Kenzo Goudmijn (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ 4 Life
Harde Kern

SjaakTrekhaak schreef: 03 jun 2024, 12:27 Nouja, waar Peer achtervang is voor Clasie, kan Kenzo dat zijn voor Belic. Kenzo is verder dan die andere jongens die nog prima een jaar in de KKD kunnen spelen. Mijnans gaat immers vol voor de 10 positie. Kenzo zou daar eventueel ook kunnen spelen. Ik vermoed dat hij in de voorbereiding mag gaan laten zien er klaar voor te zijn.
Kwakman wordt gezien als de back-up voor Belic. Peer inderdaad voor Clasie. Op tien zal vermoedelijk nog iemand komen naast Mijnans.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 05 jun 2024, 12:04 Kwakman wordt gezien als de back-up voor Belic. Peer inderdaad voor Clasie. Op tien zal vermoedelijk nog iemand komen naast Mijnans.
Kwakman voor Belic kan ik begrijpen in de zin dat Reijnders daar voorheen speelde. Maar Peer hoewel verdedigender ingesteld past toch ook meer in hetzelfde profiel als Belic (inclusief overtredingen)?
Doelstellingen en ambities zijn niet hetzelfde.
Maar dan moet je ze wel bereiken.
Topsport of fopsport?
SchoorlAZ
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef: 05 jun 2024, 21:13 Kwakman voor Belic kan ik begrijpen in de zin dat Reijnders daar voorheen speelde. Maar Peer hoewel verdedigender ingesteld past toch ook meer in hetzelfde profiel als Belic (inclusief overtredingen)?
Peer is een diepe spelmaker, zoals Clasie.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 05 jun 2024, 22:53 Peer is een diepe spelmaker, zoals Clasie.
Hij is een stuk fysieker dan Clasie en krijgt het spel ook verplaatst.
Ik zou zelfs zeggen dat hij meer een 6 is, maar zo speelt AZ niet.
Ik zou zijn tackles, overtredingen en kaarten nog maar eens bekijken, dat hoort ook bij Peer en in dat opzicht past hij meer in het frame van Belic.
Topsport of fopsport?
SchoorlAZ
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef: 06 jun 2024, 00:02 Hij is een stuk fysieker dan Clasie en krijgt het spel ook verplaatst.
Ik zou zelfs zeggen dat hij meer een 6 is, maar zo speelt AZ niet.
Ik zou zijn tackles, overtredingen en kaarten nog maar eens bekijken, dat hoort ook bij Peer en in dat opzicht past hij meer in het frame van Belic.
Hoezo is hij meer een 6 en speelt AZ zonder 6? Clasie is juist een typische 6?
Clasie verplaatst het spel ook? Dat iemand fysieker is, maakt hem niet ineens een andere type speler...
Hij speelt niet vooruitgeschoven bij Almere, maar (net zoals Clasie) als de dirigent voor de defensie.

Hier anders nog een quote van een interview met Peer zelf:
Aangezien op zijn favoriete positie – ‘nummer 6’ – bij AZ nog altijd gewaardeerde veteraan Jordy Clasie eerste keuze is én Koopmeiners in de tweede seizoenshelft van 2022/23 een uitstekende indruk maakte tijdens een verhuurperiode bij Excelsior, roken veel clubs hun kans om de 23-jarige middenvelder tijdelijk in te lijven.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 06 jun 2024, 05:56 Hoezo is hij meer een 6 en speelt AZ zonder 6? Clasie is juist een typische 6?
Clasie verplaatst het spel ook? Dat iemand fysieker is, maakt hem niet ineens een andere type speler...
Hij speelt niet vooruitgeschoven bij Almere, maar (net zoals Clasie) als de dirigent voor de defensie.

Hier anders nog een quote van een interview met Peer zelf:
AZ speelt twee centrale middenvelders en de punt naar voren.
Niet met twee centrale middenvelders en de punt naar achteren.

Van die twee centrale middenvelders is er de laatste jaren eentje meer de loper met veel uithoudingsvermogen (meestal aan de rechterkant in Midtsjö/Reijnders en mogelijk nu Belic). De ander wat meer een spelverdeler, waarbij Teun Koopmeiners ook nog eens fysiek zijn mannetje stond.

Dit is overigens precies de reden waarom ook vaak gedacht, gehoopt en ook wel geprobeerd is om Dani de Wit een linie te laten zakken, maar om de een of andere reden ging dat telkens mis.

Nu met Belic denk ik echter dat Peer meer in zijn profiel past óf we moeten met de punt naar achteren gaan spelen waarbij er ruimte is voor Peer, maar ook eventueel nog voor Bazoer als die blijft. Clasie is meer de pure spelmaker, vind hem zowel verdedigend als fysiek nu niet echt hetzelfde profiel hebben als Peer.

Om het terug on topic naar Goudmijn te brengen:
In Goudmijn zie ik vooralsnog dan meer een speler als Clasie alleen gewoon niet goed genoeg.
Topsport of fopsport?
SchoorlAZ
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef: 06 jun 2024, 23:49 AZ speelt twee centrale middenvelders en de punt naar voren.
Niet met twee centrale middenvelders en de punt naar achteren.

Van die twee centrale middenvelders is er de laatste jaren eentje meer de loper met veel uithoudingsvermogen (meestal aan de rechterkant in Midtsjö/Reijnders en mogelijk nu Belic). De ander wat meer een spelverdeler, waarbij Teun Koopmeiners ook nog eens fysiek zijn mannetje stond.

Dit is overigens precies de reden waarom ook vaak gedacht, gehoopt en ook wel geprobeerd is om Dani de Wit een linie te laten zakken, maar om de een of andere reden ging dat telkens mis.

Nu met Belic denk ik echter dat Peer meer in zijn profiel past óf we moeten met de punt naar achteren gaan spelen waarbij er ruimte is voor Peer, maar ook eventueel nog voor Bazoer als die blijft. Clasie is meer de pure spelmaker, vind hem zowel verdedigend als fysiek nu niet echt hetzelfde profiel hebben als Peer.

Om het terug on topic naar Goudmijn te brengen:
In Goudmijn zie ik vooralsnog dan meer een speler als Clasie alleen gewoon niet goed genoeg.
Je hoeft helemaal niet met de punt naar achteren te spelen om met een 6 te spelen? Clasie is gewoon een pure 6: een verdedigende middenvelder.
Zo staat hij ook opgesteld in AZ. Op Wikipedia, Transfermarkt, Fotmob etc. is hij ook een DM. Zijn heatmap (werkelijke) positie laat dit ook zien. Net zoals zijn aanvallende statistieken. We spelen al jaren met een diepe spelmaker die niet naar voren gaat (een 6 dus), een verbindende box to box speler en een nummer 10....

Maar goed, daar ging het niet eens over. Want jij zei eerder dat Peer meer in het profiel van Belic past, terwijl hij gewoon duidelijk een diepe spelmaker is. Zoals Clasie.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 07 jun 2024, 05:44 Je hoeft helemaal niet met de punt naar achteren te spelen om met een 6 te spelen? Clasie is gewoon een pure 6: een verdedigende middenvelder.
Zo staat hij ook opgesteld in AZ. Op Wikipedia, Transfermarkt, Fotmob etc. is hij ook een DM. Zijn heatmap (werkelijke) positie laat dit ook zien. Net zoals zijn aanvallende statistieken. We spelen al jaren met een diepe spelmaker die niet naar voren gaat (een 6 dus), een verbindende box to box speler en een nummer 10....

Maar goed, daar ging het niet eens over. Want jij zei eerder dat Peer meer in het profiel van Belic past, terwijl hij gewoon duidelijk een diepe spelmaker is. Zoals Clasie.
Peer Koopmeiners heeft 226 duels gewonnen en er 204 verloren. Clasie heeft er 96 verloren en 136 gewonnen.
Peer is dus 430 duels aangegaan en Clasie 230.
Dat is een verschil van 200 duels.

Peer Koopmeiners heeft 6 gele kaarten in de eredivisie en één rode. Clasie heeft 4 gele kaarten en 0 rode kaarten.<
Peer Koopmeiners heeft 41 intercepties, Clasie heeft 43 intercepties.

Ik betwist niet dat Peer óók als een 6 past ik geeft de kanttekening dat hij dan wel een fysiekere 6 en zelfs wat dieper in het veld zal spelen. Máár hij is een heel stuk fysieker dan Clasie.

Maar goed een verschil van 200 duels is natuurlijk niks :roll:
Topsport of fopsport?
Voltreffer Vick
Reservespeler

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2024, 08:06 Peer Koopmeiners heeft 226 duels gewonnen en er 204 verloren. Clasie heeft er 96 verloren en 136 gewonnen.
Peer is dus 430 duels aangegaan en Clasie 230.
Dat is een verschil van 200 duels.

Peer Koopmeiners heeft 6 gele kaarten in de eredivisie en één rode. Clasie heeft 4 gele kaarten en 0 rode kaarten.<
Peer Koopmeiners heeft 41 intercepties, Clasie heeft 43 intercepties.

Ik betwist niet dat Peer óók als een 6 past ik geeft de kanttekening dat hij dan wel een fysiekere 6 en zelfs wat dieper in het veld zal spelen. Máár hij is een heel stuk fysieker dan Clasie.

Maar goed een verschil van 200 duels is natuurlijk niks :roll:
Peer heeft nog ambitie en geldingsdrang. Clasie speelt als een ambtenaar die weer een saaie dag op kantoor moet doormaken en liever lui dan moe is.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
SchoorlAZ
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2024, 08:06 Maar goed een verschil van 200 duels is natuurlijk niks :roll:
Ik zeg dat (weer, net zoals je altijd doet) helemaal niet. Sterker nog: ik heb al eerder gezegd dat hij fysieker is én dat hem dit niet ineens een ander type speler maakt. We hebben het over zijn werkelijke positie en taak op het veld. Ze zijn beide gewoon diepe spelmakers.
Zo wordt hij omschreven bij ESPN én wordt hij dus ook intern gezien bij AZ. Dat is ook de reden dat hij verhuurd werd, afgaande op mijn quote van ESPN.

Dan kan je wel heel wijsneuzerig gaan doen dat Peer meer duels aangaat, maar het blijft een 6. Net zoals Clasie.
Dat was mijn punt.

Zo'n spookargument voeren doe je maar lekker met jezelf.
MB80
Goalscorer

Voltreffer Vick schreef: 07 jun 2024, 11:19 Peer heeft nog ambitie en geldingsdrang. Clasie speelt als een ambtenaar die weer een saaie dag op kantoor moet doormaken en liever lui dan moe is.
Exact, AZ heeft behoefte aan een impuls qua kwaliteit maar ook qua gretigheid en mentaliteit. Clasie is een prima gozer maar eens met jouw omschrijving.

In de zomer van 2008 haalde AZ Swerts (ipv Koenders), Moisander (Ipv Donk), Van de Velden etc gewoon hele normale en modale spelers.

Ik durf het wel aan met Peer en Belic samen als blok met een goede nummer 10 ervoor. Net zoals Goes met zijn branie ook top kan zijn mits er een nieuwe topper komt en naast hem staat

Goudmijn daarentegen zie ik liever vertrekken, het is net niets voor AZ… dan liever een echte aankoop of Kwakman speel tijd gunnen.
Elmpie.
Ben-Sider

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... latie.html

Mooie club voor hem, voor de juiste prijs afscheid van nemen.
Ferry
Algemeen directeur

Elmpie. schreef: 09 jun 2024, 14:03 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... latie.html

Daarmee lijkt de vraag wel beantwoord of hij volgend seizoen nog verhuurd is aan Excelsior...
Bertje
Invaller

Ferry schreef: 09 jun 2024, 14:08 Daarmee lijkt de vraag wel beantwoord of hij volgend seizoen nog verhuurd is aan Excelsior...
Is beantwoord. 🤷🏼‍♂️
MB80
Goalscorer

Elmpie. schreef: 09 jun 2024, 14:03 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... latie.html

Mooi wisselgeld voor in een deal met Sahraoui.
5 miljoen + goudmijn. Met de optie dat de rest gratis Brederode en bmi erbij.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

MB80 schreef: 09 jun 2024, 16:36 Mooi wisselgeld voor in een deal met Sahraoui.
Zou een poging waard zijn inderdaad.
Topsport of fopsport?
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

Schijnt in gesprek te zijn (geweest) met Go Ahead.
Topsport of fopsport?
Ferry
Algemeen directeur

Derby County wordt genoemd door BN De Stem. Het fysieke spel lijkt me zelf wat minder passend voor deze reus...
https://sports.yahoo.com/derby-county-m ... 00840.html
DiepeMast
Goalscorer

MB80 schreef: 09 jun 2024, 16:36 Mooi wisselgeld voor in een deal met Sahraoui.
Sahraoui heeft een contract tot 2026 en een non-EU salaris. Zou volgens TM 8M€ waard zijn.

Goudmijn heeft een aflopend contract in 2025. Met veel geluk krijg je daar 2M€ voor. Zou mooi voor hem zijn. Goudmijn is een leuke speler en Heerenveen lijkt een prima stap voor hem. Beetje niveau Haye. Helemaal prima, maar als AZ stappen wil zetten zal het op een niveau hoger moeten inzetten.

M.b.t Sahraoui: dat wordt een dure aangelegenheid. Bovendien kan ik me voorstellen dat het voor een hem heel interessant kan zijn om een jaartje training te krijgen van Van Persie.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Algemeen directeur

DiepeMast schreef: 02 jul 2024, 12:15 Sahraoui heeft een contract tot 2026 en een non-EU salaris. Zou volgens TM 8M€ waard zijn.

Goudmijn heeft een aflopend contract in 2025. Met veel geluk krijg je daar 2M€ voor. Zou mooi voor hem zijn. Goudmijn is een leuke speler en Heerenveen lijkt een prima stap voor hem. Beetje niveau Haye. Helemaal prima, maar als AZ stappen wil zetten zal het op een niveau hoger moeten inzetten.

M.b.t Sahraoui: dat wordt een dure aangelegenheid. Bovendien kan ik me voorstellen dat het voor een hem heel interessant kan zijn om een jaartje training te krijgen van Van Persie.
Sinds wanneer krijgen Noren een non-EU salaris?
Plenty of place at the Hotel CaliforniAZ
You can check out any time you like, but you can never leave

There’s no benchmark to perform, no trophies to retrieve
Just whispers of promise, we are told to believe
Gesloten