Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

~AZ~ schreef: 12 aug 2017, 17:23 Hopelijk is hij snel terug maar als je ziet hoe zijn onderbeen erbij hing dan vrees ik dat er ergens en band gescheurd is en dat dat wel ten minste 6 maanden gaat duren. Mocht dat zo zijn dan zal er absoluut een vleugelspeler gehaald moeten worden. Dat was al zo, maar dan helemaal.
Het zag er inderdaad niet lekker uit. Het zou me eigenlijk meer verbazen als er niets gescheurd is. Zonde en zwaar balen. Sterkte Calvin.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DiepeMast schreef: 13 aug 2017, 07:16 Het zag er inderdaad niet lekker uit. Het zou me eigenlijk meer verbazen als er niets gescheurd is. Zonde en zwaar balen. Sterkte Calvin.
Van mijn kant hetzelfde. Veel sterkte voor deze jongen. Zou maandag over een week examen moeten gaan doen voor zijn rijbewijs. Dat kan hij in ieder geval vergeten. Ik wil niet heel pessimistisch zijn, maar ga er maar vanuit dat we hem dit seizoen niet meer in aktie zien. Kniebanden kwetsuren kun je 6 maanden voor rekenen. Dan is het al febr/maart als hij weer wat kan doen. Seizoen is dan al over.

Als AZ zijnde zou ik nu vlug de markt op gaan om een vervanger te regelen. Het (spelers)materiaal waar ze het nu mee moeten gaan doen wordt dan wel erg weinig. Ali bv.geblesseerd en je hebt al een maga probleem.
We zullen het zien....
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Je weet ook nooit hoe Stengs terug komt als het een langdurige blessure betreft, nu zat hij in een geweldige flow en was domweg, hoe gek dat ook moge klinken voor een tiener die pas komt kijken in het 1e van AZ, de speler waar het veelal om draait.
Nu zal alles in het aanvalsspel op Jahanbakhsh zijn schouders komen hangen.
Huiberts moet dan ook niet aarzelen, mocht daadwerkelijk Calvin er zowat het gehele seizoen uitliggen om een goede linksbuiten op te doen... alleen waar haal je ze vandaan!?
Dit is echt een ramp scenario wat zijn weerslag op het hele seizoen kan leggen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

handelaar schreef: 13 aug 2017, 07:58 Dit is echt een ramp scenario wat zijn weerslag op het hele seizoen kan leggen.
Dit is zeker klote. Maar blessures zijn een gecalculeerd risico in je bedrijfsvoering als BVO. Ieder jaar heb je blessures - ook bij je topspelers. Daar moet je bij het samenstellen van je selectie ook rekening mee houden.
Ik ben benieuwd hoe Max / John dit gaan oppakken.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ferry schreef: 13 aug 2017, 08:31 Dit is zeker klote. Maar blessures zijn een gecalculeerd risico in je bedrijfsvoering als BVO. Ieder jaar heb je blessures - ook bij je topspelers. Daar moet je bij het samenstellen van je selectie ook rekening mee houden.
Ik ben benieuwd hoe Max / John dit gaan oppakken.
Als Messi een jaar geblesseerd raakt heeft dat ook zijn weerslag op Barcelona, voor mijn gevoel is dit de AZ-equivalent hiervan. Dat kan je een bedrijfsrisico noemen maar daar koop je helemaal niets voor. :(
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

handelaar schreef: 12 aug 2017, 22:19 Stengs had wellicht nog belangrijker geweest dan destijds dat andere grote talent bij AZ , Maher in zijn eerste seizoen.
Lees je wel eens terug wat je schrijft ? Wat is dat nou weer voor een belachelijk verwachtingspatroon. Waarom is gewoon goed spelen tegenwoordig niet meer goed genoeg ?

Noch Stengs , noch Dos Santos of welke jeugdpeler dan ook staat op het veld om supportersdromen te vervullen.maar om zo goed mogelijk te presteren. Het is gewoon niet realistsich om overdreven grote verwachtingspatronen bij hun neer te leggen (Clubprijzen, individuele records of grote transfersommen)

Wil je prijzen e.d , dan zul je die verwachtingen moeten koppelen aan het presteren van Vlaar, Wuytens, Jahanbakhsh, Van Overeem, Weghorst en Bizot
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Geest van Dirk schreef: 13 aug 2017, 08:55 Wat is dat nou weer voor een belachelijk verwachtingspatroon. Waarom is gewoon goed spelen tegenwoordig niet meer goed genoeg ?
Als men spelers als Kluivert en Lozano de hemel in schrijft vind ik zeker dat zo'n Stengs tot de betere uit de eredivisie zou behoren.
Da's niet belachelijk, gewoon een constatering op de wedstrijden die hij heeft gespeeld bij de talenten en nu in het eerste:
die jongen sprong er van de talenten die in de spotlights stonden simpelweg bovenuit en zette de lijn van de play-offs simpel door in de voorbereiding waarin hij ook de meest in het oog springende speler was.
Nogmaals dit kan een weerslag op het gehele seizoen zijn, AZ had simpel weg de mazzel dat zo'n talent zich aandiende waar anderen de hoop vestigen op een talent uit Mexico.
Laatst gewijzigd door handelaar op 13 aug 2017, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

~AZ~ schreef: 13 aug 2017, 08:53 Als Messi een jaar geblesseerd raakt heeft dat ook zijn weerslag op Barcelona, voor mijn gevoel is dit de AZ-equivalent hiervan. Dat kan je een bedrijfsrisico noemen maar daar koop je helemaal niets voor. :(
Messi vergelijken met Stengs...oké. Het is zondag, vooruit.
Maar dat onderstreept toch juist ook wat ik zeg? Een belangrijke speler valt weg. Om wat voor reden dan ook. Dat is - echt waar- van alle tijden. Daar zul je op moeten acteren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ferry schreef: 13 aug 2017, 09:10 Messi vergelijken met Stengs...oké. Het is zondag, vooruit.
Maar dat onderstreept toch juist ook wat ik zeg? Een belangrijke speler valt weg. Om wat voor reden dan ook. Dat is - echt waar- van alle tijden. Daar zul je op moeten acteren.
Je moet er op acteren, maar je heb <1% kans dat je er dezelfde kwaliteit voor terug krijgt.
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Het blijft redelijk stil vanuit AZ mbt de blessure,iemand die iets meer weet?
Vakkie P
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sanctify schreef: 13 aug 2017, 10:08 Het blijft redelijk stil vanuit AZ mbt de blessure,iemand die iets meer weet?
Iedereen zit nog in de kerk
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Voor Stengs gaat echt geen vervanger gehaald worden, of het zou al een huurling moeten zijn. Ofschoon hij het nog maar sinds de play offs heeft laten zien, is het al duidelijk dat AZ een speler van zijn kaliber alleen kan opleiden, niet kopen. Voor het nieuwe seizoen was de hoop op hem gevestigd, als belangrijke schakel. Het nieuwe elan van AZ nieuwe stijl. Nu zouden dos Santos en/of Garcia het moeten gaan doen. Hoe dat uitpakt weten we al wel zo'n beetje.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZA'dam schreef: 13 aug 2017, 10:23 Voor Stengs gaat echt geen vervanger gehaald worden, of het zou al een huurling moeten zijn. Ofschoon hij het nog maar sinds de play offs heeft laten zien, is het al duidelijk dat AZ een speler van zijn kaliber alleen kan opleiden, niet kopen. Voor het nieuwe seizoen was de hoop op hem gevestigd, als belangrijke schakel. Het nieuwe elan van AZ nieuwe stijl. Nu zouden dos Santos en/of Garcia het moeten gaan doen. Hoe dat uitpakt weten we al wel zo'n beetje.
Je hebt toch ook Berghuis een keer gekocht, je hebt er gewoon een beetje geluk bij nodig. Utrecht heeft een keer Mertens gekocht (toen AZ dat had moeten doen), Heerenveen heeft Larsson gehaald, Groningen Mahi. Het is zeker niet onmogelijk.

Met Dos Santos en Garcia weet je dat je niets hebt, plus je hebt dan maar drie spelers voor twee posities, dat is gewoon te weinig. Ook als Stengs niet geblesseerd was geraakt was daar m.i. de bezetting te dun geweest, nu al helemaal.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote=~AZ~ post_id=628934 time=1502620090 user_id=14315]
Je hebt toch ook Berghuis een keer gekocht, je hebt er gewoon een beetje geluk bij nodig.
[/quote]

Berghuis was om te huilen in het begin. Het heeft heel lang geduurd voordat hij begon te presteren en renderen. (veel langer dan Janssen bijvoorbeeld) Hij lag op dit forum wekelijks onder vuur zoals dos Santos het afgelopen seizoen. Als het zo lang zou duren voordat een eventuele aankoop tot z'n recht begint te komen hoeft het eigenlijk niet want dan is Stengs hopelijk al lang weer terug.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ haalde Tankovic en Garcia. Je moet inderdaad een beetje geluk hebben :-)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kingpin1966 schreef: 13 aug 2017, 10:25
Hmm, deze minimale vleugjes informatie triggert het zelf scenario's bedenken.
Aanvullend onderzoek, geen update over zijn knie.
Een simpele kruisband doorscheuring zou al geconstateerd en gecommuniceerd kunnen zijn lijkt me.
Is het niet volledig doorgescheurd?
Is er van allerlei vooralsnog onduidelijke extra schade aan de knie (meniscus)?
we can come an end
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

differentcook schreef: 13 aug 2017, 11:06 Hmm, deze minimale vleugjes informatie triggert het zelf scenario's bedenken.
Aanvullend onderzoek, geen update over zijn knie.
Een simpele kruisband doorscheuring zou al geconstateerd en gecommuniceerd kunnen zijn lijkt me.
Is het niet volledig doorgescheurd?
Is er van allerlei vooralsnog onduidelijke extra schade aan de knie (meniscus)?
Wellicht wil AZ het nog even stil houden. Of misschien is hij wel hypermobiel en valt alles mee. Probleem is dan wel dat je hypermobiel bent. Niet echt handig in het voetbal.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wat ik wel vaker hoor is dat een gewricht door het trauma ook moeilijker te onderzoeken door vocht e.d. En wacht men tot het iets meer tot rust is gekomen.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 13 aug 2017, 12:55 Wat ik wel vaker hoor is dat een gewricht door het trauma ook moeilijker te onderzoeken door vocht e.d. En wacht men tot het iets meer tot rust is gekomen.
Dit klopt. Door vocht gaat een gewicht meteen zwellen en dat kan dagen duren. Daarna kun je pas echte foto's maken die ook goed laten zien wat er kapot is. Hopelijk is Calvin sterk. Beterschap!
Geen gelul, drink een pul!!
Gesloten