Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

https://www.azfanpage.nl/financiele-ran ... AZ-ervoor/

Tijd voor een renovatie.
Olij, Sandler, Swedberg en Sahraoui als top aankopen in iedere linie erbij. Verder kan je Van Rooij als goedkope optie voor rechtsback halen.

Olij
Van rooij/Kasius- Goes-Sandler - ???
Clasie - Belic
Swedberg/Mijnans
???—Odgaard—Sahroui

Bank:
Owusu
Kasius-Penetra-Dekker-Wolfe
Koopmeiners-Kwakman
Smit/Mijnans
Lahdo/Sadiq — Zeefuik/Poku — Bommel
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 28 apr 2024, 10:42 https://www.azfanpage.nl/financiele-ran ... AZ-ervoor/

Tijd voor een renovatie.
Olij, Sandler, Swedberg en Sahraoui als top aankopen in iedere linie erbij. Verder kan je Van Rooij als goedkope optie voor rechtsback halen.

Olij
Van rooij/Kasius- Goes-Sandler - ???
Clasie - Belic
Swedberg/Mijnans
???—Odgaard—Sahroui

Bank:
Owusu
Kasius-Penetra-Dekker-Wolfe
Koopmeiners-Kwakman
Smit/Mijnans
Lahdo/Sadiq — Zeefuik/Poku — Bommel
Sandler is te kwetsbaar doe Valentini maar van Boca daar van je later 20 miljoen voor. Sahroui zal te duur zijn dus proberen om Nanasi dan maar uit Scandinavië te halen.

Kasius doorselecteren voor de transfervrije Fridriksson.
Graag zou ik Marchwinski ook nog zien komen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Eloy Room van het nagenoeg failliete Vitesse.
Laatst gewijzigd door Ferry op 28 apr 2024, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 28 apr 2024, 16:00Elroy Room
Wie ??
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AlkmaarForever schreef: 28 apr 2024, 16:29Wie ??
Ik dacht oprecht dat ie Elroy heette...
:lol:

Overigens wordt Tielemans door ESPN ook goed beoordeeld. Ik kijk alleen niet serieus genoeg om dat te bevestigen.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 28 apr 2024, 16:33 Ik dacht oprecht dat ie Elroy heette...
:lol:

Overigens wordt Tielemans door ESPN ook goed beoordeeld. Ik kijk alleen niet serieus genoeg om dat te bevestigen.
Tielemans moet je altijd halen. Al is het alleen al voor de bank ideale 1e wissel voor het middenveld.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DeTorenburch schreef: 28 apr 2024, 19:12 Tielemans moet je altijd halen. Al is het alleen al voor de bank ideale 1e wissel voor het middenveld.
Is hij dan beter dan wat we in de jeugd hebben rondlopen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 28 apr 2024, 16:00 Eloy Room van het nagenoeg failliete Vitesse.
Wil je Ryan inruilen voor Room? Wat een armoe troef...
Dat is geen puntenpakker.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 29 apr 2024, 04:32 Wil je Ryan inruilen voor Room? Wat een armoe troef...
Dat is geen puntenpakker.
Vooralsnog hebben we geen eerste keeper in 24/25. Room is best goed en beschikbaar.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ferry schreef: 29 apr 2024, 04:45 Vooralsnog hebben we geen eerste keeper in 24/25. Room is best goed en beschikbaar.
AZalerts was 5 dagen geleden nog heel stellig op X dat OOD 1e keeper wordt volgend jaar.

Op basis van de laatste maanden vind ik dat amper uit te leggen. Behalve eerder gemaakte beloftes en/of druk vanuit de zaakwaarnemer. Sportief is het niet logisch.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 19:44 Is hij dan beter dan wat we in de jeugd hebben rondlopen?
Ja en beter dan Peer.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DeTorenburch schreef: 29 apr 2024, 05:35 Ja en beter dan Peer.
Tel ik ook als jeugd :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1147
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

DeTorenburch schreef: 29 apr 2024, 05:35 Ja en beter dan Peer.
Wat ik gezien heb op o.a. YouTube heeft hij wel veel voetbalgogme. Aangezien De Wit weg gaat, wel iets voor in de breedte. Kan me niet voorstellen dat hij zoveel moet kosten nu Vitesse naar de KKD gaat.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2261
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Van Vitesse houdt die Paxten Reid Aaronson z'n hoofd dit seizoen beter boven water dan Tielemans vind ik. Speelt daar op huurbasis met een marktwaarde van 4,5 miljoen. Als aanvallende middenvelder i.p.v. De Wit wellicht een optie.
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 28 apr 2024, 16:00 Eloy Room van het nagenoeg failliete Vitesse.
Liever koopt AZ een Olij of wellenreuther (of Vaessen transfervrij)

Maar mocht AZ Rome als eerste keeper zien dan goed idee om Room achter Rome te zetten… want Verhulst (waarom nog niet ontslagen) is nutteloos terwijl Deen, Westerveld en kuijsen etc niet tweede keeper materiaal is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12731
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Goed om naast Owusu-Oduro volgend seizoen nog steeds een goede meer ervaren keeper te hebben. Ben tevreden over Ryan en andere keepers komen met meerjarenambities en het is altijd weer afwachten of het goed gaat werken, dus Ryan een jaartje verlengen (zal niet goedkoop zijn).
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 29 apr 2024, 20:23 Goed om naast Owusu-Oduro volgend seizoen nog steeds een goede meer ervaren keeper te hebben. Ben tevreden over Ryan en andere keepers komen met meerjarenambities en het is altijd weer afwachten of het goed gaat werken, dus Ryan een jaartje verlengen (zal niet goedkoop zijn).
Olij kopen. Owusu jaar verhuren. Seizoen daarna mogen ze concurreren met elkaar of kan Owusu ervoor kiezen nog een jaartje verhuurd te worden. Kan hij daarna met wat meer vlieguren een eerlijke kans krijgen in AZ1. Op dit moment voelt het bijna sneu om hem zo voor de leeuwen te gooien. Met Olij heb je een jongen uit eigen jeugd die er meteen staat. Win-win.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SjaakTrekhaak schreef: 30 apr 2024, 06:09 Olij kopen. Owusu jaar verhuren. Seizoen daarna mogen ze concurreren met elkaar of kan Owusu ervoor kiezen nog een jaartje verhuurd te worden. Kan hij daarna met wat meer vlieguren een eerlijke kans krijgen in AZ1. Op dit moment voelt het bijna sneu om hem zo voor de leeuwen te gooien. Met Olij heb je een jongen uit eigen jeugd die er meteen staat. Win-win.
Het is niet win-win, want ze willen zo'n 8 miljoen voor Olij hebben. Terwijl je een goede keeper in huis hebt. Als Rome zich goed ontwikkelt, dan heb je straks Olij of Owusu op de bank zitten. Dan kan Rome zich niet ontwikkelen of verdampt de transfersom voor Olij grotendeels. Een speler kopen en na één seizoen alweer verkopen is ook niet realistisch of een goed plan.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 284
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SchoorlAZ schreef: 30 apr 2024, 07:41 Het is niet win-win, want ze willen zo'n 8 miljoen voor Olij hebben. Terwijl je een goede keeper in huis hebt. Als Rome zich goed ontwikkelt, dan heb je straks Olij of Owusu op de bank zitten. Dan kan Rome zich niet ontwikkelen of verdampt de transfersom voor Olij grotendeels. Een speler kopen en na één seizoen alweer verkopen is ook niet realistisch of een goed plan.
Het hangt er blijkbaar vanaf hoe men inschat hoe ver Owusu is en wat voor bijhorend plan ze hem bieden.

Klaar voor volgend seizoen: Ryan vertrekt en er komt geen nieuwe keeper bij.
Nog een seizoen wachten/verhuren: meest logische is om Ryan's contract te verlengen met een jaar.
Nog twee seizoenen wachten/verhuren: een keeper als Olij is een optie. Kan verder groeien met Europees voetbal en hopelijk goed verkocht worden.

Ik zou voor optie 2 gaan en dan verder zien. Optie 3 is ook wat voor te zeggen al bestaat dan de kans dat Owusu de deur uitloopt (al zit je dan met een goede Olij en een Westerveld, wat ook niet slecht is).
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 562
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Drommedaris schreef: 30 apr 2024, 08:46 Het hangt er blijkbaar vanaf hoe men inschat hoe ver Owusu is en wat voor bijhorend plan ze hem bieden.

Klaar voor volgend seizoen: Ryan vertrekt en er komt geen nieuwe keeper bij.
Nog een seizoen wachten/verhuren: meest logische is om Ryan's contract te verlengen met een jaar.
Nog twee seizoenen wachten/verhuren: een keeper als Olij is een optie. Kan verder groeien met Europees voetbal en hopelijk goed verkocht worden.

Ik zou voor optie 2 gaan en dan verder zien. Optie 3 is ook wat voor te zeggen al bestaat dan de kans dat Owusu de deur uitloopt (al zit je dan met een goede Olij en een Westerveld, wat ook niet slecht is).
I.m.o. is het allemaal niet zo moeilijk.

Wat iedereen nu wel beseft is dat Owusu er nog niet klaar voor is. Het is een te groot risico. Dat is niet erg knul is 19/20, wordt in Juli 20.

Owusu moet een volledig seizoen op het hoogste niveau keepen, ondanks ik hem nog steeds fouten zie maken in Jong. Hij gaat dat niet accepteren om waarschijnlijk nog jaar in Jong te moeten keepen. Uitlenen aan een eredivisie club en anders een top 3 in KKD zoals een Groningen/Ado/Willem II. Net wie er niet door stoot naar de Eredivisie.. maar wellicht zijn zulke clubs alsnog een optie als ze promoveren.

Dus moet je minimaal 1 jaar en misschien wel 2 jaar overbruggen. Voor de hand ligt dan om Ryan dus te verlengen, heeft nu 1,5 jaar bij de club gezeten is een leider en kan dus ook de club cultuur bewaken. Dit is ook belangrijk omdat er ook een paar hoogstwaarschijnlijk vertrekken, de Wit en Pavlidis o.a.

Anders zal je een andere bewezen keeper moeten halen die je net als Ryan heb binnen gehaald voor een periode van max 2 jaar. Dan denk ik aan een Wellenreuther. Alleen daar moet je hoogstwaarschijnlijk een redelijke som voor neerleggen incl.. salaris.

Ryan wellicht tekengeld en salaris, wat denk ik een voordeliger optie is, maar dit zou om het even kunnen zijn afhankelijk van naam en status.
Plaats reactie