Computers

Alles wat maar gaat over computers en Internet kan je hier vinden.
Gebruikersavatar
grumbl
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 sep 2007, 11:07
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Nee, aan disk cleanup oftewel schijfopruiming heb je helemaal niets. Dat de meeste troep ongemoeid. Daar win je dus hooguit een paar megabyte mee, ik was op zoek naar tientallen gigabytes.
vriend :lol:

je hebt ook nog zoiets als resizen van je schijven. Kijk hier eens: Howtogeek
Achtereenvolgens:
stap 1 tweede partitie kleiner maken (neem aan dat er voldoende ruimte is)
stap 2 eerste partitie vergroten

en dan kun je ook nog vantevoren:
- defragmenteren ( voor stap 1)EN
- je pagefile van je c schijf af verplaatsen ( na stap 1 ). Beste is naar een fysiek andere schijf, maar als je een laptop hebt lukt dat niet altijd... Op de een of andere manier heb je die file toch nog steeds nodig.

Bij elkaar zou dit een betere verdeling op moeten leveren ...
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Dankzij de tip van Johannes heb ik geschuif met partities niet meer nodig. Ik kan nu regelmatig in no time alle rommel verwijderen. Schuiven met partities is uiteindelijk niet meer dan symptoombestrijding, ik geef er de voorkeur aan om de oorzaak aan te pakken.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ik heb sinds gister een andere accu in mijn laptop gedaan maar deze wordt niet opgeladen, op het icoontje staat 0% beschikbaar ( aan netstroom, accu wordt niet opgeladen) Het is een vrij nieuwe accu. Wat kan ik doen?
mAgNaVoX oDySsEy
RJK
Supporter
Berichten: 178
Lid geworden op: 28 feb 2007, 22:59
Locatie: Alkmaar

Wil me oude Dell pc weer aansluiten op internet met me flatscreen scherm ( nog bedankt huiswaard!) wil dit doen met een lan kabel. Deze zit er niet op, dus zo insteek kaart gekocht. het werkt nog niet. Maakt het nog uit waar je dat ding insteekt? Helemaal onder bv?
Ik sta er mee op en ga er mee naar bed .. .. ..
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

RJK schreef:Wil me oude Dell pc weer aansluiten op internet met me flatscreen scherm ( nog bedankt huiswaard!) wil dit doen met een lan kabel. Deze zit er niet op, dus zo insteek kaart gekocht. het werkt nog niet. Maakt het nog uit waar je dat ding insteekt? Helemaal onder bv?
Maakt in principe niet uit, volgens mij. Waarschijnlijk ziet de software op je computer de kaart nog niet. Soms werkt het als je nog een keer de boel helemaal opstart maar dat zal je wel geprobeerd hebben.
retteketetteketet_____________________________AZ
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

RJK schreef:Wil me oude Dell pc weer aansluiten op internet met me flatscreen scherm ( nog bedankt huiswaard!) wil dit doen met een lan kabel. Deze zit er niet op, dus zo insteek kaart gekocht. het werkt nog niet. Maakt het nog uit waar je dat ding insteekt? Helemaal onder bv?
Het maakt niet uit in welk slot je hem steekt, maar misschien is dat slot net defect.
Dus probeer het eens op een ander slot.
Kijk eens bij je apparaatbeheer of je hem ergens tegenkomt, en dan ook of hij goed geïnstalleerd is.
Wanneer dat allemaal is gebeurd, dan moet je hem misschien nog inschakelen bij je adapterinstellingen.

Succes

als het niet lukt, geef dan even je besturingssysteem aan.
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Mijn laptop is aan het eind van zijn Latijn. Aangezien ik niet per se meer een laptop nodig heb, denk ik eraan om een desktop aan te schaffen. Ik heb niet veel eisen, gamen doe ik op vooral op mijn PS3 en zo nu en dan eens een stom spelletje op lap/desktop, maar zeker niet fanatiek. Wat voor merk met welke eigenschappen raden jullie me aan? Het liefst koop ik een complete desktop, net zo makkelijk. Enige punt is dat ik absoluut geen fan ben van Apple, dus dat valt bij voorbaat al af. Budget is max. 750 euro met alles erop en eraan. Alle tips zijn welkom!
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Beetje tegen de stroom in. Iedereen, behalve de extreme gamers, laten de desktops juist achter om een laptop of ultrabook te nemen. Voor 750 heb je trouwens wel een aardige ultrabook van Samsung met i5-processor.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hmm, ziet er wel gaaf uit ja. Ben echt een leek op dat gebied. Na wat gegoogled te hebben zag ik dat meerdere bedrijven bezig zijn met een ultrabook. Loopt Samsung ook op dit gebied voor? Zag wat langskomen van Toshiba, en dat is ook niet meteen het minste bedrijf op dat gebied geloof ik...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Prijs/kwaliteit is prima bij Samsung. Asus is ook goed, maar is net een tikkie duurder bij vergelijkbare componenten over het algemeen. En over de belachelijke prijzen die Apple durft te vragen moeten we het maar helemaal niet hebben. Voor 750 euro kom je nog niet eens in de buurt van een instapmodelletje daar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
WinkelgreetzAZ
Supporter
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2005, 16:10
Locatie: Winkel
Contacteer:

Bombaman schreef:Mijn laptop is aan het eind van zijn Latijn. Aangezien ik niet per se meer een laptop nodig heb, denk ik eraan om een desktop aan te schaffen. Ik heb niet veel eisen, gamen doe ik op vooral op mijn PS3 en zo nu en dan eens een stom spelletje op lap/desktop, maar zeker niet fanatiek. Wat voor merk met welke eigenschappen raden jullie me aan? Het liefst koop ik een complete desktop, net zo makkelijk. Enige punt is dat ik absoluut geen fan ben van Apple, dus dat valt bij voorbaat al af. Budget is max. 750 euro met alles erop en eraan. Alle tips zijn welkom!
Toevallig afgelopen week een Dell I7 17inch laptop besteld. Prima laptop voor 699 euro.

http://www.dell.com/nl/p/laptops.aspx?c ... 336466&p=1
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om 2 x zo veel te luisteren als te praten.......
daimttery
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013, 02:54

Appgeeker video converter

http://www.ilikemall.com/how-to/convert ... v-mac.html

Het werkt prima voor mij. (soms niet, maar wel in het algemeen)
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik probeer sportlink op te starten op mijn pc, maar krijg het niet voor elkaar. Nieuwste java staat er al op, maar ik krijg steeds een error: "could not find or load main clas" en dan nog wat, maar het is zo snel weg dat ik het niet kan lezen. Engelse forums al bezocht, echter is dat in dusdanig jargon dat ik geen bal van snap. Kan iemand mij hier in jip en janneke taal uitleggen wat er fout gaat?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Heb je hetzelfde probleem als je een andere browser gebruikt?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja, explorer of firefox maakt niet uit. Het is ook niet de site zelf, die werkt wel, maar de "app" die via Java opgestart wordt. Ik werk op windows 7 trouwens.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Java eerst helemaal verwijderen, register schonen met CCleaner en dan opnieuw downloaden en proberen? Daarna eventueel hetzelfde met microsoft framework-componenten, die willen ook nog wel eens vervelend doen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ga ik van de week ff proberen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hoi,

vreemd probleem bij mijn PC met Windows 7. De externe schijf word niet meer herkend door
de PC. De aanduiding is zelfs veranderd van "H''naar "G".! De schijf word gebruikt voor opslag van
muziek en vooral voor de maandelijkse back-up,dua eigenlijk wel erg belangrijk.Schijf krijgt netvoeding
en is via de USB verbonden met de PC. USB-poorten geven geen foutmelding. Schijf geeft gewoon het blauwe lampje
maar word dus niet herkend.Wie heeft een oplossing???
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

@G-Vak Overal de stroom vanaf en dan wederom opstarten en aansluiten van de schijf biedt zeker geen soelaas?
retteketetteketet_____________________________AZ
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nee Pickel,dat heeft geen effect.
(De reageerknop heb ik nog niet ontdekt op het nieuwe forum!)
Plaats reactie