Functioneren Jeugdopleiding

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
AZuid-Scharwoude
Reservespeler

Bombaman schreef: 25 jun 2022, 07:27 Vandaar ook de knipoog.

Ik ga even terug naar ene Jonas Svensson. Gek eigenlijk dat dergelijke spelers al zo snel vergeten worden.
Maar even hier gereageerd omdat het niet meer echt schaduwelftal als onderwerp is.

Langedijk vroeg naar de laatste zelf opgeleide rechtsback volgens mij. Dat zijn zowel Lee als Svensson niet. Heeft een jeugdspeler van AZ eigenlijk als rechtsback wel eens het eerste elftal langdurig gehaald? Of leiden wij alleen linksbacks op?
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder

AZuid-Scharwoude schreef: 25 jun 2022, 07:52 Maar even hier gereageerd omdat het niet meer echt schaduwelftal als onderwerp is.

Langedijk vroeg naar de laatste zelf opgeleide rechtsback volgens mij. Dat zijn zowel Lee als Svensson niet. Heeft een jeugdspeler van AZ eigenlijk als rechtsback wel eens het eerste elftal langdurig gehaald? Of leiden wij alleen linksbacks op?
Even twee namen die mij direct te binnen schieten: Levi Opdam en Fernando Lewis (omgeturnde rechtsbuiten).

Helemaal niks dus, aangezien beide spelers noodverband waren, maar nooit vaste waardes zijn geworden.
Plaats reactie