Artikelen over AZ (landelijke) dagbladen

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 26 okt 2023, 07:58 Wat zijn 'alle vooroordelen' van ons cluppie?
AZ speelt defensief onder Jansen, een frame wat hier veelvuldig wordt gebruikt, maar ook op socials
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 27 okt 2023, 09:57 AZ speelt defensief onder Jansen, een frame wat hier veelvuldig wordt gebruikt, maar ook op socials
Over de wedstrijd tegen Aston Villa las ik juist dat AZ niet had moeten pressen
we can come an end
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1650
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Afgelopen week het boek : De opbouw van een profclub' van André Liefaard gekocht en gelezen. Heerlijk om de de jaren 1988-1998 nog eens te beleven. Met terugwerkende kracht was dat toch een heerlijke tijd. Net als de auteur lang niet alle wedstrijden gezien. Zo'n 10 x per seizoen ging ik nog wel heen en in mijn herinnering regende het altijd en was het ook altijd koud. Desondanks mooie wedstrijden gezien van waarschijnlijk een armzalig maar toch gelukmakend niveau. Een aanrader voor iedereen die deze tijd nog eens wil beleven of wil weten hoe mager die jaren waren.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef: 08 dec 2023, 12:19 Afgelopen week het boek : De opbouw van een profclub' van André Liefaard gekocht en gelezen. Heerlijk om de de jaren 1988-1998 nog eens te beleven. Met terugwerkende kracht was dat toch een heerlijke tijd. Net als de auteur lang niet alle wedstrijden gezien. Zo'n 10 x per seizoen ging ik nog wel heen en in mijn herinnering regende het altijd en was het ook altijd koud. Desondanks mooie wedstrijden gezien van waarschijnlijk een armzalig maar toch gelukmakend niveau. Een aanrader voor iedereen die deze tijd nog eens wil beleven of wil weten hoe mager die jaren waren.
Leuk.

Is dit een betrouwbare link?

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-opbouw-v ... 166822208/
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1650
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef: 08 dec 2023, 13:01 Leuk.

Is dit een betrouwbare link?

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-opbouw-v ... 166822208/
Volgens mij wel. De auteur is de verkoper dus dat komt wel goed.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 08 dec 2023, 13:01 Leuk.

Is dit een betrouwbare link?

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-opbouw-v ... 166822208/
In het Fancentrum ligt hij ook en is hij goedkoper, € 24,95
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 08 dec 2023, 12:19 Afgelopen week het boek : De opbouw van een profclub' van André Liefaard gekocht en gelezen. Heerlijk om de de jaren 1988-1998 nog eens te beleven. Met terugwerkende kracht was dat toch een heerlijke tijd. Net als de auteur lang niet alle wedstrijden gezien. Zo'n 10 x per seizoen ging ik nog wel heen en in mijn herinnering regende het altijd en was het ook altijd koud. Desondanks mooie wedstrijden gezien van waarschijnlijk een armzalig maar toch gelukmakend niveau. Een aanrader voor iedereen die deze tijd nog eens wil beleven of wil weten hoe mager die jaren waren.
Dank voor de tip

In mijn herinnering is een wedstrijd tegen Helmond Sport de slechtste ooit. Ergens begin jaren '90, 0-0, stromende regen en maar 2.000 toeschouwers
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 08 dec 2023, 13:57 Dank voor de tip

In mijn herinnering is een wedstrijd tegen Helmond Sport de slechtste ooit. Ergens begin jaren '90, 0-0, stromende regen en maar 2.000 toeschouwers
Volgens mij was dit de eerste wedstrijd waar ik mijn oudste zoon mee naar toe nam.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11180
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 08 dec 2023, 12:19 Afgelopen week het boek : De opbouw van een profclub' van André Liefaard gekocht en gelezen. Heerlijk om de de jaren 1988-1998 nog eens te beleven. Met terugwerkende kracht was dat toch een heerlijke tijd. Net als de auteur lang niet alle wedstrijden gezien. Zo'n 10 x per seizoen ging ik nog wel heen en in mijn herinnering regende het altijd en was het ook altijd koud. Desondanks mooie wedstrijden gezien van waarschijnlijk een armzalig maar toch gelukmakend niveau. Een aanrader voor iedereen die deze tijd nog eens wil beleven of wil weten hoe mager die jaren waren.
Ben dit boek nu aan het lezen. Nostalgie, mooie verhalen, normale salarissen (900 gulden bonus!) en karakteristieke foto’s.

Maar wel ontzettend slecht geschreven door die Liefaard.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De media heeft inmiddels een andere verhaallijn te pakken. Een paar weken geleden was het dat alles wel goed ging bij AZ en het raar was dat Jansen werd ontslagen en nu is het dat het al maanden de weg kwijt is ...
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 11 feb 2024, 19:07 De media heeft inmiddels een andere verhaallijn te pakken. Een paar weken geleden was het dat alles wel goed ging bij AZ en het raar was dat Jansen werd ontslagen en nu is het dat het al maanden de weg kwijt is ...
De media heeft?

Ik krijg altijd hevige jeuk van dit soort taalfouten die blijkbaar gemeengoed zijn geworden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 15 feb 2024, 12:28 De media heeft?

Ik krijg altijd hevige jeuk van dit soort taalfouten die blijkbaar gemeengoed zijn geworden.
Sorry, even krabben helpt allicht? #-o :-k
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 15 feb 2024, 12:35 Sorry, even krabben helpt allicht? #-o :-k
Niet zolang iemand die zich tevergeefs tracht uit te drukken in hoogdravend Nederlands dit soort fouten maakt.

Je bevindt je overigens in goed gezelschap hoor. Zelfs journalisten maken deze fout zoals regelmatig te lezen in het NHD. En uiteraard Louis van Gaal.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 15 feb 2024, 13:53 Niet zolang iemand die zich tevergeefs tracht uit te drukken in hoogdravend Nederlands dit soort fouten maakt.

Je bevindt je overigens in goed gezelschap hoor. Zelfs journalisten maken deze fout zoals regelmatig te lezen in het NHD. En uiteraard Louis van Gaal.
Behoort 'media' tot de categorie hoogdravend Nederlands?
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 15 feb 2024, 14:13 Behoort 'media' tot de categorie hoogdravend Nederlands?
Nee hoor. Maar ik loop regelmatig geheel vast in die zinsopbouw van jou en de betekenis er van. Dan haak ik af. Zal wel aan mij liggen.

Geen zin om voorbeelden op te zoeken.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie