Trommels

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Trommel?

Ja
83
81%
Nee
19
19%
 
Totaal aantal stemmen: 102
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

pascal19 schreef:[..]


Misschien zing ik toch vaak mee? En de mensen die om me heen zitten zijn ouder. Dus dan zingen aleen de jongens waarmee ik heen ga. Sorry dat hun allemaal mee gaan zingen. Kan ik niet veranderen.
Maar ik vind echt trommels sfeer verhogend kijk naar FC Twente.
Hoe hard hun dan wel niet met ze alle zingen en in de kuip was dat ook zo bij ons.
Dat alleen de jeugd zingt is bullshit ....ik zit op Q ....maar daar zijn genoeg fanatiekelingen die wel zingen .....en zo de rest meekrijgen !!!


Maar over de trommel ben ik het roerend eens met je.
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
AZfan2007
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2007, 12:28

Eindelijk een topic waar we iets mee kunnen.. Even over de sfeer in het stadion,, met wedstrijd als AZ - FC Newcastle United en AZ - Fenerbahce was de sfeer echt toppie.. de sfeeracties ook geweldig mijn complimenten daarvoor aan de RWF. Maar in gewone competitiewedstrijden zoals bijvoorbeeld tegen RKC of willem 2 ofzo vind ik de sfeer vaak bedroevend slecht.. vaak proberen de vakken X en de benside ( miss is het hetzelfde kan ook :p) liederen te starten maar die kent 3 kwart van het stadion dan niet.. we moete zoals bij Twente dat het hele stadion zingt.. en over trommels daar ben ik ZEKER voor. Achter de doelen lijkt me wel mooi die geven het ritme aan en als iedereen dan de liederen kent doen hopeljik veel mensen mee.. kijk maar naar AZ - ajax bekerfinale wat een sfeer !!!

Reageer aub op deze post :D wil graag weten wat anderen ervan vinden
Er moet meer sfeer komen in het stadion !!
AZfan2007
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2007, 12:28

Eindelijk een topic waar we iets mee kunnen.. Even over de sfeer in het stadion,, met wedstrijd als AZ - FC Newcastle United en AZ - Fenerbahce was de sfeer echt toppie.. de sfeeracties ook geweldig mijn complimenten daarvoor aan de RWF. Maar in gewone competitiewedstrijden zoals bijvoorbeeld tegen RKC of willem 2 ofzo vind ik de sfeer vaak bedroevend slecht.. vaak proberen de vakken X en de benside ( miss is het hetzelfde kan ook :p) liederen te starten maar die kent 3 kwart van het stadion dan niet.. we moete zoals bij Twente dat het hele stadion zingt.. en over trommels daar ben ik ZEKER voor. Achter de doelen lijkt me wel mooi die geven het ritme aan en als iedereen dan de liederen kent doen hopeljik veel mensen mee.. kijk maar naar AZ - ajax bekerfinale wat een sfeer !!!

Reageer aub op deze post :D wil graag weten wat anderen ervan vinden
Er moet meer sfeer komen in het stadion !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Vak V schreef:"Vroeger" (ja ja opa spreekt), toen we nog in de eerste divisie speelden, hadden we ook een trommel, Ging ook altijd mee naar uitwedstrijden. Was toch wel heel leuk én sfeerverhogend. Ik vind het een poging waard.
Wellicht twee (paar) trommels: achter beide doelen. Wordt wel moeilijk dan om maat te houden, maar wie weet...
Onmogelijk vanwege de vertraging in het geluid.
Met die klappers kan je tenminste de timing van de klap ook nog zien en redelijk de maat volgen.

Mocht het daadwerkelijk tot een AZ-trommelaar komen, dan lijkt X het meest geschikte vak. Ben zelf wel drummer, maar vak J is helaas niet geschikt als startpunt.
Gebruikersavatar
bierschuit
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2007, 13:19
Locatie: Alkmaar

Ik zou zeggen. Geef de trommels een kans.
Ik vond het in de kuip ook heel gezellig daardoor.
Het wel niet Te overstelmend zijn, zodat het gezang niet te horen was. En Denk dat het het beste in 1 vak gedaan wordt. Als je bijvoorbeeld achter beide doelen doet dan wordt het lastig met de maat.
En Ik zelf zit in J en probeer ze daar ook wel mee te krijgen. maar ja veel families daar. is lastig. Echter zing ik lachend mee.
Kom maar op en laat ons allen horen :)
Vak J: Rij 22 Stoel 29 --> die mensen achter me die mij gaan vertellen dat ik moet zitten moeten maar voor de TV gaan kijken. :lol:
Vak V
Dagjesmens
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2006, 09:37
Locatie: Wormer

Metalingus schreef:[..]


Onmogelijk vanwege de vertraging in het geluid.
Met die klappers kan je tenminste de timing van de klap ook nog zien en redelijk de maat volgen.

Mocht het daadwerkelijk tot een AZ-trommelaar komen, dan lijkt X het meest geschikte vak. Ben zelf wel drummer, maar vak J is helaas niet geschikt als startpunt.
Kom je toch naar de andere kant. Je bent welkom!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Zie dat sommige mensen het over meerdere trommels hebben. Dat lijkt me niet echt slim gezien het aantal mensen dat zingt bij AZ. Dan krijg je dus dat irritante efeect dat je alleen maar die trommel hoort ! Gewoon 1 trommel in vak x.
Gebruikersavatar
okki
Supporter
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:19

AZ fanatic 4-life schreef:Zie dat sommige mensen het over meerdere trommels hebben. Dat lijkt me niet echt slim gezien het aantal mensen dat zingt bij AZ. Dan krijg je dus dat irritante efeect dat je alleen maar die trommel hoort ! Gewoon 1 trommel in vak x.
Helemaal geen trommel! Een veel beter idee!
Goede Nederlandse spelers zijn niet Schaars!!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

okki schreef:[..]


Helemaal geen trommel! Een veel beter idee!
Mee eens! Bij Vitesse zie je altijd van die geestelijk gehandicapten op de trommels slaan. Alsjeblieft niet bij AZ! Nooit, nimmer, nu verbieden, stadionverbod, weg ermee.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef:[..]


Onmogelijk vanwege de vertraging in het geluid.
Met die klappers kan je tenminste de timing van de klap ook nog zien en redelijk de maat volgen.

Mocht het daadwerkelijk tot een AZ-trommelaar komen, dan lijkt X het meest geschikte vak. Ben zelf wel drummer, maar vak J is helaas niet geschikt als startpunt.
Misschien kan je via contact met het sfeerteam een plek regelen met AZ. Het lijkt me sterk dat er helemaal niemand van X wil vertrekken na dit seizoen.
AZ fanatic 4-life schreef:Zie dat sommige mensen het over meerdere trommels hebben. Dat lijkt me niet echt slim gezien het aantal mensen dat zingt bij AZ. Dan krijg je dus dat irritante efeect dat je alleen maar die trommel hoort ! Gewoon 1 trommel in vak x.
Lijkt me ook.
okki schreef:[..]


Helemaal geen trommel! Een veel beter idee!
Helaas voor jou is de overgrote meerderheid voor. Genoeg in ieder geval om een goede meppert een kans te geven volgend seizoen.
vriend schreef:Mee eens! Bij Vitesse zie je altijd van die geestelijk gehandicapten op de trommels slaan.
We moeten natuurlijk wel iemand hebben die het echt kan en die hoeft ook niet zo mal voor aan de tribune in beeld te staan, dat ben ik wel met je eens.
AZivarAZ
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2007, 15:06
Locatie: ALKMAAR

AZfan2007 schreef:Eindelijk een topic waar we iets mee kunnen.. Even over de sfeer in het stadion,, met wedstrijd als AZ - FC Newcastle United en AZ - Fenerbahce was de sfeer echt toppie.. de sfeeracties ook geweldig mijn complimenten daarvoor aan de RWF. Maar in gewone competitiewedstrijden zoals bijvoorbeeld tegen RKC of willem 2 ofzo vind ik de sfeer vaak bedroevend slecht.. vaak proberen de vakken X en de benside ( miss is het hetzelfde kan ook :p) liederen te starten maar die kent 3 kwart van het stadion dan niet.. we moete zoals bij Twente dat het hele stadion zingt.. en over trommels daar ben ik ZEKER voor. Achter de doelen lijkt me wel mooi die geven het ritme aan en als iedereen dan de liederen kent doen hopeljik veel mensen mee.. kijk maar naar AZ - ajax bekerfinale wat een sfeer !!!

Reageer aub op deze post :D wil graag weten wat anderen ervan vinden
Ik ben het helemaal met je eens alles wat hij zegt ben ik met hem eens :P
Ultras Vak-P
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2007, 09:14

Ik kom zelf uit Enschede, sta in vak-p (met trommels :P ). Ik ben afgelopen zondag ook naar AZ-FCT geweest maar echte sfeer is daar ver te zoeken in jullie (mooie) stadion. Het enige beetje lawaai wat ik af en toe hoorde waren die achtelijke klappers!!! dus kwamen al snel de teksten KLAPVEE, ajax publiek, echte sfeer is niet te koop en AZ mag een liedje zingen hihaho te voorschijn. Doe volgend jaar als jullie hopelijk CL gaan spelen in godsnaam die josti instrumenten weg want heel europa lacht jullie uit op deze manier!!!
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

Ultras Vak-P schreef:Ik kom zelf uit Enschede, sta in vak-p (met trommels :P ). Ik ben afgelopen zondag ook naar AZ-FCT geweest maar echte sfeer is daar ver te zoeken in jullie (mooie) stadion. Het enige beetje lawaai wat ik af en toe hoorde waren die achtelijke klappers!!! dus kwamen al snel de teksten KLAPVEE, ajax publiek, echte sfeer is niet te koop en AZ mag een liedje zingen hihaho te voorschijn. Doe volgend jaar als jullie hopelijk CL gaan spelen in godsnaam die josti instrumenten weg want heel europa lacht jullie uit op deze manier!!!
Zo denken er hier wel meer over we hebben ook een topic klappers doe daar je beklag missschien helpt het.... 8)
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Ultras Vak-P schreef:Ik kom zelf uit Enschede, sta in vak-p (met trommels :P ). Ik ben afgelopen zondag ook naar AZ-FCT geweest maar echte sfeer is daar ver te zoeken in jullie (mooie) stadion. Het enige beetje lawaai wat ik af en toe hoorde waren die achtelijke klappers!!! dus kwamen al snel de teksten KLAPVEE, ajax publiek, echte sfeer is niet te koop en AZ mag een liedje zingen hihaho te voorschijn. Doe volgend jaar als jullie hopelijk CL gaan spelen in godsnaam die josti instrumenten weg want heel europa lacht jullie uit op deze manier!!!
dit is feedback .....voor alle trommelhaters!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

Ultras Vak-P schreef:Ik kom zelf uit Enschede, sta in vak-p (met trommels :P ). Ik ben afgelopen zondag ook naar AZ-FCT geweest maar echte sfeer is daar ver te zoeken in jullie (mooie) stadion. Het enige beetje lawaai wat ik af en toe hoorde waren die achtelijke klappers!!! dus kwamen al snel de teksten KLAPVEE, ajax publiek, echte sfeer is niet te koop en AZ mag een liedje zingen hihaho te voorschijn. Doe volgend jaar als jullie hopelijk CL gaan spelen in godsnaam die josti instrumenten weg want heel europa lacht jullie uit op deze manier!!!
Wat betreft de klappers: daar zijn ik het zelf ook wel over eens. Het leuke begint er af te raken. Vroeger hadden we ze alleen met de UEFA-cup en voegde het wat toe aan de avond. Steeds meer mensen zitten inspiratieloos te klappen. Maar ja er staat reclame op van Corus en commercie is bijna niet uit te roeien in het voetbal. Door het geklap wordt ook het gezang overstemt.

Je moet begrijpen dat we van een heel klein stadion komen en dat we ons moeten aanpassen aan het nieuwe stadion en ook nog met veel nieuwe supporters. Pas nu verwachten supportersgroepen van andere clubs dat AZ er veel meer aan moeten doen in vergelijking met de status die AZ nu heeft. Misschien moeten we bij AZ ook een megafoon zoals ze bij andere topclubs hebben.

Voor vak-P wil ik nog zeggen: Nu roep je nog stoer dat jullie veel sfeer hebben. Waarschijnlijk sta je nu in het vak met mannen waar je al jaren mee staat/zit zoals wij dat ook hadden in de Alkmaarderhout. Maar ik kan je vertellen dat als jullie stadion verbouwd is, er ook bij jullie veel successupporters komen. De families met kinderen. Zo is het bij Groningen gegaan, bij 020 en ook bij bij ons.

Overigens: men is europees wel onder de indruk van ons. Een UEFA-cup avond bij AZ is iets totaal anders dan AZ in de competitie. Heeft denk ik mede met het tijdstip te maken. AZ speelt ook van ouds her op de zaterdagavond.
AwesomeZauce Alkmaar
Ultras Vak-P
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2007, 09:14

das waar aan dat nieuwe stadion had ik niet gedacht maar haal toch voor de competitie graag die dingen weg, zet een stel goeie trommels tegenover het uitvak en de bedenk een paar orginele liedjes en na een half seizoen zul je het verschil merken.
Geep.
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 nov 2006, 11:44

Drommels... gaat het nog steeds over die trommels :roll:
Gebruikersavatar
Dennis.
Dagjesmens
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:22
Locatie: Alkmaar

Gewoon inderdaad een paar goeie liedjes maken. Misschien ideetje voor de RWF?. Zet je 1 of 2 wedstrijden op die klappers. Daarna geen klappers meer maar trommels en gewoon ZINGEN!
Victory Vak-X
Gebruikersavatar
ome_slinger
Dagjesmens
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mar 2005, 17:44
Locatie: regio 072

Blijf vooral lekker reageren, door dit soort topics weten wij waar we onze grenzen kunnen verleggen in de hoop naar verbetering. We staan er niet alleen voor ons zelf, maar vooral voor de supporters. Alleen is de realiteit dat we niet iedereen tevreden kunnen houden.
Supporters = slachtoffer van de commercie
AZfan2007
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2007, 12:28

kAZper schreef:[..]
Wat betreft de klappers: daar zijn ik het zelf ook wel over eens. Het leuke begint er af te raken. Vroeger hadden we ze alleen met de UEFA-cup en voegde het wat toe aan de avond. Steeds meer mensen zitten inspiratieloos te klappen. Maar ja er staat reclame op van Corus en commercie is bijna niet uit te roeien in het voetbal. Door het geklap wordt ook het gezang overstemt.

Je moet begrijpen dat we van een heel klein stadion komen en dat we ons moeten aanpassen aan het nieuwe stadion en ook nog met veel nieuwe supporters. Pas nu verwachten supportersgroepen van andere clubs dat AZ er veel meer aan moeten doen in vergelijking met de status die AZ nu heeft. Misschien moeten we bij AZ ook een megafoon zoals ze bij andere topclubs hebben.

ja precies we moeten een megafoon hebben + trommels en dan alleen klappers bij UEFA Cup wedstrijden of CL en dan word het echt de sfeer.. als dan die kk eretribune eens mee gaat doen en het hele stadion zingt MEERDERE liederen en niet alleen kk come on AZ come on AZ enzo dan word er miss eindelijk eens sfeer en worden we nie uitgelaggen door andere supporters !

Voor vak-P wil ik nog zeggen: Nu roep je nog stoer dat jullie veel sfeer hebben. Waarschijnlijk sta je nu in het vak met mannen waar je al jaren mee staat/zit zoals wij dat ook hadden in de Alkmaarderhout. Maar ik kan je vertellen dat als jullie stadion verbouwd is, er ook bij jullie veel successupporters komen. De families met kinderen. Zo is het bij Groningen gegaan, bij 020 en ook bij bij ons.

Overigens: men is europees wel onder de indruk van ons. Een UEFA-cup avond bij AZ is iets totaal anders dan AZ in de competitie. Heeft denk ik mede met het tijdstip te maken. AZ speelt ook van ouds her op de zaterdagavond.
Er moet meer sfeer komen in het stadion !!
Plaats reactie