Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bertje
Ben-Sider

Love AZ Til I Die! schreef: 23 jun 2022, 11:38 Witry is dan ook geen linksback maar dat was bij gebrek aan beter. Daar hebben we nu iig genoeg opties voor. Dat experiment zal hopelijk dus ook bespaart blijven.

BMI lijkt me gewoon optie nummer 1 maar je kan natuurlijk wel wedstrijd per wedstrijd kijken met welke tactiek/opstelling je gaat aantreden om tot het gewenste resultaat te komen.
Bedoel rechtsback.
SchoorlAZ
Oude garde

Love AZ Til I Die! schreef: 23 jun 2022, 11:42 Dat vind ik dus ook, dan kom ik weer bij Bilal Hussein uit van AIK, al vaker genoemd op het forum. Schijnt een afkoopclausule in zijn contract hebben van 800k. Voor de beste middenvelder van Allsvenskan is dan een no-brainer.
Eens!
fcvictorie
Seizoenkaarthouder

DonnyDelano schreef: 23 jun 2022, 10:41 Dat geldt ook voor Barasi, Poku en van Brederode, moet je daarom maar geen Odgaard etc. halen? Koopmeiners komt in mijn ogen tekort, Buurmeester zou het wel kunnen halen. Maar het is wel een enorme verzwakking ten opzichte van Clasie en Midtsjo. En aangezien die allebei nogal regelmatig geblesseerd zijn, lijkt een basiswaardige vervanger me geen overbodige luxe
Zeker, dat geldt voor alle posities. Ik denk alleen dat als Odgaard komt Aboukhlal vertrekt. Maar ik zou niet nog meer aanvallers houden, tenzij er ook spelers vertrekken. Ik zou zeker ruimte laten voor spelers als Barasi, van Brederode, Poku, Meerdink. AZ leeft van de jeugdopleiding. De afgelopen jaren heeft AZ uitstekend gepresteerd voor een belangrijk deel door een aantal spelers die vanuit de jeugd zijn doorgekomen. Op het middenveld heb je ook nog Reijnders rondlopen, en de door jou genoemde Midtsjø en Clasie. Je hebt vier talentvolle middenvelders uit de opleiding die tegen het eerste aan zitten, twee zijn opgenomen in de A selectie. Die moet je wel perspectief bieden.
salmonyappi
Fanpage-junk

differentcook schreef: 23 jun 2022, 11:15 Voordat er transfergeruchten waren hoorde ik weinig mensen over wat er allemaal nodig was. Heeft het de honger aangewakkerd?
En nu de posities op de door “ons” gewenste plekken bijna zijn ingevuld komen er opeens op allerlei plekken behoeftes bij 😂.
Men wordt hebberig…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Co

salmonyappi schreef: 23 jun 2022, 17:04 En nu de posities op de door “ons” gewenste plekken bijna zijn ingevuld komen er opeens op allerlei plekken behoeftes bij 😂.
Men wordt hebberig…….
Ik mis anders nog steeds een fatsoenlijke keeper, rechtsback en linker centrale verdediger
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Fanpage-junk

Langedijk schreef: 23 jun 2022, 20:22 Ik mis anders nog steeds een fatsoenlijke keeper, rechtsback en linker centrale verdediger
Lol
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Antti Opdam
Georg

Langedijk schreef: 23 jun 2022, 20:22 Ik mis anders nog steeds een fatsoenlijke keeper, rechtsback en linker centrale verdediger
Wat is er mis met Sugawara en Witry?
Langedijk
Co

Antti Opdam schreef: 24 jun 2022, 07:27 Wat is er mis met Sugawara en Witry?
Dat is een retorische vraag hoop ik? Die kunnen allebei niet verdedigen en laatstgenoemde kan aanvallend ook niks.

Daarbij: wie is de laatste zelfopgeleide rechtsback? Hoe moeilijk kan dat zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Goalscorer

Antti Opdam schreef: 24 jun 2022, 07:27 Wat is er mis met Sugawara en Witry?
Ik ben wel fan van yuki, ga er maar aanstaan rechtsbuiten spelen als back. En anders rechtsback met elke keer n andere matige rechtsbuiten voor je. Wijndal is ook maar half zo goed als Karlsson niet voor hem speelt. Ik hoop dat Yuki eindelijk de mogelijkheid krijgt om ook een tandem te bouwen.

Witry is enthousiast, maar kan er verder niet veel van. Prima als noodverband. Wel duur noodverband van 2mil.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder

Langedijk schreef: 24 jun 2022, 07:45 Dat is een retorische vraag hoop ik? Die kunnen allebei niet verdedigen en laatstgenoemde kan aanvallend ook niks.

Witry brengt inderdaad te weinig, maar de progressie die Yuki heeft gemaakt wordt ik heel enthousiast van. Hij is ook 21 en 5(!) jaar jonger dan Witry. Zijn voorzetten zijn ook dik in orde. Verdedigend is het echt niet slecht. Als hij dit seizoen eindelijk een goede rechtsbuiten voor hem heeft heb ik er dik vertrouwen in.
AZ fanatic 4-life
Fanatic

Langedijk schreef: 24 jun 2022, 07:45 Dat is een retorische vraag hoop ik? Die kunnen allebei niet verdedigen en laatstgenoemde kan aanvallend ook niks.

Over Witry zijn we het denk ik wel eens, maar dat is als back up wel oke. Yuki heeft zich echter enorm goed ontwikkeld en doe je wel tekort nu. Hij heeft de pech gehad dat hij steeds als rechtsbuiten moest spelen omdat Max zijn portemonne destijds nog kwijt was. Jammer dat hij het begin van de competitie moet missen nu. Ik heb er echter wel alle vertrouwen in hem als rechtsback voor komend seizoen.
DeZuivelDuivel
Kristen

Ik snap niet precies wat het probleem is met een keer wél anticiperen?

Wie hier verteld dat je pas een verdediger kan halen als Letschert vertrekt snap ik bijvoorbeeld echt niet. Die is al lang en breed afgeschreven en gaat niet meer voor het eerste uitkomen tenzij je hem aan de straatstenen niet kwijt komt en alle verdedigers van AZ 1 en Jong AZ + Clasie tegelijkertijd geblesseerd zijn. En zelfs dan is het twijfelachtig of we niet bouhlarouz of vlaar hun kiksen van de wilgen gaan halen.

Verbruid is verbruid.

Hatzidiakos wil weg, Midtsjo heeft misschien ook nog altijd een vertrekwens (en zo niet moet je hem verlengen), Karlsson heeft een vertrekwens er is directe interesse in Pavlidis en Koopmeiners is eigenlijk nog altijd niet vervangen.

Het is dus niet zo dat er een gek eisenlijstje ligt, maar als je tijdig zaken kan doen, dan doe ze.
De Rode Baron
Oude garde

DeZuivelDuivel schreef: 24 jun 2022, 09:15 Karlsson heeft een vertrekwens er is directe interesse in Pavlidis .
Met een contract tot 25 en Karlsson tot liefs 26 moet je, als je de nodige ambities hebt, er natuurlijk voor gaan liggen of er moeten werkelijk absurde bedragen worden geboden.
Vertrekwens ten spijt, zie ik beide spelers niet vertrekken anders kom je van de regen in de drup. En volgens mij speelt hier ook niets.
DeZuivelDuivel
Kristen

De Rode Baron schreef: 24 jun 2022, 10:01 Met een contract tot 25 en Karlsson tot liefs 26 moet je, als je de nodige ambities hebt, er natuurlijk voor gaan liggen of er moeten werkelijk absurde bedragen worden geboden.
Vertrekwens ten spijt, zie ik beide spelers niet vertrekken anders kom je van de regen in de drup. En volgens mij speelt hier ook niets.
Waarom zijn we dan aanvallers aan het kopen? :wink:

Karlsson is gewoon een voorbeeld, Midtsjö ligt bijvoorbeeld vast tot 2023. Die kan natuurlijk net als Svensson transfervrij vertrekken, maar waarom zou je dat laten gebeuren als je er ook nog iets aan kan verdienen?

Mijn punt is meer dat als je spelers als Odenthal(heb ontdekt dat zijn transfervrije status inderdaad met een transfer te maken kan hebben, die zou je nog kunnen kapen voor ie toch naar Italië ofzo gaat), Dallinga of zo'n Hussein (die goedkoop moet zijn). Dat je het dan niet moet nalaten. Je wilt anticiperen, je wilt ook spelers behouden en iedereen vraagt hier om een bredere selectie.

Zoals gezegd is het vaker een goedkope zogenaamde 'bonus' aankoop die AZ écht verder geholpen heeft (onder de voorwaarde dat we het over talent hebben en niet een Leeuwin achtig type rijp voor de veteranen).
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 24 jun 2022, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De Rode Baron
Oude garde

DeZuivelDuivel schreef: 24 jun 2022, 10:14 Waarom zijn we dan aanvallers aan het kopen? :wink:
Aboukhlal weg? Sowah vertrokken daarvoor Lahdo gehaald.
Evjen die niet voldoet en Odgaard als directe versterking. Heeft niets met Karlsson of Pavlidis te maken.
De rest zijn louter geruchten en moet ik het nog zien of daar iets van terecht komt.
DeZuivelDuivel
Kristen

De Rode Baron schreef: 24 jun 2022, 10:21 Aboukhlal weg? Sowah vertrokken daarvoor Lahdo gehaald.
Evjen die niet voldoet en Odgaard als directe versterking. Heeft niets met Karlsson of Pavlidis te maken.
De rest zijn louter geruchten en moet ik het nog zien of daar iets van terecht komt.
Ja zo is het makkelijk om dadelijk weer vol voor verassingen te staan als er wel wat mis gaat.
De Rode Baron
Oude garde

DeZuivelDuivel schreef: 24 jun 2022, 10:30 Ja zo is het makkelijk om dadelijk weer vol voor verassingen te staan als er wel wat mis gaat.
Nogmaals zoals de zaken er nu bij staan moet je er vanuit gaan dat de aanval gevormd wordt door Karlsson, Pavlidis, Odgaard en de Wit.
Lahdo is voor de breedte en toekomst (vertrek Aboukhlal ) en moet de concurrentie aan met wisselspeler Evjen. Vooralsnog valt het allemaal wel mee met de veranderingen die plaats vinden, alle geruchten ten spijt.
DeZuivelDuivel
Kristen

De Rode Baron schreef: 24 jun 2022, 10:41 Nogmaals zoals de zaken er nu bij staan moet je er vanuit gaan dat de aanval gevormd wordt door Karlsson, Pavlidis, Odgaard en de Wit.
Lahdo is voor de breedte en toekomst (vertrek Aboukhlal ) en moet de concurrentie aan met wisselspeler Evjen. Vooralsnog valt het allemaal wel mee met de veranderingen die plaats vinden, alle geruchten ten spijt.
Dit is gezien de gedane uitspraken en actieve geruchten volslagen naïef.
Shota-Arveladze
Fanatic

Nieuwe rechtback gaat absoluut niet gebeuren. Witry is prima als roulatiespeler en Sugawara is bijna 22 en heeft zich ieder seizoen positief ontwikkeld. Nieuwe keeper zie ik ook graag, maar met het geld dat ze in Vindahl hebben gestopt verwacht ik geen nieuwe keeper erbij. Centrale verdediger komt alleen als Hatzidiakos weggaat. Martins Indi en Beukema zijn gewoon basisspelers komend seizoen.
"One swallow does not make a summer"
Ferry
Goalscorer

Shota-Arveladze schreef: 24 jun 2022, 11:32 Witry is prima als roulatiespeler
Witry heeft het hele afgelopen seizoen nul keer overtuigd.
Nieuwe keeper zie ik ook graag, maar met het geld dat ze in Vindahl hebben gestopt verwacht ik geen nieuwe keeper erbij.
Ook Vindahl heeft het hele afgelopen seizoen nul keer overtuigd.

Willen we nu topsport bedrijven bij AZ? Of spelers een aai over de bol blijven geven als ze een seizoen lang lopen aan te klooien?
Plaats reactie