Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 31 jul 2024, 15:00 Koopmeiners werd niet geleidelijk ingepast. Die kwam er ineens in omdat Vejinovic geblesseerd raakte en stond er eigenlijk meteen.
Fair enough, maar ook hij liep al een jaar of twee in de Tweede Divisie / KKD bij AZ rond.

Blijkbaar was hij er eerder rijp voor. Net als bijvoorbeeld Boadu en Stengs trouwens.

Overigens mogen we wat mij betreft vaker Koopmeiners - experimenten doen (jonge spelers in het diepe gooien en kijken of ze blijven draaien. Zeker in deze Mickey Mouse Competitie in thuiswedstrijden). Maar als ze dan ook niet blijven drijven: terugsturen naar de KKD.
SchoorlAZ
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 13:56 Nee. Het ís ook heel eenvoudig: spelers met talent van +/- 19 tot en met 23 kopen en opleiden en geregeld in de basis zetten.

Dat is echter het beleid de afgelopen jaar niet geweest. Want Clasie en De Wit moesten een basisplaats krijgen.
Dat doen we nu toch met Mijnans en Owusu? Maar nu is het nog steeds niet goed volgens jou. Vandaar de discussie. Waarom moet het altijd op zo'n aparte manier gaan?
Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 14:15 Nee. Clasie en De Wit kunnen en konden geen Koopmeiners worden. Dát is mijn punt.

Die hebben de afgelopen drie seizoenen onnodig onze ontwikkeling getraineerd en gesaboteerd. Met een dalende sportieve lijn en (bij aankoop van wel goede middenvelders) een gederfde winst van +/- 35 miljoen (een Reijnders en een Til). Het is echt een sportief en financieel schandaal geweest.

Ik vind de aankoop van een Belic juist uitstekend en past helemaal binnen mijn 2019-profiel.

Ook Bazoer vond ik overigens een hele goede zet. Maar daar zit bij mij nu wat twijfel.

Smit, Kwakman, Mastoras en Mijnans verdienen wat mij betreft ook alle kansen. Te meer we vorig seizoen alle wedstrijden zonder Clasie al gewonnen hebben.

Hoe mijn middenveld er idealiter uit ziet? Van basisplaats naar bank.

10: aankoop profiel Stengs / Mijnans / Buurmeester .... Clasie

8: Belic / Mastoras / Kwakman .... Clasie

6: aankoop profiel Midtsjo of Reijnders / Smit / Mijnans ... Clasie

Dat is logisch, haalbaar en betaalbaar 2019 - beleid.

Clasie en Mijnans hebben vorig jaar reeds ruimschoots in Warschau, Mostar en Hardenberg mogen aantonen het gewenste niveau niet aan te kunnen.
Niet iedereen kan ook een Koopmeiners worden. Dat is onrealistisch. Dat is mijn punt. Tuurlijk kan Clasie geen Koopmeiners worden. Maar hij is opgeroepen voor Oranje en de afgelopen twee jaar één van de beste middenvelders van de competitie geweest. Dat is door heel voetbalminnend Nederland opgemerkt, behalve in Opdam kennelijk.

Bazoer kan ook helemaal geen nieuwe Koopmeiners worden, maar dat vind je een goede set. Het is echt zo selectief als de pest elke keer.

In 2019 werden Dani de Wit, Clasie, Bjorn Johnson, Vejinovic én Ramon Leeuwin binnengehaald. Jij wilt logisch, haalbaar en betaalbaar 2019 beleid? Dát is het beleid
SchoorlAZ
Basisspeler

Ferry schreef: 31 jul 2024, 15:57 AZ heeft onder Huiberts in de laatste vijf jaar behoorlijk wat kostbare missers gemaakt. Vooral ook met opvallende buitenlandse aankopen. AZ betaalt Huiberts hier een godsvermogen voor. Met een professioneel scoutingsapparaat. Dan mogen we ook best wat kritischer zijn dan 'Huiberts doet gerust zijn best...'.
We zitten op één lijn Ferry. Zie mijn post naar Sander. Ik ben ook kritisch op Huiberts en hij heeft de laatste jaren gefaald.
Ik wil alleen zeggen dat het onmogelijk is voor een club als AZ om continue potentiële oranjespelers en wereldtoppers in huis te hebben op de meeste posities. Het is geen FIFA
Antti Opdam
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 31 jul 2024, 14:59 Clasie en De Wit moesten helemaal niet in de basis staan.

De Wit is ook geregeld gepasseerd, maar vocht zich uiteindelijk altijd terug. Maar in zijn vijf jaar in Alkmaar hebben Stengs, Gudmundsson en Mijnans hebben ook geregeld in de basis gestaan op die positie.

Clasie is altijd redelijk zeker geweest van een basisplek, simpelweg omdat hij dat afdwong op basis van zijn spel. Daar is iedereen het wel over eens, behalve jij. Dat mag je zelf weten, maar heel raar was het niet.
Van de trainer wel.

Dit is allemaal de mening van Pascal Jansen en jou.

De Wit vocht zich terug in de ogen van de trainer. In mijn ogen heeft hij (hele korte periodes daargelaten) een extreme voorkeursbehandeling gekregen gedragen door angst en mocht hij helemaal nergens aanspraak op maken.

Dat daarnaast Clasie een basisplaats heeft gehad zegt werkelijk alles over het falende technische sportieve beleid van de afgelopen jaren. En hoe erg AZ sportief is afgegleden. Met het afgelopen bekertoernooien als schraal dieptepunt; met Clasie als anoniem aanvoerder. Enkel in de samenvatting uitgelicht als de ESPN - analisten hem weer eens fileren. Bij elk beetje middenveld (Midtsjo, Reijnders, Koopmeiners of een willekeurig middenveld van Brugge of Southampton) zit zo'n jongen op de bank.

Alleen in de sportieve malaise van afgelopen jaren kon dit gebeuren. Bij het gebrek aan gehaalde alternatieven.

On topic: zal Max nog een knappe middenvelder gaan halen? Dat kán toch bijna niet anders.

Misschien moet eerst Bazoer verkocht worden ...
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 31 jul 2024, 16:00 In 2019 werden Dani de Wit, Clasie, Bjorn Johnson, Vejinovic én Ramon Leeuwin binnengehaald. Jij wilt logisch, haalbaar en betaalbaar 2019 beleid? Dát is het beleid
En die verhuisden allemaal weer naar de bank of tribune.

Dat is inderdaad wat ik wil.

Je kan best wat miskopen doen (dat kán gebeuren), maar saneer de juiste spelers dan ook direct.

Nogmaals: als ik het over 2019 - beleid heb doel ik op de samenstelling van het eerste elftal tegen PSV en Feyenoord (beide uit).

Allemaal andere spelers en perioden erbij halen is leuk voor andermans gedachtegangen. Niet voor de mijne.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 31 jul 2024, 16:00 Dat doen we nu toch met Mijnans en Owusu? Maar nu is het nog steeds niet goed volgens jou. Vandaar de discussie. Waarom moet het altijd op zo'n aparte manier gaan?
Nee. Ook dat is níét goed. Maar matig.

We vervallen in herhaling en analyseren nu op het niveau van hoe matig dit beleid is.

Owusu door-ontwikkelen is uitstekend beleid. Maar ik kijk anders naar de keeperspostie en ik vind dat je die jongen een contract voor 5 jaar moet geven en 1 a 2 jaar moet verhuren aan PEC. Hij is er nu nog niet klaar voor.

Ik kijk naar mogelijke transferwinst én direct voetballend vermogen. Het is niet OF.

AZ heeft tal van dergelijke spelers gehad. En Owusu en Mijnans zijn dat op dit moment (nog) niet.

En als gezegd: dat Mijnans kansen blijft krijgen vind ik ook goed beleid. Maar niet voor de basis.

Ik teken het voor je uit.

Goed beleid: een keeper/10/speler opstellen die er nu klaar voor is én transferwaarde vertegenwoordigt (voorheen bijvoorbeeld Bizot, Til of Koopmeiners, alle goede verkopen etc.).

Matig beleid: een keeper/10/speler eindeloos opstellen die er nog niet klaar voor is, maar wel transferwaarde vertegenwoordigt (Owuso, Mijnans).

Ook matig beleid (maar misschien iets minder; per geval bekijken): een keeper/10/speler opstellen die er wel klaar voor is, maar amper transferwaarde vertegenwoordigt (bijvoorbeeld Ryan).

Slecht beleid: een keeper/10/speler die er niet klaar voor is en amper transferwaarde vertegenwoordigt (Verhulst, De Wit, Indi, etc. Twijfelgevallen: Hatzidiakos, Clasie etc.)
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 31 jul 2024, 16:00 Niet iedereen kan ook een Koopmeiners worden. Dat is onrealistisch. Dat is mijn punt. Tuurlijk kan Clasie geen Koopmeiners worden. Maar hij is opgeroepen voor Oranje en de afgelopen twee jaar één van de beste middenvelders van de competitie geweest. Dat is door heel voetbalminnend Nederland opgemerkt, behalve in Opdam kennelijk.

Bazoer kan ook helemaal geen nieuwe Koopmeiners worden, maar dat vind je een goede set. Het is echt zo selectief als de pest elke keer.
Nee. Marciano Vink en Kenneth Perez hadden ook wel door dat Clasie de grote dissonant was bij bijvoorbeeld Almere en PSV. En dat je daardoor niet aan collectieve druk en snel opbouwspel toekomt.

Moet je verder wel weer een beetje door de media - papegaaien - hype heen kunnen kijken. Dat is niet iedereen gegeven.

Zie daarvoor zijn eigen topic met duidelijke (voor)beelden.

Over Bazoer: die paste op papier uitstekend in het AZ profiel/leeftijd en heeft (had?) in mijn beleving het talent en mogelijkheden om door te groeien naar een niveau dat je hem met goede winst had kunnen verkopen.

Van mij hoeft ook niet iedereen het niveau Koopmeiners (exact) te halen, maar de fundament van ons beleid is transferwinst maken. Toch?

Als Bazoer overigens nu voor 3 miljoen weggaat vind ik het alsnog een redelijke aankoop geweest. Beetje in de lijn met Mihailovic en Odgaard.
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 16:32 Moet je verder wel weer een beetje door de media - papegaaien - hype heen kunnen kijken. Dat is niet iedereen gegeven.
:gaap: (we kunnen beter door jouw persoonlijke vervormingen heen kijken, of ze negeren)
Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 16:32 Als Bazoer overigens nu voor 3 miljoen weggaat vind ik het alsnog een redelijke aankoop geweest. Beetje in de lijn met Mihailovic en Odgaard.
Qua kosten? Mihailovic heeft sportief zo goed als niets bijgedragen, Odgaard voornamelijk gedurende een vroege fase en Bazoer heeft significant bijgedragen als CV vorig seizoen.
we can come an end
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 31 jul 2024, 16:35 :gaap: (we kunnen beter door jouw persoonlijke vervormingen heen kijken, of ze negeren)
Prima. Dan negeer je de mijne.

Maar kijk dan ook naar frisse andere tegengeluiden die gewoon op het open kanaal (o.a. ESPN) te vinden zijn.

Het is allemaal wat spannend als je lijdt aan cognitieve dissonantie, maar ...

er zijn meer mensen die Clasie niet altijd even best vinden.

Ook buiten Opdam zie je dergelijke mensen meer en meer opduiken.

En nee, je vindt ze ook niet in de echokamer van AZ 4 Life en SchoorlAZ die van mening zijn dat iedereen (?) Clasie geweldig vindt.

Als je écht benieuwd bent kan je het geëigende topic nog eens openen en op de linkjes drukken. Of gewoon het CV van Clasie nog eens goed bestuderen.

(Dit wordt misschien echt zo'n red - pill - moment uit de Matrix ...)
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 31 jul 2024, 16:35 Qua kosten? Mihailovic heeft sportief zo goed als niets bijgedragen, Odgaard voornamelijk gedurende een vroege fase en Bazoer heeft significant bijgedragen als CV vorig seizoen.
Ze hebben wat mij betreft allemaal het juiste profiel (gehad) en ze hebben zowel sportief als financieel zeker niet (jaren) in de weggelopen.

Ik kan met dergelijke aankopen leven.

Ik verwacht ook niet dat alles meteen helemaal raak is.

De intentie was in ieder geval goed.
SchoorlAZ
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 16:10 Allemaal andere spelers en perioden erbij halen is leuk voor andermans gedachtegangen. Niet voor de mijne.
Dat is ook precies waar ik tegenaan loop in elke discussie met jou. Het gaat alleen maar over jouw gedachtegang, waar je niet van afwijkt.
Als Clasie 2e of 3e wordt (consistent) bij voetballer van het jaar uitverkiezingen van AD en VI, dan snappen ze er niks van.
Als Koeman Clasie oproept, dan snapt hij er niks van.
Als de media Clasie prijst, dan neem je die analisten niet zo serieus.

Maar als hij sjokt tegen Almere volgens Marciano Vink, dan is dat opeens een hele goede reden.

Als Vindahl (jouw favoriet) blundert in de Europa League, dan heb je het over zijn geweldige seizoen in de Tsjechische competitie.
Dat hij AZ zelfs ontgroeid is, terwijl je geen één wedstrijd daarvan hebt gezien en ook geen statistieken van hebt.
Je haalt dan Youtube-filmpjes aan om je gelijk te krijgen.
Je haalt dan geruchten aan om je gelijk proberen te krijgen. Want Vindahl moet wel beter zijn dan Ryan als hij niet aan Celtic gelinkt wordt.
Tot iemand je erop wijst dat Ryan al lang aan Celtic gelinkt was, en dat hij nu naar AS Roma gaat.
Maar dan, dan is het opeens niet meer relevant volgens jou.

Dan verzin je wel weer een andere maatstaaf of begin je over iets anders te praten. Ik ben er wel klaar mee zo, vriend.
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 16:48 er zijn meer mensen die Clasie niet altijd even best vinden.
zoals ik
maar heb geen persoonlijke zaken die in de weg gaan staan van een heldere beschouwing
we can come an end
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 16:50 ze hebben zowel sportief als financieel zeker niet (jaren) in de weggelopen.
Mihailovic heeft verhinderd dat AZ een goede 10 had in de afgelopen twee seizoenen en leek verloren rond te lopen hier buiten zijn MLS
we can come an end
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 31 jul 2024, 16:51 Dat is ook precies waar ik tegenaan loop in elke discussie met jou. Het gaat alleen maar over jouw gedachtegang, waar je niet van afwijkt.
Als Clasie 2e of 3e wordt (consistent) bij voetballer van het jaar uitverkiezingen van AD en VI, dan snappen ze er niks van.
Als Koeman Clasie oproept, dan snapt hij er niks van.
Als de media Clasie prijst, dan neem je die analisten niet zo serieus.

Maar als hij sjokt tegen Almere volgens Marciano Vink, dan is dat opeens een hele goede reden.

Als Vindahl (jouw favoriet) blundert in de Europa League, dan heb je het over zijn geweldige seizoen in de Tsjechische competitie.
Dat hij AZ zelfs ontgroeid is, terwijl je geen één wedstrijd daarvan hebt gezien en ook geen statistieken van hebt.
Je haalt dan Youtube-filmpjes aan om je gelijk te krijgen.
Je haalt dan geruchten aan om je gelijk proberen te krijgen. Want Vindahl moet wel beter zijn dan Ryan als hij niet aan Celtic gelinkt wordt.
Tot iemand je erop wijst dat Ryan al lang aan Celtic gelinkt was, en dat hij nu naar AS Roma gaat.
Maar dan, dan is het opeens niet meer relevant volgens jou.

Dan verzin je wel weer een andere maatstaaf of begin je over iets anders te praten. Ik ben er wel klaar mee zo, vriend.
Precies.

Maar besef jij ook dat je precies hetzelfde doet, maar dan om jouw mening te onderbouwen?

Want op alle tegenargumenten van Clasie (zijn mislukkingen in het buitenland, het transfervrije vertrek bij Feyenoord, dat we alle wedstrijden zonder hem winnen, dat hij ook bij AZ gewoon op de bank zat, etc. etc. etc.) heb ik ook nog nooit iemand in zien gaan. Het weerwoord is dan:

"Maar hij staat in de basis!"

"Koeman / Pastoor / iedereen vindt hem ook goed."

"Je moet niet naar de basis kijken, maar naar de hele selectie / de aankopen van het begin van het seizoen!"

Het is hetzelfde laken een pak.

Ik vind mijn maatstaven overigens wel redelijk uniform. Hoe presteert iemand in topwedstrijden en topniveau. Cijfermatig (!) en in mijn beleving. Dat probeer ik dan ook nog te onderbouwen met beelden.

Maar dat laatste is natuurlijk multi - interpretabel. En dat maakt voetbal ook leuk.

Maar ieder zo zijn ding.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 31 jul 2024, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 31 jul 2024, 16:54 Mihailovic heeft verhinderd dat AZ een goede 10 had in de afgelopen twee seizoenen en leek verloren rond te lopen hier buiten zijn MLS
Ik denk dat je Mihailovic nu verwart met Dani de Wit.

Mihailovic heeft hier nog net geen 9 volle wedstrijden in de eredivisie rondgelopen (809 minuten).

Dat zou ik amper een serieuze kans durven noemen.

In 2022 / 2023 is hij 4 keer in de basis gestart als nummer 10 en is er 3 keer gewonnen en 1 keer gelijk gespeeld en er werd maar liefst 13 keer gescoord.

In 2023 / 2024 is hij 3 keer in de basis gestart en werd er 2 keer gewonnen (en liefst 7 keer gescoord) en werd hij geofferd tegen PSV omdat het hele middenveld werd overlopen.

Alleen die laatste wedstrijd was hij écht ondermaats. (Net als de rest van het elftal.)

Verder vond ik hem elke wedstrijd beter dan Dani de Wit.

Maar het is - opnieuw - maar net waar je naar kijkt.
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 17:24 ...
Maar het is - opnieuw - maar net waar je naar kijkt.
Precies
En, kritisch belangrijk, ik heb daarbij geen last van uitgangspunten/vooronderstellingen (en dan zie ik hem verdwaald en volledig uit de toon rondlopen, amper iets toevoegen, maar wel een plek bezet houden)

Word je niet moe van al die kansloze opsommingen van je selecties?
we can come an end
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 31 jul 2024, 17:36 Word je niet moe van al die kansloze opsommingen van je selecties?
Inmiddels wel.

Met name als je in herhaling moet vallen en zaken vier keer moet uitleggen.

Maar dat neem ik mijzelf dan maar kwalijk, want blijkbaar formuleer ik dan niet zuiver genoeg.

Ik hoop dat het grotere plaatje wel duidelijk is geworden: Huiberts is nog steeds ongelooflijk aan het broddelen geslagen deze zomer, neemt weer allerlei onverantwoorde risico's, maar we hopen voor nu maar op het beste.

(Krijgt opeens weer flashbacks naar Heracles - AZ (5-0) met o.a. Clasie, Mijnans, De Wit én Van Brederode ...)

[-o<
Metalingus
Reservespeler

differentcook schreef: 31 jul 2024, 16:54 Mihailovic heeft verhinderd dat AZ een goede 10 had in de afgelopen twee seizoenen en leek verloren rond te lopen hier buiten zijn MLS
Als je Mihailovic tactisch als Dani de Wit laat voetballen terwijl zijn sterke punten op een andere manier gebruikt moet worden, dan loop je inderdaad verloren rond.
AZ 4 Life
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 31 jul 2024, 16:07 Van de trainer wel.

Dit is allemaal de mening van Pascal Jansen en jou.

De Wit vocht zich terug in de ogen van de trainer. In mijn ogen heeft hij (hele korte periodes daargelaten) een extreme voorkeursbehandeling gekregen gedragen door angst en mocht hij helemaal nergens aanspraak op maken.

Dat daarnaast Clasie een basisplaats heeft gehad zegt werkelijk alles over het falende technische sportieve beleid van de afgelopen jaren. En hoe erg AZ sportief is afgegleden. Met het afgelopen bekertoernooien als schraal dieptepunt; met Clasie als anoniem aanvoerder. Enkel in de samenvatting uitgelicht als de ESPN - analisten hem weer eens fileren. Bij elk beetje middenveld (Midtsjo, Reijnders, Koopmeiners of een willekeurig middenveld van Brugge of Southampton) zit zo'n jongen op de bank.

Alleen in de sportieve malaise van afgelopen jaren kon dit gebeuren. Bij het gebrek aan gehaalde alternatieven.

On topic: zal Max nog een knappe middenvelder gaan halen? Dat kán toch bijna niet anders.

Misschien moet eerst Bazoer verkocht worden ...
Op het moment dat jij stelt dat 'ze moesten spelen', dan zeg je dus dat ze koste wat kost werden opgesteld, ondanks de persoonlijke vorm, vorm van de concurrentie of teambelang. Dat is natuurlijk volstrekte onzin. De Wit is verschillende keren gepasseerd of op andere posities geposteerd, maar telkens was de conclusie dat hij de beste was op tien. Geen van de vervangers (met name Gudmundsson en Mihailovic) hebben aangetoond in het shirt van AZ beter te zijn. Vooral Gudmundsson heeft langere tijd de kans gehad en onvoldoende indruk gemaakt over een langere periode. Dan had Huiberts maar een betere speler op moeten stellen.

Clasie is gewoon een dragende kracht geweest de laatste drie seizoenen. Dat vinden trainers (Koeman en Van Gaal inclusief), journalisten, analisten, fans en medespelers. Een enkeling vind dat niet, waaronder jij, maar vind je het heel erg als ik iets zwaarder til aan de mening van die andere groepen en mijn eigen waarneming?

En nee, naar verwachting zal er geen extra middenvelder komen. Zeker niet op de posities van Belic en Clasie. Wellicht nog een tien, maar zeker geen controleur.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 31 jul 2024, 18:08 Op het moment dat jij stelt dat 'ze moesten spelen', dan zeg je dus dat ze koste wat kost werden opgesteld, ondanks de persoonlijke vorm, vorm van de concurrentie of teambelang. Dat is natuurlijk volstrekte onzin. De Wit is verschillende keren gepasseerd of op andere posities geposteerd, maar telkens was de conclusie dat hij de beste was op tien. Geen van de vervangers (met name Gudmundsson en Mihailovic) hebben aangetoond in het shirt van AZ beter te zijn. Vooral Gudmundsson heeft langere tijd de kans gehad en onvoldoende indruk gemaakt over een langere periode. Dan had Huiberts maar een betere speler op moeten stellen.

Clasie is gewoon een dragende kracht geweest de laatste drie seizoenen. Dat vinden trainers (Koeman en Van Gaal inclusief), journalisten, analisten, fans en medespelers. Een enkeling vind dat niet, waaronder jij, maar vind je het heel erg als ik iets zwaarder til aan de mening van die andere groepen en mijn eigen waarneming?

En nee, naar verwachting zal er geen extra middenvelder komen. Zeker niet op de posities van Belic en Clasie. Wellicht nog een tien, maar zeker geen controleur.
Wat mij betreft hebben Gudmundsson en Mihailovic meer dan voldoende indruk gemaakt. In ieder geval veel meer dan De Wit. Dat Jansen daar anders naar kijkt is verder aan hem. En dat alles heet geleid tot een transfervrij afgang naar Bochum. Terwijl Gudmundsson en Mihailovic elders weer excelleren.

Het is voor mij de zwartste periode van de afgelopen twee decennia op het gebied van technisch beleid: de 5 jaar Dani de Wit.

:cry:

Van Gaal liet Clasie ook gewoon thuis (weliswaar door beperkte fitheid, maar dat zal een deel van de argumentatie zijn) en heeft Clasie - zelfs toen Clasie nog een beetje meekon (in 2014) - amper tot niet gebruikt in het Nederlands elftal. Tot het echt niet anders meer kon door blessures en schorsingen. Net als alle overige bondscoaches trouwens. Die er voor de basis of belangrijke wedstrijden helemaal niets in zagen.

Net als ik dus. Eigenlijk denken Koeman, Van Gaal, Slot, Van Bronckhorst en ik ook wel min of meer in dezelfde richting. Clasie is een fantastische 18e man.

Hoe het ook zij. Ik vind heel weinig erg.

Maar wel dat Huiberts het afgelopen jaar zo slecht heeft ingekocht op het middenveld en - met name - Jansen zolang heeft laten zitten.

Laten we allen hopen op een goede nummer 10 dan maar.

Meer zit er blijkbaar niet in.

[-o<
Plaats reactie