Hij speelt nooit 90 minuten als middenvelder. Maar als hij erin komt, dan zie je het toch gewoon? Zo makkelijk is het toch? Hij mag soms 20 minuten opdraven en loopt nooit box to box (a la Reijnders of Belic), hij loopt nooit gaten dicht, meldt zich nooit in het 16-metergebied van de tegenstander etc. etc.AZ 4 Life schreef: ↑04 sep 2024, 18:19 Lui is niet hetzelfde als nonchalant. Nonchalant is eerder gemakzuchtig. Dingen te makkelijk opvatten. Dat is heel wat anders dan lui.
Of hij minder loopt dan andere middenvelders weet ik niet, daarvoor speelt hij daar te weinig. Hij speelde niet op het middenveld omdat de concurrentie daar destijds gewoon beter was en praktisch altijd beschikbaar waren. Maar welke cijfers heb jij om te onderbouwen dat hij minder liep dan andere middenvelders? En dan moeten het wel middenvelders zijn die in dezelfde rol spelen. Dani de Wit zal namelijk ook meer meters hebben gemaakt dan Clasie.
De reden dat hij achterin speelde was puur toeval. Na een aantal transfers en blessures rendeerde hij daar goed en hield hij zijn plek. Hij was juist opvallend sterk in de duels. Natuurlijk verloor hij ze ook wel eens, maar hij heeft vorig jaar op alle vlakken een vrij stabiel seizoen gedraaid.
Hij gaat heel laks (LUI) de duels in, en als hij deze verliest dan sjokt die maar een beetje terug. Hoe vaak heb je Bazoer een maximale sprint zien trekken?
Dan nog iets anders: is het mogelijk om zo nonchalant te zijn als Bazoer maar tegelijkertijd hardwerkend(dus niet lui)? Zo ja, kan je me daar een voorbeeld van opnoemen? Ik heb namelijk nog nooit een gemakzuchtige hardwerkende speler in mijn leven gezien.