Overige eredivisie wedstrijden II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 18 sep 2023, 07:33 Als het resultaat is dat je kampioen wordt………Wil ik ook wel.
Dit was écht een geval van afwezige concurrentie, weinig blessures, redelijke selectie van een goede TD en geluk en arbitrage vaak mee.

Met de derde begroting kan je dan ook wel een keer kampioen worden. Dat staat bijna los van de trainer.

Jansen had vorig jaar ook vrij eenvoudig kampioen kunnen worden. Stel je voor dat je Verhulst en Hatzidiakos even had geruild voor Bijlow en Hancko ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 18 sep 2023, 07:16 Als je de door mediahype heen kijkt vallen de resultaten vies tegen.

Maar goed dat heb ik al eerder beargumenteerd.

Als PSV en ajax met een normale selectie en redelijke ervaren trainers (bijvoorbeeld Schmidt, Bosz en Ten Hag) werken blijft er van Feyenoord ook weinig over.

In (internationale) bekertoernooien laat Feyenoord al twee jaar weinig bijzonders zien.

De JC Schaal was ook weer een exemplarisch voorbeeld.

Het is leuk tegen teams met een kleinere begroting (en doorgaans thuis en met hulp van de arbitrage), maar verder is er eigenlijk weinig om opgewonden van te worden. Vorig jaar hadden ze ook al minder goals voor dan (en verloren ze van) het ajax van John Heintinga en het PSV van Ruud van Nisterlooij. Beide afgeserveerd.

Maar goed. Als de media in een echokamer zitten, dan zitten ze ook in een echokamer.
ja, we weten dat je wordt getriggerd door positieve berichten op bepaalde mensen (cq 'hypes')
:D
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 18 sep 2023, 09:46 Dit was écht een geval van afwezige concurrentie, weinig blessures, redelijke selectie van een goede TD en geluk en arbitrage vaak mee.

Met de derde begroting kan je dan ook wel een keer kampioen worden. Dat staat bijna los van de trainer.

Jansen had vorig jaar ook vrij eenvoudig kampioen kunnen worden. Stel je voor dat je Verhulst en Hatzidiakos even had geruild voor Bijlow en Hancko ...
Bijlow.. Over hypes gesproken. Dat is ook gewoon een huis tuin en keuken keeper die je een derde van het seizoen kwijt bent door blessures. Ryan is zeker niet minder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 18 sep 2023, 09:47 ja, we weten dat je wordt getriggerd door positieve berichten op bepaalde mensen (cq 'hypes')
:D
Tja. Het verbaast mij dan ook dat er werkelijk geen enkele journalist is die daar eens doorheen prikt ... Terwijl de cijfers en feiten zonneklaar zijn. Maar er is geen kritische noot meer te kraken ...

Blijkbaar is een bestaand narratief moeilijk te doorbreken.

Hetzelfde zie je ook bij - op de keper beschouwd - zwaar overschatte voetballers als Zlatan en Maradona.

Een beetje gaaf doen in de media is voldoende om de matige resultaten te verbloemen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 18 sep 2023, 09:58 Bijlow.. Over hypes gesproken. Dat is ook gewoon een huis tuin en keuken keeper die je een derde van het seizoen kwijt bent door blessures. Ryan is zeker niet minder.
Verhulst zeker wel.

En dat is één van de voornaamste redenen dat AZ vorig jaar vroegtijdig moest afhaken.

Die wedstrijd thuis tegen Feyenoord ook ...

:oops:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 18 sep 2023, 10:01 Verhulst zeker wel.

En dat is één van de voornaamste redenen dat AZ vorig jaar vroegtijdig moest afhaken.

Die wedstrijd thuis tegen Feyenoord ook ...

:oops:
Naast de blessures (en omgang ermee) en elders besproken onzekere centrale verdediging
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 18 sep 2023, 11:00 Naast de blessures (en omgang ermee) en elders besproken onzekere centrale verdediging
Verhulst opzichtige blunders hebben ons vorig seizoen zeker 7 punten gekost, ander had je bij de WK onderbreking dik bovenaan gestaan
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 18 sep 2023, 12:20 Verhulst opzichtige blunders hebben ons vorig seizoen zeker 7 punten gekost, ander had je bij de WK onderbreking dik bovenaan gestaan
Dat was nog erg vroeg in het seizoen, die andere factoren gingen in de loop van het seizoen steeds meer bepalend zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti: Je wordt echt niet kampioen alleen door een beetje geluk en een paar arbitrale dwalingen. Het doet me nog steeds pijn om te zeggen (ik heb hekel aan die club en vooral een deel van de supporters) maar Feyenoord was gewoon de terechte kampioen.

“Als dit, als dat….dan was AZ gewoon kampioen geworden!” is een fantasie zodanig vaak opnoemen dat je het bijna gaat geloven. AZ was met de selectie van vorig jaar en al die blessures echt geen kampioen geworden, aleen in je dromen, en dat mag, maar de werkelijkheid verandert er niet door…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 18 sep 2023, 14:34 Antti: Je wordt echt niet kampioen alleen door een beetje geluk en een paar arbitrale dwalingen. Het doet me nog steeds pijn om te zeggen (ik heb hekel aan die club en vooral een deel van de supporters) maar Feyenoord was gewoon de terechte kampioen.
Ik noemde dan ook een hele reeks aan factoren waarbij het aandeel van Slot - in mijn beleving - overschat wordt.

Het begint allemaal met geld en een normale fitte selectie. Daarna kan je pas als trainer iets doen. In het geval van Slot zie je ook dat hij overwegend faalt als er teams komen met iets meer geld of een betere selectie of een andere normale trainer.

Dergelijke kritiek zie je in de media nooit terug omdat Slot in hun beleving een halfgod is en dat beeld mag je niet nuanceren. En dus gebeurt dat ook niet.

De feiten zijn dat hij tegen teams met grotere begrotingen een abominabel track record heeft. Zelfs als augurken als Heitinga aan het roer staan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De vertrutting van het Nederlandse voetbal bij ajax-Feyenoord. 10 minuten stilstaan want er ligt 1 hele beker op het veld...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 24 sep 2023, 12:58 De vertrutting van het Nederlandse voetbal bij ajax-Feyenoord. 10 minuten stilstaan want er ligt 1 hele beker op het veld...
…….en een paar fakkels……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Inmiddels bestormen ajax supporters de hoofdingang. Ik dacht dat ze dat alleen in Rdam deden...

https://youtube.com/shorts/iaSUasWRypE? ... dEI-VWB2Q1
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 24 sep 2023, 14:53 Inmiddels bestormen ajax supporters de hoofdingang. Ik dacht dat ze dat alleen in Rdam deden...

https://youtube.com/shorts/iaSUasWRypE? ... dEI-VWB2Q1
Wat bezielt dat soort lui. Totaal gestoord. Ze zouden die cocaïne moeten verbieden :roll:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 24 sep 2023, 14:58 Wat bezielt dat soort lui. Totaal gestoord. Ze zouden die cocaïne moeten verbieden :roll:
Cocaïne is ook verboden…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 24 sep 2023, 19:00 Cocaïne is ook verboden…
Ook in Amsterdam? Ik kon toch zweren………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Keeper Etienne Vaessen gaat knockout na een duel met Brobbey. Gelukkig lees ik vanmorgen redelijk positieve berichten: hij is bij kennis en aanspreekbaar.

Wat ik wel vind: waarom laat Brobbey in dat duel zijn poot hangen? Daarmee creeer je bewust een gevaarlijke situatie.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik heb de beelden nog eens terug bekeken maar Brobbey kwam wel heel erg lomp in op Vaessen.
Natuurlijk niet de intentie om een overtreding te maken maar toch door zijn manier van handelen moest Vaesen wel naar het ziekenhuis.
Gaar dit nog door de VAR onderzocht worden gezien de wedstrijd nog uitgespeeld moet worden of laat men het hier bij en ziet men er dus geen overtreding in?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

De Rode Baron schreef: 02 okt 2023, 12:30 Ik heb de beelden nog eens terug bekeken maar Brobbey kwam wel heel erg lomp in op Vaessen.
Natuurlijk niet de intentie om een overtreding te maken maar toch door zijn manier van handelen moest Vaesen wel naar het ziekenhuis.
Gaar dit nog door de VAR onderzocht worden gezien de wedstrijd nog uitgespeeld moet worden of laat men het hier bij en ziet men er dus geen overtreding in?
Maar als de VAR het als een gele kaart beoordeeld mag de VAR niet ingrijpen.
Enne bij welke club speelt Brobbey ook al weer....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ-073 schreef: 02 okt 2023, 13:59 Maar als de VAR het als een gele kaart beoordeeld mag de VAR niet ingrijpen.
Enne bij welke club speelt Brobbey ook al weer....
Had Brobbey dan wel een kaart gekregen ik dacht dat meteen de focus op Vaessen zijn toestand ging en er helemaal niet meer naar de overtreding als zodanig is gekeken door heel de consternatie?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... tsing.html
Plaats reactie