Champions League

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

Forza AZ schreef:[..]

Er wordt niet voor 5 jaar gelijk vastgesteld hoeveel plaatsen iedereen heeft. Dat wordt per jaar opnieuw gedaan. Wel steeds met een ranking over 5 jaar maar het oudste jaar wordt steeds vervangen door een nieuw jaar:

-ranking over 2000-2005 bepaald hoeveel plaatsen er dit seizoen zijn te verdelen (2 CL + 4 UEFA-cup dus voor Nederland).
-ranking over 2001-2006 bepaald hoeveel plaatsen er in de eredivisie 2006/07 zijn te verdelen.
-enzovoort.

PS: Het topic begon last te krijgen van de beruchte "lege bladzijde", dus heb ik het laatste stuk even afgesplitst. De rest kan je hier vinden: http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... &start=400
Je zal best wel gelijk hebben maar op bij Studio Sport werd toen verteld dat we die plaatsen over 5 jaar (5 jaar vanaf het moment dat we ze kwijt raakten) pas weer terug konden verdienen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mr. Ramzi schreef:[..]

Je zal best wel gelijk hebben maar op bij Studio Sport werd toen verteld dat we die plaatsen over 5 jaar (5 jaar vanaf het moment dat we ze kwijt raakten) pas weer terug konden verdienen.
Dan hadden ze het bij Studio Sport fout. Het wordt ieder jaar opnieuw bekeken.
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

Forza AZ schreef:[..]

Dan hadden ze het bij Studio Sport fout. Het wordt ieder jaar opnieuw bekeken.
Hoe kan dat verschil tussen Portugal dan in een keer zo groot zijn geworden? Dat kan ook niet door 1 goed of slecht seizoen dan. Begrijp me niet verkeerd, ik geloof je wel hoor maar wil gewoon even weten hoe het nou zit.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mr. Ramzi schreef:[..]

Hoe kan dat verschil tussen Portugal dan in een keer zo groot zijn geworden? Dat kan ook niet door 1 goed of slecht seizoen dan. Begrijp me niet verkeerd, ik geloof je wel hoor maar wil gewoon even weten hoe het nou zit.
Porto heeft de UEFA-cup gewonnen in 2003 en de CL in 2004. In beide jaren had Portugal slechts 4 clubs in de Europacups, dus hoefden de punten slechts door 4 gedeeld te worden. Vandaar dat Portugal nu zo hoog staat.

Zie deze site voor alle rankings en uitleg: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uef ... index.html
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Die Vennegoor heeft op Europees niveau niveau nog nooit een vrije trap meegehad. Het lijkt wel of die scheidsrechters over hem gebriefd worden.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1520
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik ben dan AZ supporter, maar ik mag toch wel zeggen dat we met die Aissiati en wereld voetballer er bij hebben. Misschien is het wat voorbarig maar wat ik nu zie is dat die jongen het middenveld van AC Milan overklast.
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

Over de joden zou ik zo iets nooit over mijn lippen kunnen krijgen maar:
Diep, diep respect voor PSV!
Ik denk dat het heel erg moeilijk gaat worden om die van de eerste plaats af te krijgen...
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Sir Robbert schreef:Ik ben dan AZ supporter, maar ik mag toch wel zeggen dat we met die Aissiati en wereld voetballer er bij hebben.
Wat een kereltje he? Die zou je toch zo adopteren?
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Cruz Azul schreef:Die Vennegoor heeft op Europees niveau niveau nog nooit een vrije trap meegehad.
Vennegoor heeft op Europees niveau ook nog nooit wat gepresteerd. Het is een redelijke spits voor de Nederlandse competitie (niet voor het niveau PSV overigens) maar Europees kan hij echt geen potten breken.

Wat Louisiana zegt kan ik alleen maar beamen, petje af voor PSV!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1520
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Cruz Azul schreef:[..]


Wat een kereltje he? Die zou je toch zo adopteren?
`


Zeker en daarna zou ik hem dood knuffelen :wink:
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:[..]

Wat Louisiana zegt kan ik alleen maar beamen, petje af voor PSV!
Jep uitstekende prestatie van PSV. ook de voorspellende gaven van Antti Opdam zijn uitstekend te noemen :
Antti Opdam schreef:
Overigens kan ik u wel alvast vertellen hoe het straks in Milaan gaat: dan zullen ze het spel wél weer proberen te maken en met hun domme harsis in het Italiaanse mes lopen.
:wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Padre schreef:[..]
:wink:
Guus Hiddink is gepokt en gemazeld. Hij weet ook wel dat de beste tips van het AZForum komen. Een gewaarschuwd man telt voor twee he...
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

Zeker een mooie wedstrijd van PSV. Ze speelden bij vlagen Milan weg met broekies als baisatti en affelai (?)

Jammer dat ze Seedorf weer te pakken moesten nemen. Uitfluiten vind ik prima, maar hem daarna uitmaken voor hoerenzoon na een normaal duel met Cocu vind ik te ver gaan! Ook al heeft hij een geschiedenis als 020'er!!
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Cruz Azul schreef:[..]


Wat een kereltje he? Die zou je toch zo adopteren?
Zal Van Basten hem al 'geadopteerd' hebben voor Oranje?
_________________
"I don't know that!"
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

Kilkenny schreef:[..]

Zal Van Basten hem al 'geadopteerd' hebben voor Oranje?
Als hij bij ajax had gespeelt was hij nu allang aanvoerder geweest van Oranje.
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Mr. Ramzi schreef:[..]

Als hij bij ajax had gespeelt was hij nu allang aanvoerder geweest van Oranje.
Weet niet of ze nog een niet-scorende middenvelder bij 020 willen.

Mustapha Hijzatnie (Aisatti :P )
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Leuk potje voetbal. Heb me alleen dood lopen ergeren aan het gejoel van de PSV-supporters als Seedorf aan de bal was. Verder belachelijk hoe Beasley om een kaart aan het janken was toen Jaap Stam hem half aanraakte tijdens het uitglijden.
je weet het
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Gillus schreef:Leuk potje voetbal. Heb me alleen dood lopen ergeren aan het gejoel van de PSV-supporters als Seedorf aan de bal was. Verder belachelijk hoe Beasley om een kaart aan het janken was toen Jaap Stam hem half aanraakte tijdens het uitglijden.
Met je eerste punt ben ik het oneens. Overal waar Seedorf komt zou dit de juiste ontvangst zijn. Arrogantie hoort afgestraft te worden en helemaal als die arrogantie Clarence Seedorf heet.

Wel ben ik het met je eens dat die Beasley een tijdje normaal moet gaan doen. Sowieso zie ik niet in waarom de beste man bij PSV speelt, een aanwinst voor het elftal is hij zelden, en ten tweede moet vragen om een gele kaart direct afgestraft worden met zelf een kaart krijgen. Dat was toch ook de regel die een aantal jaar terug is ingevoerd?
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Gillus schreef:Leuk potje voetbal. Heb me alleen dood lopen ergeren aan het gejoel van de PSV-supporters als Seedorf aan de bal was. Verder belachelijk hoe Beasley om een kaart aan het janken was toen Jaap Stam hem half aanraakte tijdens het uitglijden.
Het vragen om een kaart vond ik ook heel zielig (waar is die regel gebleven, waarbij je als je om een kaart vraagt zelf ook geel krijgt), maar de gele kaart van Stam was daar niet minder terecht om. Hij trekt Beasley gewoon aan zn shirt naar beneden, anders was hij er zeker langs.

Maar verder een mooie pot gezien psv, oerdegelijk. Als ze zo blijven spelen, komen ze nog een heel end in Europa (en helaas in Nederland...).

Mooi was trouwens ook het interviev na afloop met Affelay en Aissati, waarin de 17-jarige Aissati vertelde dat de 19-jarige Affelay hem op zn gemak stelde voor de wedstrijd. En de hele tijd verlegen de koppies naar beneden tijdens het interview, schitterend. Die gaan niet snel naast hun schoenen lopen denk ik zomaar.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:[..]

Mooi was trouwens ook het interviev na afloop met Affelay en Aissati, waarin de 17-jarige Aissati vertelde dat de 19-jarige Affelay hem op zn gemak stelde voor de wedstrijd. En de hele tijd verlegen de koppies naar beneden tijdens het interview, schitterend. Die gaan niet snel naast hun schoenen lopen denk ik zomaar.
Wacht maar tot ze nog meer opgehemeld gaan worden in de media. Dan gaat het 9 van de 10 keer na een tijdje toch mis en beginnen ze wel degelijk naast hun schoenen te lopen (zie de vele zogenaamde ajaks talentjes). Ondanks alles speelde de beide mannetjes een goede pot voetbal en ben ik stinkend jaloers als ik mijn voetbalkwaliteiten vergelijk met die van hen. :oops:
Plaats reactie