Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Elmpie.
Fanatic

Officiele club twitter
Of door de vertaler gehaald.

Maikuma Seiya verlaat het team om zich voor te bereiden op zijn transfer naar een buitenlandse club.

Wat de toekomst betreft, zijn we van plan een formeel contract af te sluiten na een medische controle ter plaatse. We zullen u dus opnieuw op de hoogte stellen nadat het contract is ondertekend.
Ferry
Georg

AZ 4 Life schreef: 12 jun 2024, 23:46 Van Rooij is een stuk jonger toch? Ik was in eerste instantie wat verrast door de interesse in onze Japanner, maar toen hoorde ik terug wat Max zei vorige week. Die hintte ook al op een ervaren rechtsback naar Kasius.
Dit kan ik wel begrijpen.
Ze willen op het middenveld de kans geven aan de talenten [ ..] aangezien Kees Smit wordt doorgeschoven naar de A-selectie.
Dit vind ik wel een opportunistisch risico. Kijk naar de talenten op de vleugel in het afgelopen seizoen. Als in de as straks iedereen door het ijs zakt...
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

AZ 4 Life schreef: 12 jun 2024, 23:46 Van Rooij is een stuk jonger toch? Ik was in eerste instantie wat verrast door de interesse in onze Japanner, maar toen hoorde ik terug wat Max zei vorige week. Die hintte ook al op een ervaren rechtsback naar Kasius.

Omgba zie ik niet gebeuren na zijn woorden. Ze willen op het middenveld de kans geven aan de talenten. Tenzij er echt een buitenkansje komt uit de buitencategorie, maar daar behoort Omgba niet toe. Wellicht dat ze nog wel een tien halen, maar ook dat is twijfelachtig aangezien Kees Smit wordt doorgeschoven naar de A-selectie.
Dan wordt het:

?/?

Kasius/? - Goes/? - Penetra/? - Moller Wolfe/M. de Wit

Clasie/Peer - Mijnans/Smit - Belic/Kwakman

Sadiq/? - Zeefuik/? - Van Bommel/?

De meeste vraagtekens zullen intern opgelost worden met Ryan, Owusu, Verhulst, Dekker, BMI, Bazoer, Addai, Lahdo, Poku, Meerdink en/of Van Brederode als mogelijke kandidaten.

We mogen hopen op een nieuwe rechtsback en een spits (en eventueel een nieuwe keeper).

Nog meer geld op de bank, maar de Europa League gaat niet gewonnen worden (de KNVB beker ook niet).
Laatst gewijzigd door Drommedaris op 13 jun 2024, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
MB80
Invaller

VI artikel noemt AZ onder andere als geïnteresseerde in Vaessen. Interessanter echter is de bijzin dat AZ ook interesse zou hebben in Jeffrey de Lange van Go Ahead. Ondanks zijn 26 jaar heeft De Lange niet bijster veel wedstrijden in de benen.

https://www.vi.nl/nieuws/eredivisie-clu ... de-vaessen
SimonPoulsen
Co

AZ 4 Life schreef: 12 jun 2024, 23:46 Omgba zie ik niet gebeuren na zijn woorden. Ze willen op het middenveld de kans geven aan de talenten. Tenzij er echt een buitenkansje komt uit de buitencategorie, maar daar behoort Omgba niet toe. Wellicht dat ze nog wel een tien halen, maar ook dat is twijfelachtig aangezien Kees Smit wordt doorgeschoven naar de A-selectie.
Maakt me allemaal niet hoopvol. Dus qua buitenspelers en middenveld hoeven we weinig te verwachten, dan heb je nu met onze Japanse vriend voorlopig qua backs ook alle plekken ingevuld. En ga je mogelijk met Owusu in zee.

Dus los van een spits en mogelijk een centrale verdediger hoeven we voor de basis weinig te verwachten.

Zorgelijk allemaal.
De Rode Baron
Goalscorer

SimonPoulsen schreef: 13 jun 2024, 09:26 Maakt me allemaal niet hoopvol. Dus qua buitenspelers en middenveld hoeven we weinig te verwachten, dan heb je nu met onze Japanse vriend voorlopig qua backs ook alle plekken ingevuld. En ga je mogelijk met Owusu in zee.

Dus los van een spits en mogelijk een centrale verdediger hoeven we voor de basis weinig te verwachten.

Zorgelijk allemaal.
Yep.. zorgelijk. Maar ik roep het hier al tijden dat we met Max niet meer verder komen.
Waar is de eens zo ambiteuze TD van ons gebleven, met 'bij AZ praten ze al een aantal jaar niet meer over een traditionele top-3, maar over een top-4'.
Het is al twee seizoenen bagger en het ziet er naar uit dat het loze woorden waren.
'At your service '
Sander73
Seizoenkaarthouder

SimonPoulsen schreef: 13 jun 2024, 09:26 Maakt me allemaal niet hoopvol. Dus qua buitenspelers en middenveld hoeven we weinig te verwachten, dan heb je nu met onze Japanse vriend voorlopig qua backs ook alle plekken ingevuld. En ga je mogelijk met Owusu in zee.

Zorgelijk allemaal.
Ja dat is zeker zeer zorgelijk. AZ lijkt last te blijven houden van de blinde vlek die de club afgelopen jaar met het bijna mislopen van groepsfase ConL vele, vele miljoenen en aanzien had gekost. Ik blijf er bij, AZ is qua selectie momenteel een uitgehold kwaliteitsarme groep wat aan elkaar hangt van wensdenken. Wensdenken dat je op een serieuze manier EL en qua competitie top vier kunt spelen met een leger aan kwantiteit ipv kwaliteit. Er lopen deze zomer 45 tot 50 goals de deur uit en ondertussen zitten we tandenknarsend vast aan een halsstarrige TD die wegkijkt, ontkent en vooral gelooft in zijn eigen werkelijkheid dat over zes weken de huidige spelers een ware metamorfose hebben ondergaan en in tegenstelling tot afgelopen seizoen nu wel allemaal voldoen.

Mbt onze nieuwe Japanse vriend: Als je een dergelijke speler helemaal uit het verre Oosten deze kant op haalt dan verwacht ik dat hij gelijk een absolute meerwaarde heeft. Ik ben benieuwd, heb mijn twijfels maar laat me graag verrassen.
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 13 jun 2024, 09:53 Yep.. zorgelijk. Maar ik roep het hier al tijden dat we met Max niet meer verder komen.
Waar is de eens zo ambiteuze TD van ons gebleven, met 'bij AZ praten ze al een aantal jaar niet meer over een traditionele top-3, maar over een top-4'.
Het is al twee seizoenen bagger en het ziet er naar uit dat het loze woorden waren.
Nu gaan we (in het transfer topic) conclusies trekken op basis van verwachtingen of zorgen van forummers?
Zo wordt het al snel een neurotische echokamer :)
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

Maikuma lijkt me ook een trendbreuk met het AZ-spel van opkomende/overlappende backs die voor assists en goals zorgen. Maikuma heeft afgelopen seizoen 1 assist en geen enkele goal geproduceerd in 1354 minuten.

Ter vergelijking: Sugawara 1 G/A per 283 minuten (in de competitie 1 G/A per 233 minuten).

Op links is het al zorgelijk met Moller Wolfe (1 G/A per 1112 minuten) en Mees de Wit (1 G/A in 459 minuten).

Met het vertrek van Sugawara raakt AZ zo nog meer goals en assists kwijt.
differentcook
Harde Kern

Drommedaris schreef: 13 jun 2024, 11:08 Maikuma lijkt me ook een trendbreuk met het AZ-spel van opkomende/overlappende backs die voor assists en goals zorgen. Maikuma heeft afgelopen seizoen 1 assist en geen enkele goal geproduceerd in 1354 minuten.

Ter vergelijking: Sugawara 1 G/A per 283 minuten (in de competitie 1 G/A per 233 minuten).

Op links is het al zorgelijk met Moller Wolfe (1 G/A per 1112 minuten) en Mees de Wit (1 G/A in 459 minuten).

Met het vertrek van Sugawara raakt AZ zo nog meer goals en assists kwijt.
Ja, ik vraag me ook af f Maikuma goed als wingback kan spelen
we can come an end
MB80
Invaller

differentcook schreef: 13 jun 2024, 11:12 Ja, ik vraag me ook af f Maikuma goed als wingback kan spelen
Laten we beginnen met verdedigers op te stellen die kunnen verdedigen.
differentcook
Harde Kern

MB80 schreef: 13 jun 2024, 14:35 Laten we beginnen met verdedigers op te stellen die kunnen verdedigen.
Terug naar klassieke backs?! Toen men laatst zo speelde, speelde Maarten Martens zelf nog bij AZ.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Van Rooij is net 23 geworden, maar heeft tussen Eredivisie en Eerste Divisie 150+ duels achter zijn naam.
Heeft in zijn (nog) jongere jaren een keer aangegeven best in Jong AZ te willen spelen als dat nodig zou zijn voor een stap naar AZ.
Het is/lijkt nu natuurlijk achterhaald met deze nieuwe Japanner. Maar hij had perfect bij AZ gepast, tenzij AZ de potentie niet ziet natuurlijk.
MB80 schreef: 13 jun 2024, 08:17 VI artikel noemt AZ onder andere als geïnteresseerde in Vaessen. Interessanter echter is de bijzin dat AZ ook interesse zou hebben in Jeffrey de Lange van Go Ahead. Ondanks zijn 26 jaar heeft De Lange niet bijster veel wedstrijden in de benen.

https://www.vi.nl/nieuws/eredivisie-clu ... de-vaessen
Past goed in het nieuwe AZ profiel van one season wonders halen :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller

differentcook schreef: 13 jun 2024, 16:20 Terug naar klassieke backs?! Toen men laatst zo speelde, speelde Maarten Martens zelf nog bij AZ.
Ja want het lekke mandje zoals dit jaar en jaar ervoor op de backs was leuk…..
differentcook
Harde Kern

MB80 schreef: 13 jun 2024, 17:52 Ja want het lekke mandje zoals dit jaar en jaar ervoor op de backs was leuk…..
Met ouderwetse tactieken ga je sowieso aanvallend niets voor elkaar krijgen.
we can come an end
MB80
Invaller

differentcook schreef: 13 jun 2024, 17:53 Met ouderwetse tactieken ga je sowieso aanvallend niets voor elkaar krijgen.
Als je weinig tegen krijgt hoef je ook minder te scoren :wink:

Ik zie liefst dat een verdediger die kan verdedigen en sommigen kijken naar assists/goals… iedere zijn voorkeur. Ik prefereer degelijkheid achterin en cowboys voorin voor het spektakel.

Die zoektocht naar goals/assists kan AZ beter beginnen met dat te regelen op de vleugels en op het middenveld, bijvoorbeeld op 10 en 8 om niet afhankelijk te zijn van een spits. De heren achterin mogen de nul houden.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

MB80 schreef: 13 jun 2024, 22:10 Als je weinig tegen krijgt hoef je ook minder te scoren :wink:

Ik zie liefst dat een verdediger die kan verdedigen en sommigen kijken naar assists/goals… iedere zijn voorkeur. Ik prefereer degelijkheid achterin en cowboys voorin voor het spektakel.

Die zoektocht naar goals/assists kan AZ beter beginnen met dat te regelen op de vleugels en op het middenveld, bijvoorbeeld op 10 en 8 om niet afhankelijk te zijn van een spits. De heren achterin mogen de nul houden.
Op de vleugels en het middenveld komt waarschijnlijk geen versterking.

Natuurlijk moet een verdediger ook kunnen verdedigen, het is niet het een of het ander. Het is echter ook zo dat het voetbal al drie jaar lang dodelijk saai is om naar te kijken. Als er nu nog meer aanvallende kwaliteiten/impulsen uit het elftal verdwijnen, wordt het een hele kluif de 90 minuten door te komen. AZ stond bekend om het verzorgde en aanvallende voetbal en verwierf daar veel sympathie mee. Dat is wel zo'n beetje weg nu.

Kan aan mij liggen, maar ik heb werkelijk geen idee welke cowboys en wat voor spektakel je bedoelt.
Ferry
Georg

Schotse media schrijven dat het salarispakket van Sam Lammers te gortig is voor een definitieve transfer voor zowel Utrecht als AZ Alkmaar

https://www.rangersnews.uk/transfer-new ... nited-man/
DeTorenburch
Oude garde

Ferry schreef: 14 jun 2024, 08:18 Schotse media schrijven dat het salarispakket van Sam Lammers te gortig is voor een definitieve transfer voor zowel Utrecht als AZ Alkmaar

https://www.rangersnews.uk/transfer-new ... nited-man/
Gelukkig maar
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 13 jun 2024, 10:21 Nu gaan we (in het transfer topic) conclusies trekken op basis van verwachtingen of zorgen van forummers?
Zo wordt het al snel een neurotische echokamer :)
Het kan me niet verrekken: aanpakken onze Max (doen ze bij mij ook als ik eens niet presteer. En geloof me ik moet altijd scherp blijven bij mijn klantenbestand waaronder ja,ja ook AZ behoort of althans de KNVB :wink: )
'At your service '
Plaats reactie