Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 07 apr 2022, 11:01En ten opzichte van Kerkez zou ik dan een linksback/linkervleugelverdediger halen waar Kerkez weer van kan leren. Een international.
Zo denkt Max helaas niet.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

De Wit zou best een prima toevoeging kunnen zijn maar naar mijn idee kiest AZ weer de makkelijke weg. Van Zwolle naar AZ is best een grote stap en het zal dus niet iemand zijn die er meteen staat. Dat is toch zonde denk ik aangezien er best wel weer een leegloop kan plaatsvinden. Ik verwacht veel van Kerkez dus het kan ook zijn dat dit dat een back-up wordt.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Kerkez als vervanger voor Wijndal en De Wit stand in voor Kerkez. Lijkt me dan een prima aankoop voor de breedte. Alleen heeft Wijndal net zijn contract verlengd dus snap de interesse niet helemaal. Zeker omdat je op andere posities eerder versterking nodig hebt.

En laten we vooral niet meer klagen als ajax straks interesse toont in Karlsson vlak voor hij ajax van de mat speelt
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Joostess schreef: 07 apr 2022, 15:53 Kerkez als vervanger voor Wijndal en De Wit stand in voor Kerkez. Lijkt me dan een prima aankoop voor de breedte. Alleen heeft Wijndal net zijn contract verlengd dus snap de interesse niet helemaal. Zeker omdat je op andere posities eerder versterking nodig hebt.
Wishful thinking

Wijndal is enkel verlengd om een hogere transfersom te krijgen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Maxhuijp schreef: 07 apr 2022, 15:23 De Wit zou best een prima toevoeging kunnen zijn maar naar mijn idee kiest AZ weer de makkelijke weg. Van Zwolle naar AZ is best een grote stap en het zal dus niet iemand zijn die er meteen staat. Dat is toch zonde denk ik aangezien er best wel weer een leegloop kan plaatsvinden. Ik verwacht veel van Kerkez dus het kan ook zijn dat dit dat een back-up wordt.
Beukema is ook van Go Ahead gekomen en doet het nu ook goed. Ik geloof wel dat hij zich kan optrekken tot het niveau van AZ.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

RoycosoepieAZ schreef: 08 apr 2022, 07:19 Beukema is ook van Go Ahead gekomen en doet het nu ook goed. Ik geloof wel dat hij zich kan optrekken tot het niveau van AZ.
Correctie: Beukema doet het redelijk maar heeft potentie om door te groeien naar een satbiele CV voor een top 4 club.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 07 apr 2022, 09:02 Bah, beginnen wij nu ook met dat 020-gedrag? In de week voor Zwolle- AZ interesse tonen in één van hun spelers. Nare trekjes als het waar is
Gezien de clubs al in onderhandeling zijn is de interesse serieus in plaats van lijstjespraat en is het niet iets van de laatste week. Er is dus geen sprake van de speler het hoofd op hol brengen voor een onderlinge confrontatie.
_________________
"I don't know that!"
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Kilkenny schreef: 08 apr 2022, 12:30 Gezien de clubs al in onderhandeling zijn is de interesse serieus in plaats van lijstjespraat en is het niet iets van de laatste week. Er is dus geen sprake van de speler het hoofd op hol brengen voor een onderlinge confrontatie.
Als de clubs inderdaad al in onderhandeling zijn (dat de Telegraaf het schrijft maakt het nog niet per se waar), dan nog is de timing van het bod, of het uitlekken daarvan, behoorlijk twijfelachtig.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 09 apr 2022, 08:40 Als de clubs inderdaad al in onderhandeling zijn (dat de Telegraaf het schrijft maakt het nog niet per se waar), dan nog is de timing van het bod, of het uitlekken daarvan, behoorlijk twijfelachtig.
Tja, dat kan ook aan de telegraaf liggen. Het is interessanter om het in de week voor de wedstrijd te melden.

En als club kan je ook niet wachten als je serieus bent totdat de wedstrijd gespeeld is. Er zijn meer kapers op de kust.

We gaan zien hoe serieus het is.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Spaans bericht:
AZ kijkt naar Jesús Vázquez

14/04/2022 - VALENCIA.
De opmerking over Jesús Vázquez , diep geworteld onder de technici van de Academie van Paterna , begint vorm te krijgen. Omdat hij opviel in de onderste knuppel, spraken de coaches die aan de basis werken over de speler als "de toekomstige linksback van het eerste team" . Deze cursus, Jesús, heeft geleidelijk, en door de hand van José Bordalás , een niche gemaakt onder de ouderen en heeft zich bekend gemaakt bij de elite. Verschillende scouts die jong talent willen rekruteren voor Europese clubs zijn hem al op het spoor. Op maandag in de box van het Vallecas stadionVerschillende 'scouts' waren op de hoogte van de linkshandige kant van Valencia, die in het laatste stuk van de wedstrijd amper een paar minuten speelde.

Een club die het spoor volgt is AZ Alkmaar , zo blijkt uit informatie die Plaza Deportiva heeft kunnen verifiëren . De sportdirectie van AZ speurt de markt af om een ​​linksback te vinden om de vacature te vervullen die is ontstaan ​​in de selectie van aanvoerder Owen Wijndal , die volgend jaar voor ajax gaat spelen. Voor Wijndal betaalt ajax 12 miljoen euro plus bonus. Het profiel dat de coaches van het AFAS Stadion zoeken om hem te vervangen, past bij wat Jesús Vázquez biedt: jeugd, kracht en projectie op de linkerbaan.

In een andere Nederlandse stad, Rotterdam, heeft zijn leidende club, Feyenoord , ook de Valencia-speler op zijn agenda staan. Zijn offensieve roeping en zijn inzet in de baan pasten in het spelmodel van de meeste Nederlandse clubs. De interesse van Feyenoord is momenteel niet zo sterk als die van AZ, dat onlangs in La Nucia was om Vázquez te volgen tijdens de twee eliterondeduels die hij speelde met de Spaanse U19-ploeg.


Het Alkmaarse team overweegt het voornemen om aan het einde van de cursus een aanbod te doen aan Valencia als ze niet kiezen voor een andere kandidaat. De beslissing zal, zoals altijd, van Singapore zijn. Op dit moment zijn er drie linksbacks in het eerste team van Mestalla: Gayà, Lato en Jesús Vázquez . De kapitein is nog niet vernieuwd en deze situatie zal blijkbaar pas aan het einde van de cursus worden ontgrendeld. Ook Toni Lato beëindigt zijn contract in 2023 en de club zal aanbiedingen voor hem bestuderen, tenzij Gayà niet doorgaat of ze besluiten Vázquez te verkopen, op voorwaarde dat ze het aanbod van AZ interessant vinden. Wat er met Pedreguer's gebeurt, zal de toekomst van de rest van de linksbacks in de selectie markeren in de volgende transferperiode.

AZ wordt sinds 2015 geadviseerd door Billy Beane , een sleutelfiguur in de statistische boom die de Noord-Amerikaanse honkbalcompetitie jaren geleden doormaakte. Zijn verhaal wordt verteld in de film 'Moneyball', gespeeld door Brad Pitt en Jonah Hill. Beane stelt een systeem voor dat vergelijkbaar is met het systeem dat in de film wordt getoond aan verschillende teams met de bedoeling het aan te passen en te gebruiken in het voetbal. AZ heeft een groot team van scouts die jonge talenten rekruteren op basis van hun aantallen om ze later op de markt te verkopen, zolang ze maar geherwaardeerd zijn en een vervanger op de markt hebben met vergelijkbare statistieken en tegen een lagere prijs. Ze kopen om te verkopen, maar ze stoppen niet met investeren in jong talent.

Onder 16, onder 17, onder 18 en onder 19 international bij de Spaanse nationale ploeg , Jesús Vázquez verlengde bij Valencia op 1 juni 2021 tot 2025. Zijn marktwaarde bedraagt ​​volgens transfermarkt.es één miljoen euro. Vorig jaar was dat een half miljoen. Zijn opzegbeding bedraagt ​​40 miljoen euro.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Lijkt me stug aangezien net Kerkez is gehaald.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Is er uberhaupt ooit een accuraat Spaans AZ gerucht geweest?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 14 apr 2022, 19:25 Lijkt me stug aangezien net Kerkez is gehaald.
Wilde je alleen met Kerkez het seizoen ingaan dan?
Dat AZ zich gemeld heeft voor deWit werd vgm al bevestigd toch, zo raar is dit dan toch niet?

Prima dat er meerdere namen de ronde gaan ( of het nou waar is of niet), dan weet bijvoorbeeld PEC al dat ze niet de hoofdprijs hoeven te vragen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Interessant dat ze in Spanje al weten dat Wijndal voor 12 miljoen naar ajax vertrekt #-o
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 14 apr 2022, 19:32 Wilde je alleen met Kerkez het seizoen ingaan dan?
Dat AZ zich gemeld heeft voor deWit werd vgm al bevestigd toch, zo raar is dit dan toch niet?

Prima dat er meerdere namen de ronde gaan ( of het nou waar is of niet), dan weet bijvoorbeeld PEC al dat ze niet de hoofdprijs hoeven te vragen.
Lijkt me niet logisch om twee spelers van hetzelfde profiel te hebben. Dat er dus een tweede back bijkomt, is noodzakelijk.Twee beloften zonder ervaring in eerste elftal dan weer niet. Optie Mees de Wit is stuk logischer.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Blijkbaar is AZ bezig om over de 'hele' wereld te scouten naar talentvolle spelers die bij ons de stap verder in ontwikkeling kunnen maken. Dat AZ nu gelinkt wordt met een Spaanse speler is prima. Die gasten zijn op jonge leeftijd meestal al verder dan onze jeugd.

Maar ik acht de kans zeer klein dat deze gast naar AZ komt. Hij wordt ook door bijvoorbeeld Engelse clubs al gevolgd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ zou meer dan 2 miljoen willen betalen voor Mees de Wit. Zo kan ik ook technisch directeurtje spelen...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... e-wit.html
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 19 apr 2022, 06:32 AZ zou meer dan 2 miljoen willen betalen voor Mees de Wit. Zo kan ik ook technisch directeurtje spelen...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... e-wit.html
Als je 2 miljoen gaat betalen voor een back-up met een 1-jarig contract dan kun je inderdaad ook wel 20 miljoen uitgeven voor 4 basisspelers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 19 apr 2022, 06:32 AZ zou meer dan 2 miljoen willen betalen voor Mees de Wit. Zo kan ik ook technisch directeurtje spelen...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... e-wit.html
Dat zijn tegenwoordig marktconforme prijzen. De Rode Baron dacht hem ook voor een half miljoen op te halen maar dat is dus gewoon niet meer realistisch.

Wel verheugend om te lezen dat we die pauperclub de loef afsteken Twente gaat Europa in en AZ wellicht niet. Toch wilde De Wit naar hier. En die armoedzaaiers kunnen natuurlijk geen transfersom op tafel leggen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Schijnt vandaag zijn handtekening onder een AZ contract te zetten voor ruim 2 miljoen?
Plaats reactie