Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
Langedijk
Kristen

salmonyappi schreef: 25 jan 2021, 21:21 Langedijk, je hebt het vaak over allochtoon straattuig (ik ontken dit overigens niet) maar nu met de rellen overal kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken, de beelden bekijkend, dat dit een overgroot deel blanke verdeelde jongetjes zijn, en meisjes ook trouwens. Wat een drama dit......
Het is bar en boos. Ze moeten het leger inzetten en een paar van die gasten doodschieten als voorbeeld. En dit is inderdaad overwegend blank tuig. Wat voor ouders hebben die figuren zeg...

Ik zou alvast rekening houden met een lager pensioen. Want deze generatie gaat dat niet bij elkaar werken voor de vergrijzende maatschappij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
kuifje
Barry
Contacteer:

Langedijk schreef: 25 jan 2021, 21:40 Het is bar en boos. Ze moeten het leger inzetten en een paar van die gasten doodschieten als voorbeeld. En dit is inderdaad overwegend blank tuig. Wat voor ouders hebben die figuren zeg...

Ik zou alvast rekening houden met een lager pensioen. Want deze generatie gaat dat niet bij elkaar werken voor de vergrijzende maatschappij.
Hebben ze straks 50 aanhoudingen die een taakstrafje krijgen.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
bk wcm
Seizoenkaarthouder

Langedijk schreef: 25 jan 2021, 21:40 Het is bar en boos. Ze moeten het leger inzetten en een paar van die gasten doodschieten als voorbeeld. En dit is inderdaad overwegend blank tuig. Wat voor ouders hebben die figuren zeg...

Blank tuig? knap in het donker, met hoodie en mondkapje om dat te constateren.
de betreffende wijken met rellen zijn dus overwegend "blank". koekoek
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Ferry
Invaller

Blank of allochtoon...
Je ziet dat de rellen vooral plaatsvinden in wijken van steden met vooral 'kansarmen', zeg maar. En in Vlissingen.

Wat me ook opvalt: het gebrek aan kennis van bestuurders wat er leeft in die wijken. Dit kan toch geen verrassing zijn?
Langedijk
Kristen

bk wcm schreef: 26 jan 2021, 00:56 Blank tuig? knap in het donker, met hoodie en mondkapje om dat te constateren.
de betreffende wijken met rellen zijn dus overwegend "blank". koekoek
Nee, het zijn overwegend allochtonen, zoals gebruikelijk. Maar er zit dit keer vrij veel ‘blank’ tussen en dat moet even worden benoemd.

Gelukkig hebben bijna al die steden linkse burgemeesters. Misschien gaan er eindelijk wat ogen open.
Ferry
Invaller

Langedijk schreef: 26 jan 2021, 07:35 Gelukkig hebben bijna al die steden linkse burgemeesters. Misschien gaan er eindelijk wat ogen open.
Ik vermoed dat straks de kaart wordt gespeeld dat men niet 'dezelfde kansen' heeft als autochtone Nederlandse jongeren..
Langedijk
Kristen

Ferry schreef: 26 jan 2021, 07:50 Ik vermoed dat straks de kaart wordt gespeeld dat men niet 'dezelfde kansen' heeft als autochtone Nederlandse jongeren..
Nu niet meer nee...
Aliethegame
Supporter

doodschieten, je bent niet helemaal lekker in je bol?
Vak W
Langedijk
Kristen

Aliethegame schreef: 26 jan 2021, 08:08 doodschieten, je bent niet helemaal lekker in je bol?
Waarom niet? Er is een avondklok dus ze mogen daar (a) helemaal niet zijn, (b) ze plunderen winkels, (c) ze slopen ziekenhuizen, (d) ze verwonden agenten en (e) ze steken teststraten in de fik. Met andere woorden: ze verkloten alles waar wij al 10 maanden dingen voor opofferen. Met alleen een kogel komen ze nog goed weg. Ik zou ook totaal ongeschikt zijn als agent.
Voltreffer Vick
Oude garde

Langedijk schreef: 26 jan 2021, 08:19 Ik zou ook totaal ongeschikt zijn als agent.
Je kunt altijd nog maatschappelijk werker worden...........
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Langedijk
Kristen

Voltreffer Vick schreef: 26 jan 2021, 09:09 Je kunt altijd nog maatschappelijk werker worden...........
Dan heb je wel een baangarantie tot je pensioen, dat is zeker. Maar ook daar zou ik ongeschikt voor zijn.
salmonyappi
Gewoon Dirk

Langedijk schreef: 26 jan 2021, 09:12 Dan heb je wel een baangarantie tot je pensioen, dat is zeker. Maar ook daar zou ik ongeschikt voor zijn.
Dat moet je me even uitleggen.....😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Kristen

salmonyappi schreef: 26 jan 2021, 09:42 Dat moet je me even uitleggen.....😂
Een toenemend aantal imbecielen kan de eigen kinderen niet opvoeden. Als maatschappelijk werker heb je dus altijd iets te doen. Maar ik heb daar geen geduld voor, ik zou na de eerste ergernis al klappen uitdelen.
salmonyappi
Gewoon Dirk

Langedijk schreef: 26 jan 2021, 13:17 Een toenemend aantal imbecielen kan de eigen kinderen niet opvoeden. Als maatschappelijk werker heb je dus altijd iets te doen. Maar ik heb daar geen geduld voor, ik zou na de eerste ergernis al klappen uitdelen.
Heb je zelf kinderen ? 😳
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Kristen

salmonyappi schreef: 26 jan 2021, 13:27 Heb je zelf kinderen ? 😳
Jazeker, die zijn ook bont en blauw :wink:

Eigen kinderen is anders natuurlijk. Die probeer je op te voeden om niet te worden zoals die hersenloze figuren. Mijn dochter van 6 snapt al dat je dingen moet leren om verder te komen in het leven. Als andermans kinderen van 20 dat niet snappen heb ik daar geen geduld voor.
SimonPoulsen
Oude garde

Het is ook allemaal zo voorspelbaar. Halsema en Klaver zijn er als de kippen bij om wappies en extreem rechts de schuld in de schoenen te schuiven. Aan de andere kant ziet Wilders vooral Allochtoontuig. Het is toch overduidelijk dat het van beiden kanten komt? Niet dat de media dat tweede ooit zullen benoemen maargoed. Terwijl die eindeloze zwart/wit discussie weer eens voortduurt wordt er geen fuck gedaan tegen al dat zinloze geweld. Er worden gvd winkels geplunderd en onschuldige mensenlevens in gevaar gebracht. Daders gaan nooit gepakt worden omdat ze onherkenbaar zijn, en er toch geen budget voor opsporing is. Oftewel het loont gigantisch om de plaatselijke telefoonwinkel leeg te roven. Marechaussee/leger inzetten om te voorkomen dat het nog één avond zo misgaat. Over een maand worden er weer praatsessies en straatcoaches ingezet om tot de conclusie te komen dat de jeugd zich niet gehoord voelt/gediscrimineerd worden. Tyf op, als je je gedraagt en iets wil bijdragen, kan alles in dit land.
multatuli
Goalscorer

SimonPoulsen schreef: 26 jan 2021, 15:49 Het is ook allemaal zo voorspelbaar. Halsema en Klaver zijn er als de kippen bij om wappies en extreem rechts de schuld in de schoenen te schuiven. Aan de andere kant ziet Wilders vooral Allochtoontuig. Het is toch overduidelijk dat het van beiden kanten komt? Niet dat de media dat tweede ooit zullen benoemen maargoed. Terwijl die eindeloze zwart/wit discussie weer eens voortduurt wordt er geen fuck gedaan tegen al dat zinloze geweld. Er worden gvd winkels geplunderd en onschuldige mensenlevens in gevaar gebracht. Daders gaan nooit gepakt worden omdat ze onherkenbaar zijn, en er toch geen budget voor opsporing is. Oftewel het loont gigantisch om de plaatselijke telefoonwinkel leeg te roven. Marechaussee/leger inzetten om te voorkomen dat het nog één avond zo misgaat. Over een maand worden er weer praatsessies en straatcoaches ingezet om tot de conclusie te komen dat de jeugd zich niet gehoord voelt/gediscrimineerd worden. Tyf op, als je je gedraagt en iets wil bijdragen, kan alles in dit land.
Politie moet die gasten ook helemaal bont en blauw slaan met die wapenstokken. Die in het ziekenhuis terechtkomen, kun je dan makkelijk oppakken :wink:
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk
Langedijk
Kristen

multatuli schreef: 26 jan 2021, 17:01
Die in het ziekenhuis terechtkomen, kun je dan makkelijk oppakken :wink:
Degenen die ruiten inslaan van een ziekenhuis moet je alle zorg onthouden. Laten creperen. Of ophangen op het dorpsplein!
Ferry
Invaller

Mijn neefje van 17 - uit een duindorp vlakbij Alkmaar - kreeg ook een social media oproep om te gaan rellen in Alkmaar. Nu zit dat niet in zijn aard. Stoer menneke, maar geen crimineel/rel/vechterstype. Zijn moeder dacht er ook zo over: 'ik breek al je poten en je koffer staat buiten...'
multatuli
Goalscorer

Ferry schreef: 27 jan 2021, 11:41 Mijn neefje van 17 - uit een duindorp vlakbij Alkmaar - kreeg ook een social media oproep om te gaan rellen in Alkmaar. Nu zit dat niet in zijn aard. Stoer menneke, maar geen crimineel/rel/vechterstype. Zijn moeder dacht er ook zo over: 'ik breek al je poten en je koffer staat buiten...'
Dat is nou ouderwets opvoeden! Niets mis mee.
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk
Plaats reactie