21 mar 2024, 15:39 Dat zou je kunnen zeggen, maar (en ik denk dat ik me nu onnodig herhaal) moet het wel in perspectief geplaatst worden.
Net zoals "doen waarvoor je betaald wordt" en "toevallig tegen een bal aanlopen" ook weer nuance nodig heeft (maar dan andersom).

En als iemand een doelpunt maakt, omdat hij alle ruimte krijgt en/of de keeper niet goed staat, dan is dat toch ook niet per se goed van onze speler?
Je kan moeilijk zeggen dat iemand een goed doelpunt maakt als hij hem recht door het midden knalt, maar de keeper pakt een bal niet.
Dat is gewoon heel gelukkig.

Ik mag toch zeker wel hopen dat we op dit forum kwaliteiten bespreken, en niet spelers opeens gaan prijzen die goed spelen tegen een Volendam dat al 10 wedstrijden op rij niet heeft kunnen winnen.

Heel makkelijk gezegd; jij bent toch ook blijer met een overwinning op Barcelona dan op Kozakken Boys? Dat komt omdat het een ander niveau is. Zo wordt er ook naar spelersprestaties gekeken. Een goede wedstrijd tegen Volendam telt gewoon minder dan tegen PSV. Niemand zegt dat het niet telt. Niemand zegt dat het "moet" of "per ongeluk is" of wat dan ook. De enige opmerking die DiepeMast maakt, is dat Sugawara een goede wedstrijd heeft gespeeld, maar dat ook wel mag (lees dus: niet moet) tegen dit Volendam. Heel redelijk lijkt me.
Ik heb het toch niet alleen over Sugawara………..(of DiepeMast) maar over de teneur alhier. En natuurlijk is een goede wedstrijd tegen een topclub meer waard, maar desondanks kan je ook tegen een amateurclub een goede wedstrijd spelen, of een slechte……..
En je mag best eens zeggen “hij speelde een goede pot” zonder al die toevoegingen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie