Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 16 jun 2023, 12:29 Tot dit seizoen zou ik gezegd hebben dat de Italiaanse competitie gewoon zwaar overschat is. Maar aangezien ze in alle Europese finales stonden zeg ik dat maar niet hardop.

In Italië wordt een schoffelaar als de Roon of een draver als Hateboer wel eerder gewaardeerd dan in Nederland denk ik. Ik vind dat alleen niet van toepassing op Teun. Het lijkt toch vooral een kwestie van verkeerde/andere rol
We zijn het eens denk ik, alleen geef ik daarbij dan weer aan dat het mij voorkomt als iets systematisch.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Ze spelen weer fantastisch wat verschrikkelijk slecht.

Hoe krijg je het als land met misschien wel in de breedte de beste verdedigers ter wereld om zo'n prut verdediging neer te zetten.

Frimpong heeft groot gelijk dat die Jong oranje heeft afgewezen als je die blinde draver Dumfries ziet.

Zit totaal niks in dit elftal met de eeuwig vertrager de jong en die pruster Van DIjk voorop.
Geen belevening geen passie en geen trots om voor je land uit te komen.

Koeman heeft het voor elkaar gekregen om Louis werk binnen een paar wedstrijden compleet te vernietigen.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Elmpie. schreef: 18 jun 2023, 13:59 Koeman heeft het voor elkaar gekregen om Louis werk binnen een paar wedstrijden compleet te vernietigen.
Weer voor elkaar gekregen*

Komt me maar al te bekend voor
Van Alkmaar begint de victorie
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Voor iemand, zoals ik, die het Nederlands elftal verafschuwt zijn dit hoogtijdagen.
Die verongelijkte pruillipjes van types als Lang en Simons. Wat is er toch mis met die jongetjes?
De al of niet geveinsde desinteresse van Bergwijn.
Virgil van Dijk die als een slechte imitatie van Beckenbauer over het veld schrijdt.
Een keeper die in twee wedstrijden 7 schoten op doel krijgt en ze allemaal doorlaat. Vindahl is er niets bij.
Frenkie die weer door de mand valt. Indribbelen en vervolgens een risicoloos balletje breed.
Een trainer die alles anders wil doen als zijn voorganger van Gaal heet. Wij van AZ zijn ervaringsdeskundigen op dit gebied. Er zal binnenkort wel weer een trein voorbij komen.

Ik vermaak me wel.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Onbegrijpelijk dat Koeman wel Wiefer opstelt (tegen Ierland) maar bijv. geen Koopmeiners………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ja, eens. En wat te denken van Weghorst die goed speelde en nu weer gepasseerd wordt?
Maar misschien zijn ze niet helemaal fit ofzo. Dat kan.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 10 sep 2023, 19:08 Onbegrijpelijk dat Koeman wel Wiefer opstelt (tegen Ierland) maar bijv. geen Koopmeiners………
Of Reijnders, of Veerman. Allemaal in vorm, in tegenstelling tot die houten Klaas van een Wiefer. Dan kun je het bij Koeman ook eigenlijk wel invullen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drie oud-AZ-ers in het NL elftal!
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

differentcook schreef: 10 sep 2023, 20:14 Drie oud-AZ-ers in het NL elftal!
Vier zelfs
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 10 sep 2023, 20:36 Vier zelfs
Inderdaad. Maar met die Berghuis wil ik niet graag geassocieerd worden.

Jammer dat ze hem nog winnen. Hoe verzin je het om die beperkte schopper Wieffer op te stellen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 sep 2023, 20:54 Inderdaad. Maar met die Berghuis wil ik niet graag geassocieerd worden.

Jammer dat ze hem nog winnen. Hoe verzin je het om die beperkte schopper Wieffer op te stellen.
En wat dacht je van Blind………

Pas toen AZ er in kwam (Weghorst, Reijnders) begonnen ze te voetballen ;-)

Dat je zegt “jammer dat ze ‘m nog winnen” is natuurlijk een vreemde opmerking. Wat heb jij er nou aan als ze verliezen?
Begrijp me goed: ik heb weinig met Oranje, vind het altijd een nodeloze onderbreking van de eredivisie, maar om nou te wensen dat ze ‘m verliezen is wel erg raar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 sep 2023, 22:12
Dat je zegt “jammer dat ze ‘m nog winnen” is natuurlijk een vreemde opmerking. Wat heb jij er nou aan als ze verliezen?
Begrijp me goed: ik heb weinig met Oranje, vind het altijd een nodeloze onderbreking van de eredivisie, maar om nou te wensen dat ze ‘m verliezen is wel erg raar.
Ik gun het die Ieren wel en Koeman niet. Zijn falende opstelling wordt nu nog beloond ook.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het concept interlandvoetbal blijft wonderlijk. Een "derde partij" die duur betaalde werknemers kan opeisen. Met kans op blessures, overbelasting, teleurstellingen, enz.
Een verouderd idee, uit nationalisme ontstaan.

Zelfs een rationeel persoon als Antti Opdam maakt zich nog steeds druk om de loer die Hiddink ooit het Nederlands elftal draaide op dat EK.

Ik begrijp er niets van.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

vriend schreef: 19 jun 2023, 11:36 Voor iemand, zoals ik, die het Nederlands elftal verafschuwt zijn dit hoogtijdagen.
Die verongelijkte pruillipjes van types als Lang en Simons. Wat is er toch mis met die jongetjes?
De al of niet geveinsde desinteresse van Bergwijn.
Virgil van Dijk die als een slechte imitatie van Beckenbauer over het veld schrijdt.
Een keeper die in twee wedstrijden 7 schoten op doel krijgt en ze allemaal doorlaat. Vindahl is er niets bij.
Frenkie die weer door de mand valt. Indribbelen en vervolgens een risicoloos balletje breed.
Een trainer die alles anders wil doen als zijn voorganger van Gaal heet. Wij van AZ zijn ervaringsdeskundigen op dit gebied. Er zal binnenkort wel weer een trein voorbij komen.

Ik vermaak me wel.
Helaas , twee keer winst voor sneeuwvlokje.
Ook ik heb niets met Oranje, tenminste niet met deze groep die wel heel erg geloven in hun eigen kunnen. Ga meestal er al voor klaar zitten dat ze een smakelijke nederlaag lijden en dan nog het liefst met zo'n Depay na afloop voor de camera's struikelend over zijn woorden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 11 sep 2023, 12:31 Zelfs een rationeel persoon als Antti Opdam maakt zich nog steeds druk om de loer die Hiddink ooit het Nederlands elftal draaide op dat EK.

Ik begrijp er niets van.
Als het om het Nederlands elftal gaat lijd ik onder het juk van - vals - jeugdsentiment.

Overigens ben ik ook echt trots op Nederland en waar we voor staan. Zeker als je het afzet tegen andere landen. Het is niet zozeer de natiestaat die ik toejuich als wel de achterliggende waarden van dit land.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 12 sep 2023, 06:19 Als het om het Nederlands elftal gaat lijd ik onder het juk van - vals - jeugdsentiment.

Overigens ben ik ook echt trots op Nederland en waar we voor staan. Zeker als je het afzet tegen andere landen. Het is niet zozeer de natiestaat die ik toejuich als wel de achterliggende waarden van dit land.
We dwalen af, maar waar staan we dan voor? En voor iemand die in de buurt van de zeven vinkjes komt (denk ik) is het makkelijker om trots op Nederland te zijn.
Met een beetje pech wordt het parlement binnenkort voor meer dan de helft bevolkt door protestpartijen. Dus die trots wordt niet algemeen gedeeld.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 12 sep 2023, 08:42 We dwalen af, maar waar staan we dan voor? En voor iemand die in de buurt van de zeven vinkjes komt (denk ik) is het makkelijker om trots op Nederland te zijn.
Met een beetje pech wordt het parlement binnenkort voor meer dan de helft bevolkt door protestpartijen. Dus die trots wordt niet algemeen gedeeld.
Dat de helft op een protestpartij gaat stemmen wijd ik aan matig bestuur en recalcitrant gedrag en niet als protest tegen de andere gedeelde waarden of uitgangspunten:

Vrijheid van meningsuiting
Gelijkheid man/vrouw
Discriminatieverbod

(Zie verder Grondwet en daarnaast:)

Lage corruptie
Eerlijkheid
Acceptatie LHBTI (etc)
Functionerende rechtsstaat /scheiding der machten
Progressief belastingstelsel
Onderwijs en zorg redelijk in orde

Etc. Etc.

Natuurlijk valt er van alles op en af te dingen, maar onder de streep leven we echt in een geweldig land en zou (los van het weer) niet zo snel een fijner land weten.

Ps. Heb 6 vinkjes. En weet niet in hoeverre dit meer of minder doorslaggevend in Nederland is ten opzichte van andere landen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 12 sep 2023, 12:02 Dat de helft op een protestpartij gaat stemmen wijd ik aan matig bestuur en recalcitrant gedrag en niet als protest tegen de andere gedeelde waarden of uitgangspunten:

Vrijheid van meningsuiting
Gelijkheid man/vrouw
Discriminatieverbod

(Zie verder Grondwet en daarnaast:)

Lage corruptie
Eerlijkheid
Acceptatie LHBTI (etc)
Functionerende rechtsstaat /scheiding der machten
Progressief belastingstelsel
Onderwijs en zorg redelijk in orde

Etc. Etc.

Natuurlijk valt er van alles op en af te dingen, maar onder de streep leven we echt in een geweldig land en zou (los van het weer) niet zo snel een fijner land weten.

Ps. Heb 6 vinkjes. En weet niet in hoeverre dit meer of minder doorslaggevend in Nederland is ten opzichte van andere landen.
Het schijnt dat er circa 1 miljoen mensen rondom de armoedegrens leven, door welke oorzaak dan ook. Ik ken ze niet, maar ze schijnen te bestaan. Deze groep mensen heeft natuurlijk niets aan de meeste door jou genoemde luxe waarden.
Terwijl noodzakelijke waarden zoals onderwijs en zorg hard achteruit stiefelen. De babysterfte stijgt.
Iemand als een ober kon ooit een gezin onderhouden. Dat lukt anno nu allang niet meer.
Voor jou en mij is Nederland een gaaf landje. Maar er valt genoeg op af te dingen voor een grote groep mensen.

Dat heeft natuurlijk niets met het Nederlands elftal te maken.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

vriend schreef: 12 sep 2023, 08:42 Met een beetje pech wordt het parlement binnenkort voor meer dan de helft bevolkt door protestpartijen.
Ook dat is iets om trots op te zijn. Niet veel landen zijn zo democratisch dat nieuwe partijen zo makkelijk kunnen worden opgericht en succesvol kunnen zijn. Zelfs in veel Westerse landen heeft de bevolking niet zoveel potentiele keuze.

Wat is overigens de definitie van een protestpartij? In de praktijk is dat meestal: "een partij waarvan ik niet wil dat anderen er op stemmen".

On topic: dat hele Nederlands Elftal kan mij verder gestolen worden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Drommedaris schreef: 13 sep 2023, 01:39 Ook dat is iets om trots op te zijn. Niet veel landen zijn zo democratisch dat nieuwe partijen zo makkelijk kunnen worden opgericht en succesvol kunnen zijn. Zelfs in veel Westerse landen heeft de bevolking niet zoveel potentiele keuze.

Wat is overigens de definitie van een protestpartij? In de praktijk is dat meestal: "een partij waarvan ik niet wil dat anderen er op stemmen".
Dit bedacht ik mij gisteren ook nog.

Ik vind een dergelijk gemêleerd politiek landschap prachtig.
Plaats reactie