Muamer Tankovic

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Wisselt slimme balletjes af met irritante nonchalante acties. Beetje maniertjes, maar potentie heeft hij zeker. Zo'n stift doet hij bijvoorbeeld vast niet weer als hij wat meer ervaring opdoet.
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Misschien eens tijd voor de bank voor deze zelf ingenomen speler.
Dribbelen en trucjes doen met 0 rendement, en de stift was het hoogtepunt van onkunde.
Oogt ook ongeinterresseerd en doet maar wat, tijd om dit mannetje ff terug op aarde te zetten
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

azmo3(vak-S) schreef:Misschien eens tijd voor de bank voor deze zelf ingenomen speler.
Dribbelen en trucjes doen met 0 rendement, en de stift was het hoogtepunt van onkunde.
Oogt ook ongeinterresseerd en doet maar wat, tijd om dit mannetje ff terug op aarde te zetten
Dat laatste is dan wel heel kort door de bocht. Zo'n stift is natuurlijk dom, om maar even een voorbeeld te noemen, maar dat is ook maar 1 moment. Het zit ook in zijn spel dat hij zo nu en dan wat onverwachts of riskants moet doen, zo zitten creatieve spelers in elkaar. Overigens ben ik het wel met je eens dat als hij de komende paar wedstrijden nog steeds 'te veel' maniertjes heeft, een bankplaats niet verkeerd zal zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

azmo3(vak-S) schreef: hoogtepunt van onkunde.
Zeg jij.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Speelt goed, doet me denken aan Adam Maher in ze eerste jaar. Ik denk dat we dit seizoen nog veel moois van hem gaan zien.
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Een echte spits had de bal er gewoon langs geschoten ipv stiften Kilkenny, bij een 1-0 stand moet je de wedstrijd in het slot gooien. Laten we het houden op onervarenheid.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

azmo3(vak-S) schreef:Een echte spits had de bal er gewoon langs geschoten ipv stiften Kilkenny, bij een 1-0 stand moet je de wedstrijd in het slot gooien. Laten we het houden op onervarenheid.
Zoals al heel vaak aangegeven op dit forum. Het is geen spits. Het is een ''10'' die ook op linksbuiten kan spelen. Of omgekeerd. Hoe dan ook, hij speelde bij Fulham de laatste 2 jaar op 10, terwijl AZ hem gehaald heeft i.p.v. Gudmundsson. Linksbuiten dus. Hij is bij gebrek aan beter of aanwezigheid (Aron, Muhren en Babalj) de spits.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

In de Telegraaf staat hij in het elftal van de week met een 7. Wat mij betreft iets teveel waardering, maar leuk voor hem. Het was te zien dat hij moeite heeft de trekker over te halen (en dus inderdaad geen echte spits is), maar rond de 16 was hij wel de man die diverse balletjes klaarlegde en diep stak.
Last Scout

Izwid schreef:In de Telegraaf staat hij in het elftal van de week met een 7. Wat mij betreft iets teveel waardering, maar leuk voor hem. Het was te zien dat hij moeite heeft de trekker over te halen (en dus inderdaad geen echte spits is), maar rond de 16 was hij wel de man die diverse balletjes klaarlegde en diep stak.
Hij is technisch heel vaardig maar in de afwerking is er nog werk aan de winkel, om eerlijk te zijn herken ik dat wel, das mijn probleem ook altijd geweest.

Volgens mij legt Tank vanuit een scoringspositie het liefst de bal nog klaar voor iemand anders, en anders probeert hij het te mooi te doen.

Okay dit is heel hoog gespeculeerd en ietwat getransponeerd maar gewoon om aan te geven dat ik mij een beetje kan inleven in het een creativeling zijn die niet geweldig kan afmaken :wink:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Last Scout schreef:
Volgens mij legt Tank vanuit een scoringspositie het liefst de bal nog klaar voor iemand anders, en anders probeert hij het te mooi te doen.
Dat is precies wat hij tegen Zwolle had moeten doen bij die laatste kans. Afgeven aan een medespeler die er beter voor stond. Het kan haast niet anders dan dat hij over die twee acties in de slotfase op het matje is geroepen deze week, en zoals hierboven al werd gesuggereerd zou het me niets verbazen als zijn plaats op de bank tegen ADO daar mee te maken heeft.

Van Basten heeft nu wellicht meer tijd en de handen vrij om spelers zoals Tanko bij te slijpen en beter te maken, technisch, tactisch en qua spelinzicht, terwijl van den Brom ze mentaal sterker en harder maakt.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Dit wordt gewoon een prima speler, even de tijd geven. Zou schelen als Aron en Berghuis weer terug zijn, haalt wat druk bij hem weg.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Voetbalprimeur

AZ pakt verwaande Tankovic aan: "We moeten natuurlijk wel normaal blijven doen"

Dat Muamer Tankovic 'een mannetje' is, kwam AZ al snel na zijn komst achter. Afgelopen zondag toonde de negentienjarige Zweed zijn onvrede nadat hij in het duel met FC Twente de 2-2 tegen de touwen werkte.

De zomeraanwinst, Tankovic kwam over van Fulham, zat tegen de Tukkers net als een week eerder in Den Haag op de bank bij AZ. Daar was de jongeling het niet helemaal mee eens. Na zijn doelpunt baande de invaller zich een weg naar de dug-out van AZ om demonstratief plaats te nemen op het stoeltje waar hij het overgrote deel van de wedstrijd gedwongen op plaats moest nemen. Een statement en direct een eerste binnenbrandje dat de nieuwe trainer van de club, John van den Brom, moest blussen in Alkmaar.

"Dit soort dingen laat ik nooit lopen", zegt Van den Brom in gesprek met Voetbal International over de actie van Tankovic, met drie treffers gedeeld clubtopscorer van AZ. "Ik hoorde pas later wat Tankovic deed, het was me in de drukte ontgaan. 'Die is voor mij', zei ik tegen de staf. Je zou het jeugdig enthousiasme kunnen noemen. Maar we moeten natuurlijk wel normaal blijven doen."
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ-Alkmaar schreef:Na zijn doelpunt baande de invaller zich een weg naar de dug-out van AZ om demonstratief plaats te nemen op het stoeltje waar hij het overgrote deel van de wedstrijd gedwongen op plaats moest nemen.
Inderdaad een baasje, bevalt me enigszins wel want meestal zijn dat de rasvoetballertjes die dergelijke statements überhaupt durven te maken gezien ze de druk gelijk op zich halen door wel te moeten presteren de volgende wedstrijd anders wordt men al gauw het lachertje binnen de selectie. Kijk, nu moet hij het wel laten zien!
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het is een keer geen mak schaap en dat mag ik wel. Liever iemand die een keer wat overdreven doet dan dat hij zonder slag of stoot elke keer op de bank zitten en daar tevreden mee is. Zolang dit maar niet te vaak gebeurd.
.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Een team als AZ kan boven zichzelf uitstijgen door de kracht van het collectief. Dan moet alles en iedereen ondergeschikt worden gemaakt aan het teambelang. Als je, nota bene op je 19e, meent dat je te goed of te groot bent om op de bank plaats te nemen wanneer de technische leiding dat vindt, ondermijn je de teambuilding. Dan ben je of een hele grote, of je hebt irritante maniertjes, of allebei :-) Doet me een beetje denken aan El Hamdaoui die nooit beschikbaar was om zijn goals met zijn teamgenoten te vieren omdat hij het te druk had met allah bedanken. Maar hij werd wel topscorer van Nederland en was een belangrijke schakel in het kampioensteam. In ieder geval is hij er kennelijk nu op aangesproken. Het zou me niets verbazen als we nog heel veel mooie dingen van Tankovic gaan zien, voordat hij met miljoenen winst voor AZ de deur uit gaat.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wat een gelul zeg, je weet niet eens wat die jongen ermee bedoelde. Bovendien ga je met 11 Viktor Elms niks bereiken. Het is juist goed dat er weer een een typetje in de selectie zit. El Hamdaoui maakte bovendien altijd één wasgebaar en vierde het daarna altijd met zijn teamgenoten. Dat slaat dus nergens op. Dat is weer ergens op afgeven om het afgeven.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ 4 Life schreef: je weet niet eens wat die jongen ermee bedoelde.
Wel weet ik, uit de pers, dat van den Brom niet blij was met zijn gedrag, hem er op aangesproken heeft en gezegd heeft dat hij wel gewoon normaal moet blijven doen. Wat hij er mee bedoelde ligt nogal voor de hand, of is dat voor jou nog onderwerp van speculatie ?Afbeelding
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wat je in de pers las was de reaktie van v.d. Brom nadat hij van de technische staf hoorde hoe Tankovic zijn doelpunt had gevierd, dat was hem namelijk ontgaan. Toen zei hij tegen de technische staf hoe hij het wilde aanpakken. Er stond geen verklaring bij hoe het gesprek ging met Muamer, want die had hij toen nog niet gehad. Het kan best zijn dat het gewoon voetbalhumor was van die jongen, het hoeft niet persé een protest aktie van die jongen zijn geweest.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik snap niet hoe mensen hier nu nog mee bezig kunnen zijn. Get a life!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Geest van Dirk schreef:Wat je in de pers las was de reaktie van v.d. Brom nadat hij van de technische staf hoorde hoe Tankovic zijn doelpunt had gevierd, dat was hem namelijk ontgaan. Toen zei hij tegen de technische staf hoe hij het wilde aanpakken. Er stond geen verklaring bij hoe het gesprek ging met Muamer, want die had hij toen nog niet gehad. Het kan best zijn dat het gewoon voetbalhumor was van die jongen, het hoeft niet persé een protest aktie van die jongen zijn geweest.
Weet niet wat jij in de pers gelezen hebt, maar ik heb het over de uitlatingen van van den Brom, nadat hij Tankovic er over aangesproken had. Hij zou hem een standje gegeven hebben. Wellicht ten overvloede nog een foto waaruit duidelijk blijkt dat hij niet beschikbaar is om de gelijkmaker met zijn ploeggenoten te vieren omdat hij kennelijk meer met zichzelf bezig is. Let op zijn gezichtsuitdrukking. Is dat jouw idee van voetbalhumor ? 443 mensen lieten op de fanpage weten dat ze zijn gedrag ongepast vonden.

Afbeelding
Gesloten