Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
capefear
Seizoenkaarthouder

mAZ schreef: 14 jan 2021, 13:38 Volgens mij is Brobbey alles behalve een afdanker. ajax wil dolgraag verlengen maar hij lijkt het geduld niet te willen opbrengen
Tja PSV wilde ook dolgraag verlengen met Aboukhlal en Gudmundsson, maar beide hadden ook niet het geduld en wilde zo snel mogelijk in het eerste spelen waardoor ze naar AZ kwamen. We hadden er allemaal meer van verwacht.
capefear
Seizoenkaarthouder

Een speler die me al het gehele seizoen erg opvalt is de FC Twente aanvaller Queensy Menig.
Goede flankspeler, scorend vermogen en dribbel sterk. Volgens mij moet FC Twente daar waar het kan, ook verkopen, gezien ze er financieel nou niet echt rooskleurig opstaan.
ForzAZ
Goalscorer

capefear schreef: 15 jan 2021, 09:01 Een speler die me al het gehele seizoen erg opvalt is de FC Twente aanvaller Queensy Menig.
Goede flankspeler, scorend vermogen en dribbel sterk. Volgens mij moet FC Twente daar waar het kan, ook verkopen, gezien ze er financieel nou niet echt rooskleurig opstaan.
Contract tot 1 juli 2021, maar Twente heeft een optie voor verlenging van een jaar. Brengt je wel een speler met snelheid en diepgang. Ik weet niet zo goed hoe hij in ons systeem en combinatievoetbal past. Zo goed ken ik hem ook weer niet. Is wel al 25 jaar; in augustus wordt ie 26 jaar. Ik denk zelf dat Huiberts andere en jongere gasten op zijn scoutingslijstje heeft staan.
DeZuivelDuivel
Basisspeler

capefear schreef: 15 jan 2021, 09:01 Een speler die me al het gehele seizoen erg opvalt is de FC Twente aanvaller Queensy Menig.
Dat lijkt mij meer een jongen voor de middenmoot van de Eredivisie, is inmiddels ook al 25 en zit nauwelijks restwaarde op.
capefear
Seizoenkaarthouder

multatuli schreef: 12 jan 2021, 15:29 AZ kon hem aan het begin van het seizoen in ieder geval huren (misschien ook wel kopen, maar dat zal een te hoge prijs geweest zijn). Maar Huiberts heeft het afgeslagen omdat we Stengs al hadden.
Heel het seizoen hebben we al problemen als tegenstanders enkel de bal aan AZ laten en massaal zich terug trekken. Het tempo is veelal te laag om door stugge compacte defensies heen te breken en hoe langer het duurt om tot scoren te komen, hoe meer spelers breed gaan spelen of de bal weer terug leggen omdat men geen openingen ziet.
Juist tegen tegenstanders van het rechter rijtje blijken we enorm veel problemen te hebben. Destijds hadden we geen kind aan dat soort tegenstanders en werden dergelijke gesloten defensies door het duo Jahanbakhsh/Svensson op rechts kapot gespeeld.
Ik blijf pleiten mocht daadwerkelijk zo'n Jahanbakhsh voor een half seizoen haalbaar zijn, Huiberts dan alles hierop moet inzetten want dit soort speler hebben we nodig.
Wellicht niet goedkoop maar zo'n aanvallende impuls zou wel meteen het verschil maken waardoor we een tempootje hoger kunnen gaan spelen.
ForzAZ
Goalscorer

capefear schreef: 16 jan 2021, 23:56 Heel het seizoen hebben we al problemen als tegenstanders enkel de bal aan AZ laten en massaal zich terug trekken. Het tempo is veelal te laag om door stugge compacte defensies heen te breken en hoe langer het duurt om tot scoren te komen, hoe meer spelers breed gaan spelen of de bal weer terug leggen omdat men geen openingen ziet.
Juist tegen tegenstanders van het rechter rijtje blijken we enorm veel problemen te hebben. Destijds hadden we geen kind aan dat soort tegenstanders en werden dergelijke gesloten defensies door het duo Jahanbakhsh/Svensson op rechts kapot gespeeld.
Ik blijf pleiten mocht daadwerkelijk zo'n Jahanbakhsh voor een half seizoen haalbaar zijn, Huiberts dan alles hierop moet inzetten want dit soort speler hebben we nodig.
Wellicht niet goedkoop maar zo'n aanvallende impuls hebben we wel nodig.
Balsnelheid!

De bal moet veel sneller van man tot man gaan. Zo nu en dan een stationnetje overslaan. Zijkanten bezetten. Verdediging tegenstander uit elkaar trekken en lopende mensen hebben om de gaten in te duiken. Op volle snelheid wel te verstaan en niet sukkelend.

Wat zie ik bij AZ. Bal gaat te langzaam achterin Van BMI naar Panta en weer terug. Tot Teun er bij komt. Maar dan moeten de backs doorschuiven. En ook dan moet er sneller gespeeld worden. Op het goede been. Dan kun je als ontvangende speler veel sneller weer handelen.

Dit is één van de dingen.
kuifje
Barry
Contacteer:

capefear schreef: 16 jan 2021, 23:56 Heel het seizoen hebben we al problemen als tegenstanders enkel de bal aan AZ laten en massaal zich terug trekken. Het tempo is veelal te laag om door stugge compacte defensies heen te breken en hoe langer het duurt om tot scoren te komen, hoe meer spelers breed gaan spelen of de bal weer terug leggen omdat men geen openingen ziet.
Wellicht niet goedkoop maar zo'n aanvallende impuls zou wel meteen het verschil maken.
Hoeveel wedstrijden hebben we nou echt weinig gecreëerd tegen de rechterrijtjes? De vijf gelijke spelen kwamen niet door het gebrek aan kansen of doelpunten maar door het weggeven van doelpunten. Letterlijk.

Niet dat verder Alireza niet welkom zou zijn.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
capefear
Seizoenkaarthouder

kuifje schreef: 17 jan 2021, 00:22 Hoeveel wedstrijden hebben we nou echt weinig gecreëerd tegen de rechterrijtjes? De vijf gelijke spelen kwamen niet door het gebrek aan kansen of doelpunten maar door het weggeven van doelpunten. Letterlijk.

Niet dat verder Alireza niet welkom zou zijn.
Gedeeltelijk mee eens, maar ook in de tijd van Jahanbakhsh gaven we nog wel eens wat weg maar door de constante aanvallen (70% op rechts) werd de defensie nog al eens uit de wind gehouden. Nu gaat het echt allemaal een tempootje te laag tegen compacte defensies en zie je spelers denken waar ze de bal heen moeten spelen. Het is te voorspelbaar geworden.
kuifje
Barry
Contacteer:

capefear schreef: 17 jan 2021, 00:35 Gedeeltelijk mee eens, maar ook in de tijd van Jahanbakhsh gaven we nog wel eens wat weg maar door de constante aanvallen (70% op rechts) werd de defensie nog al eens uit de wind gehouden. Nu gaat het echt allemaal een tempootje te laag tegen compacte defensies en zie je spelers denken waar ze de bal heen moeten spelen. Het is te voorspelbaar geworden.
Ik vraag me zelfs af of we nu echt zo veel minder creëren dan vorig jaar en het jaar daarvoor. Afwerking is beduidend minder maar of dat ook geldt voor het aantal kansen betwijfel ik.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

capefear
Seizoenkaarthouder

kuifje schreef: 17 jan 2021, 00:44 Ik vraag me zelfs af of we nu echt zo veel minder creëren dan vorig jaar en het jaar daarvoor. Afwerking is beduidend minder maar of dat ook geldt voor het aantal kansen betwijfel ik.
Misschien zijn de kansen niet minder maar de constante druk is wel stukken minder.
Er bovenop zitten, tegenstanders geen lucht geven (zeker de kleintjes) waardoor ze fouten gaan maken, dat is wel minder geworden dan voorgaande jaren.
Vooral het laatste seizoen Weghorst/Jahanbakhsh waren we er een meester in.
Laatst gewijzigd door capefear op 17 jan 2021, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
kuifje
Barry
Contacteer:

capefear schreef: 17 jan 2021, 00:47 Misschien zijn de kansen niet minder maar de constante druk is wel stukken minder.
Er bovenop zitten, tegenstanders geen lucht geven (zeker de kleintjes) waardoor ze fouten gaan maken, dat is wel minder geworden dan voorgaande jaren.
Vooral het laatste seizoen Weghorst/Jahanbakhsh waren we er een meester in.
Dat klopt maar misschien dat corona daar een rol in heeft gespeeld. Zijn alle ploegen fysiek niet wat minder?

capefear
Seizoenkaarthouder

kuifje schreef: 17 jan 2021, 00:53 Dat klopt maar misschien dat corona daar een rol in heeft gespeeld. Zijn alle ploegen fysiek niet wat minder?
Je ziet het ajax nog wel regelmatig doen. Tegenstanders gaan niet voor niets tegen ze met regelmaat in de fout omdat ze maar blijven komen en dat hoeft allemaal nog niet zo goed te zijn maar de druk wordt te groot waardoor ze vroeg of laat van die knullige foutjes maken.
Dat aspect is bij ons minder geworden, we moeten er te veel voor doen. Vandaar dat ik graag zo'n speler zie die maar blijft gaan en vaak twee spelers aan zich bindt waardoor anderen (Stengs) er van kunnen profiteren.
FugAZi
Ben-Sider

capefear schreef: 17 jan 2021, 00:35 Gedeeltelijk mee eens, maar ook in de tijd van Jahanbakhsh gaven we nog wel eens wat weg maar door de constante aanvallen (70% op rechts) werd de defensie nog al eens uit de wind gehouden. Nu gaat het echt allemaal een tempootje te laag tegen compacte defensies en zie je spelers denken waar ze de bal heen moeten spelen. Het is te voorspelbaar geworden.
Leuk hoor Jahanbakhsh topscorer en dergelijke maar ik herinner mij ook de vele, vele misperen die zekere doelpunten waren geweest als hij de bal had afgegeven, dat aspect werd onder gesneeuwd omdat hij vaak scoorde maar er had zoveel meer ingezeten. Daarbij stond hij altijd stijf van de zenuwen tegen toppers, raakte in die wedstrijden geen knikker en vergat mee te verdedigen, waardoor de hele rechterkant in elkaar storte en we vele tegendoelpunten tegen toppers aan hem te danken hebben.
Nee geen goeie herinneringen, sympathiek ja, leuk doelpuntjes maken tegen de kleintjes ja. Maar topniveau nee.
capefear
Seizoenkaarthouder

FugAZi schreef: 17 jan 2021, 07:46 leuk doelpuntjes maken tegen de kleintjes ja.
Volgens mij ligt daar toch dit seizoen 'de kleintjes', het probleem
DeZuivelDuivel
Basisspeler

In de categorie goedkope oudere spelers: https://www.transfermarkt.nl/frederik-s ... eler/91716
Deze 28 jarige eenmalige Deens international is transfervrij vertrokken bij Köln.

Geen idee of die er wat van kan, maar doet mij wel denken aan het type 'aankoop' die AZ de afgelopen jaren wel eens gedaan heeft.
Het is inmiddels traditie dat AZ altijd wel een centrale verdediger van 27+ heeft rondlopen waarvan men zich afvraagt wat ie er doet en Leeuwin loopt bijna zijn contract uit.
Martens1986
Supporter

ajax twijfelt aan het behouden van Perr Schuurs. Als we dan toch een leegloop krijgen en er zit er iemand tussen die wat per se naar ajax wil, dan zou je toch een ruildeal kunnen voorstellen (ja, ik weet wat er gezegd is, maar het is vaker gebeurd in het verleden). Zonder ruil natuurlijk onbetaalbaar voor dit bestuur van AZ.

Schuurs zou een prima vervanger voor Panta zijn. Lang, goede kopper, goed in de opbouw. Hij komt (nog) tekort voor het CL niveau maar heeft ook daar een paar prima wedstrijden laten zien. Kan bij AZ gewoon altijd in de basis staan en zich zo verder ontwikkelen, en wellicht kun je er nog een flinke cent aan verdienen.

Zie het overigens niet snel gebeuren aangezien ajax wel 20 miljoen zal willen ontvangen (en dan wel zeuren als AZ bijvoorbeeld 20 miljoen voor Midsjo wil).
DeZuivelDuivel
Basisspeler

Martens1986 schreef: 18 jan 2021, 07:59 ajax twijfelt aan het behouden van Perr Schuurs. Als we dan toch een leegloop krijgen en er zit er iemand tussen die wat per se naar ajax wil, dan zou je toch een ruildeal kunnen voorstellen (ja, ik weet wat er gezegd is, maar het is vaker gebeurd in het verleden). Zonder ruil natuurlijk onbetaalbaar voor dit bestuur van AZ.
De Schuurs die net een contractverlenging heeft gekregen bedoel je?
multatuli
Goalscorer

Martens1986 schreef: 18 jan 2021, 07:59 ajax twijfelt aan het behouden van Perr Schuurs. Als we dan toch een leegloop krijgen en er zit er iemand tussen die wat per se naar ajax wil, dan zou je toch een ruildeal kunnen voorstellen (ja, ik weet wat er gezegd is, maar het is vaker gebeurd in het verleden). Zonder ruil natuurlijk onbetaalbaar voor dit bestuur van AZ.

Schuurs zou een prima vervanger voor Panta zijn. Lang, goede kopper, goed in de opbouw. Hij komt (nog) tekort voor het CL niveau maar heeft ook daar een paar prima wedstrijden laten zien. Kan bij AZ gewoon altijd in de basis staan en zich zo verder ontwikkelen, en wellicht kun je er nog een flinke cent aan verdienen.

Zie het overigens niet snel gebeuren aangezien ajax wel 20 miljoen zal willen ontvangen (en dan wel zeuren als AZ bijvoorbeeld 20 miljoen voor Midsjo wil).
Ik denk niet dat ajax Schuurs voor Panta wil ruilen :wink:
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk
Martens1986
Supporter

DeZuivelDuivel schreef: 18 jan 2021, 08:25 De Schuurs die net een contractverlenging heeft gekregen bedoel je?
Ja, die ook zijn basisplek nu (weer) kwijt is.
Martens1986
Supporter

multatuli schreef: 18 jan 2021, 08:39 Ik denk niet dat ajax Schuurs voor Panta wil ruilen :wink:
lol, nee dat was ook niet mijn idee... Alhoewel we ze ooit eens zo gek hebben gekregen om Lindenbergh te kopen. Maar misschien dat een Stengs/Midsjo/Wijndal wel per se naar ajax wil.
Plaats reactie