Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 01 jul 2022, 17:07 Sampaoli is opgestapt bij Marseille. :wink:
Joh dat kunnen ze hier helemaal niet aan, een trainer met karakter :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 18:14 Joh dat kunnen ze hier helemaal niet aan, een trainer met karakter :lol:
Wel een kale, dus dat past dan absoluut weer wel :wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Heeft iemand nog ergens gehoord of gelezen waarom Maarten Martens naast Pascal Jansen zat in de dugout? Waren er nog assistenttrainers op vakantie?
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 22 jul 2022, 13:12 Heeft iemand nog ergens gehoord of gelezen waarom Maarten Martens naast Pascal Jansen zat in de dugout? Waren er nog assistenttrainers op vakantie?
Ik denk voor continuïteit in de organisatie qua werkwijze. Misschien een soort stage?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 22 jul 2022, 14:05 Misschien een soort stage?
Ik heb het gevoel dat we al 1,5 jaar een stagiair als trainer hebben.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 22 jul 2022, 13:12 Heeft iemand nog ergens gehoord of gelezen waarom Maarten Martens naast Pascal Jansen zat in de dugout? Waren er nog assistenttrainers op vakantie?
Dat zou én een rare situatie zijn én gewoon alsnog een vreemde oplossing zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik ben inmiddels om. Zodra het EK gespeeld is zou ik het heel erg leuk, bewonderenswaardig én verstandig vinden als AZ Wiegman zou polsen voor de positie als hoofdcoach. Ik heb nu ook Engeland een paar keer gezien en hoe zij haar ploegen kan laten spelen is klasse. De hand van de coach zie je bij haar ploegen duidelijk terug. Zeker ook als je kijkt naar wat een treurnis dit Nederlands elftal is geworden onder Parsons.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Grifo schreef: 22 jul 2022, 17:08 Ik ben inmiddels om. Zodra het EK gespeeld is zou ik het heel erg leuk, bewonderenswaardig én verstandig vinden als AZ Wiegman zou polsen voor de positie als hoofdcoach. Ik heb nu ook Engeland een paar keer gezien en hoe zij haar ploegen kan laten spelen is klasse. De hand van de coach zie je bij haar ploegen duidelijk terug. Zeker ook als je kijkt naar wat een treurnis dit Nederlands elftal is geworden onder Parsons.
Wellicht dat zij onze eeuwig, breiende dames kan laten voetballen als mannen…
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 22 jul 2022, 17:08 Ik ben inmiddels om. Zodra het EK gespeeld is zou ik het heel erg leuk, bewonderenswaardig én verstandig vinden als AZ Wiegman zou polsen voor de positie als hoofdcoach. Ik heb nu ook Engeland een paar keer gezien en hoe zij haar ploegen kan laten spelen is klasse. De hand van de coach zie je bij haar ploegen duidelijk terug. Zeker ook als je kijkt naar wat een treurnis dit Nederlands elftal is geworden onder Parsons.
Een vrouw die mannen moet coachen gaat per definitie niet werken. Buiten dat: heb je ook gezien hoe Engeland tactisch werd afgetroefd door Spanje? Alleen omdat Pol van Boekel de VAR was zitten ze er nog in. Wiegman is ook degene die Antony en die lelijke keepster bleef opstellen. En tot slot is zij alleen bondscoach geweest van 2 van de maximaal 7 landen die damesvoetbal serieus nemen. Verder 0 ervaring op een normaal niveau.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 22 jul 2022, 19:29 Een vrouw die mannen moet coachen gaat per definitie niet werken. Buiten dat: heb je ook gezien hoe Engeland tactisch werd afgetroefd door Spanje? Alleen omdat Pol van Boekel de VAR was zitten ze er nog in. Wiegman is ook degene die Antony en die lelijke keepster bleef opstellen. En tot slot is zij alleen bondscoach geweest van 2 van de maximaal 7 landen die damesvoetbal serieus nemen. Verder 0 ervaring op een normaal niveau.
Je eerste zin is slaat per definitie nergens op omdat het nooit geprobeerd is. Vrouwen kunnen prima leiding geven aan mannen, alle vrouwelijke leidinggevenden waarmee/voor ik heb gewerkt waren in mijn ervaring minimaal gelijkwaardig aan de mannelijke. Voor de rest eens want het niveau is (nog) lang niet hetzelfde. Maar ik ben wel degelijk benieuwd hoe een Wiegman een club in de Eredivisie zou trainen. Ik zou puur voor de veiligheid wel een trap of twee lager mikken dan AZ, zeker met argusogen van de Langedijkjes op de wereld die klaar staan om je af te slachten bij de eerste de beste verliespartij.
sportfan
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2015, 22:19

Leeuwenhart schreef: 23 jul 2022, 11:45 Je eerste zin is slaat per definitie nergens op omdat het nooit geprobeerd is. Vrouwen kunnen prima leiding geven aan mannen, alle vrouwelijke leidinggevenden waarmee/voor ik heb gewerkt waren in mijn ervaring minimaal gelijkwaardig aan de mannelijke. Voor de rest eens want het niveau is (nog) lang niet hetzelfde. Maar ik ben wel degelijk benieuwd hoe een Wiegman een club in de Eredivisie zou trainen. Ik zou puur voor de veiligheid wel een trap of twee lager mikken dan AZ, zeker met argusogen van de Langedijkjes op de wereld die klaar staan om je af te slachten bij de eerste de beste verliespartij.
Waarom zou Wiegman een eredivisieclub ambieren?
Hoe kun je in hemelsnaam een mannenteam per definitie een hoger niveau aanslaan dan de vrouwen?
Qua kracht en fysiek wel misschien maar voor de rest: Vergeet het maar.
Terug naar de wedstrijd van afgelopen woensdag: De eerste helft was Spanje veel beter inderdaad.
De Engelsen wisten dit in de 2e helft enigszins om te draaien en ja het was vast niet terecht, maar sinds wanneer wint altijd de best spelende ploeg?
Alle wissels van Wiegman waren top. Dus hoezo?
Verder was het bijzonder irritant om de zogenaamde analist zo verrast over Spanje te zijn: Hoezo zeker geen eerdere wedstrijd gezien? Bijvoorbeeld waarin ze Duitsland bij vlagen rond speelden, maar net als tegen Engeland breekt het gebrek aan scorend vermogen op.
Maar goed het mannen voetbal lijkt superieur in ieder geval qua geld is dat zeker.
Maar wellicht als wij een 20 jaar verder zijn?
Immers in 1970 was vrouwenvoetbal in diverse landen nog verboden!
oa volgende link is dan interessant: https://npokennis.nl/longread/7578/sind ... voetballen
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

sportfan schreef: 23 jul 2022, 12:08 Waarom zou Wiegman een eredivisieclub ambieren?
Hoe kun je in hemelsnaam een mannenteam per definitie een hoger niveau aanslaan dan de vrouwen?
Qua kracht en fysiek wel misschien maar voor de rest: Vergeet het maar.
Terug naar de wedstrijd van afgelopen woensdag: De eerste helft was Spanje veel beter inderdaad.
De Engelsen wisten dit in de 2e helft enigszins om te draaien en ja het was vast niet terecht, maar sinds wanneer wint altijd de best spelende ploeg?
Alle wissels van Wiegman waren top. Dus hoezo?
Verder was het bijzonder irritant om de zogenaamde analist zo verrast over Spanje te zijn: Hoezo zeker geen eerdere wedstrijd gezien? Bijvoorbeeld waarin ze Duitsland bij vlagen rond speelden, maar net als tegen Engeland breekt het gebrek aan scorend vermogen op.
Maar goed het mannen voetbal lijkt superieur in ieder geval qua geld is dat zeker.
Maar wellicht als wij een 20 jaar verder zijn?
Immers in 1970 was vrouwenvoetbal in diverse landen nog verboden!
oa volgende link is dan interessant: https://npokennis.nl/longread/7578/sind ... voetballen
Ik snap echt helemaal niks van wat je probeert te zeggen. En ik zie de link in je post naar een mogelijk trainerschap voor AZ ook niet, waar we hier over proberen te discussieren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 23 jul 2022, 11:45 Je eerste zin is slaat per definitie nergens op omdat het nooit geprobeerd is. Vrouwen kunnen prima leiding geven aan mannen, alle vrouwelijke leidinggevenden waarmee/voor ik heb gewerkt waren in mijn ervaring minimaal gelijkwaardig aan de mannelijke. Voor de rest eens want het niveau is (nog) lang niet hetzelfde.
Ik bedoel echt niet dat vrouwen niet gelijkwaardig zijn of geen leiding kunnen geven. Heb zelf een aantal prima leidinggevenden gehad. Dat waren alleen wel gemengde teams en niet louter bommetjes testosteron. Denk je nu echt dat Wiegman een selectie van 30 man kan managen uit verschillende culturen? Een aantal mag/kan/wil haar waarschijnlijk niet eens een hand geven.
Leeuwenhart schreef: 23 jul 2022, 11:45 Maar ik ben wel degelijk benieuwd hoe een Wiegman een club in de Eredivisie zou trainen. Ik zou puur voor de veiligheid wel een trap of twee lager mikken dan AZ, zeker met argusogen van de Langedijkjes op de wereld die klaar staan om je af te slachten bij de eerste de beste verliespartij.
Ik ben ook benieuwd hoor. Maar ik lees al in de krant dat ze nu in de top werkt en dat waarschijnlijk niet wil inruilen voor een subtopper bij de mannen. Sorry, de top? Dit niveau heeft niks met voetbal te maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 23 jul 2022, 20:28 Ik bedoel echt niet dat vrouwen niet gelijkwaardig zijn of geen leiding kunnen geven. Heb zelf een aantal prima leidinggevenden gehad. Dat waren alleen wel gemengde teams en niet louter bommetjes testosteron. Denk je nu echt dat Wiegman een selectie van 30 man kan managen uit verschillende culturen? Een aantal mag/kan/wil haar waarschijnlijk niet eens een hand geven.



Ik ben ook benieuwd hoor. Maar ik lees al in de krant dat ze nu in de top werkt en dat waarschijnlijk niet wil inruilen voor een subtopper bij de mannen. Sorry, de top? Dit niveau heeft niks met voetbal te maken.
Dat ze niet bij een subtopper wil werken is nooit door haar zelf gezegd maar door 2 analisten die dat vooral vinden. Moet er wel bij gezegd worden. Voor de rest eens, maar wil het toch zien gebeuren.

Terug naar AZ: ik hoop nog steeds op Marcel Keizer. Denk dat het een prima match zou zijn. Trainers met rancune richting ajax doen het altijd goed hier;)
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 22 jul 2022, 19:29 Een vrouw die mannen moet coachen gaat per definitie niet werken.
Oke boomer. Ga eens mee met de tijd!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 24 jul 2022, 14:42 Oke boomer. Ga eens mee met de tijd!
Ik leg daarna toch uit waarom ik dat vind. Je moet er niet 1 zin uitplukken. Noem mij 1 voorbeeld van een vrouw die met succes een volledig mannenteam aanstuurt. En in een (voetbal)wereld van lager opgeleiden uit verschillende culturen is dat nog lastiger.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 24 jul 2022, 20:47 Ik leg daarna toch uit waarom ik dat vind. Je moet er niet 1 zin uitplukken. Noem mij 1 voorbeeld van een vrouw die met succes een volledig mannenteam aanstuurt. En in een (voetbal)wereld van lager opgeleiden uit verschillende culturen is dat nog lastiger.
Margaret Thatcher.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Wat een slap gelul hier. :roll:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 24 jul 2022, 20:47 Ik leg daarna toch uit waarom ik dat vind. Je moet er niet 1 zin uitplukken. Noem mij 1 voorbeeld van een vrouw die met succes een volledig mannenteam aanstuurt. En in een (voetbal)wereld van lager opgeleiden uit verschillende culturen is dat nog lastiger.
Als ze de kans niet krijgen kunnen ze dat ook niet aantonen!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 25 jul 2022, 10:45 Als ze de kans niet krijgen kunnen ze dat ook niet aantonen!
Prima punt.

Maar ik zie AZ liever niet als speeltuin voor experimenten.
Plaats reactie