KNVB-beker

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 01 mei 2023, 10:41 Ik vind het wel opvallend hoe het trio Stengs, Boadu en Wijndal volledig flopt in het buitenland. Ik heb echt het gevoel dat zij dachten er met hun prestaties in AZ 1 al te zijn.
Als de KNVB hun oren niet naar ajax had gelegd hadden ze ons wel 3 seizoenen geleden kampioen gemaakt. Dat je dan gaat denken er wel te zijn, is enigszins wel te begrijpen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarForever schreef: 01 mei 2023, 11:51 Dat krijgt hij bij lange na niet.
Die geluiden gingen destijds. En als Bergwijn 4,6 miljoen krijgt zou ik dat ook niet gek vinden. Maar het blijkt inderdaad een stuk lager te zijn, 1,2 miljoen exclusief bonussen. Die bonus kan hij dit jaar alleen wel vergeten :P

Overigens nog steeds geen medelijden
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Vorig seizoen kwam hij bij AZ toch nauwelijks verder dan dit niveau? Sinds zijn matties Boadu en Stengs zijn vertrokken was het niet de oude Owen.
Alle drie waren trouwens na hun Oranje uitverkiezing minder dan daarvoor. Alsof ze dachten dat ze er al waren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 01 mei 2023, 10:41 Ik vind het wel opvallend hoe het trio Stengs, Boadu en Wijndal volledig flopt in het buitenland. Ik heb echt het gevoel dat zij dachten er met hun prestaties in AZ 1 al te zijn.
Stengs speelt gewoon alles bij Antwerp, won dit weekend de beker en is nog kansrijk voor de titel. Dat zou ik geen flop willen noemen. Wijndal is een ander verhaal, die wordt gewoon echt totaal verkeerd (niet) gebruikt, terwijl zijn concurrenten echt niet beter zijn. Hij is geen schim van de lefgozer die hij hier was. Ik heb ook niet het idee dat hij dacht dat hij er al was na AZ. Hij heeft hier drie jaar als basisspeler gespeeld, is aanvoerder geworden en international. Vervolgens maakte hij een logische stap, want nu komt er ook druk op. Dat heb je bij AZ minder. Boadu heeft vooral veel last gehad van blessures en heeft bovendien ook stevige concurrenten met eerst Volland en Ben Yedder en later ook nog Embolo. Ik heb niet het idee dat hij verwacht had vorig jaar basisspeler te zijn. Zijn rol was in principe als verwacht, alleen stagneert het wel door de blessures.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 01 mei 2023, 18:28 Vorig seizoen kwam hij bij AZ toch nauwelijks verder dan dit niveau? Sinds zijn matties Boadu en Stengs zijn vertrokken was het niet de oude Owen.
Alle drie waren trouwens na hun Oranje uitverkiezing minder dan daarvoor. Alsof ze dachten dat ze er al waren.
Was vorig seizoen gewoon een van de beste AZ'ers en door de supporters ook nog verkozen tot speler van het jaar. Alleen na de interesse van ajax en dat akkefietje na Utrecht-uit (?) kon hij er opeens niks meer van. Lachwekkend natuurlijk. Had aanvallend uitstekende cijfers en is geen enkele keer weggespeeld door zijn directe tegenstander.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 01 mei 2023, 13:53 Als de KNVB hun oren niet naar ajax had gelegd hadden ze ons wel 3 seizoenen geleden kampioen gemaakt. Dat je dan gaat denken er wel te zijn, is enigszins wel te begrijpen.
Hun oren naar ajax hadden gelegd? AZ wist niet hoe snel ze zich achter ajax moesten scharen met hun roep om de competitie definitief stil te leggen. Een totaal onbegrijpelijke keuze, ook toen al.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 01 mei 2023, 11:21 Hij is naar de verkeerde club gegaan en hij is zich meteen anders gaan gedragen. Bij elke andere club zou ik hem het beste wensen.

Prima als jij dat sneu vind. Ik heb gewoon een hekel aan de club en al haar spelers. Hij heeft zelf gekozen en met 4 miljoen per jaar hoeven we geen medelijden te hebben.
Vier miljoen per jaar denk? Je bent dus ook nog niet op de hoogte van de feiten. Daarnaast maakte hij een vrij logische stap voor zijn ontwikkeling. De primitieve gedachte van een supporter moet je daarbij even opzij zetten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2023, 07:44 Stengs speelt gewoon alles bij Antwerp, won dit weekend de beker en is nog kansrijk voor de titel. Dat zou ik geen flop willen noemen.
Stengs is bij Nice niet gelukt. Bij Antwerp is het niet bijzonder wat Stengs laat zien. Ik vond hem ook in de bekerfinale niet goed voetballen.
21 wedstrijden - 1 goal en 4 assists. Laten we het erop houden dat hij zich niet echt doorontwikkeld sinds het vertrek bij AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 mei 2023, 08:08 Stengs is bij Nice niet gelukt. Bij Antwerp is het niet bijzonder wat Stengs laat zien. Ik vond hem ook in de bekerfinale niet goed voetballen.
21 wedstrijden - 1 goal en 4 assists. Laten we het erop houden dat hij zich niet echt doorontwikkeld sinds het vertrek bij AZ.
Stengs was bij Nice oke, niet geweldig, maar ook niet totaal geflopt. Ook nog wat last gehad van blessures. Bij Antwerp doet hij het met 3 goals en 7 assists en 33 wedstrijden ook prima, zeker omdat zijn rol anders is dan hij bij ons was. Hij speelt daar op het middenveld.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2023, 08:26 Hij speelt daar op het middenveld.
Sinds een paar wedstrijden inderdaad.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2023, 07:49 Vier miljoen per jaar denk? Je bent dus ook nog niet op de hoogte van de feiten. Daarnaast maakte hij een vrij logische stap voor zijn ontwikkeling. De primitieve gedachte van een supporter moet je daarbij even opzij zetten.
Dat heb ik hierboven al gerectificeerd.

En hij heeft zich inderdaad fantastisch ontwikkeld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 01 mei 2023, 10:41 Ik vind het wel opvallend hoe het trio Stengs, Boadu en Wijndal volledig flopt in het buitenland. Ik heb echt het gevoel dat zij dachten er met hun prestaties in AZ 1 al te zijn.
Ik vind het vooral opvallend hoe Boadu en Stengs alsmaar gehyped zijn ondanks dat ze in dienst van AZ echt een hele lange periode heel matig tot slecht hebben gespeeld. En ja die blessures destijds zijn heel vervelend geweest voor die gasten, dat was verschrikkelijk zonde. Ze hebben alle kansen van de wereld gehad, en zijn met fluwelen handschoenen behandeld. Stengs heeft zon beetje 10x het krediet gehad tov bijvoorbeeld Gudmundsson. idem met Boadu t.o.v Druijf.

We danken de media dat we alsnog een mooi bedrag hebben gevangen voor die twee. En dan men vervolgens doet alsof ze in het buitenland floppen is een voorspelbaar gevolg ervan. Maar dit is gewoon hun niveau.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 04 mei 2023, 19:57 Dat heb ik hierboven al gerectificeerd.

En hij heeft zich inderdaad fantastisch ontwikkeld.
:lol:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Best een leuk toernooi

:lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 21 dec 2023, 19:42 Best een leuk toernooi

:lol:
Ik geniet hier enorm van.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 21 dec 2023, 19:45 Ik geniet hier enorm van.
ajax slaagt er dit jaar heel goed in om onze eigen ellende een beetje te vergeten

Hartelijk dank daarvoor
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Gewoon spelen daar in Eindhoven, hebben wij toch gisteren ook gedaan in de stromende regen en dat op een amateurveld.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 21 dec 2023, 20:17 Gewoon spelen daar in Eindhoven, hebben wij toch gisteren ook gedaan in de stromende regen en dat op een amateurveld.
Wordt waarschijnlijk ingehaald op 10 januari, 3 dagen voor Twente-AZ.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Prima loting zo, van Feyenoord/Twente/PSV blijft er maar 1 over.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik begin nog bijna te geloven dat we de beker kunnen winnen...
Plaats reactie