Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Goalscorer

Kilkenny schreef: 13 jan 2021, 14:31 Ik zoek het nu vooral in lengte. Zeker achterin. Daarin zijn de al vaak genoemden Mickey van der Ven (1.93) en linksachter Jayden Oosterwolde (1.89) goede en haalbare schaduwspelers. Daarbij aangetekend dat met alleen maar jonge versterkingen we wel tevreden moeten gaan zijn met hoogstens plek 3. En ik weet niet hoe sterk Van der Ven is in de opbouw, dat is nu ook te zwak.

Ik heb ook nog gedacht aan stunten met Geertruida van Feyenoord, want met een contract voor 1 jaar, waarde 5 miljoen ook haalbaar maar die gaat wel naar het buitenland, Olympique Marseille was al in de markt in het najaar volgens geruchten. Feyenoord zou hem ook zelf willen houden maar wordt gezien als centrale verdediger, waar hij concurrentie heeft van o.a. Botteghin en Senesi. Maar goed, kans vrij klein maar wie niet waagt...

Cox van Fortuna is ook al genoemd, is ook linksachter maar weer vrij klein, onder de 1,80m. Presteert ook goed en lengte is van minder belang op links. Contract tot 2023, niet heel goedkoop.
Beide eerstgenoemde spelers zie ik heel graag komen. Alle twee goed voetballende verdedigers. Lengte en snelheid. Huiberts moet nu deals maken. Niet te lang wachten.

Geertruida gaat echt niet van Feyenoord naar AZ. Die staat al in belangstelling van buitenlandse clubs en is voor zulke clubs een koopje dat voor hen wel een gokje waard is.

Cox ken ik nog niet. Buiten AZ kijk ik dit seizoen niet veel.

Die Griekse spits van VVV is een scorende machine. Maar die zal voor ons ook wel onhaalbaar zijn.
multatuli
Goalscorer

ForzAZ schreef: 13 jan 2021, 21:08 Die Griekse spits van VVV is een scorende machine. Maar die zal voor ons ook wel onhaalbaar zijn.
Ik zit net naar zijn doelpunten te kijken, maar wat een beauties zitten daartussen. Dit is een echte spits. Als je Boadu nu kunt verkopen, meteen doen en voor 2 miljoen die giakoumakis ophalen bij VVV. We spelen toch nergens meer voor dus kun je dit prima uitproberen. Als het goed uitpakt heb je volgend seizoen al een topspits in huis.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81
Kilkenny
Moderatort

Ha, Giakoumakis kan ook een one hit wonder zijn en totaal niet bij ons uit de verf komen. Een Bjorn Vlemminkx. Hij scoort penalties en bij zijn goals zitten ook heel wat luckies. Daar zou ik me niet blind op staren. Hij doet het goed, daar is geen misverstand over, maar hij zit natuurlijk niet bij VVV omdat hij het daarvoor zo fantastisch deed.

Kilkenny schreef: 13 jan 2021, 22:32 Ha, Giakoumakis kan ook een one hit wonder zijn en totaal niet bij ons uit de verf komen. Een Bjorn Vlemminkx. Hij scoort penalties en bij zijn goals zitten ook heel wat luckies. Daar zou ik me niet blind op staren. Hij doet het goed, daar is geen misverstand over, maar hij zit natuurlijk niet bij VVV omdat hij het daarvoor zo fantastisch deed.
Natuurlijk blijft het een gok maar:
16 goals in 16 wedstrijden, waarvan 4 penalties, dus 12 veldgoals. Maar dat bij een club als VVV. En het is geen speler met een beperkte techniek zoals Bjorn Johnsen. Aan de manier waarop hij de goals maakt zie je dat hij wel wat kan met een bal. Bij een club als AZ had hij nu wel boven de 20 kunnen zitten en dat is een voorzichtige schatting.
pAZcal
Goalscorer

Kilkenny schreef: 13 jan 2021, 22:32 Ha, Giakoumakis kan ook een one hit wonder zijn en totaal niet bij ons uit de verf komen. Een Bjorn Vlemminkx. Hij scoort penalties en bij zijn goals zitten ook heel wat luckies. Daar zou ik me niet blind op staren. Hij doet het goed, daar is geen misverstand over, maar hij zit natuurlijk niet bij VVV omdat hij het daarvoor zo fantastisch deed.
Ik zat juist aan Bjorn Johnsen te denken. Of aan Ruud Boymans. Ik heb deze Griek niet gevolgd. Ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik heb op 1 of andere manier genoeg aan AZ dit seizoen.
Martens1986
Supporter

Die Griek kan echt totaal niet voetballen mensen, zelf de eigen fans maken hem vaak belachelijk. Dat hij vaak op de goede plek staat, prima. Hij krijgt ook veel ruimte als spits van VVV. Scoorde overigens 7 van de 12 goals uit penalties.

Niet halen, kost alleen maar geld en als hij geen ruimte krijgt kan hij er niks van.
Kilkenny
Moderatort

pAZcal schreef: 14 jan 2021, 11:18 Ik zat juist aan Bjorn Johnsen te denken. Of aan Ruud Boymans. Ik heb deze Griek niet gevolgd. Ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik heb op 1 of andere manier genoeg aan AZ dit seizoen.
Bjorn Johnsen kan ook. Op één of andere manier vlogen alle ballen er toen in voor ADO terwijl hij daarvoor ook nauwelijks presteerde.
Maar er valt inderdaad weinig zinnigs over te zeggen.

N.a.v. De optie tot koop op Ferdy Druijff verwacht ik toch dat AZ een spits met lengte zal gaan halen. Een stunt met Brobbey lijkt me interessant. Aflopend contract in Amsterdam, en weinig perspectief met Haller.
Past ook in het rijtje van De Wit, Gudmundsson & Aboukhlal.

Kan me alleen voorstellen dat Raiola Boadu en Brobbey niet perse in het zelfde team wil stallen ivm speeltijd.
Kilkenny
Moderatort

mAZ schreef: 14 jan 2021, 12:26 N.a.v. De optie tot koop op Ferdy Druijff verwacht ik toch dat AZ een spits met lengte zal gaan halen. Een stunt met Brobbey lijkt me interessant. Aflopend contract in Amsterdam, en weinig perspectief met Haller.
Past ook in het rijtje van De Wit, Gudmundsson & Aboukhlal.

Kan me alleen voorstellen dat Raiola Boadu en Brobbey niet perse in het zelfde team wil stallen ivm speeltijd.
Dordtmund schijnt geïnteresseerd te zijn in Brobbey.
Transferexpert: Borussia Dortmund aast op Brobbey
Volgens transferexpert Oriol Domènech is Brian Brobbey in beeld bij Borussia Dortmund. Dat meldde de Spanjaard in het programma ONZE op de regionale zender Esport3. Brobbey beschikt over een aflopend contract bij ajax, die hij tot op heden nog niet wil verlengen. Volgens de journalist azen de Duitsers nu op de 18-jarige spits, die er met Sébastien Haller een geduchte concurrent bij heeft in Amsterdam. Brobbey zou de vervanger worden van Erling-Braut Haaland, die komende zomer waarschijnlijk wordt verkocht, aldus de journalist.

Wat heeft Brobbey bij Dortmund op dit moment te zoeken? Dan mag hij een paar jaar lang blij zijn dat hij uberhaupt bij de wedstrijdselectie zit. Om daarna zoals Pherai bij een club als Zwolle te belanden.

Brobbey is wel een interessante optie met zijn aflopende contract. Maar ik denk dat dit alleen gaat gebeuren als Boadu weggaat. Ook gezien beide Raiola als zaakwaarnemer hebben. Brobbey zou dus eerder een goede vervanger voor Boadu zijn dan voor Druijf.
SimonPoulsen
Ben-Sider

Lijkt me geen goede tactiek om met de afdankers van de top 3, diezelfde top 3 te willen aanvallen.
kuifje
Barry
Contacteer:

Evjen fan schreef: 14 jan 2021, 12:48 Wat heeft Brobbey bij Dortmund op dit moment te zoeken?
Misschien zijn zij wel bereid hem een miljoen salaris of meer te bieden.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
mAZ
Steward

SimonPoulsen schreef: 14 jan 2021, 13:30 Lijkt me geen goede tactiek om met de afdankers van de top 3, diezelfde top 3 te willen aanvallen.
Volgens mij is Brobbey alles behalve een afdanker. ajax wil dolgraag verlengen maar hij lijkt het geduld niet te willen opbrengen en nu te moeten strijden voor 2e spits samen met Traore zonder uitzicht op meer. Spits als Haller van 22.5 miljoen zal zelfs met weinig goals de komende jaren alle krediet hebben dus ik begrijp best dat hij ergens anders voor z'n kans wil gaan. Totaal ander type dan Boadu. Ik denk zelf niet dat hij haalbaar is maar zou het een mooie stunt vinden en het proberen waard.
Evjen fan
Steward

SimonPoulsen schreef: 14 jan 2021, 13:30 Lijkt me geen goede tactiek om met de afdankers van de top 3, diezelfde top 3 te willen aanvallen.
Denk dat ajax hem niet als afdanker ziet. Die willen graag verlengen. Brobbey heeft wel de potentie om één van de betere spelers in de Eredivisie te worden. Daar moet AZ het toch van hebben. Spelers die al hebben bewezen de top van de eredivisie aan te kunnen zijn op dit moment (nog) onhaalbaar voor AZ.

Edit: zie dat mAZ precies dezelfde mening heeft als ik :)
Laatst gewijzigd door Evjen fan op 14 jan 2021, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Evjen fan
Steward

kuifje schreef: 14 jan 2021, 13:34 Misschien zijn zij wel bereid hem een miljoen salaris of meer te bieden.
Dat zou inderdaad kunnen. Kiest hij meteen voor het grote geld of wil hij in zichzelf investeren.
Perry
Reservespeler

Evjen fan schreef: 14 jan 2021, 13:50 Brobbey heeft wel de potentie om één van de betere spelers in de Eredivisie te worden.
Ik heb geen idee hoor, want ik heb hem nog nooit zien voetballen, maar waar is dat op gebaseerd? Ik lees wel vaker dat hij hét grote talent is. Als ik zijn statistieken opzoek heeft hij weliswaar prima cijfers in ajax O17 en O19 en Oranje O17. Maar er zijn meer dan genoeg jongens die het (heel) goed doen in de jeugd, maar daarna niets meer laten zien. Dit seizoen heeft hij 8 goals in de KKD. AZ's bankzitter Mühren scoort in diezelfde competitie ruim het dubbele.

Nogmaals, ik heb hem nog nooit gezien, dus misschien is hij wel echt heel goed.
multatuli
Goalscorer

Perry schreef: 14 jan 2021, 14:09 Ik heb geen idee hoor, want ik heb hem nog nooit zien voetballen, maar waar is dat op gebaseerd? Ik lees wel vaker dat hij hét grote talent is. Als ik zijn statistieken opzoek heeft hij weliswaar prima cijfers in ajax O17 en O19 en Oranje O17. Maar er zijn meer dan genoeg jongens die het (heel) goed doen in de jeugd, maar daarna niets meer laten zien. Dit seizoen heeft hij 8 goals in de KKD. AZ's bankzitter Mühren scoort in diezelfde competitie ruim het dubbele.

Nogmaals, ik heb hem nog nooit gezien, dus misschien is hij wel echt heel goed.
Ik heb hem met Jong ajax tegen Jong AZ zien spelen, maar ik was niet onder de indruk. Kan zijn dat hij net terug kwam van een blessure, maar hij zag er totaal niet fit uit, had een inzet van niets en erg snel was hij ook niet. Sterke eigenschappen: Hij ziet er beresterk uit, kan ook goed de bal afschermen. Of hij makkelijk kan scoren kon ik niet beoordelen in die ene wedstrijd.
kuifje
Barry
Contacteer:

mAZ schreef: 14 jan 2021, 13:38 Volgens mij is Brobbey alles behalve een afdanker. ajax wil dolgraag verlengen maar hij lijkt het geduld niet te willen opbrengen en nu te moeten strijden voor 2e spits samen met Traore zonder uitzicht op meer. Spits als Haller van 22.5 miljoen zal zelfs met weinig goals de komende jaren alle krediet hebben dus ik begrijp best dat hij ergens anders voor z'n kans wil gaan. Totaal ander type dan Boadu. Ik denk zelf niet dat hij haalbaar is maar zou het een mooie stunt vinden en het proberen waard.
En ook nog Danilo, dus is eigenlijk nummer vier in de pickorde. Dan is een invulling als nummer twee hier wel een goede promotie.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
AZuid-Scharwoude
Oude garde

Iemand als Fran Sol terughalen naar Nederland zou ook nog kunnen als we echt een spits nodig hebben. Maar liever doorselecteren achterin met het oog op volgend seizoen.
Evjen fan
Steward

Perry schreef: 14 jan 2021, 14:09 Ik heb geen idee hoor, want ik heb hem nog nooit zien voetballen, maar waar is dat op gebaseerd?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem zelf ook niet vaak heb zien voetballen. Ik ga hierbij af op vrienden die voor die club uit Amsterdam zijn. Die zien in hem wel een toekomstige basisspeler. Dan ben je automatisch één van de betere spelers van de eredivisie.
Maar ik ben het met je eens dat het een gok is. Maar iedere speler die je van een lager niveau haalt blijft het afwachten of hij de stap kan maken.
Plaats reactie