Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
Ferry
Co

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2024, 17:36 Heel benieuwd hoe Langedijk de Baron en Ferry tegen een potentieel Plasterk I aankijken.
Is Plasterk gelijk zijn PvdA jasje vergeven?
Ik vind het vooral slim van Wilders. Plasterk liet zich in zijn columns in de Telegraaf regelmatig kritisch uit over beleid van Rutte.
En is natuurlijk een prominent PVDA-er en wetenschapper/docent.
Door hem als MP te vragen ontneem je daarnaast Frans en Jesse een beetje de wind uit de zeilen.
Ferry
Co

pAZcal schreef: 14 mei 2024, 20:25Voor wat?
Het feit dat de Nederlanders daar de inheemse bevolking hebben weggejaagd.
pAZcal
Kristen

Wat een bullshit. Alles goed en wel, maar geld mogen ze nooit krijgen. Dat slaat nergens op. Excuses voor iets van 350 jaar geleden vind ik eigenlijk al heel gek.
Langedijk
Fanpage-junk

pAZcal schreef: 14 mei 2024, 22:01 Wat een bullshit. Alles goed en wel, maar geld mogen ze nooit krijgen. Dat slaat nergens op. Excuses voor iets van 350 jaar geleden vind ik eigenlijk al heel gek.
Dat geld was mijn eigen invulling hoor. Maar daar was het de Surinamers uiteindelijk ook om te doen. Eerst excuses, daarna compensatie.

Daarom moet je dus geen excuses maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
De Rode Baron
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2024, 17:36 Heel benieuwd hoe Langedijk de Baron en Ferry tegen een potentieel Plasterk I aankijken.

Is Plasterk gelijk zijn PvdA jasje vergeven?
Maar de PVV is ook niet echt rechts.. het ligt heel dicht tegen de SP aan, maar dan rechts op met name asielbeleid.
Dus Plasterk, die in ongeveer iedere column van zijn hand wel zijn ongenoegen liet blijken over de PvdA, en meermaals gezegd heeft dat wat hem betreft de PVV en ook de SP veel beter weten wat in de samenleving speelt dan zijn oude partij is op zich best wel een aanvaardbare keuze om 'Wilders 1' te vertegenwoordigen.
Toch had ik persoonlijk liever Mona Keizer gezien, die lijkt me onder druk wat standvastiger om iets klaar te krijgen. Maar nogmaals Plasterk is aanvaardbaar en is toch ook gepokt en gemazeld in de politiek.
'At your service '
Ferry
Co

Ik ben benieuwd wat een kabinet Plasterk I weet te realiseren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

De Rode Baron schreef: 15 mei 2024, 14:47 Maar de PVV is ook niet echt rechts.. het ligt heel dicht tegen de SP aan, maar dan rechts op met name asielbeleid.
Dus Plasterk, die in ongeveer iedere column van zijn hand wel zijn ongenoegen liet blijken over de PvdA, en meermaals gezegd heeft dat wat hem betreft de PVV en ook de SP veel beter weten wat in de samenleving speelt dan zijn oude partij is op zich best wel een aanvaardbare keuze om 'Wilders 1' te vertegenwoordigen.
Toch had ik persoonlijk liever Mona Keizer gezien, die lijkt me onder druk wat standvastiger om iets klaar te krijgen. Maar nogmaals Plasterk is aanvaardbaar en is toch ook gepokt en gemazeld in de politiek.
Mona Keizer is ontzettend wiebelig joh, dan ben je beter af met Plasterk en dat zeg ik als iemand die de beste man niet kan luchten.
Overigens heeft de PVV sociale standpunten in het programma, maar stemt het in de kamer in de regel mee met de VVD wanneer het op die aspecten aan komt.

Ik ben benieuwd hoeveel de PVV en NSC van hun beloftes over bestaanszekerheid en werken weer lonend maken gaan waarmaken en hoeveel daarvan is ingeruild tegen de bedrijfslobby van BBB en VVD.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 15 mei 2024, 14:47 Toch had ik persoonlijk liever Mona Keizer gezien, die lijkt me onder druk wat standvastiger om iets klaar te krijgen. Maar nogmaals Plasterk is aanvaardbaar en is toch ook gepokt en gemazeld in de politiek.
Mona Keijzer :shock:
Dan kun je net zo goed Jan Smit doen. :|
we can come an end
Ferry
Co

differentcook schreef: 15 mei 2024, 18:14 Mona Keijzer :shock:
Dan kun je net zo goed Jan Smit doen. :|
Wie had jij graag als MP willen zien in dit beoogde kabinet met PVV, BBB, NSC en VVD?
Langedijk
Fanpage-junk

Ferry schreef: 15 mei 2024, 19:03 Wie had jij graag als MP willen zien in dit beoogde kabinet met PVV, BBB, NSC en VVD?
Op die vraag ga je weer geen antwoord krijgen. Dan moet hij namelijk kleur bekennen.
differentcook
Harde Kern

Ferry schreef: 15 mei 2024, 19:03 Wie had jij graag als MP willen zien in dit beoogde kabinet met PVV, BBB, NSC en VVD?
Nick of Simon. Dan zit het kabinet extra kort
we can come an end
Langedijk
Fanpage-junk

differentcook schreef: 15 mei 2024, 20:04 Nick of Simon. Dan zit het kabinet extra kort
Dit bedoel ik. Anderen veroordelen om hun mening maar zelf nooit met ideeën komen.

Typisch links trekje.
pAZcal
Kristen

differentcook schreef: 15 mei 2024, 20:04 Nick of Simon. Dan zit het kabinet extra kort
Zwakke reactie.
differentcook
Harde Kern

pAZcal schreef: 15 mei 2024, 21:21 Zwakke reactie.
Ik voel me niet meer geroepen om hier inhoudelijk te worden. Heb het geprobeerd, maar krijg bagger voor mijn moeite. Niet meer dus.
we can come an end
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

differentcook schreef: 15 mei 2024, 22:06 Ik voel me niet meer geroepen om hier inhoudelijk te worden. Heb het geprobeerd, maar krijg bagger voor mijn moeite. Niet meer dus.
Blijf dan weg hier.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
pAZcal
Kristen

differentcook schreef: 15 mei 2024, 22:06 Ik voel me niet meer geroepen om hier inhoudelijk te worden. Heb het geprobeerd, maar krijg bagger voor mijn moeite. Niet meer dus.
Wat doe je hier nog dan? Trollen?
Ferry
Co

Dat is precies waarom ik je de vraag stelde. Je bent uber-vlot om te reageren. Maar inhoudelijk zelden aan het bijdragen.
salmonyappi
Harde Kern

Zomaar wat reacties op straat zojuist op TV: “Ja eindelijk een akkoord, door de PVV, daar gaan we voor! Er staan voor ons goede dingen in”. De verslaggeefster vraagt “ Zoals?”. “Ja , weet ik niet precies, iets met de asielzoekers”. Een vrouw:”Ja echt dingen die voor ons belangrijk zijn”….”Zoals?” “Nou, dat we weer 130 mogen rijden”……..

De interesse van de gemiddelde Nederlander in de politiek………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Harde Kern

pAZcal schreef: 16 mei 2024, 05:43 Wat doe je hier nog dan? Trollen?
Ik heb eerder al namen genoemd (en heb ook al gezegd dat namen me niet zo interesseren) en daarnaast vind ik het moeilijk serieus over namen na te denken bij een coalitie met partijen als PVV en BBB.

Wat mensen als Ferry en Langedijk hier doen is juist trollen. Op de man spelen en een reactie puur om uit te lokken, ipv inhoudelijk.
we can come an end
Ferry
Co

differentcook schreef: 16 mei 2024, 07:15 Wat mensen als Ferry en Langedijk hier doen is juist trollen. Op de man spelen en een reactie puur om uit te lokken, ipv inhoudelijk.
:lol: - Ik denk dat het inderdaad aan mij ligt.

Wat vinden we van het hoofdlijnenakkoord?
https://www.kabinetsformatie2023.nl/doc ... nsc-en-bbb
Plaats reactie