Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Klei. schreef: 25 mar 2023, 10:21 Met kers op de taart dat Weghorst een penalty versiert, en die zelfingenomen l*l die hem vol overtuiging op eist en waardeloos inschiet.
Waarom die kneus er altijd in staat is voor mij een raadsel.
Mocht die bal van Weghorst niet tegen die arm zijn gegaan, dat had het misschien wel een goal geweest
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik sta altijd te juichen als het NL-elftal verliest. Het is een verzameling grenzeloos overschatte (vooral door zichzelf) voetballers.
En Mr. Varkenskop wil altijd anders doen als zijn voorganger Louis van Gaal heet. Daar weten we bij AZ alles van.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 25 mar 2023, 13:01 Mocht die bal van Weghorst niet tegen die arm zijn gegaan, dat had het misschien wel een goal geweest
Dat wel maar dat is misschien was wel leuk geweest voor weghorst, was wel eentje die wel een voldoende haalde gist

Ik gun die Depay vooral na zo'n prut pot van hem geen enkele voldoening.
Wil alles zelf doen, en speelt alleen voor zichzelf.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 25 mar 2023, 13:01 Mocht die bal van Weghorst niet tegen die arm zijn gegaan, dat had het misschien wel een goal geweest
Dat dacht ik dus ook.
vriend schreef: 25 mar 2023, 13:26 Ik sta altijd te juichen als het NL-elftal verliest. Het is een verzameling grenzeloos overschatte (vooral door zichzelf) voetballers.
En Mr. Varkenskop wil altijd anders doen als zijn voorganger Louis van Gaal heet. Daar weten we bij AZ alles van.
Dat zei ik ook tegen de mensen om me heen.
Ik sta niet te juichen als Nederland verliest, maar gisteren had ik wel even een momentje van: ha, dombo, dit krijg je als je alles wat Van Gaal bedacht heeft expres anders gaat doen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik lach heel hard om het feit dat de kritiek op Oranje in veel facetten overeenkomt met de kritiek op Jansen.

Gebrek aan intensiteit en strijdlust.
Te doorzichtig en dus voorspelbaar.


De Hollandse school moet op de schop.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 26 mar 2023, 10:09 Ik lach heel hard om het feit dat de kritiek op Oranje in veel facetten overeenkomt met de kritiek op Jansen.

Gebrek aan intensiteit en strijdlust.
Te doorzichtig en dus voorspelbaar.


De Hollandse school moet op de schop.
Wat is de Hollandse School? Lijkt me een gedateerd en/of leeg begrip
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 26 mar 2023, 13:31 Wat is de Hollandse School? Lijkt me een gedateerd en/of leeg begrip
Cruijff.

Maar ik denk dat Zuivelduivel een grapje maakt 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 26 mar 2023, 13:31 Wat is de Hollandse School? Lijkt me een gedateerd en/of leeg begrip
Deels een grapje, deels de wijze waarop gerefereerd wordt aan de 'typische' Nederlandse voetbalspeelstijl.
Beetje in de sfeer van Catenaccio, Tiki-Taka etc. etc.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Die Bijlow is geen puntenpakker. Geen idee wat zijn kwaliteiten zijn buiten vaak geblesseerd raken.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 14 jun 2023, 23:30 Die Bijlow is geen puntenpakker. Geen idee wat zijn kwaliteiten zijn buiten vaak geblesseerd raken.
Met deze spelers ligt het zeker niet alleen aan Bijlow………….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 14 jun 2023, 23:30 Die Bijlow is geen puntenpakker. Geen idee wat zijn kwaliteiten zijn buiten vaak geblesseerd raken.
Nick Olij in Oranje!

Vergelijk Nick hier met andere keepers en je weet genoeg ;-)
https://datamb.football/keepers/
Laatst gewijzigd door differentcook op 15 jun 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 15 jun 2023, 05:57 Met deze spelers ligt het zeker niet alleen aan Bijlow………….
Mwah. Bij die twee penalties lag hij potsierlijk veel te vroeg in de hoek te spartelen. Nog voor de penalty genomen was.
En bij die andere twee goals was hij juist veel te laat.

Ik heb de hype rondom Bijlow nooit zo goed begrepen. Waar is hij goed in?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

vriend schreef: 15 jun 2023, 15:31 Mwah. Bij die twee penalties lag hij potsierlijk veel te vroeg in de hoek te spartelen. Nog voor de penalty genomen was.
En bij die andere twee goals was hij juist veel te laat.

Ik heb de hype rondom Bijlow nooit zo goed begrepen. Waar is hij goed in?
Hij heeft best een hoop goeie wedstrijden gekeept, maar die van gisteren hoorde daar niet bij

Bij de 2e zag er niet overtuigend uit (stond hij op het verkeerde been?)
Een bal van bijna 25 meter met vrij zicht (3e goal) hoor je gewoon te hebben, iedere redelijke eredivisie keeper wordt geacht die te hebben
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 15 jun 2023, 15:31 Mwah. Bij die twee penalties lag hij potsierlijk veel te vroeg in de hoek te spartelen. Nog voor de penalty genomen was.
En bij die andere twee goals was hij juist veel te laat.

Ik heb de hype rondom Bijlow nooit zo goed begrepen. Waar is hij goed in?
Geen idee, maar er gingen behoorlijk wat verdedigende positionele fouten aan vooraf.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Malacia en Wijnaldum hebben zichzelf er van verzekerd niet meer opgeroepen te worden.
Dat mag ik toch hopen tenminste.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 15 jun 2023, 16:54 Geen idee, maar er gingen behoorlijk wat verdedigende positionele fouten aan vooraf.
Zeker. Maar dat is geen excuus voor het prutswerk van de keeper. Waarom lig je in godsnaam al in de hoek te spartelen voordat de penalty is genomen? Zo slecht.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Is Koopmeiners nou zo slecht of begrijpen Nederlanders niks van fysiek sterke voetballers?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2023, 09:46 Is Koopmeiners nou zo slecht of begrijpen Nederlanders niks van fysiek sterke voetballers?
Huh, dus als je vindt dat Teun slecht was begrijp je niets van fysiek sterke voetballers? Of heb ik last van de warmte en trek ik een verkeerde conclusie?

We kunnen toch best vaststellen dat Teun niet best speelde woensdag? Ik snap best dat hij heel veel meters maakte en bepalend was bij het druk zetten, maar in balbezit was het gewoon heel matig
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 16 jun 2023, 10:08 Huh, dus als je vindt dat Teun slecht was begrijp je niets van fysiek sterke voetballers? Of heb ik last van de warmte en trek ik een verkeerde conclusie?

We kunnen toch best vaststellen dat Teun niet best speelde woensdag? Ik snap best dat hij heel veel meters maakte en bepalend was bij het druk zetten, maar in balbezit was het gewoon heel matig
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Teun niet de eerste speler is die opeens 'ruk' speelt in Oranje, maar de sterren van de hemel speelt in Italië ( nu nog spelend heeft dat ook te gelden voor de Roon en Hateboer en Jerdy Schouten heeft nog niet eens een debuut gemaakt, in het verleden denk ik dan aan namen als Seedorf).

Het was een nuancering op wat ik eigenlijk had willen typen en dat was kort samengevat : is Koopmeiners nou zo slecht, of wordt ie verkeerd gebruikt door de trainer. Dit naar aanleiding van hoe hard Koopmeiners er van langs krijgt in de media.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2023, 11:06 Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Teun niet de eerste speler is die opeens 'ruk' speelt in Oranje, maar de sterren van de hemel speelt in Italië ( nu nog spelend heeft dat ook te gelden voor de Roon en Hateboer en Jerdy Schouten heeft nog niet eens een debuut gemaakt, in het verleden denk ik dan aan namen als Seedorf).

Het was een nuancering op wat ik eigenlijk had willen typen en dat was kort samengevat : is Koopmeiners nou zo slecht, of wordt ie verkeerd gebruikt door de trainer. Dit naar aanleiding van hoe hard Koopmeiners er van langs krijgt in de media.
Tot dit seizoen zou ik gezegd hebben dat de Italiaanse competitie gewoon zwaar overschat is. Maar aangezien ze in alle Europese finales stonden zeg ik dat maar niet hardop.

In Italië wordt een schoffelaar als de Roon of een draver als Hateboer wel eerder gewaardeerd dan in Nederland denk ik. Ik vind dat alleen niet van toepassing op Teun. Het lijkt toch vooral een kwestie van verkeerde/andere rol
Plaats reactie