Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

handelaar schreef: 24 apr 2019, 08:55 Klopt ook wel, maar je ziet te vaak dat bij de vervangers het veelal fout gaat in dit geval speelde Wijndal ook weer met vuur.
Ik heb altijd een slecht gevoel als er iemand in moet komen, dat het dat dan niet gaat worden en veelal is het helaas ook zo gebleken.
Wie valt jou nu echt positief op als vervanger van een basisspeler. Als ik de selectie zou moeten maken kom ik toch weer uit op de namen die van de Brom altijd de voorkeur geeft gezien ik van geen een invaller heb gezien dat ze het de trainer moeilijk kunnen maken in zijn beslissing.
Exact. Iedereen gaat er maar blind van uit dat ieder talentje dat je brengt automatisch in goud veranderd. Wijndal liep gister achter de feiten aan tegen een goede Kuwas. Geen schande voor zijn fase in zijn carrière, maar het blijkt wel weer dat alle spelers wisselen geen oplossing is.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 24 apr 2019, 08:55 Klopt ook wel, maar je ziet te vaak dat bij de vervangers het veelal fout gaat in dit geval speelde Wijndal ook weer met vuur.
Ik heb altijd een slecht gevoel als er iemand in moet komen, dat het dat dan niet gaat worden en veelal is het helaas ook zo gebleken.
Wie valt jou nu echt positief op als vervanger van een basisspeler. Als ik de selectie zou moeten maken kom ik toch weer uit op de namen die van de Brom altijd de voorkeur geeft gezien ik van geen een invaller heb gezien dat ze het de trainer moeilijk kunnen maken in zijn beslissing.
Gudmundsson blijkt anders nochtans best effectief. die staat nu op 6 doelpunten en 3 assists als invaller, we hebben wel eens buitenspelers gehad die dergelijke statistieken niet eens konden overleggen na een jaar in de basis.
Boadu had van mij ook veel eerder mogen invallen en ja hij is verhuurd maar achteraf gezien had je de 2e seizoenshelft echt wel met Druijf kunnen spelen.
Zolang Wuytens heel blijft is daar ook niets mis mee.

Persoonlijk vind ik dat Wijndal het gewoon aardig gedaan heeft, hij toonde in ieder geval wat felheid, dat kan je dan een kaart opleveren... maar goed zo heeft Koopmeiners ook een kaart gepakt gisteren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2019, 09:14 Persoonlijk vind ik dat Wijndal het gewoon aardig gedaan heeft, hij toonde in ieder geval wat felheid, dat kan je dan een kaart opleveren... maar goed zo heeft Koopmeiners ook een kaart gepakt gisteren.
Dat is niet te vergelijken. Koopmeiners deed het bewust op een moment dat het nodig was en het voor hem geen kwaad kon (hij had nog geen geel). Bij Wijndal was het onbesuisd op een moment dat het absoluut niet kon. Hij had namelijk gewoon met 2x geel ervan afgestuurd moeten worden. Was dus een domme overtreding. Verder heeft hij hard gewerkt en viel niet echt uit de toon, maar Ouwejan is duidelijk wel een stuk verder in zijn ontwikkeling.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2019, 09:14 Gudmundsson blijkt anders nochtans best effectief. die staat nu op 6 doelpunten en 3 assists als invaller, we hebben wel eens buitenspelers gehad die dergelijke statistieken niet eens konden overleggen na een jaar in de basis.
Boadu had van mij ook veel eerder mogen invallen en ja hij is verhuurd maar achteraf gezien had je de 2e seizoenshelft echt wel met Druijf kunnen spelen.
Zolang Wuytens heel blijft is daar ook niets mis mee.

Persoonlijk vind ik dat Wijndal het gewoon aardig gedaan heeft, hij toonde in ieder geval wat felheid, dat kan je dan een kaart opleveren... maar goed zo heeft Koopmeiners ook een kaart gepakt gisteren.
Effectief dat klopt, maar dat is Til ook weer eventjes enkele wedstrijden geweest waarna de droogte er weer in is gekomen. Maar qua spel vind ik ze beide nou niet in het oog lopend. Ik ga er vanuit de Idrissi toch wel weer op een gegeven moment zijn vorm terug krijgt en we onder Slot gewoon al vanouds Stengs en idrissi op de vleugels krijgen met Boadu in de punt. Feitelijk zoals we dat al zeiden toen Weghorst en Alireza hier nog speelde.
Overigens weet iemand of die Soulaïman Allouch een groot talent is met veel potentie om ook daadwerkelijk een topper voor ons in de toekomst op de vleugels te worden?
Laatst gewijzigd door handelaar op 24 apr 2019, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

multatuli schreef: 24 apr 2019, 09:27 Dat is niet te vergelijken. Koopmeiners deed het bewust op een moment dat het nodig was en het voor hem geen kwaad kon (hij had nog geen geel). Bij Wijndal was het onbesuisd op een moment dat het absoluut niet kon. Hij had namelijk gewoon met 2x geel ervan afgestuurd moeten worden. Was dus een domme overtreding. Verder heeft hij hard gewerkt en viel niet echt uit de toon, maar Ouwejan is duidelijk wel een stuk verder in zijn ontwikkeling.
Verschil is dan ook wel dat Ouwejan een paar wedstrijdjes meer gespeeld heeft dan Wijndal in AZ 1. Wijndal heeft over het algemeen altijd goed gespeeld in de wedstrijden dat hij mocht meedoen, om nou bij een mindere wedstrijd tegen een sterke Kuwas al weer te zeggen dat hij er nog niet klaar voor is, is onzin. Geloof het of geloof het niet, zelfs Ouwejan speelt wel eens slecht.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2019, 09:14 Gudmundsson blijkt anders nochtans best effectief. die staat nu op 6 doelpunten en 3 assists als invaller, we hebben wel eens buitenspelers gehad die dergelijke statistieken niet eens konden overleggen na een jaar in de basis.
Boadu had van mij ook veel eerder mogen invallen en ja hij is verhuurd maar achteraf gezien had je de 2e seizoenshelft echt wel met Druijf kunnen spelen.
Zolang Wuytens heel blijft is daar ook niets mis mee.

Persoonlijk vind ik dat Wijndal het gewoon aardig gedaan heeft, hij toonde in ieder geval wat felheid, dat kan je dan een kaart opleveren... maar goed zo heeft Koopmeiners ook een kaart gepakt gisteren.
Gudmundsson ook pas de laatste weken. Heeft na zijn sterke begin ook maanden niks laten zien. Boadu is net terug dus dat vind ik niet echt een goed voorbeeld. Die is normaal gesproken ook basisspeler. Druijf had gekund, maar ik heb bij Druijf nog wel wat kanttekeningen. Maar dat gooi ik wel in een ander topic.

@multatuli: Die kaart van Koopmeiners was ook dom. Hij maakte een overtreding omdat Gudmundsson helemaal aan de andere kant geblesseerd lag, met als gevolg dat hij een hele gevaarlijke vrije trap weggeeft op de rand van het strafschopgebied. Dat vind ik minstens zo dom omdat hij die overtreding nog echt bewust maakte ook. Verder wel eens met je dat Ouwejan verder is in zijn ontwikkeling. Ik ben van mening dat Wijndal meer talent heeft maar dat Ouwejan verder is in zijn ontwikkeling. Vandaar dat Ouwejan momenteel ook terecht in de basis staat. Maar ik zou er geen moeite mee hebben als Ouwejan deze zomer een stap zet zodat Wijndal zich verder kan ontwikkelen. Of je verhuurt Wijndal aan een mooie club.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Tim schreef: 24 apr 2019, 10:07 Verschil is dan ook wel dat Ouwejan een paar wedstrijdjes meer gespeeld heeft dan Wijndal in AZ 1. Wijndal heeft over het algemeen altijd goed gespeeld in de wedstrijden dat hij mocht meedoen, om nou bij een mindere wedstrijd tegen een sterke Kuwas al weer te zeggen dat hij er nog niet klaar voor is, is onzin. Geloof het of geloof het niet, zelfs Ouwejan speelt wel eens slecht.
Volgens mij is er een misverstand over mijn tekst. Ik heb namelijk nergens gezegd dat Wijndal er nog niet klaar voor is. Ook niet dat hij slecht gespeeld heeft. Enige wat ik heb gezegd is dat hij onbesuisd was waardoor hij bijna 2x geel heeft gepakt en dat Ouwejan verder is in zijn ontwikkeling, wat inderdaad logisch is aangezien hij ouder is en meer wedstrijden in het 1e heeft gespeeld.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 24 apr 2019, 09:27 Dat is niet te vergelijken. Koopmeiners deed het bewust op een moment dat het nodig was en het voor hem geen kwaad kon (hij had nog geen geel). Bij Wijndal was het onbesuisd op een moment dat het absoluut niet kon. Hij had namelijk gewoon met 2x geel ervan afgestuurd moeten worden. Was dus een domme overtreding. Verder heeft hij hard gewerkt en viel niet echt uit de toon, maar Ouwejan is duidelijk wel een stuk verder in zijn ontwikkeling.
Het klopt dat Koopmeiners het bewust deed op een moment waarop het kon, maar we hebben zat spelers gehad bij wie het niet eens was opgekomen om zoiets te doen.
Mijn punt is dat hoewel het een domme actie van Wijndal was, het wel toont dat hij een wat scherper randje heeft en dat kan ook positief uitpakken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2019, 10:11 Gudmundsson ook pas de laatste weken. Heeft na zijn sterke begin ook maanden niks laten zien. Boadu is net terug dus dat vind ik niet echt een goed voorbeeld. Die is normaal gesproken ook basisspeler. Druijf had gekund, maar ik heb bij Druijf nog wel wat kanttekeningen. Maar dat gooi ik wel in een ander topic.

@multatuli: Die kaart van Koopmeiners was ook dom. Hij maakte een overtreding omdat Gudmundsson helemaal aan de andere kant geblesseerd lag, met als gevolg dat hij een hele gevaarlijke vrije trap weggeeft op de rand van het strafschopgebied. Dat vind ik minstens zo dom omdat hij die overtreding nog echt bewust maakte ook. Verder wel eens met je dat Ouwejan verder is in zijn ontwikkeling. Ik ben van mening dat Wijndal meer talent heeft maar dat Ouwejan verder is in zijn ontwikkeling. Vandaar dat Ouwejan momenteel ook terecht in de basis staat. Maar ik zou er geen moeite mee hebben als Ouwejan deze zomer een stap zet zodat Wijndal zich verder kan ontwikkelen. Of je verhuurt Wijndal aan een mooie club.
Hoe had Gudmundsson iets kunnen laten zien als hij maandenlang niet opgesteld wordt?

Koopmeiners zijn medespeler lag geblesseerd op het veld en misschien dacht hij dat het ernstig was en verzorging nodig had. Plaats was inderdaad niet helemaal ideaal, maar hij deed het met een reden en hij werd er niet uitgestuurd.

Zou toch wel fijn zijn als Ouwejan blijft, juist omdat hij nu nog een stuk verder is. Wijndal zijn tijd komt echt nog wel
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 24 apr 2019, 10:20 Hoe had Gudmundsson iets kunnen laten zien als hij maandenlang niet opgesteld wordt?
Gudmundsson heeft na die eerste twee goede wedstrijden nog lang mogen aanmodderen in die periode dat Stengs op de terugweg was. Toen raakte hij ook al geen bal meer. Het is dan lekker opportunistisch om nu na deze twee wedstrijden te zeggen dat hij eerder zijn kans had moeten krijgen. Hij heeft dat lange tijd ook niet afgedwongen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2019, 10:25 Gudmundsson heeft na die eerste twee goede wedstrijden nog lang mogen aanmodderen in die periode dat Stengs op de terugweg was. Toen raakte hij ook al geen bal meer. Het is dan lekker opportunistisch om nu na deze twee wedstrijden te zeggen dat hij eerder zijn kans had moeten krijgen. Hij heeft dat lange tijd ook niet afgedwongen.
Hij heeft inderdaad een aantal mindere wedstrijden gespeeld in die periode. Dat was echter wel als rechtsbuiten en nu staat hij linksbuiten. Ik blijf er trouwens bij dat zijn beste positie achter de spits is en niet als rechtsbuiten. Net zo min als dat rechtsbuiten de beste positie van Wijndal is :)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2261
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik had vanaf de tribune het idee dat de eerste overtreding werd gemaakt door Kuwas (ook vasthouden) en dat daarna Wijndal pas vasthield. Neemt niet weg dat hij een groot risico nam. Maar speelde verder naar behoren gisteren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2019, 10:25 Gudmundsson heeft na die eerste twee goede wedstrijden nog lang mogen aanmodderen in die periode dat Stengs op de terugweg was. Toen raakte hij ook al geen bal meer. Het is dan lekker opportunistisch om nu na deze twee wedstrijden te zeggen dat hij eerder zijn kans had moeten krijgen. Hij heeft dat lange tijd ook niet afgedwongen.
Het ging toch over wie je uberhaupt een kans zou geven? misschien wat beter lezen wat de discussie is voor je reageert op iets.
Het moet hier overigens over Wijndal gaan verder toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wijndal speelde gisteren na een stroeve start verrassend goed.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

pAZcal schreef: 26 jul 2019, 07:25 Wijndal speelde gisteren na een stroeve start verrassend goed.
Met steevast slechte voorzetten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

klotsen schreef: 26 jul 2019, 07:26 Met steevast slechte voorzetten.
Verdedigend was hij heel goed. Hij is primair een verdediger. Hij heeft een paar uitmuntende (beslissende) slidings gemaakt.
Sidenote: er zijn in heel de wedstrijd bijna alleen slechte voorzetten gegeven. Echt erg.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Voorzetten in een overbevolkt strafschopgebied is ook een onmogelijke missie. En als hij hem steeds terug had gespeeld dan was de kritiek hier ook niet van de lucht geweest.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Ik herinner me vooral voorzetten over iedereen heen. Verdedigend wel goed inderdaad.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het telt volgens sommigen niet, maar hij stond wel iedere keer in een positie om die voorzet te geven.
Oftewel, goed diep gegaan, vrij gelopen en de ruimte gezocht om die voorzet te kunnen geven.

Dat de uitwerking dan bagger is betreffende de voorzet zelf... tja.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10275
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 26 jul 2019, 09:48 Het telt volgens sommigen niet, maar hij stond wel iedere keer in een positie om die voorzet te geven.
:lol:
Gesloten