Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 aug 2023, 19:06 Er gaan steeds meer en steeds vaker spelers, en echt niet de minste, naar Saoudi Arabië. Ik weet niet hoe jullie hier over denken, maar ik vind het een slechte zaak. Ze betalen daar zulke exorbitante salarissen dat het straks (over tig jaar) voor Europese clubs niet meer bij te benen is.

Al die veel te rijke mannen met hun speeltjes (“wat zal ik eens met mijn geld doen vandaag”) halen straks moeiteloos het WK binnen i.p.v. dat dit in de echte voetballanden gespeeld zou moeten worden…….

Een heel enge trend.
Niet over tig jaar, nu al en dat zal de komende jaren meer gaan worden (tenminste zolang dat budget beschikbaar is iig, ik geloof dat veel komt uit het Saudi Vision 2030 project).
Vind jij dat voor de eeuwigheid is bepaald wat echte voetballanden zijn en andere landen kunnen optiefen?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 aug 2023, 19:09 Niet over tig jaar, nu al en dat zal de komende jaren meer gaan worden (tenminste zolang dat budget beschikbaar is iig, ik geloof dat veel komt uit het Saudi Vision 2030 project).
Vind jij dat voor de eeuwigheid is bepaald wat echte voetballanden zijn en andere landen kunnen optiefen?
Nee, maar je snapt mijn punt toch wel? Jij denkt dat SA ooit een voetbaltopland kan worden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Uefa zou moeten ingrijpen, want ze maken het Europese voetbal kapot. Honderden miljoenen voor zakkenvullers op hun retour,, terwijl er amper 300 kilometer verderop hongersnood heerst. Walgelijk.

Een serieus voetballend zal het nooit worden. Te heet, normale vrouwen willen er niet wonen en het niveau is te laag.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 aug 2023, 20:04 Nee, maar je snapt mijn punt toch wel? Jij denkt dat SA ooit een voetbaltopland kan worden?
Als er publiek en geld voor is, dan kan SA net als andere landen waar dat zo is een topvoetballand worden. Misschien staan mensenrechten wel in de weg.
Ik vind overigens oliegeld smerig, net als salarissen boven, zeg, 2 ton.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 aug 2023, 20:56 Als er publiek en geld voor is, dan kan SA net als andere landen waar dat zo is een topvoetballand worden. Misschien staan mensenrechten wel in de weg.
Ik vind overigens oliegeld smerig, net als salarissen boven, zeg, 2 ton.
Dan zijn we het grotendeels eens, ware het niet dat een land nooit een topland kan worden in mijn ogen als een land zelf geen voetballers voortbrengt (van niveau).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 aug 2023, 20:58 Dan zijn we het grotendeels eens, ware het niet dat een land nooit een topland kan worden in mijn ogen als een land zelf geen voetballers voortbrengt (van niveau).
Is er iets fundamenteels aan SA waarom het geen voetballers van niveau voort zou kunnen gaan brengen?
Jij lijkt te kijken naar het verleden en heden en dat te bevriezen alsof het altijd zo zal zijn, ongeacht of er een onderliggende reden voor is.
Dan kan Engeland op een gegeven moment ook hebben gezegd dat er nooit buiten Engeland serieus zal worden gevoetbald
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 aug 2023, 20:59 Is er iets fundamenteels aan SA waarom het geen voetballers van niveau voort zou kunnen gaan brengen?
Jij lijkt te kijken naar het verleden en heden en dat te bevriezen alsof het altijd zo zal zijn, ongeacht of er een onderliggende reden voor is.
Dan kan Engeland op een gegeven moment ook hebben gezegd dat er nooit buiten Engeland serieus zal worden gevoetbald
Iets fundamenteels: de (fundamentalistische) cultuur wellicht?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 aug 2023, 21:11 Iets fundamenteels: de (fundamentalistische) cultuur wellicht?
Wij hebben o.a. Volendam, Urk en de toppers uit te leggen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 09 aug 2023, 20:36 De Uefa zou moeten ingrijpen, want ze maken het Europese voetbal kapot.
Dit is wel een beetje van alle tijden toch? Eerder in de tijd van Cruijff in Amerika. En later China. Nu Midden Oosten.
Een goed team 'kopen' lukt toch maar zelden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 aug 2023, 21:13 Wij hebben o.a. Volendam, Urk en de toppers uit te leggen.
OK, dan gaan we er verder niet serieus op in. :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 09 aug 2023, 20:59 Is er iets fundamenteels aan SA waarom het geen voetballers van niveau voort zou kunnen gaan brengen?
Op het WK 1994 overleefden ze de poulefase door van België te winnen.

Maar het is daar simpelweg te heet voor een serieuze competitie.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik denk eigenlijk dat de Saudis, die ook clubeigenaren zijn in Europa, de financiële situatie van bepaalde clubs recht(er) aan het trekken zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 12 aug 2023, 19:29 Ik denk eigenlijk dat de Saudis, die ook clubeigenaren zijn in Europa, de financiële situatie van bepaalde clubs recht(er) aan het trekken zijn.
Hoe bedoel je precies? Welke clubs doel je dan op?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 10 aug 2023, 08:21 Op het WK 1994 overleefden ze de poulefase door van België te winnen.

Maar het is daar simpelweg te heet voor een serieuze competitie.
Dan spelen ze toch gewoon met airco
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 12 aug 2023, 22:40 Dan spelen ze toch gewoon met airco
En de CO2 uitstoot dan ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 12 aug 2023, 22:43 En de CO2 uitstoot dan ?
Wat denk je aan de servers waar dit forum op draait. Al die berichten schaden ook het klimaat.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Een centrale verdediger van ajax maakt een mooie goal in de wedstrijd tegen Heracles.
En kijk de opportunistische NLse media.....
:lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 12 aug 2023, 23:00 Wat denk je aan de servers waar dit forum op draait. Al die berichten schaden ook het klimaat.
Kroketten met frikandellen vergelijken. Frikandellen zijn slechter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 13 aug 2023, 07:24 Een centrale verdediger van ajax maakt een mooie goal in de wedstrijd tegen Heracles.
En kijk de opportunistische NLse media.....
:lol:
Zo wordt Noa Lang al de beste speler in de Eredivisie genoemd……..Opportunisme is een heel nare eigenschap van het journaille.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 13 aug 2023, 08:49 Zo wordt Noa Lang al de beste speler in de Eredivisie genoemd……..Opportunisme is een heel nare eigenschap van het journaille.
Wie vind jij dan de beste speler van de eredivisie op dit moment?
Plaats reactie