De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Daarmee zijn we eigenlijk weer terug bij de opstelling uit post 1. :wink:
_________________
"I don't know that!"
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

esteban

marcellis --gouweleeuw----wuytens-----wijnaldum

henriksen

gudelje----------------------- elm

overtoom

altidore ---- johansson?

Wijnaldum vond ik de laatste wedstrijden al beter worden.
onze buitenspelers vond ik vorig jaar matig, vandaar johansson die al regelmatig gescoord heeft en nu vanaf het begin er bij is.
Martens is mijn joker want na 8 wedstrijden is de accu bij hem leeg en raakt hij geblesseerd.
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Eens even kijken, stel Viergever, Maher en Altidore vertrekken... Wijnaldum is er in principe ook niet meer evenals Messaoud en Luckassen: Verhulst, Ortiz, Boymans en Falkenburg worden doorgeselecteerd of verhuurd zoals al eens door AZ aangegeven. Of de zo bekritiseerde Reijnen en Gorter ook dat traject staat te wachten is nog even afwachten.

-----------------Esteban------------------

Marcellis - Gouweleeuw - Wuytens - Heymans

---Gudelj ------- Henriksen------ Elm --------

Beerens ---------Johansson-------Martens---


Reserve opstelling per positie:

----------- de Winter---------------------,

Reijnen--- --Haps ---- Lam,--------- Gorter,

Johansson------Berghuis ---------Overtoom -----

Lewis ----------Babalj -------- Gudmundsson

Dan vind ik toch niet dat we in de breedte er echt sterker op zijn geworden. Dat is toch iets wat Stewart heeft aangekondigd, dus er zullen bij verkopen nog wel vervangers komen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

-----------------------Esteban----------------------

----Marcellis----Gouweleeuw----Wuytens----Viergever----

----------Henriksen-----Overtoom-----Gudelj-----------

---------Johannsson------Altidore-------Martens--------

Veel beweging graag heren en wisselen van positie. Met name voorin dan is een Top 5 klassering zeker haalbaar.
Sterker nog: Top 3.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

AZ Twello schreef:
Dan vind ik toch niet dat we in de breedte er echt sterker op zijn geworden. Dat is toch iets wat Stewart heeft aangekondigd, dus er zullen bij verkopen nog wel vervangers komen.
Ben ik niet met je eens.. Voorlopig gaat Altidore nog nergens heen, dus die heb ik meegenomen.


-------------------- Esteban ---------------------

Marcellis - Gouweleeuw - Wuytens - Heymans

Henriksen -------- Martens ------------- Gudelj

Beerens ---------- Altidore --------- Johansson


Reserve opstelling per positie:

----------------- de Winter ------------------

Johansson --- Lam ---- Hoedt ------- Gorter

Elm ------------ Overtoom -------- Berghuis

Lewis ----------- Babalj- ---- Gudmondsson

Dan hebben we daarna nog beschikbaar voor de A-selectie:
Heijblok
Haps
Reijnen
Haye
Van Overeem
Rosheuvel

Dan zit 't volgens mij wel goed in de breedte.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Toevallig was ik vanavond in het stadion voor een bijeenkomst, ontvangst was in de kees kist lounge. Na verloop van tijd gingen de deuren open en had ik een mooi zicht over het veld. Een groen biljartlaken werd nog belicht door het zonlicht en smachtte al naar de eerste wedstrijd, nu was het nog akelig stil: voor de storm wel te verstaan.

Eenmaal thuisgekomen het fragment van VI radio aangezet waarbij Yoeri van den Busken aanwezig is bij de eerste training. Hij benadrukt nog eens dat men niet raar moet opkijken als Altidore nog gewoon een jaar blijft en ook Martens ziet hij volgend seizoen gewoon weer stijlvol in AZ tenue voetballen. Daarna zet ik mijn PC aan en lees ik op het forum dat AZ geen krimp geeft inzake Maher, in Verbeek's topic wordt al tijden aangegeven dat we gewoon weer een 4-3-3 opstelling gaan zien. Alles valt op zijn plek.

Johannsson barst van het talent en heeft in de jeugd als rechtsbuiten in een 4-3-3 systeem gespeeld, klaar om vanaf de eerste wedstrijd te knallen. Martens laat snel zien dat hij weer op zijn oude niveau is en gaat als stijlvolle hangende linksbuiten spelen, beide in een dienende rol voor superspits en USMNT held Altidore die topscorer wilt worden van de Nederlandse velden. Achter Altidore laat Maher nog één seizoen al zijn voetbalkwaliteiten zien om in de definitieve WK selectie van het Nederlands elftal te komen. Iets daarachter staan de twee groeibriljantjes: Henriksen zorgt voor de rust in het elftal en verzorgd een goede voortzetting van het spel, Gudelj fungeert vooral als aanjager en knapt al het vuile werk op. De achterste linie herpakt zich na een minder seizoen: Gouweleeuw laat zijn meerwaarde zien als inschuivende centrale verdediger zodat AZ dominant kan spelen en Wuytens gooit het slot erop. Marcellis haalt dankzij zijn ijzersterke mentaliteit en een beter centraal duo naast zich een hoger niveau terwijl op de linksback positie de twee talenten Haps en Heymans direct laten zien van behoorlijk niveau te zijn en gaan de strijd met elkaar. Esteban keept het seizoen van zijn leven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Fijne verhaal [-o< Ik mis alleen Viergever.. En met Johannsson op rechtsbuiten bedoel je toch hopelijk onze IJslandse vriend en niet die Zweedse kluns he?
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Mochten ze allemaal blijven kunnen we met deze spelers zeker voor de top 5 gaan, zelfs een kampioenschap sluit ik dan niet uit.

-------------Estaban------------------

Marcellis---Gouwenleeuw--Wuytens--Viergever.

--------Henriksen--Maher---Gudelj----.

---Beerens-----Altidore--------Martens---.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

inderdaad Dipsaus (met Viergever)!:
------------------Esteban------------------

Marcellis---Gouweleeuw--Wuytens--Viergever

--------Henriksen--Maher---Gudelj----------

--Johannsson-----Altidore--------Martens---
Niet doen, maar denken.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Mister M. schreef:Mochten ze allemaal blijven kunnen we met deze spelers zeker voor de top 5 gaan, zelfs een kampioenschap sluit ik dan niet uit.

-------------Estaban------------------

Marcellis---Gouwenleeuw--Wuytens--Viergever.

--------Henriksen--Maher---Gudelj----.

---Beerens-----Altidore--------Martens---.
Met Beerens sluit ik dat wel uit.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Beerens gaat echt wel mee in de flow van AZ hoor. Ik denk dat je Jóhansson beter op linksvoor kan zetten, tenzij Martens daar gaat spelen. Dan is Jóhansson op rechtsvoor nog niet eens zo'n slecht idee.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

hotdogsnor schreef:Beerens gaat echt wel mee in de flow van AZ hoor. Ik denk dat je Jóhansson beter op linksvoor kan zetten, tenzij Martens daar gaat spelen. Dan is Jóhansson op rechtsvoor nog niet eens zo'n slecht idee.
Mee in de flow zodat hij wel een knappe voorzet kan afleveren? :?
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Hij valt mij vies tegen nog vandaar maar het zou kunnen dat hij opbloeit.
Johannsson kan inderdaad beter linksbuiten spelen dan rechts.
Liever nog in de spits maar daar loopt Yozy al en dat zal zo, terecht, blijven.
Martens speelt zeker de eerste wedstrijden van het nieuwe seizoen nog niet i.v.m. met zijn herstel dus Johannsson kan zich meteen in de basis spelen. Het wordt een moeilijk verhaal voor Martens denk ik.
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

Bertje schreef:Martens speelt zeker de eerste wedstrijden van het nieuwe seizoen nog niet i.v.m. met zijn herstel dus Johannsson kan zich meteen in de basis spelen. Het wordt een moeilijk verhaal voor Martens denk ik.
Waar heb jij die wijsheid vandaan? Vandaag gaan ze de spelers testen en dan weten de medici van AZ pas hoe het ermee staat.
Niet doen, maar denken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

hotdogsnor schreef:Beerens gaat echt wel mee in de flow van AZ hoor. Ik denk dat je Jóhansson beter op linksvoor kan zetten, tenzij Martens daar gaat spelen. Dan is Jóhansson op rechtsvoor nog niet eens zo'n slecht idee.
Ik wil niet heel erg mierenneuken, maar het is Aron Jóhannsson en Mattias Johansson. Is nog al een redelijk verschil aangezien Mattias ook op de rechtervleugel speelt. Kan nogal voor verwarring zorgen. :wink:
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

AZ 4 Life schreef:Fijne verhaal [-o< Ik mis alleen Viergever.. En met Johannsson op rechtsbuiten bedoel je toch hopelijk onze IJslandse vriend en niet die Zweedse kluns he?
Ik doelde inderdaad gewoon op Johannsson, met de dubbele n en dubbele s :wink:
Onze Zweedse back valt naar mijn mening in de categorie: "staat jeugd in de weg, had AZ zelf ook op kunnen leiden"

Het verhaal van Verbeek over Viergever als linksback kwam ik vanochtend pas tegen en had ik vannacht dus niet mee kunnen nemen in het verhaal. Altidore wilt graag blijven en Maher gaat wellicht niet weg omdat hij teveel kost, dat waren de feiten zoals die er een aantal uurtjes geleden voor stonden. Met de kennis van nu ga ik met je mee. Viergever als linksback in het verhaaltje toevoegen en we hebben echt een top elftal staan.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Ik dacht dat het accent op de o het wel duidelijk maakte, maargoed nooit geweten dat het ook nog eens met dubbel n was.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Waar heb jij die wijsheid vandaan?
Hier heb ik die wijsheid vandaan. :?

Marcellis & Martens
Rondom het veld liepen de van blessures herstellende Dirk Marcellis en Maarten Martens voortdurend rondjes. “Marcellis en Martens worden woensdag getest, net zoals de rest van de groep”, zei Verbeek na afloop van de training. “Op basis van die tests gaan we verder bepalen in hoeverre zij kunnen aansluiten bij de groep. Bij deze eerste training wilden we geen enkel risico nemen. Ik verwacht dat ze allebei in de loop van de voorbereiding steeds meer kunnen worden belast, met als doel meedoen met het partijspel. De eerste wedstrijden komen ze hoogstwaarschijnlijk nog niet in actie.”
Laatst gewijzigd door Bertje op 26 jun 2013, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

Bertje, Verbeek zegt dat ze nog getest moeten worden en wat hij zelf verwacht. De eerste wedstrijden lijken me in de context van dit berichtje de voorbereidingswedstrijden te zijn, Dirkshorn, Kleine Sluis, etc., niet de eerste wedstrijden van het seizoen. 8)
Niet doen, maar denken.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

nederweert2 schreef:Bertje, Verbeek zegt dat ze nog getest moeten worden en wat hij zelf verwacht. De eerste wedstrijden lijken me in de context van dit berichtje de voorbereidingswedstrijden te zijn, Dirkshorn, Kleine Sluis, etc., niet de eerste wedstrijden van het seizoen. 8)
Als ze de voorbereidingswedstrijden missen dan missen ze ook de eerste competitiewedstrijden
en zeker onder Verbeek. Terecht.
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

Bertje schreef:Als ze de voorbereidingswedstrijden missen dan missen ze ook de eerste competitiewedstrijden
en zeker onder Verbeek. Terecht.
Hoe kom je nu weer aan deze wijsheid?
Verbeek verwacht voorafgaande aan de medische tests dat ze de eerste voorbereidingswedstrijden missen. Dat is alles wat mij bekend is.
Niet doen, maar denken.
Plaats reactie