Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 13:22 Topscorer tegen de Graafschap en Vitesse.

Kon in Europa en tegen Top 3 niet mee.

Is ook nooit tot dit niveau gekomen.

Het was één van die spelers die AZ klein hield.
Klopt. Hij hield AZ zó klein. Topscorer Eredivisie met 21 goals en 12 assists in 33 wedstrijden.
Dat is slechts 1 G/A per wedstrijd. Belachelijk slecht.

Maar als Sadiq het doet tegen FC Bal op het dak telt het wél. Als Mihajlovic het doet tegen Kelvin Leerdam, Marsman en co. telt het óók. Logisch.

Prima dat hij bij AZ aan zijn top zat hoor. Helemaal mee eens. Maar een speler die 1 goal of assist per wedstrijd aflevert, houdt je niet klein.
En als je zo cynisch bent op het niveau van hem, dan moet je je eigen logica over Vindalh, Sadiq en Mihaljovic ook maar even kritisch onder de loep nemen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 18 mar 2024, 15:54 Klopt. Hij hield AZ zó klein. Topscorer Eredivisie met 21 goals en 12 assists in 33 wedstrijden.
Dat is slechts 1 G/A per wedstrijd. Belachelijk slecht.

Maar als Sadiq het doet tegen FC Bal op het dak telt het wél. Als Mihajlovic het doet tegen Kelvin Leerdam, Marsman en co. telt het óók. Logisch.

Prima dat hij bij AZ aan zijn top zat hoor. Helemaal mee eens. Maar een speler die 1 goal of assist per wedstrijd aflevert, houdt je niet klein.
En als je zo cynisch bent op het niveau van hem, dan moet je je eigen logica over Vindalh, Sadiq en Mihaljovic ook maar even kritisch onder de loep nemen
En had hij ook niet de ingeslikte tong van Wuytens losgemaakt zodat deze niet stikte, of was dat uiteindelijk de arts?
Bij zoeken kom ik alleen op dat hij huilend naar de kant moest
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 18 mar 2024, 15:54 Klopt. Hij hield AZ zó klein. Topscorer Eredivisie met 21 goals en 12 assists in 33 wedstrijden.
Dat is slechts 1 G/A per wedstrijd. Belachelijk slecht.

Maar als Sadiq het doet tegen FC Bal op het dak telt het wél. Als Mihajlovic het doet tegen Kelvin Leerdam, Marsman en co. telt het óók. Logisch.

Prima dat hij bij AZ aan zijn top zat hoor. Helemaal mee eens. Maar een speler die 1 goal of assist per wedstrijd aflevert, houdt je niet klein.
En als je zo cynisch bent op het niveau van hem, dan moet je je eigen logica over Vindalh, Sadiq en Mihaljovic ook maar even kritisch onder de loep nemen
Ik heb deze discussie al eens uitgebreid gevoerd.

Wist u dat Sadiq en Jahanbakhsh net zoveel goals hebben gemaakt in Europa? Waarbij Sadiq dat in één seizoen deed ...

Ik ben overigens over het niveau van beide nogal cynisch.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 20:14 Ik heb deze discussie al eens uitgebreid gevoerd.

Wist u dat Sadiq en Jahanbakhsh net zoveel goals hebben gemaakt in Europa? Waarbij Sadiq dat in één seizoen deed ...

Ik ben overigens over het niveau van beide nogal cynisch.
Zoals dat jij differentieert tussen Eredivisie tegenstanders, zou je dat ook in Europa moeten doen. "Europees voetbal" is niet per se beter dan de Eredivisie. Wij kwamen 2 jaar geleden te spelen in een pool met Randers, Cluj en nog één of andere bal-op-het-dak club. Dat zijn gewoon clubs van het niveau Almere, Fortuna.

Er zijn ook heel weinig spelers die 1 goal of assist per 90 minuten maken in de Eredivisie. Héél weinig.

Dat Sadiq 6/7 goede wedstrijden tegen laagvliegers heeft gespeeld, heeft er ook niks mee te maken en is niet hetzelfde als een seizoen goed presteren in de Eredivisie. Dat blijkt ook wel uit de transfersom die we kregen voor Jahanbakhsh destijds.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 mar 2024, 03:10 Dat blijkt ook wel uit de transfersom die we kregen voor Jahanbakhsh destijds.
Die was echt ronduit idioot ja.

Maar goed. Dat zei ik toen al.

Er zit een kras in deze grammofoonplaat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 mar 2024, 08:50 Er zit een kras in deze grammofoonplaat.
Daar is wat aan te doen.
Nieuwe inzichten bijvoorbeeld (bij wie dan ook)
Waarom ben jij negatiever over Jahabakhsh dan de meeste anderen (niet alleen op het forum)?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 19 mar 2024, 08:50 Die was echt ronduit idioot ja.

Maar goed. Dat zei ik toen al.

Er zit een kras in deze grammofoonplaat.
Zet dan eens een andere plaat op! Of sterker: koop een CD-speler.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Toch wel heel benieuwd wat AZ gaat doen in de komende transferperiode. Er speelt veel:
1. Dit seizoen valt toch tegen, achter Twente. Huijberts voelt spanning en wil toch laten zien wat ie waard is.
2. Komt met Pavlidis en Yuki toch weer €30 mln binnen.
3. Samen met de vorige periode toch €100 mln plus op de rekening/balans.
4. Daar komt nog zeker €15mln bij uit Italië door het succes van Appie en Teun.
5. Martens lijkt mij ambitieuzer dan Jansen, ook richting Huijberts wat betreft gerichte versterking. Weet veel meer wat voor kwaliteit de AZ talenten hebben.
6. Weer drie Champions League tickets. Dus veel om voor te strijden.

Dus ik kijk er naar uit....😁
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 19 mar 2024, 10:36 Toch wel heel benieuwd wat AZ gaat doen in de komende transferperiode. Er speelt veel:
1. Dit seizoen valt toch tegen, achter Twente. Huijberts voelt spanning en wil toch laten zien wat ie waard is.
2. Komt met Pavlidis en Yuki toch weer €30 mln binnen.
3. Samen met de vorige periode toch €100 mln plus op de rekening/balans.
4. Daar komt nog zeker €15mln bij uit Italië door het succes van Appie en Teun.
5. Martens lijkt mij ambitieuzer dan Jansen, ook richting Huijberts wat betreft gerichte versterking. Weet veel meer wat voor kwaliteit de AZ talenten hebben.
6. Weer drie Champions League tickets. Dus veel om voor te strijden.

Dus ik kijk er naar uit....😁
Dank je voor de positieve noot. Knap hoor!
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 mar 2024, 09:21 Daar is wat aan te doen.
Nieuwe inzichten bijvoorbeeld (bij wie dan ook)
Waarom ben jij negatiever over Jahabakhsh dan de meeste anderen (niet alleen op het forum)?
Omdat ik naar harde en feitelijke data kijk. Met name prestaties in (Europese) topwedstrijden.

De rest is papegaai van de media of kijkt hoe leuk ze naar supporters kunnen klappen. Of een combinatie van beide.

:wink:

Ik denk dat de historie wel heeft aangetoond dat ik voor wat betreft Jahanbakhsh gelijk heb gekregen (kondigde namelijk al aan dat hij in Engeland waarschijnlijk zou mislukken: waar Weghorst wel een goede kans in Duitsland zou hebben).

De nieuwe cijfers onderschrijven helaas de oude meningen.

Ik had liever gezien dat hij het beter had gedaan ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 mar 2024, 13:49 Omdat ik naar harde en feitelijke data kijk. Met name prestaties in (Europese) topwedstrijden.

De rest is papegaai van de media of kijkt hoe leuk ze naar supporters kunnen klappen. Of een combinatie van beide.

:wink:

Ik denk dat de historie wel heeft aangetoond dat ik voor wat betreft Jahanbakhsh gelijk heb gekregen (kondigde namelijk al aan dat hij in Engeland waarschijnlijk zou mislukken: waar Weghorst wel een goede kans in Duitsland zou hebben).

De nieuwe cijfers onderschrijven helaas de oude meningen.

Ik had liever gezien dat hij het beter had gedaan ...
Ik denk dat jij iig geen nieuwe inzichten of meningen zult krijgen.
Iedere flankspeler die de topscorer van de eredivisie wordt en ook nog eens een hoop assists geeft is m.i. een aanwinst voor AZ
Ik snap niet hoe wat je hierboven schrijft dit verandert (ik zie eerder een anti reactie en zoeken naar zelfbevestiging dan argumenten)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 mar 2024, 16:36 Ik denk dat jij iig geen nieuwe inzichten of meningen zult krijgen.
Iedere flankspeler die de topscorer van de eredivisie wordt en ook nog eens een hoop assists geeft is m.i. een aanwinst voor AZ
Ik snap niet hoe wat je hierboven schrijft dit verandert (ik zie eerder een anti reactie en zoeken naar zelfbevestiging dan argumenten)
Dat vind ik een heel erg één dimensionale manier van kijken.

Ik kijk ook wel naar andere factoren: bijvoorbeeld hoe is dit tot stand gekomen (met 4 penalty's, tegen zwakke teams en met - na Zyiyech meen ik - de meeste schoten op doel). Daarna (en ook min of meer daarvoor) heeft hij 5,5 jaar op een hoger of vergelijkbaar niveau praktisch niets tot heel weinig laten zien.

En als buitenspeler (die dus eindeloos op doel heeft mogen schieten: meer dan de gemiddelde eredivisiespits dat seizoen) topscorer worden is best aardig, maar er zijn natuurlijk meer vogels (weliswaar spits) die iets vergelijkbaars hebben laten zien die je 5,5 jaar later ook niet meer bij AZ had willen zien. Finnbogason (+/-), Dessers, Vleminckx, Jorgensen.

Ofwel: het is een lieve one day fly geweest, maar laten we niet blijven hangen in het (wat troebele) verleden.

We hebben al voldoende oude bankzitters van Feyenoord en ajax die onze club / visie (in mijn beleving) kapot hebben hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 20 mar 2024, 05:41 Dat vind ik een heel erg één dimensionale manier van kijken.

Ik kijk ook wel naar andere factoren: bijvoorbeeld hoe is dit tot stand gekomen (met 4 penalty's, tegen zwakke teams en met - na Zyiyech meen ik - de meeste schoten op doel). Daarna (en ook min of meer daarvoor) heeft hij 5,5 jaar op een hoger of vergelijkbaar niveau praktisch niets tot heel weinig laten zien.

En als buitenspeler (die dus eindeloos op doel heeft mogen schieten: meer dan de gemiddelde eredivisiespits dat seizoen) topscorer worden is best aardig, maar er zijn natuurlijk meer vogels (weliswaar spits) die iets vergelijkbaars hebben laten zien die je 5,5 jaar later ook niet meer bij AZ had willen zien. Finnbogason (+/-), Dessers, Vleminckx, Jorgensen.

Ofwel: het is een lieve one day fly geweest, maar laten we niet blijven hangen in het (wat troebele) verleden.

We hebben al voldoende oude bankzitters van Feyenoord en ajax die onze club / visie (in mijn beleving) kapot hebben hebben gemaakt.
Ik had het niet over Jahanbakhsh als mogelijke aanwinst nu, maar over hoe hem te waarderen (en hoe jij daarmee omgaat)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 20 mar 2024, 09:21 Ik had het niet over Jahanbakhsh als mogelijke aanwinst nu, maar over hoe hem te waarderen (en hoe jij daarmee omgaat)
Oh. Dan praten we vrolijk langs elkaar heen.

Maar met het gedeelte voor de komma ben ik tevreden.

Ik zou het namelijk echt verschrikkelijk vinden als we hem terug zouden halen.

Hoewel het wel prima past in de 'huidige visie' van AZ:

spelers die in het buitenland mislukken en vervolgens ook niet meer in de Europese subtop meekomen aantrekken. En deze dan presenteren en krediet geven alsof het een daadwerkelijke topspeler is.

[-(
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 20 mar 2024, 10:20 Hoewel het wel prima past in de 'huidige visie' van AZ:

spelers die in het buitenland mislukken en vervolgens ook niet meer in de Europese subtop meekomen aantrekken. En deze dan presenteren en krediet geven alsof het een daadwerkelijke topspeler is.
Berghuis, Idrissi, Jahanbakhsh, Til, Dessers, etc, noem ze maar op die Feyenoord allemaal heeft aangetrokken die in het buitenland weinig succesvol waren. Die strategie heeft voor de Rotterdammers beslist wel gewerkt want anders stonden ze niet waar ze de laatste twee seizoenen zich bevinden. Allemaal spelers die feyenoord daadwerkelijk sterker hebben gemaakt en in het buitenland nog niet eens bij de top hebben 'gebankt'.
Haal je spelers als Cerny, karlsson of Groeneveld zoals Feyenoord dat ook bij bovenstaande gasten heeft gedaan (huur of via koopconstructies) en je gaat er sportief weer op vooruit, met het gevolg dat je selectie ook weer meer waarde krijgt. Niets mis met slimme transfers van spelers die het in het buitenland om wat voor redenen dan ook niet hebben gemaakt. Zoals Huiberts 'nu' bezig is met al die talentjes kan het geen stappen meer maken om serieus weer een bedreiging te worden voor de traditionele, dat kunstje is inmiddels wel uitgewerkt. Als ajax weer boven jan is en FC Twente zich mogelijk aan CL gelden kan verrijken zal het zoals het nu gaat straks nog strijden voor plek 5 a 6, dat is geen prettig vooruitzicht als AZ niet een andere koers gaat varen om te denken dat het met de Bommeltjes en Mijnantjes kan gaan doen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 20 mar 2024, 12:16 Berghuis, Idrissi, Jahanbakhsh, Til, Dessers, etc, noem ze maar op die Feyenoord allemaal heeft aangetrokken die in het buitenland weinig succesvol waren. Die strategie heeft voor de Rotterdammers beslist wel gewerkt want anders stonden ze niet waar ze de laatste twee seizoenen zich bevinden.
Fair enough, maar die onderscheiden zich nog wel van types als Clasie, Indi en Ryan en de huidige Jahanbahkhsh.

Want dit waren allemaal spelers van in de 20 (dus nog enigszins hongerig en nog iets van sportieve groei mogelijk) en zelfs daar hebben ze financieel weinig aan gehad. Onder de streep denk ik overigens niets.

Sportief kan je ook nog allerlei vraagtekens zetten overigens. Want de echte knallers waren Kokcu, Malacia, Sinisterra, Senesi en Aursnes.

En dat zijn ... allemaal aankopen of jeugdspelers van onder de 25 die nog in een opwaartse lijn zaten.

Kijken we mee, Max?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SchoorlAZ schreef: 14 mar 2024, 16:15 Ik denk niet dat DiepeMast oppert om miskopen te halen...
Ook een Overmars bij ajax haalde spelers van miljoenen die mislukte. Dat gebeurt nou eenmaal.

Ik ben het met je eens (en ik denk DiepeMast ook zomaar) dat Max het echt over een andere boeg moet gooien dan onze recente (miljoenen)aankopen.
Wat mij betreft, is het nog steeds 5 voor 12 betreft de positie van Huiberts.
Exact dit. Dank. Scheelt weer typen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 20 mar 2024, 13:23 Sportief kan je ook nog allerlei vraagtekens zetten overigens. Want de echte knallers waren Kokcu, Malacia, Sinisterra, Senesi en Aursnes.
Die ontwikkelde zich ook mede door dat soort versterkingen zoals ik hier boven al aangaf. Spelers die in de eredivisie er boven uit staken, maar in het buitenland er om wat voor redenen dan ook niet echt aan te pas komen via koop/huurconstructie. Die gaan zelf wellicht dan niet financieel veel opleveren, maar zorgen wel dat het elftal in zijn geheel financieel meer waard wordt en talenten zich juist beter ontwikkelen in de schaduw van dat soort spelers. Nu is de balans echt zoek om de luis in de pels van de traditionele te kunnen zijn, en laten we eerlijk zijn de gouden lichting Koopmeiners aangevuld met klassebakken als Svensson, Midtsjo, Bizot, etc. ga je niet snel meer mee maken in het Alkmaarse. Maar we hebben wel een enorm vermogen opgebouwd, iets wat je ook sportief kunt inzitten dan enkel in trainingscomplexen en dergelijke.
Zorg dat er een goede balans is met sterke talenten die doorkomen, zoals Addai, Kwakman, Smit en versterkingen die het elftal op sleeptouw nemen maar sla niet door met aankopen zoals de Bommels, Dantas, kasius, Penetra, Esteves, Mijnans, Sadiq.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 20 mar 2024, 17:54 Die ontwikkelde zich ook mede door dat soort versterkingen zoals ik hier boven al aangaf. Spelers die in de eredivisie er boven uit staken, maar in het buitenland er om wat voor redenen dan ook niet echt aan te pas komen via koop/huurconstructie. Die gaan zelf wellicht dan niet financieel veel opleveren, maar zorgen wel dat het elftal in zijn geheel financieel meer waard wordt en talenten zich juist beter ontwikkelen in de schaduw van dat soort spelers. Nu is de balans echt zoek om de luis in de pels van de traditionele te kunnen zijn, en laten we eerlijk zijn de gouden lichting Koopmeiners aangevuld met klassebakken als Svensson, Midtsjo, Bizot, etc. ga je niet snel meer mee maken in het Alkmaarse. Maar we hebben wel een enorm vermogen opgebouwd, iets wat je ook sportief kunt inzitten dan enkel in trainingscomplexen en dergelijke.
Zorg dat er een goede balans is met sterke talenten die doorkomen, zoals Addai, Kwakman, Smit en versterkingen die het elftal op sleeptouw nemen maar sla niet door met aankopen zoals de Bommels, Dantas, kasius, Penetra, Esteves, Mijnans, Sadiq.
Uit de dikgedrukte woorden blijkt nou niet heel veel vertrouwen in de jeugd, maar okay.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12545
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 20 mar 2024, 17:54 en laten we eerlijk zijn de gouden lichting Koopmeiners aangevuld met klassebakken als Svensson, Midtsjo, Bizot, etc. ga je niet snel meer mee maken in het Alkmaarse.
waarom niet? :-k
we can come an end
Plaats reactie