Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ik bedoel natuurlijk nummer 1 hoort te staan
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

sister of mercy schreef: 13 mar 2024, 19:09 AZ een handelshuis? Ik dacht dat AZ er voetbalclub was, waar het product voetbal op nummer 2 hoort te staan. Het is mooi dat je miljoenen binnen harkt door verkoop maar AZ presteert het niet om versterkingen aan te trekken of te huren die de kar kunnen trekken.
Belic kan misschien zo'n kartrekker zijn.
En wie weet ook ons Lekkie
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

sister of mercy schreef: 13 mar 2024, 19:09 AZ een handelshuis? Ik dacht dat AZ er voetbalclub was, waar het product voetbal op nummer 2 hoort te staan. Het is mooi dat je miljoenen binnen harkt door verkoop maar AZ presteert het niet om versterkingen aan te trekken of te huren die de kar kunnen trekken.
Dit een aardige slip of the finger. Ik noem handelshuis ook met enige ironie. AZ koopt zoveel van hetzelfde, talenten voor maximaal €3 mln, terwijl een succesvolle jeugdopleiding ongeveer hetzelfde niveau aflevert. Dat neigt meer naar een handelshuis dan sportieve ambities nastreven. Dan zou je toch in een iets betere vijver moeten vissen. El Hamdaoui en Dembele maakten ons kampioen, maar kosten wel een paar centen. Dat soort kwaliteit heb je nodig voor echt resultaat. Imho.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

differentcook schreef: 13 mar 2024, 14:43 Als je zorgt voor enkele zekerheidjes, dan kun je daarnaast meerdere jonge talenten hebben en hopen op uitschieters en die opstellen en erop cashen. Dankzij de lichting Til, Koopmeiners, Stengs, Boadu, Wijndal heeft AZ onder Martin Haar met haar Jong elftal een mooie gelegenheid bewerkstelligd om talenten speeltijd te geven tegen senioren profteams (wat daarmee ook succes op kan leveren in de Youth League). Als je je hand overspeelt door teveel jonge talenten aan te trekken (a la Man. City), krijg je ontevredenheid, veel afvallers en een slechtere naam.
Weer een in de lange rij aanstormende talenten die overigens nauwelijks lijken te arriveren. Het probleem is dat er momenteel bij AZ slechts één echt zekerheidje loopt en de rest van het wankele elftal bestaat uit een inmiddels heel leger aan wisselvalligheidjes en net-nietjes. Iets wat AZ dit seizoen hard kan gaan opbreken, als het dat al niet heeft gedaan. De scouting heeft er dit jaar werkelijk geen moer van gebakken en doet dat gezien deze op zijn minst twijfelachtige transfer nog steeds niet. Als je een dergelijke speler van 19 bij de amateurs vandaan haalt betekent dat je hem dus zelf in de jeugd niet hebt rondlopen?? Echt, wat zijn we aan het doen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik snap de terughoudendheid over deze opmerkelijke transfer goed. Echter maar mits, als hij in Jong het eerste jaar wat invalbeurten kan maken, en wellicht een paar keer basis, verkoop je hem ook zo weer met winst. Hij komt van de amateurs, zal qua salaris snel tevreden zijn, en verwacht waarschijnlijk zelf niet alles. Wat kan er gebeuren?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dit gaat niet meer over transfer geruchten, maar over beleid. Dus verder bij Max zijn draadje :) .
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

dirkjan schreef: 14 mar 2024, 07:03 Ik snap de terughoudendheid over deze opmerkelijke transfer goed. Echter maar mits, als hij in Jong het eerste jaar wat invalbeurten kan maken, en wellicht een paar keer basis, verkoop je hem ook zo weer met winst. Hij komt van de amateurs, zal qua salaris snel tevreden zijn, en verwacht waarschijnlijk zelf niet alles. Wat kan er gebeuren?
Huh, De TD van Quick boys heeft het over een afkoopsom, en een opleidingsvergoeding. Ik weet dat het eigenlijk geen amateurs zijn, maar dit is toch gek? Want op papier zijn het wel amateurs.

Ah well..
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

dirkjan schreef: 14 mar 2024, 08:31 Huh, De TD van Quick boys heeft het over een afkoopsom, en een opleidingsvergoeding. Ik weet dat het eigenlijk geen amateurs zijn, maar dit is toch gek? Want op papier zijn het wel amateurs.

Ah well..
AZ zou 1 a 2 ton betalen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

lijkt me onzin maar wist niet waar ik hem anders moest plaatsen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Elmpie. schreef: 30 mar 2024, 12:45 lijkt me onzin maar wist niet waar ik hem anders moest plaatsen.
8 miljoen voor een 27 jarige spits die het dan een beetje bovengemiddeld doet ergens op de steppe?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is ansich al een leuk gegeven dat men tegenwoordig de naam van AZ noemt om spelers op te hypen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2024, 12:57 8 miljoen voor een 27 jarige spits die het dan een beetje bovengemiddeld doet ergens op de steppe?
Hij speelde in de twee duels tegen bayer leverkussen wel heel goed maar lijkt me niet dat je daarvoor 8 miljoen kan vragen :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Elmpie. schreef: 30 mar 2024, 13:10 Hij speelde in de twee duels tegen bayer leverkussen wel heel goed maar lijkt me niet dat je daarvoor 8 miljoen kan vragen :lol:
Op transfermarkt staat hij voor 1 miljoen.
Hij heeft wel kwaliteiten:
https://www.youtube.com/watch?v=v0eqtBLsbes
(lekker muziekje eronder, niet zo'n wezenloos deuntje wat je meestal erbij hebt)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ zou belangstelling hebben gehad voor Mohamed Nassoh van Jong PSV, maar die gaat naar Sparta:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... et-kasteel
we can come an end
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

differentcook schreef: 10 apr 2024, 12:56 AZ zou belangstelling hebben gehad voor Mohamed Nassoh van Jong PSV, maar die gaat naar Sparta:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... et-kasteel
Steeds maar weer van de aankomende talentjes. We hebben spelers nodig die er meteen staan :oops:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Parrott bevalt me wel eerlijk gezegd. Doet met ook een beetje denken aan Janssen en Pavlidis. Zo wat mij betreft een geschikte optie zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ha, eindelijk een serieus transfergerucht en nog wel over een potentiele opvolger van Pavlidis.
Ik had Parrott niet in het vizier, maar het zou mogelijk wel wat kunnen worden deze speler bij AZ.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2024, 09:16 Parrott bevalt me wel eerlijk gezegd. Doet met ook een beetje denken aan Janssen en Pavlidis. Zo wat mij betreft een geschikte optie zijn.
Denk je echt dat het probleem voor volgend seizoen op de positie van Pavlidis ligt?
Meerdink bevalt me namelijk ook wel (en pin hem niet vast op zijn Vitesse periode), maar ook Zeefuik zie ik wel doorgroeien en je hebt ook nog Poku die daar erg voldoet.
De een erg compleet, de ander fysiek en kopsterk, en eentje die aan Boadu doet denken met zijn snelheid en scorend vermogen.
Vraag me af of Parrot zoveel meer heeft dan dit trio (zeker ook omdat hij ook geen zekerheidje is), bij North End trapte hij nog geen deuk in een pakje boter. Scoorde nauwelijks en voetballend is het nou ook niet echt hoogstaand.
https://www.youtube.com/watch?v=v0ZFYH0FCmk
Als op beide vleugels (want daar ligt met name het probleem, aanvallend gezien, bij AZ) weer spelers staan à la Idrissi, Cerny, in plaats van de van Brederodes en Bommels, denk ik echt niet dat het probleem centraal voorin gaat liggen. Huiberts moet zich nu eens echt met name focussen op sterke vleugelaanvallers, daar hebben we genoeg kwantiteit maar totaal geen kwaliteit. De centrale aanvaller gaat altijd beter spelen met sterke vleugelflitsers, andersom is maar de vraag (dat hebben we dit seizoen wel kunnen zien).
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 23 apr 2024, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 23 apr 2024, 11:07 Denk je echt dat het probleem voor volgend seizoen op de positie van Pavlidis ligt?
Meerdink bevalt me namelijk ook wel (en pin hem niet vast op zijn Vitesse periode), maar ook Zeefuik zie ik wel doorgroeien en je hebt ook nog Poku die daar erg voldoet.
De een erg compleet, de ander fysiek en kopsterk, en eentje die aan Boadu doet denken met zijn snelheid en scorend vermogen.
Vraag me af of Parrot zoveel meer heeft dan beide genoemde spelers, en bij North End trapte hij nog geen deuk in een pakje boter. Scoorde nauwelijks en voetballend is het nou ook niet hoogstaand.
https://www.youtube.com/watch?v=v0ZFYH0FCmk
Als op beide vleugels (daar ligt het probleem aanvallend bij AZ) weer spelers staan à la Idrissi, Cerny in plaats van de van Brederodes en Bommels, denk ik echt niet dat het probleem centraal voorin gaat liggen.
Ja dat is de vraag. Parrot scoorde op zn 20e geen goals bij Preston, en Meerdink maakt er 0 bij Vitesse op zn 20e. T kan snel gaan soms, en soms ook niet.
Toch vind ik Parrot geen slechte optie voor AZ, echt enorm belangrijk voor Excelsior. Tevens homegrown in de premier league. Maar daardoor ook extra duur waarschijnlijk.
Plaats reactie