Riechedly Bazoer (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Basisspeler

AZ 4 Life schreef: 04 sep 2024, 18:19 Lui is niet hetzelfde als nonchalant. Nonchalant is eerder gemakzuchtig. Dingen te makkelijk opvatten. Dat is heel wat anders dan lui.

Of hij minder loopt dan andere middenvelders weet ik niet, daarvoor speelt hij daar te weinig. Hij speelde niet op het middenveld omdat de concurrentie daar destijds gewoon beter was en praktisch altijd beschikbaar waren. Maar welke cijfers heb jij om te onderbouwen dat hij minder liep dan andere middenvelders? En dan moeten het wel middenvelders zijn die in dezelfde rol spelen. Dani de Wit zal namelijk ook meer meters hebben gemaakt dan Clasie.

De reden dat hij achterin speelde was puur toeval. Na een aantal transfers en blessures rendeerde hij daar goed en hield hij zijn plek. Hij was juist opvallend sterk in de duels. Natuurlijk verloor hij ze ook wel eens, maar hij heeft vorig jaar op alle vlakken een vrij stabiel seizoen gedraaid.
Hij speelt nooit 90 minuten als middenvelder. Maar als hij erin komt, dan zie je het toch gewoon? Zo makkelijk is het toch? Hij mag soms 20 minuten opdraven en loopt nooit box to box (a la Reijnders of Belic), hij loopt nooit gaten dicht, meldt zich nooit in het 16-metergebied van de tegenstander etc. etc.

Hij gaat heel laks (LUI) de duels in, en als hij deze verliest dan sjokt die maar een beetje terug. Hoe vaak heb je Bazoer een maximale sprint zien trekken?

Dan nog iets anders: is het mogelijk om zo nonchalant te zijn als Bazoer maar tegelijkertijd hardwerkend(dus niet lui)? Zo ja, kan je me daar een voorbeeld van opnoemen? Ik heb namelijk nog nooit een gemakzuchtige hardwerkende speler in mijn leven gezien.
Langedijk
Fanpage-junk

SchoorlAZ schreef: 05 sep 2024, 07:07Ik heb namelijk nog nooit een gemakzuchtige hardwerkende speler in mijn leven gezien.
Die is net van Cagliari naar Kopenhagen gegaan
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZ 4 Life
Harde Kern

SchoorlAZ schreef: 05 sep 2024, 07:07 Hij speelt nooit 90 minuten als middenvelder. Maar als hij erin komt, dan zie je het toch gewoon? Zo makkelijk is het toch? Hij mag soms 20 minuten opdraven en loopt nooit box to box (a la Reijnders of Belic), hij loopt nooit gaten dicht, meldt zich nooit in het 16-metergebied van de tegenstander etc. etc.

Hij gaat heel laks (LUI) de duels in, en als hij deze verliest dan sjokt die maar een beetje terug. Hoe vaak heb je Bazoer een maximale sprint zien trekken?

Dan nog iets anders: is het mogelijk om zo nonchalant te zijn als Bazoer maar tegelijkertijd hardwerkend(dus niet lui)? Zo ja, kan je me daar een voorbeeld van opnoemen? Ik heb namelijk nog nooit een gemakzuchtige hardwerkende speler in mijn leven gezien.
Op basis van een paar invalbeurtjes kan je onmogelijk een conclusie trekken. Daarvoor zal je hem een aantal wedstrijden ook in zijn ritme moeten laten komen. En hardwerken en nonchalant kan wel degelijk. Je kan bijvoorbeeld hard werken en nonchalant zijn in de passing.
AZ 4 Life
Harde Kern

Bertje schreef: 04 sep 2024, 20:24 Wat ik zie zie ik. Boosheid, blijheid, verliefdheid of pijn en verdriet om maar wat te noemen. Maar zeker ook desinteresse.
Dat zijn geen vooroordelen.
Maar goed, ieder zijn eigen kijk / interpretatie.
Van mij mag hij weg
Van mij mag hij ook weg, dat is geen discussiepunt wat mij betreft. De interpretatie van sommigen deel ik niet, althans, de voorbeelden vind ik alles behalve overtuigend.
SchoorlAZ
Basisspeler

AZ 4 Life schreef: 05 sep 2024, 19:22 Op basis van een paar invalbeurtjes kan je onmogelijk een conclusie trekken. Daarvoor zal je hem een aantal wedstrijden ook in zijn ritme moeten laten komen. En hardwerken en nonchalant kan wel degelijk. Je kan bijvoorbeeld hard werken en nonchalant zijn in de passing.
Dat us zo'n dooddoener. Zoiets moet je toch verdienen?
En als je enkel nonchalant bent in de passing, ben je niet eens nonchalant in het algemeen. Bazoer is echter nonchalant in duels, sprinten én passing.
DeTorenburch
Oude garde

AZ 4 Life schreef: 05 sep 2024, 19:23 Van mij mag hij ook weg, dat is geen discussiepunt wat mij betreft. De interpretatie van sommigen deel ik niet, althans, de voorbeelden vind ik alles behalve overtuigend.
Even een check mag je dan minder gefocust wel zeggen? Dat is namelijk bij Bazoer naar mijn idee wel waarneembaar. Hij is minder scherp in de duels en zijn passing begint weer te lijken op zijn eerste minuten in AZ 1.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

In de discussie over zijn Curacao oproep komt de boodschap naar voren dat hij naar Turkije of Griekenland zou willen verkassen.
Zijn die markten nog open?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 06 sep 2024, 14:34 In de discussie over zijn Curacao oproep komt de boodschap naar voren dat hij naar Turkije of Griekenland zou willen verkassen.
Zijn die markten nog open?
Ja, Griekenland tot de 11e, Turkije tot de 13e
we can come an end
Ferry
Georg

differentcook schreef: 06 sep 2024, 14:49 Ja, Griekenland tot de 11e, Turkije tot de 13e
Ik lees alleen nergens een gerucht of iets over Bazoer. Dat is wel tegenvallend.
MB80
Basisspeler

Ferry schreef: 07 sep 2024, 09:09 Ik lees alleen nergens een gerucht of iets over Bazoer. Dat is wel tegenvallend.
Eens maar Bazoer zal komende week toch echt wel een beslissing moeten nemen.

Nu komen er al geen top clubs voor hem maar na een jaar op het tweede plan bij AZ al helemaal niet…. Dus naar een subtopper in Turkije bijvoorbeeld is een betere keuze, ook voor AZ.

AZ kan dan mooi de minuutjes geven die een vierde/vijfde keus krijgt aan Kwakman bijvoorbeeld.
Bertje
Reservespeler

Die is weg. Gratis.
Konyaspor. Mooi clubje voor hem.
DonnyDelano
Oude garde

Bertje schreef: 09 sep 2024, 09:50 Die is weg. Gratis.
Konyaspor. Mooi clubje voor hem.
Transfervrij, volgens NHD. Blijkbaar zijn ze blij dat ze z'n salaris niet meer hoeven te betalen
DiepeMast
Goalscorer

Toch gek dat je een speler die pakweg een waarde van 4M€ vertegenwoordigd, gratis de deur uit laat lopen met een doorlopend contract.

Blijkbaar speelt het wegvallen van het salaris (paar ton?) en de weg vrij maken voor speelminuten van jeugdspelers een grotere rol.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Antti Opdam
Gewoon Dirk

"Fraai" weer.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

Gelukkig is Max een topverkoper.
Bertje
Reservespeler

DiepeMast schreef: 09 sep 2024, 11:07 Toch gek dat je een speler die pakweg een waarde van 4M€ vertegenwoordigd, gratis de deur uit laat lopen met een doorlopend contract.

Blijkbaar speelt het wegvallen van het salaris (paar ton?) en de weg vrij maken voor speelminuten van jeugdspelers een grotere rol.

Misschien waren ze zijn houding zat en verstoorde hij het groepsproces?
Hoe dan ook, het blijft merkwaardig.
differentcook
Harde Kern

DiepeMast schreef: 09 sep 2024, 11:07 Toch gek dat je een speler die pakweg een waarde van 4M€ vertegenwoordigd, gratis de deur uit laat lopen met een doorlopend contract.

Zo kwam hij ook transfervrij bij AZ 'aanwaaien' (bij een marktwaarde van 5 miljoen)
we can come an end
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 09 sep 2024, 12:14 Zo kwam hij ook transfervrij bij AZ 'aanwaaien' (bij een marktwaarde van 5 miljoen)
Maar nu had hij gewoon een contract ...
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 09 sep 2024, 13:41 Maar nu had hij gewoon een contract ...
Men had waarschijnlijk de keuze om hem zonder transfersom te laten gaan en zo salariskosten en gemor te besparen of hem te behouden.
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

Toch een beetje een vreemd verhaal. Ondanks zijn gebreken was Bazoer vorige jaar een tijdlang de beste CV in de selectie. In meerdere wedstrijden zelfs een van de sterkhouders. Tijdens de voorbereiding is hij ineens geen CV meer maar wordt hij middenvelder. Om vervolgens enkele weken later gratis van de hand gedaan te worden ondanks een doorlopend contract.
Gesloten