Schop een forummer

Kritiek, opmerkingen en ideeën mbt de fanpage en het forum kun je hier kwijt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 22 feb 2024, 10:29 Een voorbeeld nemen aan Langedijk en Antti. Die produceren doorgaans korte posts, to the point en vaak wel lollig. Alhoewel ook zij zich in het Clasie topic te buiten zijn gegaan aan zelfherhaling. Zo saai.

Volgens mij zit niemand te wachten op weer een opsomming van onbekende Noorse voetballers. Ik in ieder geval niet.

Ja, vroeger was alles beter.

Wellicht kan er een maximum gesteld worden aan de lengte van berichten of aan het aantal posts in een topic per dag. Maar dat moet technisch uitvoerbaar zijn.
Dat eerste klinkt mij als muziek in de oren.

De rest wat minder.

:wink:

Op het gebied van Vindahl/Verhulst en Clasie heb ik mezelf overigens ook een tijdelijke 'ban' gegeven.

Ik stoor mij zelf meer aan de 'persoonlijke aanvallen' van "dan begrijp jij geen bal van ..." of "dan ben jij zeker niet naar ... wedstrijd geweest."

Als vorm van spot/ironie reageer ik ook wel eens zo, maar er zijn types die eindeloos op elkaar aan het kissebissen zijn.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 feb 2024, 15:13 Dat eerste klinkt mij als muziek in de oren.

De rest wat minder.

:wink:

Op het gebied van Vindahl/Verhulst en Clasie heb ik mezelf overigens ook een tijdelijke 'ban' gegeven.

Ik stoor mij zelf meer aan de 'persoonlijke aanvallen' van "dan begrijp jij geen bal van ..." of "dan ben jij zeker niet naar ... wedstrijd geweest."

Als vorm van spot/ironie reageer ik ook wel eens zo, maar er zijn types die eindeloos op elkaar aan het kissebissen zijn.
Zelfonthouding is altijd goed. 😀

Frivolere topics zoals milf en camel toe zijn ook een stille dood gestorven. Niet dat ik daarin actief was maar het woke-gedoe schijnt hier ook toegeslagen te hebben.

Het moet blijkbaar allemaal serieus zijn.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 22 feb 2024, 19:23 Zelfonthouding is altijd goed. 😀

Frivolere topics zoals milf en camel toe zijn ook een stille dood gestorven. Niet dat ik daarin actief was maar het woke-gedoe schijnt hier ook toegeslagen te hebben.

Het moet blijkbaar allemaal serieus zijn.
ik heb als laatste nog een post geplaatst in het daarkanikhetopic, maar ik zie dat YouTube dit inmiddels niet meer ondersteunt (gesproken over maatschappelijke veranderingen). :|
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

vriend schreef: 22 feb 2024, 19:23 Niet dat ik daarin actief was maar het woke-gedoe schijnt hier ook toegeslagen te hebben.
Het moet blijkbaar allemaal serieus zijn.
Ik denk vooral dat de gemiddelde leeftijd van de forummers hierin wat doet. Toen die allemaal een stuk jonger waren werd er veel gepost in de kantine. Mede doordat veel van de forummers elkaar ook kon buiten het forum om.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 22 feb 2024, 19:23 Frivolere topics zoals milf en camel toe zijn ook een stille dood gestorven.
Mmm. Voor dergelijk materiaal zijn er natuurlijk voldoende zinvollere alternatieven denkbaar.

Maar is er een betere digitale plek waar je (enigszins) op de inhoud over AZ kan praten?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 23 feb 2024, 07:24 Mmm. Voor dergelijk materiaal zijn er natuurlijk voldoende zinvollere alternatieven denkbaar.

Maar is er een betere digitale plek waar je (enigszins) op de inhoud over AZ kan praten?
Voor iemand zoals ik was deze combinatie van topics wel grappig. Ik zit op geen enkel ander social medium want ik wil ver weg blijven van dat soort pulp. Ik begrijp ook niets van politici die klagen over bedreigingen en beledigingen op social media. Ga er dan weg, probleem opgelost. Alsof een tweet je populariteit verhoogd en de hele wereld op je mening zit te wachten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tja er zijn mensen die houden van platheid (kijk maar naar het aantal kijkers van Derksen & co)
En er zijn mensen die houden van wat meer diepgang (zie de opkomst van voetbal podcasts waaronder die bij AZ horen).

Tuurlijk moet er ruimte zijn om te ouwhoeren, maar de afgunst naar mensen die het een tandje dieper zoeken.
Tja.

Er waren ooit tijden dat een advocaat en een fabrieksman elkaar nooit zouden spreken, er waren ook tijden dat ze gewoon gezellig onbezonnen naast elkaar konden gaan zitten, zeker in het voetbal.

Maar blijkbaar moeten we weer terug naar het hokjes denken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 23 feb 2024, 16:19 Tja er zijn mensen die houden van platheid (kijk maar naar het aantal kijkers van Derksen & co)
En er zijn mensen die houden van wat meer diepgang (zie de opkomst van voetbal podcasts waaronder die bij AZ horen).

Tuurlijk moet er ruimte zijn om te ouwhoeren, maar de afgunst naar mensen die het een tandje dieper zoeken.
Tja.

Er waren ooit tijden dat een advocaat en een fabrieksman elkaar nooit zouden spreken, er waren ook tijden dat ze gewoon gezellig onbezonnen naast elkaar konden gaan zitten, zeker in het voetbal.

Maar blijkbaar moeten we weer terug naar het hokjes denken.
Ik heb er bijna 24 uur mijn best op gedaan maar ik begrijp nog steeds niets van (de strekking) van je post.
Voel je je superieur aan mij omdat je je bezig houdt met de diepgang in het voetbal? En ik alleen maar van platte humor hou? Je slaat de spijker overigens op z'n kop. Bij ons in de familie kunnen we onbedaarlijk lachen om harde scheten.

De intellectuelen in mijn omgeving begrijpen er niets van dat ik voetbal kijk. Dat vinden ze een ordinaire bezigheid zonder enige diepgang.

Er bestaan dus meerdere werkelijkheden hè.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 24 feb 2024, 10:32 Ik heb er bijna 24 uur mijn best op gedaan maar ik begrijp nog steeds niets van (de strekking) van je post.
Voel je je superieur aan mij omdat je je bezig houdt met de diepgang in het voetbal? En ik alleen maar van platte humor hou? Je slaat de spijker overigens op z'n kop. Bij ons in de familie kunnen we onbedaarlijk lachen om harde scheten.

De intellectuelen in mijn omgeving begrijpen er niets van dat ik voetbal kijk. Dat vinden ze een ordinaire bezigheid zonder enige diepgang.

Er bestaan dus meerdere werkelijkheden hè.
Nee, ik merk vooral de laatste tijd in dit kikkerlandje een behoorlijke afkeer tegen enige vorm van intellectualiteit.
Daartegenover staat dan een groep mensen die roept dat ze weggejaagd worden terwijl ze zelf naar de uitgang lopen.

Volgens mij zijn we hier allemaal omdat we een ding gemeenschappelijk hebben: AZ
Daar kunnen we dom over lullen, flauwe grapjes over maken, maar we kunnen er ook de diepte mee in.
We hoeven elkaar daar toch niet in buiten te sluiten of te veroordelen? Ik merk ook dat dit hier wel vaker mis gaat, alsof de mensen die kritisch zijn, minder fan zouden zijn dan zij die alles maar slikken. Net zo vreemd in mijn ogen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 24 feb 2024, 18:06 Nee, ik merk vooral de laatste tijd in dit kikkerlandje ...
https://denatuurvanhier.nl/kikkers-in-nederland/
we can come an end
Plaats reactie