De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 15 feb 2024, 14:11 Neemt de Vindahl Jensen Route.

Geen vertrouwen van lakse trainer en publiek dat alleen van domme waterdragers (Verhulst en De Wit) houdt.

Om vervolgens elders de ranglijst aan te voeren en te overwinteren.

(Edit: al doet Evjen het niet zo goed als Vindahl.)
'Passen is geen doel op zich, maar doen we om doelpunten te maken en vooruit te spelen. Niet iedereen denkt zo, maar deze coach wel.'

Daar gaat Pascal Jansen, voltreffer in het hart van zijn speelwijze.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Transfer naar Brest
Bizot vertelt ook over de zomer van 2021, toen hij AZ verruilde voor Brest. Aan de transfer ging een steekspel met Max Huiberts, de technisch directeur van AZ, vooraf. "Ik had duidelijke afspraken gemaakt”, kijkt Bizot terug op die woelige weken. „AZ zou mij helpen om een mooie stap te maken, maar kwam die beloftes niet na. AEK Athene, Atletico Madrid en Olympiakos meldden zich, maar Huiberts hield keer op keer de boot af. Het was allemaal ’lastig, lastig, moeilijk, moeilijk’. Ik dacht: het zal toch niet zo zijn dat ik niet wegkom? Stade Brestois bleek de enige club die wilde doorpakken."


Bizot zou toch bij AZ hebben willen bijtekenen?

Althans, dat is het verhaal van AZ 4 Life telkens geweest.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 07:39 Transfer naar Brest
Bizot vertelt ook over de zomer van 2021, toen hij AZ verruilde voor Brest. Aan de transfer ging een steekspel met Max Huiberts, de technisch directeur van AZ, vooraf. "Ik had duidelijke afspraken gemaakt”, kijkt Bizot terug op die woelige weken. „AZ zou mij helpen om een mooie stap te maken, maar kwam die beloftes niet na. AEK Athene, Atletico Madrid en Olympiakos meldden zich, maar Huiberts hield keer op keer de boot af. Het was allemaal ’lastig, lastig, moeilijk, moeilijk’. Ik dacht: het zal toch niet zo zijn dat ik niet wegkom? Stade Brestois bleek de enige club die wilde doorpakken."


Bizot zou toch bij AZ hebben willen bijtekenen?

Althans, dat is het verhaal van AZ 4 Life telkens geweest.
Kan allebei waar zijn. Hij wilde, naar verluid, bijtekenen als hij een lang contract kon tekenen. Misschien dat, zodra dat niet een optie was voor AZ, men hem heeft toegezegd te helpen een mooie stap te maken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 feb 2024, 09:35 Kan allebei waar zijn. Hij wilde, naar verluid, bijtekenen als hij een lang contract kon tekenen. Misschien dat, zodra dat niet een optie was voor AZ, men hem heeft toegezegd te helpen een mooie stap te maken.
Fair enough.

PS. Nu we alhier toch in een modus voor kleine correcties zijn geraakt:

https://onzetaal.nl/taalloket/naar-verl ... r-verluidt
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

https://x.com/FabrizioRomano/status/175 ... 47159?s=20

Thomas Ouwejan's contract loopt af in de zomer, helaas zijn we op links al vrij aardig bezet met Mees de Wit en Möller-Wolfe.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

60 miljoen euro vraagprijs voor Teun wordt hier geschreven:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... hopen.html

Benieuwd hoe hoog het doorverkooppercentage is dat AZ heeft bedongen (en daar komt nog een opleidingsvergoeding bovenop)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 20 feb 2024, 23:40 Benieuwd hoe hoog het doorverkooppercentage is dat AZ heeft bedongen (en daar komt nog een opleidingsvergoeding bovenop)
Iemand op dit forum zal het toch wel weten?

Ik verwacht wel rond de 20%. Te meer hij voor een appel en een ei is vertrokken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

KeesPierTol schreef: 20 feb 2024, 07:29 https://x.com/FabrizioRomano/status/175 ... 47159?s=20

Thomas Ouwejan's contract loopt af in de zomer, helaas zijn we op links al vrij aardig bezet met Mees de Wit en Möller-Wolfe.
En hij staat open voor een terugkeer. Ouwejan was bij AZ beter dan dat ik Mees de Wit en Möller-Wolfe nu vind.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 07:39 Transfer naar Brest
Bizot vertelt ook over de zomer van 2021, toen hij AZ verruilde voor Brest. Aan de transfer ging een steekspel met Max Huiberts, de technisch directeur van AZ, vooraf. "Ik had duidelijke afspraken gemaakt”, kijkt Bizot terug op die woelige weken. „AZ zou mij helpen om een mooie stap te maken, maar kwam die beloftes niet na. AEK Athene, Atletico Madrid en Olympiakos meldden zich, maar Huiberts hield keer op keer de boot af. Het was allemaal ’lastig, lastig, moeilijk, moeilijk’. Ik dacht: het zal toch niet zo zijn dat ik niet wegkom? Stade Brestois bleek de enige club die wilde doorpakken."


Bizot zou toch bij AZ hebben willen bijtekenen?

Althans, dat is het verhaal van AZ 4 Life telkens geweest.
Na het afketsen van Olympiakos heeft hij aangegeven bij te willen tekenen, maar dan wel meteen voor vijf jaar. Tegen een redelijk fors jaarsalaris. Uiteindelijk is het Brest geworden. Dat verhaal dat hij bij wilde tekenen heeft hij zelf aangegeven in De Telegraaf.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... op-in.html
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 21 feb 2024, 07:42 Iemand op dit forum zal het toch wel weten?

Ik verwacht wel rond de 20%. Te meer hij voor een appel en een ei is vertrokken.
Probleem met Italiaanse clubs is dat ze vaak een spelersruil betrekken in de deal. Juist om een doorverkooppercentage te omzeilen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2024, 08:51 Na het afketsen van Olympiakos heeft hij aangegeven bij te willen tekenen, maar dan wel meteen voor vijf jaar. Tegen een redelijk fors jaarsalaris. Uiteindelijk is het Brest geworden. Dat verhaal dat hij bij wilde tekenen heeft hij zelf aangegeven in De Telegraaf.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... op-in.html
Tja.

Vanuit het bedrijfsmodel van AZ - toentertijd (?) - geredeneerd is dat ook niet heel wenselijk natuurlijk.

Een contract voor 5 jaar aan een oude speler geven past niet in de filosofie van AZ. Helemaal niets als er talentvolle keepers aankomen.

Vind jij dat AZ dit had moeten doen?
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2024, 08:46 En hij staat open voor een terugkeer. Ouwejan was bij AZ beter dan dat ik Mees de Wit en Möller-Wolfe nu vind.
Als hij daarvoor open staat lijkt het me een inkoppertje, meteen doen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 21 feb 2024, 10:11 Tja.

Vanuit het bedrijfsmodel van AZ - toentertijd (?) - geredeneerd is dat ook niet heel wenselijk natuurlijk.

Een contract voor 5 jaar aan een oude speler geven past niet in de filosofie van AZ. Helemaal niets als er talentvolle keepers aankomen.

Vind jij dat AZ dit had moeten doen?
Wat hij toen aangaf is dat hij nog een jaar of vier had willen keepen en daarna lekker aan de slag met de jeugd. In dat opzicht had je de jeugd niet in de weg gezeten. Dit is namelijk al het derde seizoen sinds zijn vertrek.

Of hij daadwerkelijk een stap opzij had willen doen, en of dat wenselijk zou zijn geweest, is overigens wel de vraag. Hij is immers nog niet zo oud voor een keeper en verkeert nu ook in een goede vorm.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 21 feb 2024, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2024, 10:38 Wat hij toen aangaf is dat hij nog een jaar of vier had willen keepen en daarna lekker aan de slag met de jeugd. In dat opzicht had je de jeugd niet in de weg gezeten. Dit is namelijk al het derde seizoen sinds zijn vertrek.

Of hij daadwerkelijk een stap opzij had willen doen, en of dat wenselijk zou zijn geweest, is overigens wel de vraag. Hij is immers nog niet zo oud voor een keeper en verkeert nu ook in een goede vorm.
Maar dat is feitelijk geen antwoord op Antti’s vraag.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 21 feb 2024, 10:45 Maar dat is feitelijk geen antwoord op Antti’s vraag.
Die kon je tussen de regels door lezen. Het beeld van vier jaar eerste keeper en daarna de jeugd begeleiden had ik een uitstekende optie gevonden. Aangezien we de eerste twee jaar na het vertrek van Bizot hebben lopen kloten met keepers. Je hebt miljoenen over de balk gesmeten voor die Deense grabbelaar en onnodig punten verspeeld met Verhulst. Ryan ben ik tevreden over, maar onder de streep had je geld bespaard als je Bizot had verlengd.

Alleen hoe hard had je dat scenario van vier jaar keepen en daarna de jeugd begeleiden kunnen maken? Dat is bijna niet in beton te gieten denk ik.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2024, 11:01 Aangezien we de eerste twee jaar na het vertrek van Bizot hebben lopen kloten met keepers. Je hebt miljoenen over de balk gesmeten voor die Deense grabbelaar en onnodig punten verspeeld met Verhulst.
Maar eigenlijk weet je dat niet van te voren. Misschien wél in de persoon van Verhulst, maar níet bij Vindahl; voor hetzelfde geld had ie een wereldkeeper geweest
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2024, 11:01 Die kon je tussen de regels door lezen. Het beeld van vier jaar eerste keeper en daarna de jeugd begeleiden had ik een uitstekende optie gevonden. Aangezien we de eerste twee jaar na het vertrek van Bizot hebben lopen kloten met keepers. Je hebt miljoenen over de balk gesmeten voor die Deense grabbelaar en onnodig punten verspeeld met Verhulst. Ryan ben ik tevreden over, maar onder de streep had je geld bespaard als je Bizot had verlengd.

Alleen hoe hard had je dat scenario van vier jaar keepen en daarna de jeugd begeleiden kunnen maken? Dat is bijna niet in beton te gieten denk ik.
Als ik het goed begrijp ging het in Bizot's voorstel over 5 jaar keepen. Dat zou Owusu-Oduro (en Westerveld) veel te veel in de weg gaan zitten en ik begrijp het wel als men daar niet aan wilde (al zou het wel goed zijn geweest als Bizot bereid zou zijn voor drie jaar door te keepen). Ik denk dat Rome nu wel aan toe is aan AZ1 en niet te lang meer achter een andere keeper gehouden moet worden.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 21 feb 2024, 12:10 Als ik het goed begrijp ging het in Bizot's voorstel over 5 jaar keepen. Dat zou Owusu-Oduro (en Westerveld) veel te veel in de weg gaan zitten en ik begrijp het wel als men daar niet aan wilde (al zou het wel goed zijn geweest als Bizot bereid zou zijn voor drie jaar door te keepen). Ik denk dat Rome nu wel aan toe is aan AZ1 en niet te lang meer achter een andere keeper gehouden moet worden.
Vijf jaar contact, waarbij hij drie of vier jaar wilde keepen, om vervolgens een stap terug te doen en de talenten te begeleiden. Ik gok een beetje op de rol van Verhulst nu. Dat van die vijf jaar was te lezen in de Telegraaf, dat van die drie/vier jaar keepen en dan de jeugd begeleiden heeft hij tegen mij gezegd destijds.

Dit was dat derde seizoen geweest, volgend jaar logischerwijs het vierde. Dat had prima gekund denk ik. Had je Owusu kunnen verhuren volgend jaar.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 21 feb 2024, 11:52 Maar eigenlijk weet je dat niet van te voren. Misschien wél in de persoon van Verhulst, maar níet bij Vindahl; voor hetzelfde geld had ie een wereldkeeper geweest
Alleen neem je een gok. Voor 800.000 per jaar had je Bizot kunnen verlengen. Daar wist je wat je had, dat was voor AZ begrippen gewoon een uitstekende keeper. Dat bewezen zijn statististieken ook. Plus hij was hier international. Veel beter ga je niet krijgen en heb je ook niet gehad.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 21 feb 2024, 11:52 Maar eigenlijk weet je dat niet van te voren. Misschien wél in de persoon van Verhulst, maar níet bij Vindahl; voor hetzelfde geld had ie een wereldkeeper geweest
Wat we ook nog mee moeten wegen: AZ heeft nu nog 5 miljoen gepakt voor een keeper die - zeer waarschijnlijk - niet meer in transferwaarde ging stijgen.

Dat is voor AZ een heel aanzienlijk bedrag. Los van het feit dat je dan niet 5 jaar aan 8 ton vastzit. (Inclusief kans op blessures.)

Vanuit het businessmodel van AZ is een gok op een jonge keeper met een veel lager salaris heel goed te begrijpen. De transferwaarde van Vindahl is overigens nog steeds min of meer gelijk. Waarbij de financiële aderlating miniem kan zijn.
Plaats reactie