Schaatsen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Volgende week het 1e grote internationale toernooi, het EK.

Wie gaat het winnen bij de mannen: Uytdehaage, Romme of toch een andere Nederlander. En wordt het 1,2,3 of komt er nog een Rus of een ander tussen.

En bij de dames: Wordt het weer eins,zwei,drei of weet Renate Groenwold zich tussen de Duitse dames te wringen.
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Ongelooflijk dat er hier een topic voor is. Het schaatsen en dan vooral het mannenschaatsen is totaal niet spannend. De vraag is welke Nederlander het toernooi wint. Ze kunnen net zo goed de namen van de toernooien veranderen in het open NK schaatsen. Het wordt pas leuk als er een topper uit een ander land zich aandient. De presentatoren maken het allemaal nog een tikkeltje erger aangezien ze het nog een verrassing vinden als er een Nederlander wint.

Over Mart Smeet zal ik het maar niet hebben want die zit voor lul met zijn gebreide trui :?
Tsja........
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Misschien dat Henk Timmer dit wel een interessant topic vindt.
vrtg
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 dec 2003, 14:32
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dropkick Murphy schreef:Misschien dat Henk Timmer dit wel een interessant topic vindt.
Ik zag ook al dat hij vandaag z'n Alkmaarse vlag naar de Utrechtse ijsbaan had meegebracht.
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Om 4.00 's nachts WK Sprinten in Galgary(?).
Kijken wat Erben Wennemars gaat doen :wink:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dick schreef:Om 4.00 's nachts WK Sprinten in Galgary(?).
Kijken wat Erben Wennemars gaat doen :wink:
Hopelijk heeft hij niet al te veel last van die snee in z'n been.

Het WK is trouwens in Nagano en niet in Calgary.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Wel een lekkere kuttijd, denk dat ik maar lekker blijf slapen, het wordt morgen immers zwaar genoeg :wink:
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Huiswaard schreef:Wel een lekkere kuttijd, denk dat ik maar lekker blijf slapen, het wordt morgen immers zwaar genoeg :wink:
Je bent niet de enige hoor, ik lig dan ook op 1 oor :wink:
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Ik ga wel proberen om zoveel mogelijk te zien. ik vind het WK sprint toch altijd wel het hoogtepunt van het schaatsseizoen.
Vorig weekend heb ik van dat EK (lees NK) allround vrijwel niets gezien. Leuk voor die Tuitert hoor maar die allround-toernooien stellen al jaren niets meer voor met de Nederlandse mannen en de Duitse vrouwen.
Nee,dan kijk ik liever naar die explosiviteit van een Wennemars,Van Velde,Shimizu en Wotherspoon.
Onze wekker staat toch op 6 uur want m`n meissie moet werken dus ik pik morgenochtend wel ff een uurtje mee.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik zie deze topic nu pas, maar heb direct besloten: beheerders, slot er op! Mijn hemel, schaatsen! What's next? Word er straks een topic geopend voor het Fries Open Kaatsen? Dit soort gepruts in de marge is verder geen woord waardig.
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Dick schreef:Om 4.00 's nachts WK Sprinten in Galgary(?).
Kijken wat Erben Wennemars gaat doen :wink:
Ik heb net na me werk ff gekeken wat Wennewars heeft gedaan en het was niet best. Hij veroorzaakte twee valse starts maar bij een kreeg hij alleen een reprimande waardoor hij niet gediskwalificeert werd. Ook bij de derde start stond hij absoluut niet stil. Hij heeft mazzel dat hij nog in het toernooi zit.
Tsja........
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Marianne Timmer staat na twee afstanden eerste. Zij werd op zowel de 500 als de 1000 meter derde en heeft in het klassement 0,21 sec. voorsprong op Anni Friesinger die de duizend won. De dames Nuyt,Thomas en Oonk staan resp. 13,14 en 15.

De heren deden het inderdaad nie best op de 500 meter. Van Velde klaagde over pijn na een val op de training en werd zevende en Wennemars werd negende nadat hij gematst werd door de wedstrijdleiding. Hij bleek bij de eerste valse start slechts een waarschuwing te hebben gehad.
Toch staat Wennemars wel eerste nadat hij de 1000 meter won waarin Bjorn Nijenhuis verrassend tweede werd. Wennemars moet morgen 0.02 sec. voorsprong verdedigen op Wotherspoon. Van Velde staat 7 voor Nijenhuis (9) en Kuipers (16)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mr. Opdam schreef:Ik zie deze topic nu pas, maar heb direct besloten: beheerders, slot er op! Mijn hemel, schaatsen! What's next? Word er straks een topic geopend voor het Fries Open Kaatsen? Dit soort gepruts in de marge is verder geen woord waardig.
Als je deze topic onzin vind dan lees je 'm toch niet!!!!!!

Aan de reacties te zien is er toch belangstelling voor. En dit subforum heet niet voor niets "Overige sporten". Dan is er dus plaats voor alle sporten behalve voetbal.
Don Corleone
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2004, 14:06
Locatie: alkmaar

ja de nederlandse inbreng is groots.. timmer en wennemars staan samen eerste. weet iemand hoe laat het vanmiddag herhaald wordt?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ruud schreef:ja de nederlandse inbreng is groots.. timmer en wennemars staan samen eerste. weet iemand hoe laat het vanmiddag herhaald wordt?
Tussen 15.00 en 17.00 is er een uitgebreide samenvatting op Ned.2.
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Forza AZ schreef:[..]

Tussen 15.00 en 17.00 is er een uitgebreide samenvatting op Ned.2.
Dan zit ik in de Corridor :wink:

Verbaast me nix als Timmer wint, of Friesinger op z'n Duits, de laatste afstand net hetgene goedmaken wat nodig was voor de 1e plaats.

AZ!, altijd wel leuk toch, beetje schaatsen :wink:
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Nog ruim vier uur bier drinken en dan barst het schaatsgeweld weer los in Nagano, en ook een beetje in Casa Huiswaard y AZzepoester.

Ik hoor trouwens net dat Huiswaard een hele rappe 500 in de benen heeft en ook op 'de tien' kan ie aardig meekomen.
PR's Huiswaard:
500 mt. 43u. 05m.21s.,
10 km: 2 weken, 5 dagen, 09u. 46m. 03sec. :wink:

En daarbij moet ik wel even vermelden dat de tien km wel bij slechte omstandigheden werd geschaatst. Hij moest namelijk 134 keer pissen, en zo'n pisfles is snel gevuld. Gelukkig was daar: AZzepoester :lol:
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Ik ga zo me wekker op 4 uur zetten, ik moet en zal het live zien:D.
Dus ik ga nu ff die nodige uurtjes slaap pakken.
Glory is for the moment. Pride is forever!
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Zijn er helemaal geen forumgebruikers die het schaatsen aan het kijken zijn? Beetje jammer, had wel een beetje drukte verwacht
'Not in the face, ok?'
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

bonenplukker schreef:Zijn er helemaal geen forumgebruikers die het schaatsen aan het kijken zijn? Beetje jammer, had wel een beetje drukte verwacht
Marianne Timmer is wereldkampioen
Met drie derde en een vierde plaats dit weekend bleef ze Anni Friesinger en Jennifer Rodriguez voor. Het is voor het eerst dat een Nederlandse vrouw WK sprint is geworden.

Bij de heren zijn er nog 4 kanshebbers nadat Gerad van Velde de 500 meter won vanmorgen. Wennemars werd net als gisteren 7e op de 500.
Op dit moment staat Wotherspoon 1 voor Wennemars,Ireland en Van Velde
Plaats reactie