Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

In het kader: ervaren spelers met interlandervaring die je zou kunnen proberen als ervaringshonk:

Sergio Romero is weer clubloos en kan je jonge keepers vooruit helpen zoals Pasveer/Stekelenburg die rol hebben elders.
Albin Ekdal(Middenvelder international Zweden) is clubloos
Stefan Strandberg(verdediger international Noorwegen) is clubloos
John Anthony Brooks (Verdediger international VS) is clubloos

En Eli Dasa van Vitesse is nu ook clubloos en zou niet verkeerd zijn om er bij te hebben.
Maar helaas zitten we met Sugawara én Witry al behoorlijk vol op die kant.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 01 jul 2022, 07:17 Op dit forum is dat een uitzondering hoor :P

Zonder gekheid verder: waar blijven verdomme die aankopen?
Er zijn er al een aantal gedaan hoor. 🤗
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 01 jul 2022, 08:04 Vind je hem beter als Indi centraal of Clasie voor de verdediging? Ik niet.
Goed, beide heren worden er wel niet jonger op, maar of Bazoer het nu is..
Bazoer als back-up achter Beukema of BMI. Mocht Midtsjø vertrekken heb je iemand die daar zou kunnen spelen, en als Clasie geblesseerd raakt heb je ook nog iemand achter de hand. We gaan veel wedstrijden spelen dus zou genoeg aan bod moeten komen. Maar hij zal wel speeltijd garanties willen hebben als je hem hierheen haalt.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

De Rode Baron schreef: 01 jul 2022, 08:04 Vind je hem beter als Indi centraal of Clasie voor de verdediging? Ik niet.
Goed, beide heren worden er wel niet jonger op, maar of Bazoer het nu is..
Ik vind hem beter dan Indi. Maar dat hij ook op plek van Clasie kan spelen is mooi meegenomen. Een beetje concurrentie kan geen kwaad.
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik hang een beetje in de Vitesse sfeer de laatste dagen :lol:
Maar wat zou die Jacob Rasmussen moeten kosten? die is namelijk weer terug naar Fiorentina.
(Mochten we uiteindelijk een verdediger gaan vervangen :wink: )
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Shota-Arveladze schreef: 01 jul 2022, 09:29 Ik vind hem beter dan Indi. Maar dat hij ook op plek van Clasie kan spelen is mooi meegenomen. Een beetje concurrentie kan geen kwaad.
Als je Bazoer kan halen, gelijk doen. Heb laatst in een interview gelezen dat hij tegenwoordig ook een mental coach heeft die hem begeleidt en dat dat goed gaat. Qua voetballende / fysieke kwaliteiten hoeft hier m.i. niet over gediscussieerd te worden.

Het zal voornamelijk de vraag zijn of het salaris dat AZ kan bieden aan zijn wensen voldoet. Er was ook flink wat belangstelling uit Frankrijk en Duitsland meen ik. Al weet je niet in hoeverre buitenlandse clubs tegemoet kunnen komen in zijn wens om zich in de kijker te spelen voor het NL elftal.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Nog steeds discussie over Bazoer? ik dacht dat die allang ergens was vastgelegd. Marseille, Borussia, Feyenoord. Tja... ik gok dat Bazoer hoger mikt dan AZ. Als hij komt, heb je wel kwaliteit er bij, maar ik zie het verder niet gebeuren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 01 jul 2022, 10:23 Nog steeds discussie over Bazoer? ik dacht dat die allang ergens was vastgelegd. Marseille, Borussia, Feyenoord. Tja... ik gok dat Bazoer hoger mikt dan AZ. Als hij komt, heb je wel kwaliteit er bij, maar ik zie het verder niet gebeuren.
Niet nog steeds, opnieuw.
Bazoer is 'opeens' opgedoken op de training bij FC Utrecht en over échte interesse hoor je al een tijd niks.
Er waren allemaal grote verhalen, maar uiteindelijk is het 1 juli en staat hij op een trainingsveld bij een club die onder de club is beland waar hij een contract had.

Dat doet vermoeden dat het allemaal toch niet zo'n storm loopt als gedacht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 10:43 Niet nog steeds, opnieuw.
Bazoer is 'opeens' opgedoken op de training bij FC Utrecht en over échte interesse hoor je al een tijd niks.
Er waren allemaal grote verhalen, maar uiteindelijk is het 1 juli en staat hij op een trainingsveld bij een club die onder de club is beland waar hij een contract had.

Dat doet vermoeden dat het allemaal toch niet zo'n storm loopt als gedacht.
Zijn voormalige Vitesse compagnon is nu toch ook bij NEC beland.
Kortom valt allemaal een beetje tegen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 01 jul 2022, 12:15 Zijn voormalige Vitesse compagnon is nu toch ook bij NEC beland.
Kortom valt allemaal een beetje tegen.
Wie?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 12:43Wie?
Tannane
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 01 jul 2022, 12:53Tannane
Dank voor die opheldering, maar voor de oorspronkelijke poster:

Dat is toch een totaal andere situatie?
Buiten het feit dat Tannane het bij Vitesse al geruime tijd verziekt had, komt die inmiddels van Goztepe, niet meer direct van Vitesse.
Snap dus niet helemaal hoe dat vergelijkbaar is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 14:00 Snap dus niet helemaal hoe dat vergelijkbaar is.
Laten we ons nou maar op die Ezequiel Bullaude richten alhoewel ik van...
" En esta semana debería haber un avance al respecto "
... weinig zie komen! :cry:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 01 jul 2022, 14:09 Laten we ons nou maar op die Ezequiel Bullaude richten alhoewel ik van...
... weinig zie komen! :cry:
Dat is een andere positie en dat is al een concreet gerucht.
Bazoer zou een probleem binnen dit AZ kunnen oplossen, namelijk dat er nooit een vervanger van Koopmeiners gekomen is, we het moeilijk vinden om BMI te vervangen blijkbaar, er geen vervanger klaar staat voor Hatzidiakos en ons middenveld gewoon nog achtervang voor Midtsjö kan gebruiken omdat onze jeugd gewoon niet dezelfde types oplevert.

Daarmee vang je meerdere vliegen in één klap dus. Bullaude kan er dan nog altijd bij komen.

Het hoeft overigens ook niet Bazoer te zijn hoor, maar een verdedigende middenvelder/box to box of een extra centrumverdediger vind ik nog altijd niet mis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 18:01 Het hoeft overigens ook niet Bazoer te zijn hoor, maar een verdedigende middenvelder/box to box of een extra centrumverdediger vind ik nog altijd niet mis.
Voordeel van Bazoer is dan dat hij ook weer op meerdere posities inzetbaar is. Is van origine een controlerende middenvelder maar door Letsch noodgedwongen centraal achterin geposteerd. Zou me niks verbazen als hij een meer centrale rol ambieert.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 18:01 Bazoer zou een probleem binnen dit AZ kunnen oplossen, namelijk dat er nooit een vervanger van Koopmeiners gekomen is, we het moeilijk vinden om BMI te vervangen blijkbaar
Met Mees de Wit heb je wel een speler die, lijkt mij, uit de voeten kan op de posities van Indi maar ook die van Clasie.
Welk niveau die jongen hier gaat aantikken weten we nog niet, maar hij is wel multifunctioneel m.b.t. de linkerposities.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 01 jul 2022, 19:02 Met Mees de Wit heb je wel een speler die, lijkt mij, uit de voeten kan op de posities van Indi maar ook die van Clasie.
Welk niveau die jongen hier gaat aantikken weten we nog niet, maar hij is wel multifunctioneel m.b.t. de linkerposities.
Sorry maar dat vind ik ten eerste wel héél ruim gedacht over Mees de Wit qua posities en ten tweede is het leeftijdsverschil tussen Bazoer en Mees de Wit niet gigantisch, maar het verschil in ervaring en reeds geleverde prestaties wel degelijk.

Bazoer zou voor AZ mits goed gemanaged precies kunnen zijn wat nodig is. Mees de Wit mag eerst bewijzen dat hij op linksback het niveau Donny Gorter ontstijgt en vervolgens mag hij best een keer als achtervang voor BMI komen opdraven. maar veel meer gekkigheid verwacht ik daar echt niet van.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Hördur Magnússon is transfervrij kan de ideale concurrentie zijn voor BMI. Erik Botheim ook (maar die ga je niet meer kunnen halen).
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Az564 schreef: 02 jul 2022, 08:38 Hördur Magnússon is transfervrij kan de ideale concurrentie zijn voor BMI. Erik Botheim ook (maar die ga je niet meer kunnen halen).
Vertel is wat over hem dan. Waarom is hij ideale concurrentie?
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 02 jul 2022, 09:24 Vertel is wat over hem dan. Waarom is hij ideale concurrentie?
Je vroeg het niet aan mij, maar de managementsamenvatting :

Lang(1.91m), ervaren op niveau (CSKA, Brentford, IJslandse nationale team) en complementair aan de huidige verdedigers.

Of Botheim onhaalbaar is vraag ik mij overigens een beetje af, naar verluid moet dat de speler geweest zijn waar AZ in geinteresseerd was in de winter... dus wie weet ligt er nog contact?

Botheim is wel écht een spits, maar voor Botheim geld wat mij betreft hetzelfde als Dreyer en Haksabanovic daadwerkelijk op de markt komen : je moet het gewoon proberen. Als we nu 4.5 miljoen aan een speler kunnen uitgeven dan moeten we inmiddels toch ook interessante voorwaarden bij een transfervrije speler kunnen bieden. Dat kunnen andere clubs vast ook, maar AZ heeft zich wel bewezen als een springplank voor dit soort spelers. In een wereld waar Burak Yilmaz bij Fortuna Sittard tekent en Bas Dost bij FC Utrecht, zou het niet zo onmogelijk moeten zijn dat AZ één van alle spelers die vrij komen uit Rusland kan binnenhalen.

Een goed voorteken is misschien wel dat een aantal spelers ook gewoon terugkeerde naar Scandinavië in plaats van dat ze naar grotere clubs vertrokken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie