Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Is die Booth van FC Utrecht een 10 ??
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AlkmaarForever schreef: 11 feb 2024, 14:25 Is die Booth van FC Utrecht een 10 ??
Meer een buitenspeler.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AlkmaarForever schreef: 11 feb 2024, 14:25 Is die Booth van FC Utrecht een 10 ??
Ssstt! Die mag je niet noemen van SchoorlAZ!
:lol:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 11 feb 2024, 14:44 Ssstt! Die mag je niet noemen van SchoorlAZ!
:lol:
Die moet zich er niet mee bemoeien. :lol:
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

————————Owusu—————————
—V Rooij——Goes—Penetra——Smal—
—————Belic—————Julian Baas——
—Addai——Kanya Fuijimoto——Nanasi
——————*Damian Pizarro——————

*Maar liever een Batshuayi als ervaren man voor de jonge spitsen (Zeefuik/meerdink). Ik zie Pizarro als bijna niet meer haalbaar voor AZ.

Baas heeft de meeste intercepties na Wieffer. Fuijmoto speelt goed bij Gil Vicente daar kunnen we hem wel wegpikken. Nanasi als absolute ster van het nieuwe AZ.
Laatst gewijzigd door DeTorenburch op 11 feb 2024, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 04 feb 2024, 15:49 Probeer je nu je gelijk te halen omdat een speler pas in februari drie keer heeft gescoord?
Woop!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11219
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mattsson scoort meteen in de CL

Die hadden we wel kunnen gebruiken. Maar wij hebben De Wit!

Ongelooflijk
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 feb 2024, 07:55 Mattsson scoort meteen in de CL

Die hadden we wel kunnen gebruiken. Maar wij hebben De Wit!

Ongelooflijk
Ik had ‘m ook graag bij AZ gezien, maar denk dan tegelijkertijd: waarom zou een Deense voetballer naar AZ gaan (crisis, geen beker, geen Europees voetbal, smurfen op het veld) terwijl hij voor CL bij een Deense topclub kan gaan?
Het feit dat wij ‘m willen wil niet zeggen dat de speler ook wil. Ik zou op dit moment als aanstormend talent ook even niet voor AZ kiezen………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 14 feb 2024, 08:15 Ik had ‘m ook graag bij AZ gezien, maar denk dan tegelijkertijd: waarom zou een Deense voetballer naar AZ gaan (crisis, geen beker, geen Europees voetbal, smurfen op het veld) terwijl hij voor CL bij een Deense topclub kan gaan?
Het feit dat wij ‘m willen wil niet zeggen dat de speler ook wil. Ik zou op dit moment als aanstormend talent ook even niet voor AZ kiezen………
Op dit moment natuurlijk niet meer.

Op andere momenten was hij natuurlijk prima haalbaar.

Dat is de kunst van scouting.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 11 feb 2024, 14:44 Ssstt! Die mag je niet noemen van SchoorlAZ!
:lol:
:lol:

In alle eerlijkheid; als hij constant presteert in de tweede seizoenshelft, dan geef ik met alle liefde toe dat je gelijk hebt.

We zullen zien.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 14 feb 2024, 08:27 Op dit moment natuurlijk niet meer.

Op andere momenten was hij natuurlijk prima haalbaar.

Dat is de kunst van scouting.
Vorig jaar presteerde hij nog niet zo goed.
Was heel lastig te zien. Dat zou een echte Idrissi transfer geweest zijn. Die deed het ook helemaal niet zo speciaal bij Groningen voor hij naar AZ ging.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 14 feb 2024, 09:49 In alle eerlijkheid; als hij constant presteert in de tweede seizoenshelft, dan geef ik met alle liefde toe dat je gelijk hebt.
Ik vond/vind het vooral een beweeglijke speler met een drang naar de goal. Eerste seizoenshelft onzichtbaar mede door een blessure - begreep ik.
Maar hij lijkt zijn kans te pakken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 09 feb 2024, 18:20 Danjuma was ook een goede geweest, maar waarschijnlijk te duur. Als hij wel haalbaar was geweest, had Max het meteen moeten doen.
Feit blijft wel dat hij van mij weer een dikke onvoldoende krijgt voor de afgelopen transferperiode. We spelen vleugellam en iedereen ziet het behalve meneer Huiberts.
Daar had je een constructie voor kunnen vinden. Hij speelt nu bij Everton niet of nauwelijks. Daar hebben zowel Everton, Villarreal als Danjuma niks aan. Ik denk dat alle partijen er wat aan hadden gehad als hij vier maanden bij AZ zijn transferwaarde op had kunnen krikken. Everton is een dure bankzitter kwijt, Villarreal creëert meer transferwaarde in ruil voor het betalen voor een deel van zijn salaris en Danjuma maakt kans op het EK. Win-win-win.

Maar als het wel onhaalbaar zou zijn geweest dan had je iets anders moeten halen in die categorie. Je had ook Boadu kunnen halen en als valse linksbuiten kunnen laten spelen. Had je meteen een waardige back-up voor Pavlidis.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 14 feb 2024, 10:30 Hij speelt nu bij Everton niet of nauwelijks.
Dat is wel het probleem bij Arnaut Danjuma in de afgelopen jaren. Nooit ergens echt goed voet aan de grond gekregen - in mijn beleving. Maar kan voor AZ zeker kwaliteit toevoegen.

Boadu vind ik zelf ook een gemiste kans en eigenlijk doodzonde dat hij nu bij Twente speelt. Sowieso ben ik wel voorstander van meer 'concurrentie' binnen een selectie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AlkmaarForever schreef: 11 feb 2024, 14:25 Is die Booth van FC Utrecht een 10 ??
Een typische 'vanalles' speler. Dus waarom Max nog niet op de eerste rij zat is mij een raadsel.

En in dit gevoel bedoel ik dan écht vanalles. Als het lijstje hier klopt heeft hij al gespeeld op:
Spits (hoewel maar 1x)
Linksbuiten
Rechtsbuiten
Linksmid (hoewel maar 1x)
Rechtsmid (hoewel maar 2x)
10
8
6
Rechtsbuiten

Als we die 2x 1 wedstrijd eraf halen en die rechtmid als rechtsbuiten tellen dan heeft hij alsnog op 6 posities meer dan 5 wedstrijden gedraait. Beperken we dat vervolgens tot de Eredivisie dan zijn het er 3 .

Bron: https://www.transfermarkt.nl/taylor-boo ... saison=ges
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Proper (ipv Dantas, of jaar erop Clasie) van NEC meteen ophalen, past bij de renovatie van AZ deze zomer. Jong, Nederlands, goede kop erop, 100+ wedstrijden in de benen.Haal dan meteen Bart van Rooij ook op als rechtsback voor zelfde redenen. Yuki gaat weg waarschijnlijk en Kasius laat het niet zien vooralsnog.
Beide hebben al meer dan 100-120 wedstrijden in de benen ook wat fijn is ipv onze jeugd spelers dan wel recente aankopen zoals Van Bommel of Zeefuik die nog veel meer ervaring op te doen hebben.

Een 4-3-3 met de punt naar achteren, scheelt zoeken naar een een “10” en past beter bij de selectie. Op linksback en linksbuiten mag er nog wel een klasbak bij… maar middenveld met keuzes uit Clasie, Belic, Proper of Mijnans moet er wel een 4-3-3 met punt naar achter te vormen zijn. Allicht haken Peer, Zico of Kwakman aan van de zomer als “aankopen”.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 11 feb 2024, 14:44 Ssstt! Die mag je niet noemen van SchoorlAZ!
:lol:
Zo te zien heeft Schoorl er zijn mannetjes uit Twente op af gestuurd :lol:
MB80 schreef: 18 feb 2024, 12:51 Proper (ipv Dantas, of jaar erop Clasie) van NEC meteen ophalen, past bij de renovatie van AZ deze zomer. Jong, Nederlands, goede kop erop, 100+ wedstrijden in de benen.Haal dan meteen Bart van Rooij ook op als rechtsback voor zelfde redenen. Yuki gaat weg waarschijnlijk en Kasius laat het niet zien vooralsnog.
Beide hebben al meer dan 100-120 wedstrijden in de benen ook wat fijn is ipv onze jeugd spelers dan wel recente aankopen zoals Van Bommel of Zeefuik die nog veel meer ervaring op te doen hebben.

Een 4-3-3 met de punt naar achteren, scheelt zoeken naar een een “10” en past beter bij de selectie. Op linksback en linksbuiten mag er nog wel een klasbak bij… maar middenveld met keuzes uit Clasie, Belic, Proper of Mijnans moet er wel een 4-3-3 met punt naar achter te vormen zijn. Allicht haken Peer, Zico of Kwakman aan van de zomer als “aankopen”.
Proper en van Rooij ben ik al tijden fan van, van Rooij had zich hier nog bij jong gevoegd, maar zijn huidige ontwikkeling is natuurlijk beter voor hem geweest. Als we er nog verdere potentie in zien, dan zeker doen. Wel met de kanttekening dat Dirk Proper écht een ukkie is. Clasie is zelfs groter volgens google :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 18 feb 2024, 18:57 Zo te zien heeft Schoorl er zijn mannetjes uit Twente op af gestuurd :lol:



Proper en van Rooij ben ik al tijden fan van, van Rooij had zich hier nog bij jong gevoegd, maar zijn huidige ontwikkeling is natuurlijk beter voor hem geweest. Als we er nog verdere potentie in zien, dan zeker doen. Wel met de kanttekening dat Dirk Proper écht een ukkie is. Clasie is zelfs groter volgens google :lol:
AZ mag om te beginnen Carlos Aalbers van NEC nemen als Max er ook mee stopt. Net als Van Geel (na Willem 2 naar AZ) meteen Van Rooij en Proper op de achterbank meenemen.

Proper kan in de zomer allicht de positie van Clasie overnemen, eenhoorn had het over metaalmoeheid bij zichzelf.. misschien heeft Clasie dat ook wel na dit bewogen jaar. :lol:

Kan je met Van Rooij en Proper meteen een goede slag slaan op rechtsachter en centraal middenveld… in een transfer zomer waar nog veel meer reparaties nodig zijn…
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2340
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Die rechtsbuiten van Vitesse einde van het jaar ophalen, speelt met heel veel lef en heeft echt een individuele en passeeractie. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt en dat slappe aanvalsspel van AZ nieuw leven in blaast
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6663
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 18 feb 2024, 21:55 Die rechtsbuiten van Vitesse einde van het jaar ophalen, speelt met heel veel lef en heeft echt een individuele en passeeractie. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt en dat slappe aanvalsspel van AZ nieuw leven in blaast
Bedoel je die speler die Vitesse terug heeft gehaald van een huurperiode uit de KKD van Belgie (waarin hij 1x scoorde)
Plaats reactie