Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Basisspeler

differentcook schreef: 09 jul 2024, 07:23 Het contract van Finn Stam is verlengd net voor zijn huur aan Groningen
We hebben het over een verhuur met een koopoptie. Dan maakt het dus niet uit hoelang iemand zijn contract nog duurt, want de hoogte van de potentiële transfersom wordt vooraf al contractueel afgesproken.
SchoorlAZ
Basisspeler

vriend schreef: 09 jul 2024, 14:16 Tja, tja. De AZ-opleiding is toch wel stil gevallen. Produceert slechts eenheidsworsten zonder bijzondere eigenschappen.

Zo'n Yamal speelt als puber al een EK. Het kan dus wel maar dan moet je de opleiding anders inrichten. Liever één Yamal dan die hele Youth League generatie van AZ.
Vind ik allemaal erg voorbarig. Ik denk dat je met Goes, Mastoras, Kwakman, Smit en Addai potentieel echt hele goede spelers hebt, die potentie hebben om de Nederlandse top of zelfs in sommige gevallen het Nederlands elftal te halen. Daarbuiten kunnen spelers als Dekker, Daal, Meerdink, Koopmeiners, Poku zich ook gewoon ontwikkelen tot goede/uitstekende spelers voor AZ.

Dat er bij Spanje nu een keer een puber doorbreekt als gouden talent, zegt niet dat wij onze opleiding anders moeten inrichten. Dat zou wel heel opportuun zijn.
vriend
Basisspeler

SchoorlAZ schreef: 09 jul 2024, 15:04 Vind ik allemaal erg voorbarig. Ik denk dat je met Goes, Mastoras, Kwakman, Smit en Addai potentieel echt hele goede spelers hebt, die potentie hebben om de Nederlandse top of zelfs in sommige gevallen het Nederlands elftal te halen. Daarbuiten kunnen spelers als Dekker, Daal, Meerdink, Koopmeiners, Poku zich ook gewoon ontwikkelen tot goede/uitstekende spelers voor AZ.

Dat er bij Spanje nu een keer een puber doorbreekt als gouden talent, zegt niet dat wij onze opleiding anders moeten inrichten. Dat zou wel heel opportuun zijn.
Ik denk dat Yamal bij AZ uit de opleiding zou zijn weggestuurd. Past niet in het stramien.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
AZ 4 Life
Harde Kern

vriend schreef: 09 jul 2024, 14:16 Tja, tja. De AZ-opleiding is toch wel stil gevallen. Produceert slechts eenheidsworsten zonder bijzondere eigenschappen.

Zo'n Yamal speelt als puber al een EK. Het kan dus wel maar dan moet je de opleiding anders inrichten. Liever één Yamal dan die hele Youth League generatie van AZ.
Dat zijn exceptionele talenten, die breng je praktisch nooit voort. Het doorbreken van talenten gaat in golven. De vorige generatie(s) heeft vijf oranje internationals voortgebracht met Stengs, Boadu, Wijndal, Til en Koopmeiners. Dat is niet niks. Reken ik Hatzidiakos als Grieks international nog niet mee.
Ferry
Georg

AZ 4 Life schreef: 09 jul 2024, 17:46 Dat is niet niks.
Maar zijn opmerking is best terecht. Hoeveel van de Youth League generatie komt uberhaupt in de buurt van Oranje?
Sander73
Seizoenkaarthouder

Ferry schreef: 09 jul 2024, 18:05 Maar zijn opmerking is best terecht. Hoeveel van de Youth League generatie komt uberhaupt in de buurt van Oranje?
Dat is inderdaad de vraag. Lopen er echt versterkingen voor AZ 1 rond in die lichting of was het collectief dat betreffende seizoen gewoon erg goed en heeft AZ zich mbt deze lichting te rijk gerekend? De waarheid zal waarschijnlijk wel ergens in het midden liggen maar komend seizoen moeten er toch echt wel een aantal structureel aanhaken.
differentcook
Harde Kern

SchoorlAZ schreef: 09 jul 2024, 14:59 We hebben het over een verhuur met een koopoptie. Dan maakt het dus niet uit hoelang iemand zijn contract nog duurt, want de hoogte van de potentiële transfersom wordt vooraf al contractueel afgesproken.
Ik wist toen nog niet van de koopoptie. Dan zal de contractverlenging zijn om iig nog wat geld aan hem te verdienen (en voor hem om een beter salaris te krijgen)
we can come an end
vriend
Basisspeler

AZ 4 Life schreef: 09 jul 2024, 17:46 Dat zijn exceptionele talenten, die breng je praktisch nooit voort. Het doorbreken van talenten gaat in golven. De vorige generatie(s) heeft vijf oranje internationals voortgebracht met Stengs, Boadu, Wijndal, Til en Koopmeiners. Dat is niet niks. Reken ik Hatzidiakos als Grieks international nog niet mee.
Als spelers van de Youth League lichting goed zijn dan had een aantal vorig seizoen op eredivisieniveau moeten meedraaien. Dat is niet gebeurd. Kwakman, Smit, Addai, waar zijn ze? Het zijn gedrilde eenheidsworsten.
Zie verder de posts van Ferry en Sander.

Mooie goal van Yamal trouwens.
SchoorlAZ
Basisspeler

vriend schreef: 09 jul 2024, 15:17 Ik denk dat Yamal bij AZ uit de opleiding zou zijn weggestuurd. Past niet in het stramien.
Zo'n opmerking kan ik niet serieus nemen hoor. Waarom denk je dat überhaupt?
SjaakTrekhaak
Fanatic

SchoorlAZ schreef: 09 jul 2024, 14:59 We hebben het over een verhuur met een koopoptie. Dan maakt het dus niet uit hoelang iemand zijn contract nog duurt, want de hoogte van de potentiële transfersom wordt vooraf al contractueel afgesproken.
Ik heb nergens iets gelezen over een koopoptie?
SchoorlAZ
Basisspeler

SjaakTrekhaak schreef: 10 jul 2024, 02:58 Ik heb nergens iets gelezen over een koopoptie?
Nee, op de vorige pagina werd er gepraat over dat een huur met koopoptie niet handig is. Daar ging het gesprek dus over, en daar haakte ik op in. Niemand heeft gezegd dat dit bij Finn Stam het geval is :) Kleine miscommunicatie.
Ferry
Georg

Volgende maand - 10 augustus - begint de competitie. Het blijft oorverdovend stil vanuit AZ over eventuele versterkingen in de spits/flank/middenveld.
Bereid je maar voor op: "intern oplossen & we hebben fantastische jeugd...."
MB80
Invaller

Ferry schreef: 10 jul 2024, 07:52 Volgende maand - 10 augustus - begint de competitie. Het blijft oorverdovend stil vanuit AZ over eventuele versterkingen in de spits/flank/middenveld.
Enerzijds is er veel talent inderdaad, die deels intern al veel kan opvullen (Peer ipv Dantas, plus een Kwakman, Smit en Schouten) maar we moeten ook niet vergeten dat Max eerst moet puinruimen voor hij echt door kan pakken. Het brandhout moet echt uit deze selectie zoals een Verhulst, Brederode, goudmijn en meerdink.

Huidige selectie is echt te summier. Eén nieuwe keeper en spits zijn het minimale dat AZ nodig heeft.. een extra vleugelspeler met bewezen kwaliteiten en een nieuwe verdediger zijn (of blijven Bazoer en BMI?) ook geen overbodige luxe.
SimonPoulsen
Georg

Ferry schreef: 10 jul 2024, 07:52 Volgende maand - 10 augustus - begint de competitie. Het blijft oorverdovend stil vanuit AZ over eventuele versterkingen in de spits/flank/middenveld.
Vergeet de oefenwedstrijden niet. Het seizoen is praktisch al geslaagd.
differentcook
Harde Kern

In de berichten die Groningen en AZ naar buiten brengen wordt benadrukt dat het over één jaar gaat en dat Finn na dat jaar graag verder gaat bij AZ.
Waar heb jij info over een koopoptie gezien?

https://www.fcgroningen.nl/nieuws/fc-gr ... am-van-AZ/
https://AZ.nl/inside-AZ/nieuws/2024/jul ... -groningen

Oh, laat maar, ik heb hierboven teruggelezen dat het een 'miscommunicatie' was. :)
we can come an end
vriend
Basisspeler

SchoorlAZ schreef: 10 jul 2024, 02:43 Zo'n opmerking kan ik niet serieus nemen hoor. Waarom denk je dat überhaupt?
In het collectivisme van de jeugdopleiding is geen ruimte voor eigenwijze individualisten. De hoofdreden dat er al 5 jaar niemand vanuit de jeugd is doorgebroken. Ja, Wouter Goes. Maar die heeft de helft van zijn opleiding elders genoten. Dat is dan ook geen ideale schoonzoon met zijn geniepige spel.
Ferry
Georg

SchoorlAZ schreef: 10 jul 2024, 02:43 Zo'n opmerking kan ik niet serieus nemen hoor. Waarom denk je dat überhaupt?
AZ vindt spelers met een grilliger karakter wel moeilijk. Kijk naar Gudmundsson en Aboukhlal.
En kijkt naar de overall teamprestatie en hoe een speler daarbinnen past versus het individu en de groei.
differentcook
Harde Kern

Lijkt me logisch dat AZ het zoekt in jeugd en de meerwaarde in teamverband (ipv individuen). Dat zijn de gebieden waar je winst kunt boeken als je (relatief) weinig geld hebt en wilt concurreren met clubs met veel meer geld. (mensen lijken vaak dit gegeven te vergeten)
we can come an end
Ferry
Georg

differentcook schreef: 10 jul 2024, 09:28 Lijkt me logisch dat AZ het zoekt in jeugd en de meerwaarde in teamverband (ipv individuen). Dat zijn de gebieden waar je winst kunt boeken als je (relatief) weinig geld hebt en wilt concurreren met clubs met veel meer geld. (mensen lijken vaak dit gegeven te vergeten)
Sportief gezien kun je je afvragen wat de winst is..
differentcook
Harde Kern

Ferry schreef: 10 jul 2024, 09:34 Sportief gezien kun je je afvragen wat de winst is..
Dat met de groeipotentie van jeugd,je je op een betaalbare wijze kwaliteitsspelers kunt veroorloven en met de kosteneffectieve meerwaarde die je kunt halen uit goed teamspel je tot op zekere hoogte kunt concurreren met selecties van betere (duurdere) individuen die minder goed samenspelen.
we can come an end
Plaats reactie