Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 12 mar 2024, 15:33 Na de verkiezingen heeft de VVD aangegeven dat het niet logisch was om in een kabinet te gaan zetten en bewindspersonen te leveren. Iets dat gezien de uitslag een logisch standpunt was.
Waarom was dat logisch? Ze raakten wat zetels kwijt en dat was al te verwachten. Maar nog steeds de tweede partij als je die belachelijke, linkse combinatie niet meetelt. Met 24 zetels hoor je gewoon mee te doen en verantwoordelijkheid te nemen.

Bizar dat alles nu om die lege huls Omtzigt draait.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6555
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Quincy Promes in hechtenis in Dubai. En uitlevering naar NL zal waarschijnlijk volgen.
Het is een mooie dag.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 13 mar 2024, 19:17 Quincy Promes in hechtenis in Dubai. En uitlevering naar NL zal waarschijnlijk volgen.
Het is een mooie dag.
En Geertje geen premier, nog mooier.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 13 mar 2024, 19:47 En Geertje geen premier, nog mooier.
Hater.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 13 mar 2024, 19:47 En Geertje geen premier, nog mooier.
Nee, nu gaan we een betere krijgen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 13 mar 2024, 20:18Hater.
Haha, nee ik ben een lover; een lover van de rede en rechtvaardigheid. Ik wens Nederland het beste toe en dat is Geert verre van
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 13 mar 2024, 20:27 Nee, nu gaan we een betere krijgen
Die kans is heel groot ja, de kans op minder is niet zo groot.
Louis van Gaal lijkt me iig al beter
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 13 mar 2024, 20:38 Louis van Gaal lijkt me iig al beter
Die narcistische volksmenner?

Noem maar eens 3 betere kandidaat-premiers
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5439
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 13 mar 2024, 20:37 Haha, nee ik ben een lover; een lover van de rede en rechtvaardigheid. Ik wens Nederland het beste toe en dat is Geert verre van
Het zit gewoon heel diep bij je. Je blijft er maar over bezig hoe stom je Geert Wilders vindt. Kinderachtig.
Laatst gewijzigd door pAZcal op 14 mar 2024, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 13 mar 2024, 22:23 Het zit gewoon heel die bij je. Je blijft er maar over bezig hoe stom je Geert Wilders vindt. Kinderachtig.
Je bedoelt diep denk ik…….
Wat vind je leuk aan Wilders?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 13 mar 2024, 22:01 Die narcistische volksmenner?

Noem maar eens 3 betere kandidaat-premiers
Man, ik ken niet alle 18 miljoen Nederlanders en van het kleine deel dat ik ken zijn er velen beter dan Geert Wilders.

Voorbeelden van mensen die volgens mij erg veel beter zouden zijn als premier zijn Herman Tjeenk Willink (mits in goede gezondheid), Robbert Dijkgraaf, Eric Wiebes, (ja zelfs ook) Mark Rutte en ik vermoed ook Kim Putters. Maar dit is zo uit mijn geheugen en dat is niet best. Dus echt topje van de ijsberg.
Laatst gewijzigd door differentcook op 14 mar 2024, 00:55, 4 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 13 mar 2024, 22:23 Het zit gewoon heel die bij je. Je blijft er maar over bezig hoe stom je Geert Wilders vindt. Kinderachtig.
KInderachtig? Heb ik geen recht op een mening over iemand?
Heb ik al eens iemand uitgemaakt voor kinderachtig omdat die negatief was over Jansen? (wel heel veel anders, maar dat niet :D )
Wilders is gewoon goed als volksmenner, oppositiefiguur in onze kermisdemocratie; maar zeker niet als premier (en ik denk dat hij dat zelf ook wel weet)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6555
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mar 2024, 00:29 Voorbeelden van mensen die volgens mij erg veel beter zouden zijn als premier zijn...[...]
Ik denk dat je dat moeilijk kunt zeggen. Velen zijn nog nooit premier geweest - incluis Wilders.

Belangrijk is dat Nederland een kabinet lijkt te krijgen dat recht doet aan de uitslag van de laatste verkiezingen. Dat vind ik vooral belangrijk.
Wie er premier wordt, vind ik dan wat minder belangrijk. Na xx jaar Rutte ben ik ook wel moe van het gelieg en gedraai.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 mar 2024, 06:55 Ik denk dat je dat moeilijk kunt zeggen. Velen zijn nog nooit premier geweest - incluis Wilders.

Belangrijk is dat Nederland een kabinet lijkt te krijgen dat recht doet aan de uitslag van de laatste verkiezingen. Dat vind ik vooral belangrijk.
Wie er premier wordt, vind ik dan wat minder belangrijk. Na xx jaar Rutte ben ik ook wel moe van het gelieg en gedraai.
Oh ja, Rutte is over de datum. Vooral dat hij problemen niet echt oplost is een probleem. Hij heeft een politieke survival mind, geen kwaliteiten om problemen grondig en duurzaam aan te pakken. Er is veel achterstallig onderhoud en schade.

Ik hecht erg weinig waarde aan uitslagen van verkiezingen, daarvoor is onze democratie te weinig onderhouden. We doen het op de manier waarop men het al in de 19e en begin 20e eeuw deden; dat kan al lang niet meer, zeker niet sinds we internet hebben met haar polariserende werking. Gekkenwerk om hieraan het landsbestuur op te hangen. En ja dan krijg je jokers als Wilders en Van der Plas die komen bovendrijven (net zoals ook een politieke overlever als Rutte is komen bovendrijven). Gaat amper meer over inhoud en waarden. De macht van de gewoonte doet veel mensen in slaap sussen en denken dat dit normaal en democratisch is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 14 mar 2024, 00:29 Man, ik ken niet alle 18 miljoen Nederlanders en van het kleine deel dat ik ken zijn er velen beter dan Geert Wilders.

Voorbeelden van mensen die volgens mij erg veel beter zouden zijn als premier zijn Herman Tjeenk Willink (mits in goede gezondheid), Robbert Dijkgraaf, Eric Wiebes, (ja zelfs ook) Mark Rutte en ik vermoed ook Kim Putters. Maar dit is zo uit mijn geheugen en dat is niet best. Dus echt topje van de ijsberg.
Tjeenk Willink is 82. Moeten we Amerika achterna? Hij was bovendien van een treurige partij.
Dijkgraaf is van een partij die de verkiezingen heeft verloren
Wiebes ging van de ene blunder naar de andere
Rutte gaat naar de VN
Putters is al ruim 10 jaar weg uit de politiek. Was bovendien van dezelfde treurige partij als Tjeenk Willink.

Nu graag wat realistische namen die meer bewezen hebben dan Wilders
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 14 mar 2024, 10:03 Tjeenk Willink is 82. Moeten we Amerika achterna? Hij was bovendien van een treurige partij.
Dijkgraaf is van een partij die de verkiezingen heeft verloren
Wiebes ging van de ene blunder naar de andere
Rutte gaat naar de VN
Putters is al ruim 10 jaar weg uit de politiek. Was bovendien van dezelfde treurige partij als Tjeenk Willink.

Nu graag wat realistische namen die meer bewezen hebben dan Wilders
Al deze mensen hebben meer bewezen (op gebieden die ertoe doen); ik ga niet namen blijven noemen totdat jij zegt dat het OK is :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6555
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mar 2024, 09:56 Ik hecht erg weinig waarde aan uitslagen van verkiezingen, daarvoor is onze democratie te weinig onderhouden. We doen het op de manier waarop men het al in de 19e en begin 20e eeuw deden; dat kan al lang niet meer, zeker niet sinds we internet hebben met haar polariserende werking.
De democratie werkt als nooit tevoren. Er is een openbaar debat waar ook niet-populaire meningen geventileerd mogen worden.
En dat wordt getoets via een volksvertegenwoordiging die democratisch gekozen wordt. Wat wil je nog meer?

Ik volgde een TK debat over de weerbaarheid van de democratie naar aanleiding van de D66 oproep om politieke partijen te kunnen verbieden. Het verhaal van Prof. Tillie vind ik inhoudelijk wel sterk: https://www.youtube.com/live/3-ssjP3P0k ... RvT&t=7449
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12544
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 mar 2024, 10:22 De democratie werkt als nooit tevoren. Er is een openbaar debat waar ook niet-populaire meningen geventileerd mogen worden.
En dat wordt getoets via een volksvertegenwoordiging die democratisch gekozen wordt. Wat wil je nog meer?

Ik volgde een TK debat over de weerbaarheid van de democratie naar aanleiding van de D66 oproep om politieke partijen te kunnen verbieden. Het verhaal van Prof. Tillie vind ik inhoudelijk wel sterk: https://www.youtube.com/live/3-ssjP3P0k ... RvT&t=7449
Er is amper een link tussen wat je waarden zijn en wat je eens in de vier jaar rood kleurt en het gevoerde beleid. Door media-inmenging is een stem ook verre van onbeinvloed
Een schijndemocratie en men trapt erin
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6555
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mar 2024, 10:36 Er is amper een link tussen wat je waarden zijn en wat je eens in de vier jaar rood kleurt en het gevoerde beleid.
Dit lijkt me niet het gevolg van de niet-werking van de democratie. Maar het partijenstelsel wat we hanteren. En het moeten zoeken naar coalities om een meerderheid in de volksvertegenwoordiging te hebben.
Door media-inmenging is een stem ook verre van onbeinvloed
Media zorgt ook voor informatie. Die helpt bij het maken van een keuze - zie een lijsttrekkersdebat.
Daar is beinvloeding bij - natuurlijk. Maar ook geen gevolg van het niet-werken van de democratie.
Een schijndemocratie en men trapt erin
Er lijkt me geen sprake van 'schijn'. De democratie functioneert.
Dat het niet leidt tot kwalitatief beleid: dat is echt een ander verhaal.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 13 mar 2024, 19:17 Quincy Promes in hechtenis in Dubai. En uitlevering naar NL zal waarschijnlijk volgen.
Het is een mooie dag.
Fantastisch. Zelden zo''n domme gozer meegemaakt. En maar mans doen toen hij van de week weer op vrije voeten kwam, om vervolgens een paar dagen later weer opgepakt te worden :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie