Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 18 jan 2024, 17:26 Die constructie zit toch niet voor eeuwig aan Jonk vastgeroest? Zal hij een grotere trainerscarrière ambiëren zal hij ook wel weten dat los te moeten laten.
Verder denk ik dat Sierksma binnen AZ met een schuin oog wellicht nog hoger wordt aangeslagen dan Maarten. Bij enig verdere succes van AZ is het nog geen uitgemaakte zaak wie van de twee voor de groep komt te staan in het nieuwe seizoen. Denk niet dat Sierksma dan na dit seizoen twee seizoenen ambieert als assistent onder Martens, die net als hij jong heeft getraind maar ook nog geen naam heeft opgebouwd als trainer van een eerste elftal.
Daarom ook Martens en/of Sierksma (de functies kunnen daarbij ook nog vrij worden ingevuld na de zomer)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 18 jan 2024, 16:59 Interessante namen op VP over de invulling van de trainerspositie voor volgend seizoen:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... horst.html
Ik heb dan een zwak voor Jonk gezien hij de man is van de tactiek en staat voor avontuurlijk sprankelend voetbal, oog voor jong talent, maar daarbij heeft hij ook laten zien dat als het moet controlerend defensief voetbal niet te schuwen als dat nodig is en waarmee hij bij Volendam nog de laatste successen boekte.
Ah daar zien we een verschil van inzicht.
Ik vond het dus oprecht een zwakke lijst.
Zeker de ajax adepten zonder enig noemenswaardig CV zijn bijzonder om te noemen.
Van Bronckhorst en van Nistelrooy hebben wij ook al lang verzonnen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Een trainer met status zou ook wel weer eens leuk zijn. Van Bronckhorst, Van Nistelrooij, Knutsen. Maar ik begrijp dat Martens misschien wel voor langere tijd het vertrouwen krijgt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 18 jan 2024, 20:36 Een trainer met status zou ook wel weer eens leuk zijn. Van Bronckhorst, Van Nistelrooij, Knutsen. Maar ik begrijp dat Martens misschien wel voor langere tijd het vertrouwen krijgt.
Ik denk dat Martens als trainer niet noodzakelijk een mindere status heeft dan Van Nistelrooij
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 18 jan 2024, 20:58 Ik denk dat Martens als trainer niet noodzakelijk een mindere status heeft dan Van Nistelrooij
Het is 18 januari, geen 1 april
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 18 jan 2024, 21:05 Het is 18 januari, geen 1 april
Martens is twee jaar (redelijk) succesvol hoofdtrainer geweest in het betaalde voetbal (gekozen tot de beste trainer van de eerste periode)
Van Nistelrooij is voorlopig geflopt als hoofdtrainer in het betaalde voetbal en heeft niet eens een jaar vol gemaakt
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 jan 2024, 21:08 Martens is twee jaar (redelijk) succesvol hoofdtrainer geweest in het betaalde voetbal (gekozen tot de beste trainer van de eerste periode)
Van Nistelrooij is voorlopig geflopt als hoofdtrainer in het betaalde voetbal en heeft niet eens een jaar vol gemaakt
Of die geflopt is kun je nog een discussie over voeren. Hij heeft een PSV dat daadwerkelijk volledig werd uitgekleed toch redelijk op de tweede plek gehouden en is vervolgens zelf opgestapt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 18 jan 2024, 21:13 Of die geflopt is kun je nog een discussie over voeren. Hij heeft een PSV dat daadwerkelijk volledig werd uitgekleed toch redelijk op de tweede plek gehouden en is vervolgens zelf opgestapt.
Qua trainers liggen Martens en RVN niet heel ver van elkaar af. Beide paar jaar een jong team getrained, RVN bijna volledig Eredivisie jaar. Als spelers niet te vergelijken natuurlijk maar goed de meeste top coaches momenteel zijn eerder in de regel zelf geen top voetballer geweest..

Ivm RVN kreeg Bosz er doodleuk Lang, Dest en Schouten drie top impulsen erbij, daarnaast met Pepi, Tillman en Lozano (moet je nagaan) voor de breedte erbij plus een top talent a la Saibari breekt door. RVN kreeg matige huurlingen zoals Hoever, Silva en Hazard plus El Ghazi, Til, Simons en De Jong waarbij alleen die laatste drie geslaagd zijn. Compleet andere selectie dus.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 18 jan 2024, 21:08 Martens is twee jaar (redelijk) succesvol hoofdtrainer geweest in het betaalde voetbal (gekozen tot de beste trainer van de eerste periode)
Van Nistelrooij is voorlopig geflopt als hoofdtrainer in het betaalde voetbal en heeft niet eens een jaar vol gemaakt
Van Nistelrooij is 2e geworden met PSV en heeft gewoon de beker + fruitschaal gewonnen. Assistent op een EK geweest en het goed gedaan met Jong PSV.

Niet te vergelijken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 18 jan 2024, 17:34 Daarom ook Martens en/of Sierksma (de functies kunnen daarbij ook nog vrij worden ingevuld na de zomer)
Zoals ik nu heb begrepen is Sierksma niet door AZ zelf doorgeschoven maar wilde Martens hem er bij hebben.
Martens maakte in het interview wel een goede indruk moet ik zeggen.
https://www.youtube.com/watch?v=e3sfyatvYDs
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 19 jan 2024, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 18 jan 2024, 20:58 Ik denk dat Martens als trainer niet noodzakelijk een mindere status heeft dan Van Nistelrooij
:lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 19 jan 2024, 10:28:lol:
Ja, ik weet het, een AZ trainer moet, volgens de calimerocultuur, voldoen aan het profiel van pispaaltje en mijn constatering helpt daarbij niet. Sorry.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 19 jan 2024, 10:54 Ja, ik weet het, een AZ trainer moet, volgens de calimerocultuur, voldoen aan het profiel van pispaaltje en mijn constatering helpt daarbij niet. Sorry.
Jouw constatering slaat gewoon nergens op, dat kun je ook gewoon toegeven. Hoef je er niet weer krampachtig allerlei dingen bij te halen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 19 jan 2024, 10:54 Ja, ik weet het, een AZ trainer moet, volgens de calimerocultuur, voldoen aan het profiel van pispaaltje en mijn constatering helpt daarbij niet. Sorry.
Heeft daar werkelijk niks mee te maken.
Van Nistelrooij heeft PSV naar een tweede plek geleidt, is een topvoetballer geweest en heeft ervaring op het hoogste niveau.

Ook zat hij bij Oranje als assistent.
Martens heeft 2 jaar Jong AZ gedaan en Club Brugge onder 19 een jaar.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 19 jan 2024, 17:20 Heeft daar werkelijk niks mee te maken.
Van Nistelrooij heeft PSV naar een tweede plek geleidt, is een topvoetballer geweest en heeft ervaring op het hoogste niveau.

Ook zat hij bij Oranje als assistent.
Martens heeft 2 jaar Jong AZ gedaan en Club Brugge onder 19 een jaar.
PSV naar de tweede plaats leiden (met weinig lijn in het voetbal) is m.i. als prestatie minder dan AZ naar de 4e plek leiden (en ik lees weinig lof voor Jansen) en je kunt je afvragen hoe dat zich verhoudt tot de (gelauwerde) prestaties die Martens met JongAZ heeft behaald. Hij deed dat overigens met een heel aardige selectie en de hulp van o.a. Rutten en was voor het einde van het seizoen weg met heisa (was er daarbij een gebrek aan veertrouwen in hem bij selectie en staf?)
Ik weet niet waarom zijn prestaties als voetballer hierbij moeten worden gehaald, het gaat om zijn prestaties als trainer.
Het ging hier om de status als hoofdtrainer, dus ook die assistentrol kan onvermeld blijven.

Niet zo gek dus mijn reactie 'Ik denk dat Martens als trainer niet noodzakelijk een mindere status heeft dan Van Nistelrooij' op de uitspraak van Langedijk 'Een trainer met status zou ook wel weer eens leuk zijn. Van Bronckhorst, Van Nistelrooij, Knutsen.'
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 19 jan 2024, 17:30 PSV naar de tweede plaats leiden (met weinig lijn in het voetbal) is m.i. als prestatie minder dan AZ naar de 4e plek leiden (en ik lees weinig lof voor Jansen) en je kunt je afvragen hoe dat zich verhoudt tot de (gelauwerde) prestaties die Martens met JongAZ heeft behaald. Hij deed dat overigens met een heel aardige selectie en de hulp van o.a. Rutten en was voor het einde van het seizoen weg met heisa (was er daarbij een gebrek aan veertrouwen in hem bij selectie en staf?)
Ik weet niet waarom zijn prestaties als voetballer hierbij moeten worden gehaald, het gaat om zijn prestaties als trainer.
Het ging hier om de status als hoofdtrainer, dus ook die assistentrol kan onvermeld blijven.

Niet zo gek dus mijn reactie 'Ik denk dat Martens als trainer niet noodzakelijk een mindere status heeft dan Van Nistelrooij' op de uitspraak van Langedijk 'Een trainer met status zou ook wel weer eens leuk zijn. Van Bronckhorst, Van Nistelrooij, Knutsen.'
Wauw....

PSV heeft de tweede begroting, AZ de 4e. Maar 4e worden met AZ is knapperd dan tweede met PSV? Klinkt logisch.

Je kunt je inderdaad afvragen hoe tweede worden met PSV in verhouding staat met een belofteteam in de KKD 12e laten worden ja....
Mike snoei dus ook dezelfde status als van Nistelrooij als trainer? Wat een mentale gymnastiek dat je zulke prestaties überhaupt tegen elkaar afzet.

Zijn status als voetballer is natuurlijk van invloed op zijn status als trainer. Begrijp je dat écht niet? Een Xabi Alonso die na één seizoen goed presteren al de hemel in wordt geprezen. Tal van oude topvoetballers krijgen de kans op het hoogste niveau, en hebben meteen meer aanzien (statuur) dan iemand die zich opwerkt bij een jeugdelftal. Trainers als Xavi, Guardiola, Zidane, Lampard, Gerrard, Arteta, van Nistelrooij, van Bronkhorst etc. kunnen hoger instromen en krijgen al gelijk meer aanzien als trainers dan andere trainers die geen topvoetballers waren. Ik hoop toch werkelijk wel dat je zoiets begrijpt.

Best wel gek dus, jouw reactie op de uitspraak van Langedijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 05:44 Zijn status als voetballer is natuurlijk van invloed op zijn status als trainer
sorry, in dit soort gedachtegangen kan (en wil) ik niet mee
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 20 jan 2024, 15:32 sorry, in dit soort gedachtegangen kan (en wil) ik niet mee
Dat is toch niet zo'n rare gedachteNgang?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 20 jan 2024, 15:32 sorry, in dit soort gedachtegangen kan (en wil) ik niet mee
Je wilt het niet. En dat is helemaal prima hoor, maar je begrijpt het hopelijk toch wel?
Ik heb namelijk toch wel veel concrete voorbeelden gegeven die namelijk mijn punt onderschrijven.
Ik kan er zelf nog makkelijk verder over uitweiden.

En zo niet, kan je dan aangeven waarom je er niet in mee kan/wilt? Vind het namelijk redelijk apart, zachts gezegd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De zoektocht kan beginnen. En nu graag iemand met een grote naam en/of staat van dienst.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie