Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ongelooflijk blij en trots. Een haast onvoorstelbare topprestatie die niet makkelijk te evenaren zal zijn. Europese hoofdprijs voor onze jonkies!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 24 apr 2023, 21:37 Wat een team! Fantastisch.
En wat een talenten: Meerdink wordt echt een beest van een spits, Poku weer helemaal op stoom, een katachtige Oduro, oerdegelijke Schouten (lange gozer trouwens!) en Kees S(ch)mit ;-)

Hopelijk blijven al die veel te rijke clubs van ze af en blijven ze nog rijpen bij AZ; dan kunnen we er een hoop plezier aan beleven over 2, 3 jaar!
Deze jongens zijn al lange contracten gegeven en ik denk ook flink bestookt met AZ sympathien, afgaande op interviews en de vlag van Alkmaar bij de viering na afloop. Veelzeggend is ook dat ze allemaal naar de wedstrijd van AZ1 tegen West Ham worden gestuurd.
Desondanks zullen er grote krachten op hen afkomen vanuit andere clubs. Ik denk dat het goed managen van deze euforie en verwachtingen (bij spelers en fans) nu het belangrijkste is
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Felicitatie aan het hele AZ O18(19) team
Allereerst de spelers die door training individueel en samen dit niveau gehaald hebben.
Jan Sierksma en zijn staf
De hele jeugdopleiding en Paul Brandenburg
Max Huiberts en de directie die met een hele duidelijke visie dit in en doorgezet hebben

KAMPIOENEN!

=D> =D> =D> =D>
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik lees op vi.nl dat ze mogelijk tegen de kampioen van de Youth League van Zuid-Amerika mogen spelen. Zou toch wat zijn. Soort wereldcup voor jeugdteams.

Dat gezegd hebbende: zit er nog iets van een financiële prijs vast aan de winst van de Youth League?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 25 apr 2023, 08:53 Ik lees op vi.nl dat ze mogelijk tegen de kampioen van de Youth League van Zuid-Amerika mogen spelen. Zou toch wat zijn. Soort wereldcup voor jeugdteams.

Dat gezegd hebbende: zit er nog iets van een financiële prijs vast aan de winst van de Youth League?
Nee, helaas niet. Alleen aanzien, je staat op de kaart en daar zullen weer voordelen uit kunnen rollen (zoals lucratieve transfers, hoezeer ik die ook verfoei op deze leeftijd….).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wat mij zeer beviel dat de jonge jongens geduldig bleven, de meeste counters snel onschadelijk maakten en zich niet lieten provoceren. Bij Hajduk had de helft een gele kaart.
Ook dit soort facetten zijn belangrijk bij het volwassenen worden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DiepeMast schreef: 25 apr 2023, 08:53 Ik lees op vi.nl dat ze mogelijk tegen de kampioen van de Youth League van Zuid-Amerika mogen spelen. Zou toch wat zijn. Soort wereldcup voor jeugdteams.
Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kom online niet verder dan een regeltje op wikipedia dat deze wedstrijd slechts eens per 2 jaar wordt georganiseerd. In de officiële persuitingen op UEFA.com lees ik daar niks over. Als het klopt, grijpt AZ ernaast, want dan vinden die wedstrijden in even jaren plaats.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Heel trots op de jongens! Onze eerste Europese prijs!!!


Nu ook tijd om die foeilelijke, misplaatste panelen met de 'winst' van de Rinus Michels Awards van het stadion af te halen en te vervangen met een afbeelding van de gewonnen cup en jaartal van de winst in de Youth League. Dat calimero paneel nu is me een doorn in het oog en past niet bij een zelfverzekerde club als AZ naast de échte prijzen die behaald zijn.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Paar fraaie goals gezien. Die pass van Kees Smit op Meerdink + de afhandeling daarvan bij de 5-0 waren echt van ongekende schoonheid.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

salmonyappi schreef: 25 apr 2023, 09:11 Nee, helaas niet. Alleen aanzien, je staat op de kaart en daar zullen weer voordelen uit kunnen rollen (zoals lucratieve transfers, hoezeer ik die ook verfoei op deze leeftijd….).
Het allergrootste voordeel is dat de talentvolle jeugd alleen nog maar naar Alkmaar wilt komen en de neus ophaalt voor ajax :D

Uiteindelijk is dat m.i. de grootste winst. Heel Europa weet dat AZ een club is waar je beter wordt als jeugdspeler of speler van AZ1. Wellicht zorgt dit ervoor dat spelers net wel over de streep te trekken zijn die anders niet naar AZ zouden komen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Joostess schreef: 25 apr 2023, 16:27 Het allergrootste voordeel is dat de talentvolle jeugd alleen nog maar naar Alkmaar wilt komen en de neus ophaalt voor ajax :D

Uiteindelijk is dat m.i. de grootste winst. Heel Europa weet dat AZ een club is waar je beter wordt als jeugdspeler of speler van AZ1. Wellicht zorgt dit ervoor dat spelers net wel over de streep te trekken zijn die anders niet naar AZ zouden komen.
Zeker waar!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Joostess schreef: 25 apr 2023, 16:27 Het allergrootste voordeel is dat de talentvolle jeugd alleen nog maar naar Alkmaar wilt komen en de neus ophaalt voor ajax :D

Uiteindelijk is dat m.i. de grootste winst. Heel Europa weet dat AZ een club is waar je beter wordt als jeugdspeler of speler van AZ1. Wellicht zorgt dit ervoor dat spelers net wel over de streep te trekken zijn die anders niet naar AZ zouden komen.
Goed punt (y)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Een flink aantal spelers en de trainer net aan tafel bij Khalid & Sophie.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Grifo schreef: 25 apr 2023, 09:51 Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kom online niet verder dan een regeltje op wikipedia dat deze wedstrijd slechts eens per 2 jaar wordt georganiseerd. In de officiële persuitingen op UEFA.com lees ik daar niks over. Als het klopt, grijpt AZ ernaast, want dan vinden die wedstrijden in even jaren plaats.
Tot 2022 werd het Zuid-Amerikaanse jeugdequivalent van de Youth League elke twee jaar gespeeld en niet elk jaar. Vanaf 2023 is dat echter ook jaarlijks dus ik vermoed dat AZ u20 deze zomer tegen de Zuid-Amerikaanse kampioen mag spelen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AlkmaarForever schreef: 25 apr 2023, 17:49 Een flink aantal spelers en de trainer net aan tafel bij Khalid & Sophie.
Dank voor de tip. Net teruggekeken, Het bleef wel lang stil en er werd nerveus rondgekeken toen Sophie vroeg is het nu AZ boven ajax. 8-[
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 25 apr 2023, 21:36 Dank voor de tip. Net teruggekeken, Het bleef wel lang stil en er werd nerveus rondgekeken toen Sophie vroeg is het nu AZ boven ajax. 8-[
Dat was echt een heel domme vraag. Wat verwacht ze? Dat ze gaan roepen dat ajax beter is? Dat ze liever bij ajax gespeeld hadden?

Tuurlijk niet. Hooguit dat sommigen dat denken, maar zelfs dat betwijfel ik.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

The Hajduk juniors played a fantastic season in the Champions League, and the young Hajduk players will also remember the great welcome that was given to them today on the Split waterfront, where thousands of fans with great emotion welcomed the teams led by coach Marijan Budimir and his professional staff. The Hajduk team are already used to receptions, the second one this season was well-deserved, but certainly special because it is an honor and a pleasure, and thus the awareness of how great this success they made was despite the defeat in the final.

The sadness after the loss in the battle for the trophy was replaced today by smiles and happiness, Budimir's players became aware of the magnitude of what they did this season. From the time they landed at the Split airport at 4:00 p.m., it was clear during the bus ride that people would come to see and greet them. Split's waterfront was on fire, and Hajduk's juniors took to the stage in front of numerous fans.

Afbeelding

https://hajduk.hr/vijest/riva-docekala- ... vce-/15830

Benieuwd hoe het zaterdag op het Waagplein gaat worden.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Het zou trouwens zomaar kunnen dat Nederland volgend seizoen door 4 ploegen in de Youth League is vertegenwoordigd. Feyenoord en AZ lijken (bij beide ploegen een heel klein voorbehoud) zeker van kwalificatie, maar zowel PSV als ajax kunnen zich óók nog plaatsen.

Overigens speelt onder 18 morgenmiddag ook nog de halve finale van de KNVB beker, uit bij Vitesse.
____________
Hoc est nihil
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Tijdens de huldiging vanavond begon één van de spelers, ik meen Stam, met "wie niet springt is en j**d". In de nabijheid van de burgemeester en andere hoogwaardigheidsbekleders.
Jeugdige onbezonnenheid?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

vriend schreef: 29 apr 2023, 21:04 Tijdens de huldiging vanavond begon één van de spelers, ik meen Stam, met "wie niet springt is en j**d". In de nabijheid van de burgemeester en andere hoogwaardigheidsbekleders.
Jeugdige onbezonnenheid?
Stadionverbod. ;)
Plaats reactie