Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2019, 21:28 Weet niet tegen wie jij het hebt maarehh...

1. dit is het Sugawara topic.
2. mijn opmerking ging ook over Sugawara.
Tegen SchoorlAZ, waar jij ook op reageert.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9256
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat maakt het een stuk logischer.

Waar zien jullie Sugawara het liefste rechtsback of elders? (hij heeft immers elders minuten gemaakt)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2334
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

leszz schreef: 19 sep 2019, 20:59 Hou toch op joh, Svensson is een houten klaas met de techniek en motoriek van Dirk Marcellis. Maar maakt alles goed met zijn strijd, passie en drang naar voren
Dirk Marcellis?
Je maakt een grapje toch hoop ik.
Let maar is op hoe Svensson ballen uit de lucht haalt met één aanraking.
De pass waarmee hij Stengs 2 weken terug nog weg stak door de hele defensie heen zie ik zowel Sugi als Marcellis (nog) niet doen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 20 sep 2019, 13:25 Dirk Marcellis?
Je maakt een grapje toch hoop ik.
Let maar is op hoe Svensson ballen uit de lucht haalt met één aanraking.
De pass waarmee hij Stengs 2 weken terug nog weg stak door de hele defensie heen zie ik zowel Sugi als Marcellis (nog) niet doen.
Sugawara zie ik dat wel doen hoor.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik was afgelopen donderdag erg blij dat we Sugawara op de bank hadden zitten en niet meer van Rhijn. Op die positie is AZ er met Sugawara sterker op geworden in de breedte en hij is ook nog op meerdere plekken inzetbaar. Als hij zo blijft spelen moeten ze hem op een gegeven moment wel definitief vast gaan leggen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 21 sep 2019, 08:13 Ik was afgelopen donderdag erg blij dat we Sugawara op de bank hadden zitten en niet meer van Rhijn. Op die positie is AZ er met Sugawara sterker op geworden in de breedte en hij is ook nog op meerdere plekken inzetbaar. Als hij zo blijft spelen moeten ze hem op een gegeven moment wel definitief vast gaan leggen.
Met de optie tot koop is dat geen probleem.
_________________
"I don't know that!"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2334
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Vandaag was toch wel duidelijk het verschil te zien in finesse en first touch tussen beide heren.
Svensson wordt erg onderschat op dit forum. Waarbij ik trouwens veel potentie zie in Yuki en vindt dat we hem zeker definitief moeten overnemen.
Dat gezegd hebbende vind ik dat Yuki zich nog echt moet ontwikkelen wil hij op niveau svensson komen.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

SchoorlAZ schreef: 26 sep 2019, 19:54 Vandaag was toch wel duidelijk het verschil te zien in finesse en first touch tussen beide heren.
Svensson wordt erg onderschat op dit forum. Waarbij ik trouwens veel potentie zie in Yuki en vindt dat we hem zeker definitief moeten overnemen.
Dat gezegd hebbende vind ik dat Yuki zich nog echt moet ontwikkelen wil hij op niveau svensson komen.
Svensson speelde vandaag sinds een tijd weer goed. Niemand zegt ook dat hij niet onze beste back is, maar over zijn technisch vermogen moete n we wel reeel blijven
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2334
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

leszz schreef: 26 sep 2019, 20:02 Svensson speelde vandaag sinds een tijd weer goed. Niemand zegt ook dat hij niet onze beste back is, maar over zijn technisch vermogen moete n we wel reeel blijven
Wie is technisch gezien een verfijndere back uit de eredivisie?
Zijn eerste balcontact is echt heel erg goed. Daar wordt hij echt in onderschat.
Hij kan druistig zijn maar voetbalt vaak goed onder druk vandaan en draait makkelijk weg bij zijn tegenstander.
Blijft ook maar gaan, in de 91e minuut nog een voorzet na een rush over de rechterflank
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Svensson is eigenlijk altijd goed en is daarom geen heel bespreekbaar onderwerp. Dat er af en toe iemand is die hier negatief geluid maakt over hem betekent volgens mij niet dat hij niet gewaardeerd wordt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 26 sep 2019, 19:54 Vandaag was toch wel duidelijk het verschil te zien in finesse en first touch tussen beide heren.
Svensson wordt erg onderschat op dit forum. Waarbij ik trouwens veel potentie zie in Yuki en vindt dat we hem zeker definitief moeten overnemen.
Dat gezegd hebbende vind ik dat Yuki zich nog echt moet ontwikkelen wil hij op niveau svensson komen.
Yuki wordt op rechsvoor ingezet, dat kan je dus niet vergelijken met een rechtsachter die wel op zijn eigen stek staat. Bovendien komt het mannetje vers uit Japan, is ondanks dat in no-time al een volwaardig selectielid en 1 van de eerste opties om in te vallen, breed inzetbaar en ge-wel-dig met het publiek.

Ik vind Svensson fantastisch hoor, vergis je niet, maar met wat Yuki nu allemaal al laat zien, ben ik er van overtuigd dat hij Svensson in de niet al te verre toekomst gaat doen vergeten.

:hart: Yuki :hart:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16366
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

leszz schreef: 26 sep 2019, 20:02 Svensson speelde vandaag sinds een tijd weer goed. Niemand zegt ook dat hij niet onze beste back is, maar over zijn technisch vermogen moete n we wel reeel blijven
Svensson speelt eigenlijk meestal wel goed. Altijd minimaal een voldoende.
En voor mij hoeft een rechtsachter geen fluwelen techniek te hebben zolang ie doet wat Jonas doet. Sugi oogt wellicht wat lichtvoetiger maar mist de “Noorse Viking”- mentaliteit. Vooralsnog....//
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ we speak schreef: 30 dec 2019, 09:56 Hij heeft een enorme drive en voldoende snelheid, maar bovenal kan ik in deze selectie en die van de afgelopen jaren niet iemand noemen die een betere voorzet heeft dan Yuki.
Verder komt hij regelmatig dreigend voor de goal en scoort ook.
Wijndal heeft een betere voorzet, Jahanbakhsh had een betere voorzet.. Zomaar even twee namen die me te binnen schieten. Nogmaals, ik zeg absoluut niet dat hij het slecht doet hoor, maar ik vind het nu ook weer geen talent waarvan ik echt hele hoge verwachtingen heb over een aantal jaar.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 30 dec 2019, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 30 dec 2019, 13:30 ...Jahanbakhsh had een beter voorzet..
Kom er maar in @Antti
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AZ 4 Life schreef: 30 dec 2019, 13:30 Wijndal heeft een betere voorzet, Jahanbakhsh had een betere voorzet.. Zomaar even twee namen die me te binnen schieten. Nogmaals, ik zeg absoluut niet dat hij het slecht doet hoor, maar ik vind het nu ook weer geen talent waarvan ik echt hele hoge verwachtingen heb over een aantal jaar.
Jahanbaksh is van de kwantiteit, niet van de kwaliteit.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ we speak schreef: 30 dec 2019, 15:01 Ik dacht ook aan Jahanbakhsh, ze ontlopen elkaar niet veel qua kwaliteit van voorzetten (voor zover mijn geheugen reikt), toch denk ik dat Jahanbakhsh niet die constante precisie had, die Yuki bij zijn (weliswaar beperkte hoeveelheid) voorzetten heeft laten zien. Wijndal komt m.i. helemaal niet in de buurt van beide, zijn ballen vliegen vaak voorbij aan de goal.
Wijndal geeft echt onwijs veel goede voorzetten. Er zijn er ook nog legio die niet worden benut, met name door Boadu. Hij had dit seizoen al dubbele cijfers kunnen hebben qua voorzetten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

bk wcm schreef: 30 dec 2019, 14:32 Jahanbaksh is van de kwantiteit, niet van de kwaliteit.
Het één is in dit geval het resultaat van het ander.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9256
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 02 jan 2020, 17:07 Wijndal geeft echt onwijs veel goede voorzetten. Er zijn er ook nog legio die niet worden benut, met name door Boadu. Hij had dit seizoen al dubbele cijfers kunnen hebben qua voorzetten.
Dat geld voor Suguwara nog een stuk harder, ook omdat hij voorzetten geeft die anderen in deze selectie niet zouden geven.

Svensson geeft namelijk vanaf de rechterflank of in de buurt van de achterlijn vaak hoge ballen, terwijl Yuki bijv de achterlijn haalt om dan vlijmscherpe ballen over de grond te geven het 16 meter gebied in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 02 jan 2020, 18:53 Dat geld voor Suguwara nog een stuk harder, ook omdat hij voorzetten geeft die anderen in deze selectie niet zouden geven.

Svensson geeft namelijk vanaf de rechterflank of in de buurt van de achterlijn vaak hoge ballen, terwijl Yuki bijv de achterlijn haalt om dan vlijmscherpe ballen over de grond te geven het 16 meter gebied in.
Alsjeblieft zeg, we doen net alsof hij een wonderlijke trap heeft. Het is geen Elm he? Tot nu toe heeft die fantastische traptechniek geresulteerd in maar liefst één assist in 27 wedstrijden. Toegegeven, dat waren 1325 minuten. Wijndal heeft in die tijd 2,5 assist gegeven en ook nog een handvol panklare voorzetten gegeven die verkloot zijn.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ we speak schreef: 30 dec 2019, 15:01 toch denk ik dat Jahanbakhsh niet die constante precisie had, die Yuki bij zijn (weliswaar beperkte hoeveelheid) voorzetten heeft laten zien.
Willen we Jahanbakhsh (mijn held) even buiten beschouwing laten met deze mindere goden want dit is koren op de molen voor @Antti :wink:
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Plaats reactie