Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dank je. Benieuwd hoe AZ 4 Life hiermee omgaat
DeZuivelDuivel schreef: 27 mar 2024, 20:34 https://www.ftm.nl/artikelen/politieke- ... index-2023

Omdat ik het niet laten kan:
'VVD opnieuw op kop met meeste affaires, blijkt uit Politieke Integriteitsindex 2023'

Maar voor jou dan toch natuurlijk ook even de meer genuanceerde:
'De VVD was koploper, met veertien affaires, maar het FvD telde verreweg de meeste affaires in verhouding tot het aantal actieve politici per partij.'
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ferry schreef: 28 mar 2024, 17:25En wat eronder ook in een reactie staat: de norm lijkt een beetje te verschuiven. En op norm-'shoppen'. Een scheldpartij vermelden we al.
Dit is wat me enorm stoort in de hele samenleving. Je mag niks meer, alles moet binnen de lijntjes.
Fluiten naar een mooie dame? Grensoverschrijdend
Bekertje op het veld? sv
Tegen een boer, boer zeggen? Prima. Tegen een willekeurige niet van Nederlandse afkomst zijne persoon zeggen wat zijn afkomst is? (hoi kut Marokkaan) Discriminatie!
En ja, kutboer kan weer wél volgens "de norm".

De samenleving vertrut.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 29 mar 2024, 06:41 Dit is wat me enorm stoort in de hele samenleving. Je mag niks meer, alles moet binnen de lijntjes.
Fluiten naar een mooie dame? Grensoverschrijdend
Bekertje op het veld? sv
Tegen een boer, boer zeggen? Prima. Tegen een willekeurige niet van Nederlandse afkomst zijne persoon zeggen wat zijn afkomst is? (hoi kut Marokkaan) Discriminatie!
En ja, kutboer kan weer wél volgens "de norm".

De samenleving vertrut.
Dat de samenleving op sommige vlakken vertrut ben ik met je eens, alleen je voorbeelden vind ik wat minder sterk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 29 mar 2024, 07:59 Dat de samenleving op sommige vlakken vertrut ben ik met je eens, alleen je voorbeelden vind ik wat minder sterk.
Dat mag. Maar kon 'vroeger' zonder grote problemen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 29 mar 2024, 07:59 Dat de samenleving op sommige vlakken vertrut ben ik met je eens, alleen je voorbeelden vind ik wat minder sterk.
Mavo, Havo, VWO?
LTS, MTS, HTS?

Mag allemaal niet meer!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 29 mar 2024, 12:28 Mavo, Havo, VWO?
LTS, MTS, HTS?

Mag allemaal niet meer!
Huh ??? Geen idee waar je het over hebt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 29 mar 2024, 13:16 Huh ??? Geen idee waar je het over hebt.
Ga toch eens met je tijd mee!
https://www.nu.nl/politiek/6306887/dijk ... uiken.html
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 29 mar 2024, 06:41 Dit is wat me enorm stoort in de hele samenleving. Je mag niks meer, alles moet binnen de lijntjes.
Fluiten naar een mooie dame? Grensoverschrijdend
Bekertje op het veld? sv
Tegen een boer, boer zeggen? Prima. Tegen een willekeurige niet van Nederlandse afkomst zijne persoon zeggen wat zijn afkomst is? (hoi kut Marokkaan) Discriminatie!
En ja, kutboer kan weer wél volgens "de norm".

De samenleving vertrut.
Ja, leuk eromheen geluld weer en totaal naast de pot geplast ook.
Daar gaat het bij de VVD natuurlijk niet over. Die dingen gaan veelal over het breken van integriteitsregels zoals lobbyverboden, het hebben van dubbelfuncties, het oneigenlijk beïnvloedden van belangen van zichzelf of derden.
Er is een reden waarom half Nederland voor het NAVO nieuws dacht dat Mark Rutte na zijn premierschap naar Unilever of Shell zou gaan als commissaris o.i.d.

Dat de samenleving vertrut is één ding, maar dat we mensen met bizarre dingen weg laten komen is een ander.
Ik ben namelijk benieuwd waar wegkomen met het roepen dat je een ander kamerlid op zijn bek gaat slaan precies past. Want waar we enerzijds 'vertrutten', zijn de fatsoensnormen en wederzijds respect ondertussen ook totaal geërodeerd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 29 mar 2024, 14:37 Ga toch eens met je tijd mee!
https://www.nu.nl/politiek/6306887/dijk ... uiken.html
Ok. Had ik even gemist. Maar wat heeft dat met “vertrutting” te maken?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 29 mar 2024, 22:41 Ok. Had ik even gemist. Maar wat heeft dat met “vertrutting” te maken?
Ik vind het een typisch voorbeeld van de rubber tegel maatschappij. Bang dat men is om iemand te kwetsen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 29 mar 2024, 17:53 Er is een reden waarom half Nederland voor het NAVO nieuws dacht dat Mark Rutte na zijn premierschap naar Unilever of Shell zou gaan als commissaris o.i.d.
En een stap naar Unilever zou erg zijn, omdat....?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 30 mar 2024, 07:09 En een stap naar Unilever zou erg zijn, omdat....?
Volg je het nieuws uberhaupt?
Bedrijven als unilever hebben onder de VVD regeringen behoorlijk wat belastingvoordeeltjes gehad.
Het is een groot en heikel punt geweest dat Rutte de dividendbelasting wilde afschaffen, daarbij zou er druk uitgeoefend zijn door bedrijven als Unilever en Shell omdat ze anders zogenaamd hun kantoren zouden moeten wegnemen. (Alsof dat daar allemaal van af hangt). Er is dus lang gedacht dat Rutte na zijn gelobby als politicus een post zou innemen bij een van dit soort bedrijven. Het is overigens typisch iets waarmee de VVD dus wél vaker op dit soort lijstjes terug komt: belangenverstrengeling, lobbyen, niet integer of objectief handelen. Man, vrouw, broer zus, vader etc. zit 'toevallig' bij een bedrijf dat profijt heeft van deals die gesloten worden door de politiek.

Begrijp mij niet verkeerd, zo zien de CDA schandaaltjes er ook meestal uit, hoewel die vaker gewoon puur machtsmisbruik aangerekend krijgen.

Maar dat is dus wat anders dan een overtrokken reactie van een 'vertrutte' samenleving, iets anders dan een 'ohhhh dat mag je niet zeggen!'.

Maar goed dit soort discussies geven veel inzicht in de staat van het land, als lammetjes naar de slachtbank met een vriendelijk bedankje voor de slager die eeuwig groene grasvelden heeft weten te beloven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2024, 10:41 Volg je het nieuws uberhaupt?
Bedrijven als unilever hebben onder de VVD regeringen behoorlijk wat belastingvoordeeltjes gehad.
Het is een groot en heikel punt geweest dat Rutte de dividendbelasting wilde afschaffen, daarbij zou er druk uitgeoefend zijn door bedrijven als Unilever en Shell omdat ze anders zogenaamd hun kantoren zouden moeten wegnemen. (Alsof dat daar allemaal van af hangt). Er is dus lang gedacht dat Rutte na zijn gelobby als politicus een post zou innemen bij een van dit soort bedrijven. Het is overigens typisch iets waarmee de VVD dus wél vaker op dit soort lijstjes terug komt: belangenverstrengeling, lobbyen, niet integer of objectief handelen. Man, vrouw, broer zus, vader etc. zit 'toevallig' bij een bedrijf dat profijt heeft van deals die gesloten worden door de politiek.

Begrijp mij niet verkeerd, zo zien de CDA schandaaltjes er ook meestal uit, hoewel die vaker gewoon puur machtsmisbruik aangerekend krijgen.

Maar dat is dus wat anders dan een overtrokken reactie van een 'vertrutte' samenleving, iets anders dan een 'ohhhh dat mag je niet zeggen!'.

Maar goed dit soort discussies geven veel inzicht in de staat van het land, als lammetjes naar de slachtbank met een vriendelijk bedankje voor de slager die eeuwig groene grasvelden heeft weten te beloven.
Je hebt het over een “slachtbank”. Wie liggen daar dan op volgens jou? We hebben nog steeds één van de beste en hoogste levens-standaarden wereldwijd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 30 mar 2024, 11:10 Je hebt het over een “slachtbank”. Wie liggen daar dan op volgens jou? We hebben nog steeds één van de beste en hoogste levens-standaarden wereldwijd.
We gaan er wel al jaren op achteruit. Maar in het geval van Nederland ligt momenteel de middenklasse al een behoorlijke tijd op de 'slachtbank'. De bovenkant van de samenleving wordt gespekt met allerlei belastingvoordeeltjes, de onderkant in stand gehouden met toeslagen en een recentelijk behoorlijke verhoging van het minimumloon. Daar komt daarnaast bij dat onze koopkrachtplaatjes echt ontzettend gekunsteld zijn om maar zo positief mogelijk uit te komen, maar zelfs dat bleek de afgelopen jaren niet meer te redden (waardoor er opeens tóch die achterstallige loonsverhogingen kwamen, die er al lang hadden moeten zijn).

Tussen de analyses van Arjen Lubach en Pieter Omtzigt zit er écht wel wat waarheid over het feit dat de middenklasse in een behoorlijk gat flikkert. Ik heb die zelf overigens ook ervaren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2024, 10:41 Bedrijven als unilever hebben onder de VVD regeringen behoorlijk wat belastingvoordeeltjes gehad.
Het is een groot en heikel punt geweest dat Rutte de dividendbelasting wilde afschaffen, daarbij zou er druk uitgeoefend zijn door bedrijven als Unilever en Shell omdat ze anders zogenaamd hun kantoren zouden moeten wegnemen. (Alsof dat daar allemaal van af hangt). Er is dus lang gedacht dat Rutte na zijn gelobby als politicus een post zou innemen bij een van dit soort bedrijven.
Ik snap nog steeds niet waarom dat 'erg' is. De VVD kan de dividendbelasting niet in zijn eentje afschaffen. Daar is toch echt een publiek debat voor nodig met dito besluitvorming. Unilever heeft zijn hoofdkantoor inmiddels verplaatst naar de UK.

Tegelijkertijd steken we als NLse samenleving ook miljarden in ASML of Schiphol, KLM. PVDA-er Benschop liep rond op Schiphol. Eurlings (CDA) bij de KLM. Waar ligt de grens van invloed en waar begint belangenverstrengeling?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2024, 11:27 We gaan er wel al jaren op achteruit. Maar in het geval van Nederland ligt momenteel de middenklasse al een behoorlijke tijd op de 'slachtbank'. De bovenkant van de samenleving wordt gespekt met allerlei belastingvoordeeltjes, de onderkant in stand gehouden met toeslagen en een recentelijk behoorlijke verhoging van het minimumloon. Daar komt daarnaast bij dat onze koopkrachtplaatjes echt ontzettend gekunsteld zijn om maar zo positief mogelijk uit te komen, maar zelfs dat bleek de afgelopen jaren niet meer te redden (waardoor er opeens tóch die achterstallige loonsverhogingen kwamen, die er al lang hadden moeten zijn).

Tussen de analyses van Arjen Lubach en Pieter Omtzigt zit er écht wel wat waarheid over het feit dat de middenklasse in een behoorlijk gat flikkert. Ik heb die zelf overigens ook ervaren.
Ik hoor bij de (onderkant) middenklasse en heb het nog steeds prima, evenals al mijn middenklasse-vrienden. Het is maar waar je de lat der behoefte legt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 30 mar 2024, 14:14 Ik hoor bij de (onderkant) middenklasse en heb het nog steeds prima, evenals al mijn middenklasse-vrienden. Het is maar waar je de lat der behoefte legt.
Een goede gok zegt dat je voor 1990 geboren bent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2024, 14:27 Een goede gok zegt dat je voor 1990 geboren bent.
Nogmaals, los van mijn eigen situatie, wie liggen er precies op de slachtbank?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2024, 14:27 Een goede gok zegt dat je voor 1990 geboren bent.
Yappi is net een paar weken terug jarig geweest.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Dit jaar kost het asielopvang 4 miljard en daar komt nog eens 3 miljard aan oekraïners bij.
Een asielzoeker die in het centrum zit, kost per jaar 27.000 euro, iemand die in de noodopvang zit (zoals van der Valk motels) kost 54.000 per jaar!

Het minimumloon en AOW wordt niet verhoogd omdat dit 8 miljoen kost.
Met een asielstop of flink afremmen kunnen we dat moeiteloos betalen.

De eigen bevolking in de laagste klasse wordt alsmaar armer, terwijl sommige asielzoekers uit de Afrikaanse landen nog nooit zo veel weelde hebben gehad.
Een beetje de wereld op zijn kop.
Niet gek, dat PVV maar blijft groeien en voor de komende Europese verkiezingen ook al weer alle partijen achter zich laat.
Plaats reactie